نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ابراهیم تهامی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ابراهیم تهامی مهاجم اسبق تیم ملی و استقلال گفت: آنچه مشخص است فرهاد یک مربی حرفه‌ای است و کارش را بر اساس شرایط تیمش دنبال می‌کند.

نصیر مقدری؛ ابراهیم تهامی مهاجم سابق تیم ملی که تجربه پوشیدن پیراهن استقلال در جام باشگاههای آسیا را دارد شکست آبی‌پوشان مقابل الهلال را اتفاقی از پیش مشخص شده می‌دانست. به اتفاق گفتگوی خبرورزشی با ابراهیم تهامی را می‌خوانیم.

بازی استقلال مقابل الهلال را چطور دیدید؟

حقیقت ماجرا این است که بازی را به طور مستقیم تماشا نکردم.

چرا؟

چون می‌دانستم قرار است چه اتفاقی برای استقلال رخ دهد. هرچند به عنوان یک ایرانی و کسی که پیراهن استقلال را به تن کرده ام برای پیروزی شاگردان مجیدی دست به دعا شده و از خدا می‌خواستم بچه‌ها با دست پر از میدان خارج شوند. باید پذیرفت الهلال از لحاظ روحی شرایط بهتری برای دیدار با استقلال داشت. الهلال تیمی‌است که به دلیل آماده سازی بهتر و پول‌های کلانی که در اختیار داشته توانسته با بهترین شرایط مقابل استقلال قرار بگیرد اما متاسفانه آبی‌پوشان با مشکلات زیادی در این چند وقت گذشته دست و پنجه نرم کردند و این خود به تنهایی می‌تواند دلیلی برای عدم توفیق شاگردان فرهادمجیدی باشد. به نظرم فرهاد را تنها گذاشتند و او مظلوم واقع شده است. از دست دادن شش هفت بازیکن بی شک در کار هر تیمی‌مشکل ایجاد می‌کند و استقلال نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

نقش مدیریت را در این شکست چه میزان تصور می‌کنید؟

صد در صد. از دست دادن بازیکنان تاثیرگذار فصل گذشته باعث شده است دست فرهاد مجیدی برای این بازی بسته باشد اگرچه در فصل نقل و انتقالات چند بازیکن خوب نیز جذب باشگاه شدند اما این برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا کافی نبوده است. اگر دقت داشته باشید استقلال در اواخر لیگ تمامی تیم‌ها را از پیش رو برداشت و به جز فینال جام حذفی در دیگر دیدارها عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. متاسفانه مدیریت کمکی نکرده و چوب لای چرخ پیشرفت فرهاد مجیدی و باشگاه گذاشته است. بروز چنین مشکلاتی باعث شده بود استقلال از لحاظ روحی آماده این بازی نباشد و در پایان نتیجه همان شد که فکرش را می‌کردم. باور کنید از ترس اینکه سکته نکنم جرات تماشای مستقیم بازی استقلال و الهلال را نداشتم!

از ترس سکته کردن جرأت تماشای بازی استقلال و الهلال را نداشتم/ به همه می گویم فرهاد را تنها رها کردند

به نظرتان دفاع سه نفره برای این دیدار مناسب بود؟

با توجه به اینکه در تمرینات استقلال حاضر نبوده و از کم و کیف قضایا بی اطلاع هستم نمی‌شود تشخیص درستی داد اما آنچه مشخص است فرهاد یک مربی حرفه ای است و کارش را بر اساس شرایط تیمش دنبال می‌کند.

حضور تازه واردها در ترکیب استقلال چطور بود؟

 تازه واردهای استقلال بازیکنان خوبی هستند اما هنوز در تیم جا نیفتاده اما بی شک با شروع لیگ شاهد حضور تاثیرگذار آنان در استقلال خواهیم بود. نکته‌ای که نباید از آن غافل شد متفاوت بودن بازی‌های لیگ قهرمانان با بازی‌های داخلی است. کاش من کنار فرهاد بودم و میتوانستم او را در بحث پوشش‌ها کمک می‌کردم! به اعتقاد من استقلال در پوشش‌ها عملکرد مناسبی نداشته و همین موضوع باعث شد دفاع راست ما روی گل دوم مقصر باشد.

با این شرایط وضعیت استقلال در لیگ برتر فصل آینده را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مطمئن هستم استقلال تیم خوبی است و می‌تواند در لیگ درخشش لازم را داشته باشد و معتقدم نباید بازی با الهلال عربستان ملاک قضاوت آبی پوشان باشد. برای موفقیت فرهاد و استقلال دعا می‌کنم چرا که او دو فصل است که در استقلال مظلوم واقع شده است!

ازحضور علیرضا منصوریان صنعت نفت آبادان برایمان بگو...

منصوریان انسانی بسیار باشخصیتی است و برای او در تیم نفت آبادان آرزوی موفقیت دارم.

حتماً از حضور مجاهد خذیراوی در کادر فنی نفت آبادان با خبر هستید.

بله. با شنیدن خبر اضافه شدن مجاهد خذیراوی به کادر فنی نفت آبادان خیلی خوشحال شدم و امیدوارم حضورش در جمع جمع طلایی پوشان مثمرثمر واقع شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    ایشون کسی هستن که تو زمین فوتبال ۱۴ نفر را دریبل زدن خخخخخ دمت گرم مشتی
    • بااطلاع IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      من دیدم خنده نداره من خودم هربار تو زمین فوتبال ۲۰ نفر را دریبل میزنم بار اخر ۲۲ نفر را دریبل زدم داشتم ۲۳ را دریبل میزدم که گوشیم زنگ خورد
    • مهدی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      ایشون یکی از بازیکنای بازی تاریخی ایران و استرالیا بودن سرچ کن و فیلم رو ببین چه کسی در اون بازی دریبل زد و گل ایران رو پایه سازی کرد
    • مهدی IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      شما سن و سالت به زمان بازیهای ابراهیم تهامی نمیخوره.. اون موقع هم دنبال فوتبال اروپا بودین ... ۵ ساله که از غار اومدین بیرون..
  • 6 IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    كاش اين بابا رو ميزاشتند 13 14 نفررو دريبل مي كرد از استاديوم ميرفت بيرون
  • الدوچرخه چی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    بخدا واقعا حیفه یه چنین استعدادهایی خاک بخورن ولی کیسه درق ودرق ببازه!خب چرا مددی این کارشناس فوتبالیست رو به کادره کیسه اضافه نمیکنه تا اینقدر کیسه وکیسه تنان زجر نکشن وتحقیرنشن!اگه این یارو همراه کیسه بود ازکادر فنی الهلال بگیر تا داورها وکلا همه ی ورزشگاه رو دریبل میزد وبا یه حرکت از نوع فوتبالیستهای کارتونی توپ رو با تور دروازه ی الهلال اشنا میکرد .تا اینجا میشدن یک دو. واگه دو باره دیگه تکرار میکرد میشدن برنده واینقدر کیسه جات خجالت وتحقیر رو تحمل نمیکردند!خخخ خخخ واقعا جاش خالیه.از ما گفتن.
  • صادق IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    ادب و متانت نسبت به بزرگترها خصوصا بزرگان فوتبال چیز خوبیست
  • سام IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    من یه پرسپولیسی هستم و همیشه دلم میخواست هر تیمی که از ایران جلوی تیمهای عربی بازی داره برنده از میدان بیرون بیاد. دیشب ده دقیقه که از بازی گذشت متوجه شدم که زور استقلال بهشون نمیرسه و اونا خیلی قویتر بودن. استقلال بد بازی میکرد و اواخر بازی همه منتظر بودیم داور سوتش رو بزنه تا شکست سنگین تر نشه. بازیکنای جدید فاجعه بار بودن.
  • رضا IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    منم یه پرسپولیسی دو اتیشه هستم و اصلا دلم نمیخواست تیم دوم شهرم جلوی این ملخ خورا باخت بده هر چند که خیلی تلاش کردن و نشد که بشه به امید موففیت تیمهایه ایرانی در اسیا
  • حسین 021 IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    پیشکسوت فقط خودت، بقیه ادات و در میارن،همیشه لنگی سوز بودی،ایولا تیم و فرهاد الان نیاز به حمایت کامل و 100% دارن،بی دریغ بی حب و بغض، این تیم خیلی خوبه،با این تایم کم،با اینهمه بازیکن از دست رفته نسبت به دو ماه قبل فرهاد شاهکار. بود کارش،قبل گل که کاملا از روی بدشانسی به ثمر رسید تیم فرهاد همه جوره سوار بازی بود،جتی زمانی که الهلال صاحب توپ بود کوچکترین موقعیتی نداشتن،انقد بازیکن داشتن که مارگا بجای فوروارد وینگر بازی میکرد،دو تا ملی پوش کلمبیا و پرو شون و اصن نیاوردن،بعد استقلال از جذب مهاجم 36 ساله لیگ ایران ناکامه،اونم تو شرایطی که یکی از بهترین زوج های خط حمله تاریح باشگاه رو با هم از دست داده، هیچ جایگزینی برای شیخ و قایدی جذب نشد،فرشید رو سکوها مصداق بارز خیانت مددی و فریاد شیران لنگی بود،غیبت ریگی چقد فاحش بود،نبودن نادری چقد بچشم اومد،و فراموش نکنید که تیم بابت اردو فقط هزینه هتل داد بقیه شو مهمون روابط فزهاد با شیخ زائد بودن که دارن میزنن بنام خودشون خائنین
  • قلب آبی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    ای کاش ابراهیم تهامی جای امسال برادر ان مجیدی سر مربی استقلال بود، خیلی حالیشه، و به راگبی خیلی علاقمند است
  • سید IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    جناب تهامی ....کسی که در دو مقطع سه ماه سه ماه مربی گری کرده حرفه ای هست !! مربیان چند سال دارند کار می کنند حرفه ای نیستند یا خودشون را حرفه ای تر نمی دونند ! پس یحیی ...فراتر از حرفه ایست بگو چرا...در دوسال پنج جام اورده یک بار بین ۳۲ تیم فینال آسیا امده الان هم به یک چهارم اومده ..سوپر جام در پیش داره و ...و.... لب به از این حرف های مثلا ؛ من مربی با دانش و علم و اگاهی ام بالاست و به اینا و اونا نمی بازم و صداقت دارم و....نمیزنه ..... یحیی ست امپراطوره.....دیگه ...چی بگوییم کارش حسابی بلده... جناب تهامی..این غرور و خودبینی ها و منم منم ها و ..... کار به اینجاها می کشد چرا باید اینطور باشد ! بازیکن خوب فهیم مودب مثل ریگی کجا دارید که مجبور میشه بره.. اگر مربی حرفه ایست... دانشگر در قطر فرشید در قطر ...تماشاچی بودند و مرادمند خسته عصبی و ..همه کاره تبم بشه ... من بودم الهلال به راحتی با ترکیب خوب می بردم ..اصلا مدبی که نیستم هیچ فوتبالیست هم نیستم فقط هوادار م هوادار !
  • سید IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    فرهاد به ارنج بدش باخت ! دانشگر و اسماعیلی با تجربه تماشاچی باشند . مرادمند عصبی ، خسته تجربه کمتر همه کاره دفاع استقلال!! وریا اصلا در حد و اندازه نبود ...چرا ؟
  • مهران TR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    درود ودرود به ابراهیم تهامی بازیکن خوب قدیمی تیم ملی، دوستان اگر ایشون گفتن مثلا ان نفر رو دریبل میکنن، اولا که در زمان های قدیم واقعا بازیکنان تکنیکی دریبل های زیادی میزدن وبیشتر چون تصویر نبود میخواست به عمق مطلب پی ببریم که گفتن مثلا این تعداد دریبل میزدم. دوم در مورد استقلال واقعا بر کسی پوشیده نیست استقلال از قبل ویکی دوماه قبل بازنده این بازی بود، مگر می‌شود تییمی که پول بیشتر، بازیکن با کیفیت بیشتر و تمرین بیشتر وتمرکز بیشتری داره ببازه اگرم اتفاق بیفته یک در صد هست و اتفاقی... استقلال 30 دقیقه اول رو عالی بازی کرد و با شرایط اسف ناک استقلال فقط اگر شاکله تیم حفظ شده بود در کنار چند بازیکن که گرفتن میشد اون یک بار اتفاق اینجا بیفته واستقلال برنده باشه. البته که اشتباهاتی هم در کار فنی مخصوصا بازیکنان مانند مرادوند و وریا وچند نفر دیگه بود... اما جای تعجب اونجاست که آقای فریاد شیران به عنوان ی مسول استقلال! میگه هواپیما گرفتیم براشون، زمین خوب وهتل و.... یعنی بدیهی ترین چیزها برای ی تیم رو ایشون بر میشمارند جای کارهایی که برای استقلال کردن. نه میخواستی با اتوبوس از روی دریا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی