بی سروصدا در حال قدرتمندتر شدن/ یک تیم عالی با چند نقطه ضعف کوچک
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اتلتیکومادرید یکی از تیم‌هایی است که در این فصل نقل و انتقالات بدون سر و صدا کار خود را انجام داده و بازیکنان مورد نظر خود را جذب کرده است.

اتلتیکومادرید یکی از تیمهایی است که در این فصل نقل و انتقالات بدون سر و صدا کار خود را انجام داده و بازیکنان مورد نظر خود را جذب کرده است. آن‌ها به تازگی آنتوان گریزمن را به تیم‌شان برگردانده‌اند تا خط حمله‌ای قدرتمند را برای فصل جدید لالیگا و لیگ قهرمانان در اختیار داشته باشند.

البته برای رقم خوردن این انتقال، سائول نیگس مجبور به انتقال به چلسی شد و این بار دیگر ثابت کرد که این تیم در فاز دفاعی همچنان مشکلاتی دارد هرچند که از نظر کار دفاعی بسیار عالی عمل می‌کنند اما بازیکنان بزرگی در این منطقه ندارند.

دیگو سیمئونه ستاره‌های هجومی فوق‌العاده‌ای را در تیم خود جمع کرده و گزینه‌های زیادی را برای آزمایش کردن سیستم های هجومی متفاوت در اختیار دارد. گریزمن و ماتئوس کونیا دو بازیکن جدید تیم، در کنار آنخل کورئا، لوئیس سوارس و ژوائو فلیکس یک ترکیب ایده‌آل در فاز هجومی را تشکیل می‌دهند. باید دید گریزمن در برنامه‌های تاکتیکی سیمئونه چه نقشی خواهد داشت اما به نظر می‌رسد حضور این بازیکن، آمار گلزنی اتلتیکو در این فصل را افزایش دهد.

خط دفاعی ناقص

اتلتیکو از ابتدای این فصل با سیستمی بازی کرده است که در آن از سه دفاع وسط استفاده می‌کند. با توجه به اینکه فقط چهار دفاع وسط تخصصی در فهرست این تیم قرار دارد، مسلماً خرید یک مدافع میانی برای جایگزین کردن بازیکنانی که احتمالاً مصدوم یا محروم می‌شوند یک ضرورت است. آن‌ها در حال حاضر فقط ماریا خیمنس، استفان ساویچ، ماریو ارموسو و فلیپه مونتیرو را در اختیار دارند. شیمه ورسالیکو و جفری کوندوگبیا هم هافبک‌هایی هستند که توانایی بازی در خط دفاعی را دارند اما مدافعان تخصصی به شمار نمی‌روند.

گزینه‌های محدود در کناره‌ها

کیران تریپیه از زمانی که سیمئونه تغییر سیستم داده و از مدافعان کناری خود در نقش وینگر-مدافع استفاده می‌کند، بسیار موثر بوده و کاملاً آماده نشان داده است اما رنان لودی و شیمه ورسالیکو در سمت چپ، نتوانسته‌اند به خوبی با این سیستم خودشان را تطبیق دهند. به نظر می‌رسد بازی در این پست، مناسب کاراسکو باشد و این بازیکن در نهایت جای خود را در این پست تثبیت کند اما اگر او در دسترس نباشد با توجه به جدایی سائول از جمع روخی‌بلانکو، سیمئونه باید به سیستم قدیمی خود یعنی بازی با چهار دفاع برگردد تا بهتر بتواند از ویژگی‌های لودی در سمت چپ استفاده کند. اگر تریپیه هم غایب باشد، ورسالیکو یا یورنته باید در سمت راست به کار گرفته شوند که هیچکدام بازیکنان تخصصی به شمار نمی‌روند اما سیمئونه مجبور است به آن‌ها اطمینان کند.

مربی آرژانتینی در واقع در فاز دفاعی گزینه‌های محدودی در اختیار دارد که باید با تغییراتی که در نقش بازیکنان ایجاد می‌کند از آن‌ها استفاده کند، اما دست او در بخش هجومی پر است و به نظر می‌رسد اتلتیکو در این فصل در کارهای هجومی یکی از هیجان‌انگیزترین تیم‌های اروپایی باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علیرضا IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    اتلتیکو تیم اول منه ، دوازده ساله طرفدارشم و میتونم بگم دیگو فورلان منو عاشق این تیم کرد و پاش موندم و میمونم و امسال قهرمان یو سی ال هم قطعا اتلتیکو هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی