نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
حسین کلانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حسین کلانی ضمن تمجید از سردار آزمون می‌گوید: بازیکنی در استانداردهای سردار آزمون در قاره آسیا کم و به ندرت پیدا می‌شود.

شاید جالب باشد بدانید یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ملی ایران برابر عراق، حسین کلانی است. مهاجم گلزن و ستاره پیشین تیم ملی ایران که موفق شد در جام ملت‌های آسیا مقابل عراق هت تریک کند. دیداری که با نتیجه ۳ برصفر به سود تیم کشورمان به پایان رسید. در آستانه دیدار تیم ملی ایران و عراق بد ندیدیم پای صحبت‌های حسین کلانی بنشینیم؛

شما یکی از بهترین گلزنان ما به تیم ملی عراق هستید که در جام ملت‌های ۱۹۷۲ موفق شدید هر ۳ گل تیم کشورمان را به این تیم بزنید. می‌خواهیم ازآن بازی بگویید؟

من آن ۳ گل را نزدم بلکه فقط یک تمام کننده بودم. زحمات اصلی را سایر بچه‌ها کشیدند و من هم برحسب وظیفه آن جلو به عنوان مهاجم فقط کار خودم را انجام دادم.

این نشان دهنده تواضع شماست. آیا به خاطر می‌آورید پاس‌های آن ۳ گل را چه کسانی به شما دادند؟

راستش را بخواهید حدود ۵۰ سال از آن بازی گذشته و دیگر حافظه ما هم خیلی یاری نمی‌کند اما یکی از پاس‌ها را الان به یاد آوردم که مرحوم همایون بهزادی به من داد.

می‌دانید بهترین گلزن تاریخ فوتبال ایران به تیم ملی عراق چه کسی است؟

نه، نمی‌دانم!

علی دایی با ۴ گل زده؛ صحبتی در این رابطه ندارید؟

بسیار هم عالی است. علی دایی بهترین گلزن تمام تاریخ ایران است و از نظر ما هنوز هم آقای گل جهان است.

کریستیانو رونالدو فوق ستاره برزیلی هم پس از شکستن رکورد تعداد گل ملی علی دایی به تمجید و ستایش از او پرداخت و ...

- من به جرأت می‌گویم اگر علی دایی امکانات رونالدو را داشت بیشتر از این هم گل می‌زد. علی دایی یک دهم امکانات و ابزارهای ستاره پرتغالی را نداشته و به هرجایی رسیده فقط و فقط به واسطه تلاش و زحمات خودش بوده است. این خیلی ارزشمند و قابل تقدیر است.

بازی ایران و سوریه را تماشا کردید؟

متأسفانه از سفر خارج به ایران می‌آمدم و نتوانستم این بازی را ببینم اما وقتی شنیدم سوریه را شکست دادیم خیلی خوشحال شدم. شنیدم سرمربی تیم ما به بیماری کرونا مبتلا شده بود و بازیکن مهمی‌مثل سردار آزمون را هم نداشتیم. بنابراین با وجود این چالش‌ها برد آن هم در بازی اول ارزشمند بود.

بازی با عراق اما سردار آزمون را داریم. حضور او چقدر می‌تواند به تیم ما کمک کند؟

سردار آزمون در حال حاضر یکی از فوتبالیست‌های نخبه و اسطوره‌های فوتبال ماست.

اسطوره؟!

بله، بازیکنی در استانداردهای سردار آزمون در قاره آسیا کم و به ندرت پیدا می‌شود. می‌دانم او گران ترین بازیکن ایران است و ازلحاظ آمادگی جسمانی، بازی با سر و پا و شم گلزنی من را یاد زنده یاد همایون بهزادی می‌اندازد. چه اشکالی دارد ما از بازیکنان نخبه فعلی خود هم به عنوان اسطوره یاد کنیم؟ سردار آزمون مهاجم با صلابت و ترسناکی هم برای حریفان است و می‌تواند از لحاظ روحی و روانی برای مدافعان تیم ملی عراق مشکل ایجاد کند.

پیش بینی شما از دیدار ایران و عراق چیست؟

تعداد گل‌ها یا نتیجه فوتبال را که نمی‌توان پیش بینی کرد اما با شناختی که از عرق و تعصب بازیکنان ایرانی دارم مطمئن هستم بچه‌ها با برد و دست پر به ایران باز خواهند گشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدرضا حسین زاده IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    مهندس حسین کلانی سر آمد در ورزش و تحصیل و کاملا بعنوان یک عضو واقعی از مکتب شاهین اخلاق ، تحصیل و ورزش . افتخار ما پرسپولیسی ها هستی حسین کلانی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی