تیم های ملی عراق و کره جنوبی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی عراق در نخستین بازی خود در برابر کره جنوبی در شهر سئول به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت و این شروع خوبی برای ادووکات بود.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه بازی عراق در برابر ایران در دوحه نیز به همین موضوع اشاره کرده است و می‌نویسد: «دیک ادووکات در نخستین دیدار رسمی خود در تیم ملی عراق، توانست کره‌جنوبی را با تساوی بدون گل متوقف کند و البته از واگذاری مالکیت توپ به رقیب و تلاش برای ضدحمله راضی بود، همسایه آنها یعنی ایران هم تنها پیروزی گروه را در روز نخست رقم زد. تیم ملی ایران با سه امتیاز وارد این مسابقه می‌شود و از چهار تیم دیگر گروه A هم دو امتیاز بیشتر دارد.»

در ادامه این تحلیل می‌خوانیم: «ادووکات که تیمش را با نمایشی دفاعی به مصاف کره‌جنوبی فرستاده بود، وعده رویکرد متفاوت عراق مقابل ایران داده است. این بازی، ششمین تقابل دو تیم در انتخابی جام جهانی است که ایران ۳ مرتبه و عراق، ۲ بار پیروز شده است، همچنین این دومین مسابقه ایران و عراق در دور مقدماتی جام جهانی در شهر دوحه است. در بازی قبلی که در چارچوب انتخابی جام جهانی ۱۹۹۴ بود، عراق با نتیجه ۲ بر یک و با گل‌های احمد راضی و علاء کاظم پیروز شده بود.»

این موضوع هوشیاری اسکوچیچ و ملی پوشان را می طلبد. شاید بر خلاف گفته های این مربی هلندی باز هم عراق با چهره تدافعی به میدان بیاید و  توپ را به ایران بدهد. در این صورت بعد از توپ گیری آهنگ دروازه ایران را در پیش خواهند گرفت و این می تواند برای ما خطرناک باشد چرا که در این حالت توپ را در حمله از دست داده ایم و سازمان دفاعی خوبی نداریم. عراق تیمی است قدرتی؛ بنابراین قدرت توپ گیری دارد و از سویی تیمی است سرعتی که به همین بهانه ضد حملات خوبی می زند. در چنین مواجه ای زمانی که در حمله توپ را از دست می دهیم همه باید به عقب برگردیم و به دفاع فکر کنیم.

تقابل دو تیم تاریخ بزرگی پشت خود دارد که آخرینِ آن، پیروزی هر یک از دو تیم در دور قبلی مسابقات است. شیرهای بین‌النهرین با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسیدند و ایران در بازی برگشت، با تنها گل سردار آزمون پیروز شد. این بازیکن پس از پشت‌سر گذاشتن محرومیت یک‌جلسه‌ای خود به میادین برمی‌گردد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا بختیاری IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    عراق حتما میاد جلو مجبوره این بازیرعراق میزبانه و اگر امتیاز نگیره یا حتی مساوی کنه چونبازی برگشت تو ازادی و تا اونموقع با حضور تماشاگره ببازه یعنی دو بازی از شش امتیاز فقط یک امتیاز یا صفر امتیاز گرفته این یعنی پنج یاشش امتیاز جلو افتادن ایران از عراق و صعود ایران دو امتیازم که الان جلوییم یعنی هشت امتیاز اختلاف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی