حمید درخشان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حمید درخشان کاپیتان اسبق تیم ملی می‌گوید: معتقدم مهدی قایدی در بازی با سوریه می‌توانست کمک حال تیم ملی باشد. او تکنیک خوبی دارد و به راحتی قادر بود مدافعان تنومند اما کند سوری را دریبل بزند.

حمید درخشان کاپیتان اسبق تیم ملی کشورمان معتقد است مقابل سوریه خوب بازی نکردیم و ناهماهنگی میان بچه‌ها مشهود بوده است. او در خصوص دیدار بعدی تیم ملی برابر عراق هم صحبت‌هایی با خبرورزشی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

بازی ایران و سوریه را چطور دیدید؟

واقعیت را بخواهید بد بازی کردیم و آن هماهنگی لازم را نداشتیم. نداشتن بازی‌های تدارکاتی و درضمن غیبت سرمربی تیم به دلیل ابتلا به ویروس کُرونا مزید برعلت شد تا درحد انتظارات نباشیم.

درخصوص غیبت سرمربی بیشتر توضیح می‌دهید؟

دستورات و فرامین تاکتیکی شاید آن طور که باید و شاید صادر نمی‌شد و ارتباط بین بچه‌ها و لب خط وجود نداشت. حضور اسکوچیچ از این حیث خیلی می‌توانست مؤثر باشد. نکته ای که باعث تعجب من شد عدم ایجاد موقعیت‌های خوب گلزنی بود.

چند موقعیتی روی پاس‌های طارمی داشتیم؟

همین جالب بود که ما باید برای طارمی موقعیت گل می‌ساختیم اما در جریان بازی اگر اشتباه نکنم فقط دو موقعیت مناسب داشتیم که یکی گل شد. سوریه اما دو، سه موقعیت خطرناک داشت.

این به بسته بازی کردن سوریه بر نمی‌گشت؟

نه، به نظرم سوریه هم خیلی بسته بازی نکرد و ما در خانه می‌توانستیم هجومی‌تر باشیم. یک مقدار سرعت بازی ما هم کم بود و اگر می‌خواهیم در دیدارهای بعدی موفق باشیم باید سرعت بازی خود را بالاتر ببریم.

البته با همه این مسائل ۳ امتیاز را گرفتیم؟

این ۳ امتیاز خیلی ارزشمند است اما بازی با عراق و کره جنوبی با سوریه فرق می‌کند. منظور من این بود که این پیروزی مهم بود ولی نباید گول آن را بخوریم وگرنه مقابل عراق دچار مشکل خواهیم شد.

به نظر شما بازیکنی روی نیمکت داشتیم که بتواند به ما کمک بیشتری کند ولی به بازی گرفته نشد؟

بله، من معتقدم مهدی قایدی در بازی با سوریه می‌توانست کمک حال تیم ملی باشد. او تکنیک خوبی دارد و به راحتی قادر بود مدافعان تنومند اما کند سوری را دریبل بزند. البته این نظر من است و باید به تصمیم سرمربی و کادرفنی تیم ملی احترام بگذاریم چون بیشتر در جریان میزان آمادگی یا تمرینات بچه‌ها قرار دارند.

بهترین بازیکن ایرانی چه کسی بود؟

گفتم که بازی با سوریه چنگی به دل نزد اما ضمن تقدیر از وحید امیری که خیلی دوید و جنگید فکر می‌کنم مهدی طارمی بهترین بازیکند تیم ما بود. هر چند طارمی هم درخط حمله تنها بود و خوب تغذیه نشد.

غیبت سردارآزمون چقدر در نحوه بازی تیم ملی یا نتیجه این دیدار تأثیرگذار بود؟

خیلی! جای سردارآزمون در خط حمله ما در بازی با سوریه خالی بود. او بهترین گلزن ملی فعلی ماست و بازگشت این مهاجم در دیدار با عراق می‌تواند به ما کمک کند.

مهدی قایدی باید مقابل سوریه بازی می کرد/ اولین نفری بودم که از اسکوچیچ حمایت کردم اما ...

بازی با عراق را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مطمئن باشید این دیدار بسیار سخت تر است. این عراق که من خلاصه بازی اش را برابر کره جنوبی دیدم با عراقی که در بحرین با آنها بازی کردیم و بردیم زمین تا آسمان متفاوت است و باز هم نباید گول دیدار قبلی را بخوریم.

دیک ادووکات هم با کاتانتس فرق می‌کند؟

مربیان هلندی صاحب سبک هستند و قطعا ادووکات هم تحول خوبی در تیم ملی عراق ایجاد کرده است. باید با حواس جمع و ششدانگ برابر تیم ملی عراق ظاهر شویم.

خطرناک ترین بازیکن عراق چه کسی است؟

مهند علی مهاجم این تیم زهردار و خطرناک است. بشار رسن هم بازیکن خوبی است اما خوشبختانه بازیکنان ملی پوش ما اغلب سابقه بازی در پرسپولیس را داشته و شناخت خوبی از این هافبک تکنیکی دارند.

در پایان حرف ناگفته‌ای ندارید؟

ببینید من خودم اولین نفری بودم که از انتخاب دراگان اسکوچیچ حمایت کردم. او مربی با دانشی است که شاید در اسم دهان پُرکنی نداشته باشد ولی هم کارش را بلد است و هم شناخت خوبی از فوتبال ما دارد. وظیفه همه ما هم در مقطع کنونی حمایت از تیم ملی و سرمربی آن است اما انتظار داریم در نحوه دعوت بازیکنان یا چیدمان نفرات دقت لازم صورت پذیرد. شما هم دیدید نیمه اول تیم ما در سمت راست خط دفاعی لنگ می‌زد. جعفر سلمانی بازیکن خوبی است و می‌تواند در آینده به عنوان یک بازیکن مستعد و چپ پا کارآیی خودش را نشان دهد اما او هرگز نمی‌تواند با پای چپ تخصصی یک دفاع راست مناسب باشد. همه هم دیدیدم با خروج او و ورود حردانی راست پا سمت راست تیم ملی هم راه افتاد و از همان جناح هم به گل رسیدیم. امیدوارم در بازی‌های بعدی ترکیب تیم ملی با دقت و وسواس بیشتری انتخاب شده و نفرات مثمر ثمری بازی کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجتبی هاشمی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    نظر آقای درخشان قابل احترام.اما از آقای درخشان میپرسم حردانی چند نفوذ موفق داشت که جنابعالی میفرمایید با ورود حردانس سمت راست راه افتاد.اگر هم نفوذی داشت عوضش چند توپ هم از همون سمت روی دروازه ما اومد که ممکن بود گل بشه درصورتی که سلمانی در نیمه دوم این اجازه رو نمیداد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی