آشنایی با ملکه جدید تنیس جهان/ امتحانات دبیرستان را داد و گرنداسلم گرفت!/ نوجوانی که جالب‌ترین داستان تاریخ ورزش را رقم زد/ ملکه بریتانیا به وجد آمد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اما رادوکانو (Emma Raducanu) تنیسور ۱۸ ساله بریتانیایی با قهرمانی در اُپن آمریکا یکی از جالب‌ترین داستان‌های تاریخ ورزش جهان را رقم زد.

اِما رادوکانو، یکی از جالب‌ترین داستان‌های تاریخ تنیس زنان جهان را رقم زد. این نوجوان ۱۸ ساله بریتانیایی با پیروزی مقابل لیلا فرناندس از کانادا قهرمانی رقابتهای اُپن آمریکا را به دست آورد. حریف او هم ۱۹ ساله بود و در نبرد دو نوجوان، رادوکانو موفق شد با نتایج ۳-۶ و ۴-۶ در دو ست پیاپی به برتری برسد تا به اولین قهرمان زن از بریتانیا در گرنداسلم‌های ۴۴ سال اخیر تبدیل شود.

او که دومین گرنداسلم دوران ورزشی خود را تجربه می‌کرد همچنین تبدیل به اولین تنیس‌باز چه در زنان و چه در مردان، شد که از مرحله انتخابی وارد رقابت‌های گرنداسلم شد و توانست قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست بیاورد، بدون اینکه حتی یک ست را ببازد.

با ملکه جدید تنیس جهان آشنا شوید/ امتحانات دبیرستان را داد و گرنداسم گرفت!/ نوجوانی که جالب‌ترین داستان تاریخ ورزش را رقم زد/ ملکه بریتانیا به وجد آمد
کارشناسان ماجرای حضور رادوکانو از طریق رقابت‌های انتخابی در گرنداسلم و قهرمانی در این رقابت‌ها را جالب‌ترین ماجرای تاریخ تنیس و حتی ورزش جهان می‌دانند

رادوکانو و فرناندس، هر دو بدون اینکه در رنکینگ جهانی جایی داشته باشند وارد این رقابت‌ها شدند و همه معادلات را به هم ریختند. فرناندس در مسیر رسیدن به فینال، نائومی اوساکا مدافع عنوان قهرمانی، الینا سویتولینا بخت پنجم و آریانا سابالنکا بخت دوم قهرمانی این مسابقات را کنار زد.

رادوکانو هم با آمدن از مسیر انتخابی و قهرمانی در گرنداسلم اُپن امریکا، نام خود را برای همیشه در تاریخ تنیس ثبت کرد. او همچنین جوان‌ترین تنیس‌باز زن قهرمان از سال ۲۰۰۴ به حساب می‌آید، در آن سال ماریا شاراپووای روس در ۱۷ سالگی قهرمانی در ویمبلدون را از آن خود کرد. آن قهرمنی شاراپووا را تبدیل به یک فوق ستاره در تنیس جهان کرد و البته او را به قهرمانی‌ها و ثروت زیادی در مسیر دوران فعالیتش رساند راهی که به نظر می‌رسد پیش روی رادوکانو هم قرار داشته باشد.

اما رادوکانو
رادوکانو با آمدن از مسیر انتخابی و قهرمانی در گرنداسلم اُپن امریکا، نام خود را برای همیشه در تاریخ تنیس ثبت کرد

بسیاری از کارشناسان و رسانه‌ها ماجرای حضور رادوکانو از طریق رقابت‌های انتخابی در گرنداسلم و قهرمانی او در این رقابت‌ها با اقتدار کامل را جالب‌ترین ماجرای تاریخ تنیس و حتی ورزش جهان می‌دانند.

تنیس‌باز نوجوان بریتانیایی برنده دو و نیم میلیون دلار جایزه نقدی بابت قهرمانی در نیویورک شد و زندگی‌اش در عرض چند هفته عوض شد، اتفاقی که خودش اعتراف کرد هرگز تصورش را نمی‌کرده که در این سن و سال برایش رقم بخورد.

رادوکانو متولد کانادا از یک مادر چینی و یک پدر رومانیایی است اما در دو سالگی او، خانواده‌اش به انگلیس مهاجرت کردند. او همین چند وقت پیش امتحانات دبیرستان خود را به پایان رساند اما حالا تبدیل به یک قهرمان ملی در بریتانیا شده است.

با ملکه جدید تنیس جهان آشنا شوید/ امتحانات دبیرستان را داد و گرنداسم گرفت!/ نوجوانی که جالب‌ترین داستان تاریخ ورزش را رقم زد/ ملکه بریتانیا به وجد آمد
رادوکانو متولد کانادا از یک مادر چینی و یک پدر رومانیایی است اما در دو سالگی او، خانواده‌اش به انگلیس مهاجرت کردند

اِما در رقابت‌های ویمبلدون که اوایل تابستان برگزار شد برای اولین بار در یک گرنداسلم به میدان رفت و عملکرد خوبی داشت اما در دور چهارم رقابتها مجبور شد به دلیل مشکل تنگی نقس از بازی‌ها کنار بکشد. آن اتفاق باعث شد خیلی از کارشناسان سرشناس تنیس، از آمادگی بدنی و جسمانی او انتقاد کنند اما او بازگشتی پرشکوه و قدرتمندانه در رقابت‌های آزاد آمریکا داشت.

قهرمانی رادوکانو، ملکه الیزابت، ملکه ۹۵ ساله بریتانیا را هم به وجد آورد طوری که از سوی دربار بریتانیا و شخص ملکه پیام تبریکی برای این تنیس‌باز جوان منتشر شد.

اما رادوکانو
رادوکانو چند وقت پیش امتحانات دبیرستان خود را به پایان رساند اما حالا تبدیل به یک قهرمان ملی در بریتانیا شده است

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مرتضی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    این از ۱۸ساله اینا اینم از ۱۸ ما
  • کوروش IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    الان این با این وضعیت زن است یا مرد؟
  • حسن IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    سلام. اگر در دنیا مسابقه دوروی دزدی و بی لیاقتی خیانت به اسم دین می بود اکثر غریب به اتفاق مسعولین در سکوی نخست ایستاده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی