تیم ملی فوتبال عراق
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی ایران باید سه‌شنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه خلیفه دوحه به مصاف تیم ملی عراق برود و دومین دیدار خود را در دور نهایی انتخابی جام جهانی برگزار کند.

تیم ملی ایران ۸۴ روز قبل از بازی پیش رو در مرحله دوم و در خاک بحرین با تک گل سردار آزمون از سد عراق گذشتند. عراق در آن مسابقه نتوانست نمایش مطابق انتظار داشته باشد و خطری جدی روی دروازه علیرضا بیرانوند خلق کند.

حالا اما بعد از حدود سه ماه، تیم ملی عراق به کلی تغییر کرده است. سرچکو کاتانتس برکنار شد و دیک ادووکات هلندی و کهنه‌کار هدایت عراق را به دست گرفته است. او بعد از ۲ اردوی مفید در اسپانیا و ترکیه و انجام چند دیدار تدارکاتی، تیمی باکیفیتی را وارد مرحله نهایی کرد. نمایش مقابل کره‌جنوبی در ورزشگاه جام جهانی سئول به کلی با چیزی که در بحرین دیدیم متفاوت بود. آنها با انگیزه و شور و هیجان بیشتری بازی کردند و از لحاظ بدنی در وضعیت بسیار خوبی قرار داشتند. خط دفاعی آنها سازمان بهتری پیدا کرده بود و رسوخ به آن سخت شده بود.

همه تغییرات تیم ملی عراق بعد از شکست مقابل ایران/ ۷ تغییر اساسی با سرمربی کهنه کار هلندی/ هشدار جدی به اسکوچیچ

ادووکات در ترکیب اصلی تیمش نسبت به بازی ایران در مقابل کره هفت تغییر را به وجود آورده بود که پنج تغییر فنی و ۲ تغییر دیگر احتمالا اجباری بود. جلال حسن گلر باتجربه آنها مصدوم شد و جایش را به فهد طالب داد که دست بر قضا نمایش قابل قبولی را در سئول بر جای گذاشت. صفا هادی نیز به دلیل مصدومیت دیدار با کره و ایران را از دست داد و العماری به خوبی جایش را در زمین پر کرد.

عراق با آرایش ۱-۳-۲-۴ به مصاف کره جنوبی رفت. آنها مقابل ایران با پنج دفاع بازی می‌کردند. احمد ابراهیم، امجد اطوان، علی عدنان و بشار رسن چهار بازیکنی هستند که در هر ۲ دیدار مذکور در ترکیب اصلی حضور داشتند. گوباری شرکو، علی فائز، امیر العماری، محمد قاسم، ابراهیم بایش و ایمن حسین نیز دیگر نفراتی بودند که مقابل کره جنوبی در بین ۱۱ بازیکن اصلی جای داشتند اما مقابل ایران یا بازی نکردند و یا به عنوان مهره تعویضی وارد میدان شدند.

همه اینها گفته شد تا بدانیم با عراقی متفاوت باید روبرو شویم و شرایط مانند بازی گذشته مقابل این تیم نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اشکان IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    عده ای خوشحال بودن کی‌روش مربی عراق نشده در حالی که بدشانسی ما بود وگرنه بردن عراق کی‌روش به مراتب راحتتر از بردن عراق ادووکات هس. ادووکات بشدت تیمهای بالانسی داره نه شدیداً دفاعی و نه شدیداً هجومی به همین دلیل کار ایران مقابل عراق حتی از کره هم مشکلتره ، خواهید دید
  • علی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    منی که بینننده هستم فهمیدم هر وقت قلی زاده میخواست از راست حمله کنه علی عدنان جلوشو میگرفت حتی نتونست یکبار هم دریبلش کنه، جالبه اصرار هم بود از راست حمله کنیم. حالا به هر دلیلی یه گل زدیم ولی امیدوارم کادر فنی دیده باشه که عبور از عندنان سخت بود و یه چیزی مثل سید جلال خودمونه خیلی سخت میشه ازش گذشت
  • مهراب IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    بازی عراق و ایران همیشه سخت بوده و نتیجه نزدیک ، مساوی برای ایران خوبه ، همون نیمه اول باید با قدرت شروع کنیم ، عراقی ها قدرتی بازی می کنند ، فقط بچه ها باید با روحیه برن زمین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی