میشائیل شوماخر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

همسر میشائیل شوماخر اسطوره فرمول یک بعد از هشت سال از سانحه تصادف و به کما رفتن همسرش در مورد وضعیت او حرف زده است.

۸ سال پیش، میشائیل شوماخر، ستاره رقابت‌های فرمول یک، در حین تفریح و انجام ورزش اسکی، دچار سانحه‌ای شد و تصادفی کرد که نزدیک بود باعث مرگ او شود. او از آن زمان در وضعیتی شبیه کما است و هیچ تصویری از او منتشر نشده است. کورینا، همسر او بعد از ۸ سال برای اولین بار سکوت خود را شکسته و در مورد شرایط همسرش حرف زده است.

شوماخر دچار ضایعه جدی مغزی در اثر ضربه به سرش در سانحه سال ۲۰۱۳ شد و شش ماه در کمای مصنوعی به سر می‌برد. او سپس به خانه خود منتقل شد تا با شرایط مشابه بیمارستان ادامه درمان او انجام شود. خانواده او از حریم شخصی خود محافظت کرده و هیچ جزئیاتی را در این ۸ سال منتشر نکرده‌اند.

حالا کورینا در یک برنامه مستند در شبکه نتفلیکس که با نام «شوماخر» ساخته شده از این گفته که دلش برای معاشرت روزانه با همسرش میشائیل تنگ شده، و از تفاوتهایی که در زندگی آن‌ها بعد از آن سانحه ایجاد شد حرف زده است. کورینا در این مورد گفت: «دلم برای میشائیل هر روز تنگ می‌شود. او اینجا است اما به شکلی متفاوت. البته او هنوز هم هر روز به من نشان می‌دهد که چقدر قوی است.»

بدشانس

این خانم ۵۲ ساله از بداقبالی خود و خانواده‌اش بابت اتفاقی که برای میشائیل رخ داد حرف زد، او باور دارد که همسرش در رقابت‌های رانندگی فرمول یک، شکست ناپذیر بود: «او همه رقابت‌های رانندگی خود را به سلامت به پایان می‌رساند. به همین دلیل من مطمئن بودم که چند فرشته همیشه کنارش هستند و چشم از او برنمی‌دارند. هیچ‌وقت به ذهنم خطور نمی‌کرد که چنین اتفاقی برای میشائیل رخ دهد. من هرگز از خدا بابت آنچه اتفاق افتاده گله نکرده‌ام. آن حادثه یک بدشانسی بزرگ بود، مشابه همه بدشانسی‌هایی که هر فردی می‌تواند در زندگی خود تجربه کند.»

اوضاع خانواده

همسر شوماخر همچنین در مورد آنچه بر او و خانواده‌اش در این هشت سال و بعد از آن حادثه تلخ، گذشته است حرف زد: «ما سعی می‌کنیم به عنوان یک خانواده به زندگی‌مان ادامه دهیم، همانطور که میشائیل دوست داشت و هنوز هم دارد. در یک خانه کنار همدیگر هستیم. فیزیوتراپی و درمان‌های لازم را انجام می‌دهیم و هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا حال میشائیل بهتر شود و مطمئن شویم که او راحت است.»

حریم شخصی

او همچنین در مورد اینکه هیچ تصویری را در این مدت منتشر نکرده‌اند گفت: «ما داریم زندگی خودمان را انجام می‌دهیم. میشائیل همیشه می‌گفت، حریم شخصی یعنی حریم خودمان. این برای من خیلی مهم است که او بتواند از حریم شخصی و زندگی خصوصی او همچنان و تا جایی که ممکن است لذت ببرد. میشائیل همیشه از ما محافظت می‌کرد، حالا ما داریم از میشائیل محافظت می‌کنیم.»

مستند

شوماخر از نظر بسیاری از کارشناسان فرمول یک، به عنوان بهترین راننده تاریخ این رقابت‌ها با کسب هفت قهرمانی به حساب می‌آید. اوایل تابستان بود که گفته شد کمپانی نتفلیس، امتیاز تهیه یک فیلم مستند از زندگی این قهرمان ۵۲ ساله را از خانواده او خریداری کرده است.

این فیلم مستند شامل مصاحبه‌هایی با اعضای خانواده شوماخر، شامل همسرش، پدرش رولف و برادرش رالف است. دو فرزند شوماخر، جینا و میک، که این دومی راه پدر را در پیش گرفته و راننده رقابت‌های فرمول یک است، هم جزو مصاحبه‌شونده‌ها هستند. ضمن اینکه چهره‌های سرشناس فرمول یک مثل جین تات، برنی اکلستون و سباستین فتل نیز در این مستند حضور دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    امیدوارم شوماخر عزیز و قهرمان به زندگی عادی برگردد و همه را خوشحال کند،،،یا خداوند مهربان
  • شپر IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    امام حسین خودش شفاش بده
  • هانیه IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    انشاءالله خداوند به شوماخرقهرمان سلامتی کامل بده
  • دانیال IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    یا امام زاده سیدعلی موسی یا پنج تن یا خدا یا امیرالمومنین این پسر قهرمانو شفا بدید
  • رها IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    انشالله شفا پیدا کنه خدا تمام مریضها رو شفا بده
  • عماد IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    به خاطر منش اخلاقی و رفتار انسان دوستانه اش براش آرزوی سلامتی کامل و عاجل دارم.
  • الهام امیری IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    انشاالله از طریق امام رضا شفا بگیره ،کاش میشد ترتیب یه سفر به امام رضا براشون داده می شد ،من قبلاً اینو در رویا دیده بودم بدون اینکه شوماخر و بشناسم اسمشو در رویا شنیدم و حالا که این گزارش و دیدم ،دوباره به فکر فرو رفتم کاش می شد یه کاری کرد.
  • محمد حسن حاج نصیری IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    اولاً منِ حقیر هم من سایر هموطنان عزیزم برای این قهرمان آرزوی بهبودی و شفای عاجل دارم از درگاه پروردگار و دوماً از همسر آقای شوماخر در این مصاحبه چیزی شنیدم که فقط عُرَفا میتونن از این حرفها بزنن و اونم جمله(من بابت این اتفاق هرگز به درگاه پروردگار شکایت نکردم).واقعاً قابل توجه بعضی ازخانمهای ایرانی که از انسان بودن و زیستن فقط هوا و هوسش رو یاد گرفتن و ......
    • خانم دهقان IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      سلام، آقای محترم، کار این خانم که بعد از حادثه ای که برای همسرشون اتفاق افتاده ازشون مراقبت می کنند، قابل تقدیره. ولی شما به تمام خانمهای ایرانی توهین می کنید، تازه این خانم از ابتدا با یک فرد سالم ازدواج کرده، در کشور خودمون خانمهایی هستند از ابتدا با جانبازان قطع نخاعی ازدواج کردند. اطراف خودمون داریم آقایونی که در اثر سانحه فلج شدند و خانم هاشون ازشون پرستاری می کنند. چرا به خانمها میگید هوسباز، اتفاقا خانمها در مریضی آقایون وفادارترند تا آقایون در مریضی همسرانشون. البته آقا هم داریم که از خانمش در مریضی و زمین گیری مراقبت می کنند.
    • اکبر IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      این حرف خانم دهقان درست است واقعا خانمها در مواقع ی که اقاین احتیاج به یک پرستار ومراقب دارند بسیار بسیار وفادارتر از مردان هستند بردار خانمم ا۵ساله دراثر تصادف قطع نخاع شده ولی همسرش خودش را به پایش پیر کرد وبه بهترین حالت ازش مراقبت میکند درود وسلام بر زنان قهرمان
    • خانم محترم IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      شما خیلی بی انصاف هستید که به خانمای صبور و مهربان ایرانی توهین میکنید.زندگی یک هنر است که هر کس که هنرمند باشد میتواند پیروزمندانه آنرا ادامه دهد،حالا فرقی نمی کند زن باشد یامرد،ایرانی باشد یا خارجی.لطفا وسعت دیدتون رو گسترش بدهید.
  • سلامتی IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    اونیکه شفا میده خداست نه امام حسین . امام حسین یکی از محبان پیامبر اسلام ص هستند و در انشاالله خدا شفای همه‌ی بیماران جسمی و ذهنی را بدهد
  • اسنودن IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    حرف شما کاملا درسته و هیچ جای بحثی نداره ولی معمولا وقتی ما اینجوری میگیم منظورمون معنای مجازیشه اینکه امام حسینو ب واسطه ی خوب بودنشون واسطه قرار دادیم دقیقا مثلا وقتی به (هم)میگیم التماس دعا اگه کسی بگه چرا شما هم دیگه رو واسطه کردین و به خود خدا نگفتین منظور ما رو بد فهمیده... اینجا در اصل داریم به هم میگیم که شما برای ما از خدا شفاعت بخواین انشاءالله که خدا ما رو هم به خاطر خوبی شما ببخشه سر قضیه امام حسین هم همین طوره... اصل اصل اصلش حرف اینه: خدایا به حق امام حسین و عزیز بودنشون ب درگاهت ایشونو شفابده... نه اینکه از امام حسین توقع شفا داشته باشیم..
    • Abel IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      عالی بود جملت قشنگ بود درود به تو
    • علی IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      خدا میفرماید که من از رگ گردن به شما نزدیک تر هستم .پس در این میان در دعای ما احتیاج به هیچ واسطه ای نیست.خداوند رحمان و رحیم است .
  • علی IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    الهم اشف کل مریض علی الخصوص شوماخر
  • aroon IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    شفادهنده فقط خداست نه دیگه کس
  • داش همتون IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    انشالله زودتر خوب شه داشییم
  • علی IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    دلامصب بلند شو که به اسمت عادت کردیم انشالله از خداوند بزرگ و منان شفاشو ،میخواهیم. من ایمان دارم که همه چیز به حالت عادی خودش برمیگرده. تو قوی هستی پسر - بلند شو تا این اشک‌هایمان زندگی بهت خواهد داد . آمین .
  • بابک IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    امیدوارم علم پزشکی آنقدر رشد کنه که بتونه ایشان و خیلی افراد دیگه شفا بدهد آمین
  • على IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    خدا شفاش بده ايشالا
  • احمدى IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    برگرد به مسابقات دلمون برات تنگ شده
  • نورمحمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    درکارحکمت خداوند هیچ جای شک شبهه ایی نیست درختی که در تابستان اگر دوروز اب نخورد مشک میشود ولی در زمستان برگ هایش میریزد و6ماه بخواب میرود چه باران ببارد چه نبارد آبی نمیخاهد این یکی از نشانه های بارز مشخص از قدرت لایزال خداونددرمقابل چشمان بشر است بشر ناسپاس وبی عاطفه نسبت به طبیعت و همنوع هرروزجنگ کشتار آخر برای چه به کجا عاقبت خاک شود خشن جواب منو تو خوب بد میگذرد ولی ب حال من تو یاحق
  • مهران IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    یاد بگیرید ک فقط پروردگار شفا بخش هست ....و برای شفای بیماران به پروردگار رو بیاورید..تمام
  • اکبر IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    متاسفانه ما انسانها گاهی به نام خدا از خدا دور میشویم وافراد و واسطه را جای خدا میگذاریم واین خودش شرک است درحالی که خدا خودش فرموده من از رگ گردن به شما نزدیکتر هستم ما دردوردست دنبالش میگردیم
  • حسن مختاری IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    بمب شادی و اخلاق انسانی بود. امیدوارم به زودی دوباره به زندگی سلام دهد
  • محمد IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    به اون دوست اهل تسننمون میگم که به عقاید شیعه احترام بگذارید ماهم احترام میگذاریم . خدا در شفاعت به اهل بیت نیازی نداره ولی گاهی اونها رو واسطه میذاره تا بزرگیه اونها در نزد خودش رو به مردم نشون بده . آرزوی سلامتی رو برای شوماخر دارم
    • ناشناس IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      احسنت ،اهل بیت پیامبر همیشه بزرگ وعزیز هستن و نزد خدا بسیار آبرومند و محترم یادتون نره ،همیشه وبرای تمام مردم مهربان و دلسوز هستن
  • محسن IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    اینکه خانوادش اینقدر دوستش دارند معیار خوبیست که او انسان خوبی همه مردان و زنان باید خود را با این معیار بسنجند.
  • محمدی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    مرد پاشو تو قوی‌ترین مرد فرمول یک بودی پا شو دنیا منتظر هنر نمایی تو هست کلآ انسان خوبی بود خیلی برای بچه های فقیر توی دنیا بازی خیر خواهانه انجام داد دنیا به تو همسال تو نیاز دار د
  • با تشکر IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    امیدواریم به لطف پروردگار و دعای خوبان عالم سریعا شفا پیدا کنند
  • ایران IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    خداوند انشاالله همه مریضا رو شفا بده
  • Nasser IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    فقط خدا بقیه همه هیچ
  • رضادشتابی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    همه نظرات بیخیال,فقط اینکه یک المانی چگونه به خداونداعتقادداردودراین وضعیت بسیاراسفناک که تحملش بسیارسخت میباشدیک خانم المانی اروپایی اینگونه شاکرخداست وایمان به خداوقادر متعال یکتای بی همتا بی مثال بینظیرواقعی بی مانند علم مطلق قادرمطلق ثروت مطلق جمال مطلق صاحب ومالک کل جهان ,سلطان جهان هستی وکاینات داردواقعا لذت بردم ,وبه خودمیبالم که اینچنین انسانهای معتقدی داریم,گاه دلم ازبعضیهاکه به خداوندایمانشان سست بود میگرفت وبه بیابان میزدم ودردل شب تک وتنهادرتاریکی مطلق بیابان برهوت تاصبح بااونجوامیکردم شکایت میکردم ازاعتقادسست عده ای ازمردم,واقعاگاهاوجودش دربیابان همدمم میشدوبه عینه باتمام وجودم نورمافوق تصورش رارویت میکرد,چندماه قبل ازکرونا,سال ۹۸,این نجواراباگوش شنیدم ,,,گله بس کن.قسمتی ازان نداها راکه باگوشهایم شنیدم . بیایذجله دوم زچین ایدخبرهایی شبح گویدرضامیپیچداین ویروس هرجایی بعدازان من میفرستم این جهانگردهربلاد تابدانند ماحهانی راتکان خواهیم داد ,انکه فرعونش بخوانندمردم این زمان واین جهان قلع و قمعش میکنم من بی گمان وبی امان اتفاقات افتادنفهمیدم
  • حمید IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    اصولاً خلقیات ما ایرانی ها اصرار عجیبی به افراط و تفریط دارد و این باعث ایجاد بسیاری ازمشکلات روحی و اخلاقی برای ما شده است بقول دوستان آفریدگاری که همواره با ماست و از هرچیز و هر کسی به ما نزدیکتر است و بر تمام حالات و رفتار و کردار ما واقف است لذا حقیقتا نیازی به هیچ واسطه ای نیست مگر اینکه شخص خودش چنین بخواهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی