ناصر محمدخانی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ناصر محمدخانی ستاره تیم ملی ایران در دهه ۶۰ معتقد است با بازگشت سردار آزمون به ترکیب تیم کشورمان، قدرت گلزنی تیم کشورمان بالاتر خواهد رفت.

تیم کشورمان سه شنبه شب باید در دیداری حساس در کشور قطر به مصاف عراقی‌ها برود و در همین راستا خواندن تازه ترین صحبت‌های ناصرمحمدخانی ملی پوش ایران در دهه ۶۰ و مهاجم تیم اسبق پرسپولیس خالی از لطف نیست:

بازی با سوریه گرچه خوب بازی نکردیم اما برنده شدیم. حالا فکر می‌کنید بازی با عراق چه فرقی با سوریه داشته باشد؟

مهم ۳ امتیاز بازی بود که به دست آمد اما به نظرم تیم ملی عراق به مراتب سخت تر از سوریه است. عراقی‌ها بازیکنان تکنیکی و قلدری دارند ولی با این وجود من فکر می‌کنم بچه‌ها بازی بهتری نسبت به سوریه ارائه دهند.

چرا؟

تجربه نشان داده هرچه بازی سخت تر باشد بچه‌های تیم ملی ایران بهتر بازی می‌کنند و شما در طول تاریخ بازی‌های ملی ما این موضوع را به وضوح مشاهده کرده اید.

مثل همین بازی‌های ایران در جام جهانی اخیر برابر اسپانیا و پرتغال؟

یا همین بازی‌های مرحله مقدماتی در بحرین که در خاک این کشور توانستیم میزبان و عراق را شکست دهیم درحالی که خیلی‌ها در ایران نگران نتیجه مسابقات بودند. من فکر می‌کنم بازیکنان تیم ملی در دیدار با عراق هم نمایش بهتری نسبت به سوریه ارائه دهند.

سردارآزمون مهاجم اول تیم ملی کشورمان هم پس از پشت سرگذاشتن محرومیت یک جلسه در بازی با عراق حضور دارد و به ترکیب برمی‌گردد. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سردار و مهدی نیازی به معرفی ندارند و من فکر می‌کنم ترسناک ترین زوج خط حمله در قاره آسیا هستند. این دو چند سالی است کنار هم بازی می‌کنند و شناخت کافی از خصوصیات یکدیگر دارند. مهدی طارمی در دیدار با سوریه تنها بود و حالا می‌تواند در کنار سردار راحت تر بازی کند و این نکته امیدوارکننده ای است.

البته تک گل ما را علیرضا جهانبخش زد؟

بله، نکته قابل تأمل درباره تیم ملی کشورمان تعداد بالای بازیکن خوب است. الان دست دراگان اسکوچیچ بازتر از دیک ادووکات سرمربی تیم ملی عراق است. ما در همین تیم ملی ایران می‌بینیم تعداد زیادی لژیونر حضور دارند و حتی چیدن ۱۱ بازیکن اصلی واقعا سخت است.

وحید امیری از من هم بهتر است/ خطرناک ترین زوج خط حمله آسیا را داریم/گذشته ها گذشته؛ گله ای نداریم!

می‌دانیم به بازی وحید امیری علاقه دارید و این علاقه هم دو طرفه است. شما و امیری بارها از یکدیگر تعریف کرده اید. خیلی‌ها می‌گویند شباهت‌هایی بین بازی شما و او وجود دارد. می‌خواهیم بپرسیم این بازیکن بهتر است در خط دفاع به زمین برود یاهافبک؟

(با تواضع خاص) وحید امیری از من هم بهتر است!

اینکه نشان دهنده تواضع شماست. بازیکنی با مشخصات ناصرمحمدخانی اگر الان بازی می‌کرد می‌توانست در بهترین لیگ‌های دنیا حضور داشته باشد. در این رابطه حتی شنیدیم شما و یکی از همبازیان‌تان در تمرین یک تیم بوندس لیگایی حضور پیدا کرده و تیم آلمانی بازی ناصر محمد خانی را پسندید اما ... وقتی همبازی شما را نخواستند و فقط خودتان را خواستند قرارداد نبستید و به ایران برگشتید؟

به هرحال هرچه بوده گذشته است. می‌توانستم در بوندس لیگا یک بازی کنم اما... گذشته‌ها گذشته و من هم گله و گلایه ای ندارم.

جواب پرسش ما را درخصوص وحید امیری ندادید؟

وحید امیری به نظر من بهتر است جلوتر و در خط میانی بازی کند. او بازیکن زحمتکش و دونده ای است که به خاطر ظرفیت بالای تنفسی دوندگی زیادی داشته و می‌تواند در خط دفاع به عنوان مدافع چپ بازی کند اما حیف است چنین بازیکنی را در دفاع محبوس کرد. وحید می‌تواند به لطف خلاقیت و توانایی دریبل زنی خودش جلوتر بازی کند و در فاز تهاجمی مشارکت بیشتری داشته باشد.

نتیجه این بازی را چطور پیش بینی می‌کنید؟

هرچند بازی سختی مقابل عراق داریم اما تیم ایران بازیکنان بزرگ و با تجربه تری دارد که شانس برد ما را افزایش می‌دهد. انشالله با اختلاف یک یا دو گل برنده این دیدار خواهیم شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    خدااااااااایش ناصر محمدخانی یک چی دیگه بود وحید امیری و عالیشاه و امثال اونارو بریزی تو چرخ گوشت بندکفش ناصرمحمدخانی و چنگیز و مجید نامجو مطلق هم نمیشن.ناصرمحمدخانی مثل فشنگ بود
  • فرخ IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    یادش بخیر ، یه تنه کل تیمهای عربی رو به هم میریخت، پا به توپش عالی بود، هیچ دفاعی حریفش نبود
  • قیصر IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    رو دست ناصر بازیکن نیومده ......با احترام به امثال وحید امیری کسانیکه بازیشو دیدند میدونند چی میگم تلفیقی از علی کریمی و خداداد هم تکنیکی و هم سرعتی
  • وحید IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    ناصرخان شما یه دونه ای ؛ مثل ماهی بین مدافعان حریف لیز میخوردی و میرفتی توپو نو گل میکردی . یکی از فاکتورهایی خیلی خوبی که داشتی این بود که الکی خودتو زمین نمینداختی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی