نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پرسپولیس با مهاجم خارجی خوشبخت می‌شود؟/ بهترین مهاجمان خارجی پرسپولیس را بشناسید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تعداد مهاجمان خارجی که در پرسپولیس موفق بودند زیاد نیست.

بنابر اعلام باشگاه پرسپولیس و یحیی گل محمدی، این باشگاه می خواهد یک مهاجم خارجی به ترکیب تیمش اضافه و او را جانشین شهریار مغانلو کند.

پرسپولیس طی سال های اخیر خارجی های مختلفی داشته ولی اکثر این بازیکنان به جز چند مورد خاص ، نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. لازم به ذکر است قبل از انقلاب پرسپولیس مهاجمی به نام آلن ویتل را داشت که در تیم های مطرحی مثل اورتون و کریستال پالاس بازی می کرد. گفتنی است ویتل با ۱۶ گل بهترین گازن خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می شود.

به بهانه جذب مهاجم خارجی در این گزارش می خواهیم مهاجمانی که در طول لیگ برتر موفقیت نسبی در پرسپولیس داشتند را بررسی کنیم.

ابراهیم توره

بدون شک یکی از بهترین خارجی هایی بود که به پرسپولیس و کلا فوتبال ما آمد. توره در لیگ هشتم در تیم پرستاره پرسپولیس حضور داشت و در ۳۱ بازی موفق شد ۱۳ گل به ثمر برساند. توره بعد از یک فصل حضوردر پرسپولیس راهی سپاهان شد و در آن تیم هم کاملا موفق بود.

اشپیتیم آرفی

مهاجم آلبانیایی – کوزوویی در پیام مشهد چهره شد و در ابتدای لیگ نهم به پرسپولیس آمد. اشپیتیم در ۳۲ بازی که برای پرسپولیس انجام داد ۹ گل زد. گفتنی است آرفی بعد از پایان فوتبالش هم تصمیم گرفت در ایران زندگی کند و هم اکنون یکی از مربیان تیم های پایه پرسپولیس است.

ایمون زاید

زاید کشف بزرگ دنیزلی در پرسپولیس بود و به اعتقاد  خیلی ها محبوب ترین بازیکن خارجی تاریخ این باشگاه به حساب می آید. اوج کار زاید در دربی بهمن ماه سال ۹۰ بود که به عنوان یار تعویضی وارد بازی شد و با زدن ۳ گل در ۱۰ دقیقه باعث شد پرسپولیس بازی ۲ بر صفر باخته را با برد ۳ بر ۲ عوض کند. ایمون زاید در ۲۱ بازی برای پرسپولیس ۱۲ گل به ثمر رساند و از هواداران پرسپولیس لقب آقای هت تریک گرفت.

جری بنگستون

مهاجم هندوراسی که در لیگ پانزدهم توسط برانکو خریداری شد بیشتر به عنوان باغزیکن جانشین به بازی می آمد. با این حال این مهاجم بلند قامت موفق شد در ۲۱ بازی برای پرسپولیس ۷ گل نیز به ثمر برساند. گفتنی است مهم ترین گل بنگستون برای پرسپولیس در دربی به ثمر رسید. گلی کاملا اتفاقی ولی بسیار مهم که از باخت پرسپولیس جلوگیری کرد.

گادوین منشا

مهاجم اهل نیجریه که در پیکان مطرح شد ، در پرسپولیس برانکو هم عملکرد بدی نداشت. منشا بهترین گلزن خارجی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می آید و به همراه این تیم یکبار فینال این تورنمنت را تجربه کرد. گادوین که تا فصل قبل هم در لیگ ایران حضور داشت در ۶۲ بازی موفق شد ۱۴ گل برای پرسپولیس به ثمر برساند. همچین منشا یکی از خارجی هایی است که در هر دو تیم پرسپولیس و استقلال بازی کرده است.

خارجی هایی که جواب ندادند

به غیر از مهاجمانی که اسامی شان را در بالا دیدید ، یکسری مهاجم ناکارآمد هم در این سال ها به پرسپولیس آمدند ولی اصلا موفق نبودند.

عیسی ترائوره ، کریستوفر ره ، سامبوجوچی ، رافائل ، صلاح حسن ، زیاد شعبو ، ماته دراگه چوویچ ،دی کارمو ، وسلی برازیلیا ، هروه اوساله ، ژوزه تادئو ، ولادیمیر پریموف ، ماریو بودیمیر ، جونیور براندائو ، کریستین اوساگونا و آنتونی استوکس هم مهاجمان خارجی بودند که طی سال های اخیر به ایران و باشگاه پرسپولیس آمدند ولی اصلا  جواب ندادند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی