نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
برترین مهاجمان جهان در تابستان 2021
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یک مهاجم نوک گلزن همیشه می‌تواند گره‌گشا باشد، مهره‌ای که همه مربیان فوتبال جهان آرزوی داشتن آن را دارند.

تاج پادشاهی بهترین بازیکن نوک حمله جهان به کدام بازیکن می‌رسد؟ در حال حاضر ۴ ستاره هستند که می‌توان گفت با اختلاف باهوش‌ترین و بهترین بازیکنان برای زدن ضربه نهایی به شمار می‌رود. باشگاه‌های بایرن‌مونیخ، دورتموند، چلسی و تاتنهام خوشبخت هستند که آن‌ها را در اختیار دارند. روبرت لواندوفسکی، ارلینگ هالند، روملو لوکاکو و هری کین؛ کدامیک بهترین مهاجم نوک جهان است؟ آمار آن‌ها از ژانویه ۲۰۲۰ به بعد را بررسی خواهیم کرد.

روملو لوکاکو (اینتر و چلسی)

ستاره ۲۸ ساله بلژیکی سرانجام با قراردادی به ارزش ۹۷٫۵ میلیون پوند از اینتر برای دومین مرتبه راهی چلسی شد. با این انتقال، روملو لوکاکو دومین بازیکن گرانقیمت تاریخ لیگ برتر بعد از جک گریلیش شد که او هم همین تابستان به منچسترسیتی پیوست. لوکاکو با وجود سابقه خوبی که داشته اولین قهرمانی‌اش در یکی از ۵ لیگ معتبر اروپا را فصل قبل در سری A ایتالیا همراه اینتر کسب کرد. او قبلاً در سال ۲۰۰۹ همراه با اندرلخت قهرمان ژوپیلرلیگ بلژیک شده بود. با این حال لوکاکو آمار گلزنی خوبی داشته در مقایسه با بهترین‌ها، بیشترین شانس گل را با میانگین ۱٫۶۸ در هر بازی خلق کرده است. میانگین گلزنی برای او هم ۰٫۷۷ بوده. روملو در نخستین بازی‌اش در بازگشت به چلسی مقابل آرسنال گلزنی کرد و شروع بسیار خوبی داشت.

روبرت لواندوفسکی (بایرن‌مونیخ)

به نظر می‌رسد روبرت لواندوفسکی یک سر و گردن از دیگر مهاجمان برتر بالاتر بوده. ۱٫۲۳ گل به ازای هر بازی برای ستاره لهستانی ثبت شده. او که به تازگی ۳۳ ساله شده و از سال ۲۰۱۴ در عضویت بایرن‌مونیخ است، اخیراً اعلام کرده می‌خواهد در سال‌های پایانی دوران بازی‌اش چالش دیگری را تجربه کند و قیمت فروشش هم ۱۰۰ میلیون پوند تعیین شده. لِوا سال ۲۰۲۰ همراه باواریایی‌ها ۶ جام برد. او در مجموع ۹ قهرمانی بوندس‌لیگای آلمان را دارد و افتخارات پرشمار دیگری هم کسب کرده. سال گذشته هم اولین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا را به‌دست آورد. بهترین بازیکن سال ۲۰۲۰ فیفا و یوفا، به طور میانگین در هر بازی ۴٫۵۷ ضربه می‌زند که ۲٫۳۳ آن‌ها در چارچوب بوده. او در هر بازی هم به طور میانگین روی ۱٫۴۹ گل بایرن نقش داشته.

ارلینگ هالند (دورتموند)

در ۲۱ سالگی ارلینگ هالند یکی از برترین مهاجمان فوتبال جهان است. او به طور میانگین بیش از یک گل در هر بازی و دقیق‌تر بگوییم ۱٫۰۸ در هر ۹۰ دقیقه گل می‌زند. هالند که در بوندس‌لیگای اتریش همراه ردبول زالتسبورگ جام گرفته، اولین قهرمانی‌اش در آلمان را فصل قبل در جام‌حذفی تجربه کرد. این مهاجم نروژی شانس دارد جام‌های زیاد دیگری بگیرد. قیمت او ۱۱۷ میلیون پوند تخمین زده شده و بند آزادسازی‌اش ۶۴ میلیون پوند است. با این حال فعلاً باشگاه‌هایی مثل بارسلونا، رئال‌مادرید، بایرن‌مونیخ و منچستریونایتد نتوانسته‌اند جذبش کنند. تأثیرگذاری هالند روی گل‌های تیمش هم با ۱٫۳۲ در هر بازی خیلی خوب بوده. او به ازای هر بازی ۱٫۹۳ ضربه در چارچوب می‌زند.

هری کین (تاتنهام)

کاپیتان تیم ملی انگلیس در هر بازی به طور میانگین ۴ ضربه در هر بازی به سمت دروازه رقبا زده، اما میانگین گلزنی‌اش از دیگر رقبا کمتر بوده. او در هر بازی به طور متوسط ۰٫۷۴ گل زده. ستاره تاتنهام ولی ۰٫۳۱ پاس‌گل در هر بازی داده که برای یک مهاجم آمار بسیار خوبی است. او فصل قبل علاوه بر آقای‌گلی، آقای پاس‌گل لیگ برتر هم شد. در ۲۸ سالگی کین احساس می‌کند باید به تیم دیگری برود تا جام بگیرد و به طور واضح خواهان جدایی شده، اما هنوز تکلیفش مشخص نیست. ۱۰۸ میلیون پوند ارزش تخمینی هری کین است. گفته می‌شود باشگاه منچسترسیتی حاضر شده ۱۲۰ میلیون پوند برای او بدهد. در هر صورت هر تیمی که کین را جذب کند، سود خوبی خواهد برد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی