نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
تقابل النصر با ایرانی‌ها؛ از شادی گل جنجالی طارمی تا حذف استقلال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

النصر عربستان در حالی به مصاف تراکتور می‌رود که برابر تیم‌های ایرانی آمار ضعیفی از خود به جا گذاشته است.

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی برگزار می‌شود که در یکی از این مسابقات، النصر و تراکتور در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف هم می‌روند. دیداری که با توجه شرایط سختی که تراکتور در چند وقت اخیر پشت سر گذاشته و با ۱۶ بازیکن در قطر حاضر شده، بازی دشواری برای نماینده کشورمان محسوب می‌شود که البته امیدواریم با پیروزی شاگردان فیروز کریمی خاتمه پیدا کند.

النصر در شرایطی برابر تراکتور قرار می‌گیرد که این تیم تاکنون ۱۴ بار در لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم‌های ایرانی به میدان رفته که حاصل آن ۶ پیروزی برای نمایندگان ایران و پنج برد برای النصر بوده و ۳ بار هم تقابل النصر با رقبای ایرانی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است و حالا می‌خواهد با پیروزی بر تراکتور از لحاظ تعداد برد در تقابل با تیم‌های ایرانی مساوی کند.

النصر در این بازی ها ۱۷ بار موفق به باز کردن دروازه تیم های ایرانی شده و ۱۹ بار نیز دروازه اش باز شده است.

نخستین جدال النصر با تیم‌های ایرانی به فصل ۲۰۱۱ بازمی‌گردد. جایی که استقلال در استادیوم کینگ فهد شهر ریاض به مصاف النصر رفت که ابتدا حنیف عمران زاده آبی پوشان را پیش انداخت اما در ادامه تیم عربستانی ۲ بار دروازه استقلال را باز کرد و برنده بازی شد.

در دیدار برگشت که استقلال برای صعود به پیروزی با اختلاف ۲ گل نیاز داشت، شاگردان مظلومی با گل‌های مجیدی و هوار ملامحمد ۲ بر یک از سد النصر گذشتند اما از صعود به دور بعدی باز ماندند.

النصر در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ذوب آهن رفت که نماینده ایران ۴ بر یک حریف سعودی را مغلوب کرد.

در سال ۲۰۱۵ النصر با پرسپولیس همگروه شد. بازی رفت در عربستان ۳ بر صفر به سود سعودی‌ها به پایان رسید و در بازی برگشت سرخپوشان با تک گل جنجالی مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی که پس از آن شادی بعد از گل معروفش را انجام داد به پیروزی رسیدند.

در سال ۲۰۱۶ ذوب آهن با النصر همگروهی شد که اصفهانی‌ها هر دو بازی رفت و برگشت را با قاطعیت و نتیجه ۳ بر صفر موفق به شکست نماینده عربستان شدند. در سال ۲۰۱۹ یکبار دیگر ذوب آهن و النصر همگروه شدند که بازی رفت در عربستان با گل دقیقه ۹۱ ارسلان مطهری با نتیجه سه بر دو به سود نماینده ایران به پایان رسید و بازی برگشت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

النصر در سال ۲۰۲۰ در ۳ دیدار با تیم های ایرانی روبرو شد. این تیم عربستانی در مرحله گروهی در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه دو بر صفر از سد سپاهان گذشت. آنها در دیدار معروف نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته در مصاف با پرسپولیس به تساوی یک - یک رسیدند و شاگردان گل محمدی در ضربات پنالتی برنده و راهی دیدار فینال شدند.

 در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا نیز النصر در سیزدهمین مصافش با تیم های ایرانی در دیدار نخست با فولاد به نتیجه تساوی یک - یک رسید ولی در بازی برگشت دو بر صفر تیم تحت هدایت جواد نکونام را شکست داد و در نهایت توانست به عنوان تیم اول از گروهش صعود کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی