نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
ناگفته‌های انوشا شاهقلی از حواشی امیر جدیدی در تنیس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تنیسور مطرح کشورمان بعد از قهرمانی شیرینش در لیگ تنیس ایران، از کمبود ها و مشکلات تنیس ایران گفت. او که رابطه نزدیکی با امیر جدیدی دارد درباره حواشی ایجاد شده برای این بازیگر مطرح سینما با خبرورزشی صحبت کرد.

انوشا شاهقلی تنیسور مطرح کشورمان بعد از چند ماه از حواشی دعوت امیر جدیدی به تیم ملی گفت. او در دفاع از امیر جدیدی بعد از چندماه عنوان کرد: اگر به خاطر چهره امیر، او به انتخابی دعوت می‌شد، الان تمام بازیگران ملی پوش بودند.

شاهقلی همچنین درباره وضعیت لیگ و تنیس ایران نیز حرف‌های جالبی زد که در ادامه می‌خوانیم.

عده‌ای عقیده دارند حضور بازیگران در تنیس باعث بیشتر دیده شدن تنیس می‌شود، نظر شما دراین باره چیست؟
من کاملا با این موضوع مخالفم، تنیس ایران آنقدر بزرگ است که نیازی به دیده شدن ندارد، خیلی از بازیگران ما برای تفریح این ورزش را دنبال می‌کنند این که ما ازاین عزیزان برای دیده شدن تنیس استفاده کنیم اشتباه است. حواشی‌ای هم که برای امیر جدیدی پیش آمد یک اشتباه رسانه‌ای بود.

اشتباه رسانه‌ای؟
بله، امیر برای شرکت در اردوی انتخابی تیم ملی به مسابقات انتخابی دعوت شده بود اما رسانه‌ها به اشتباه تیتر زده بودند دعوت یک سوپر استار به اردوی تیم ملی. رسانه آنقدر این قضیه را بزرگ کردند که اصل ماجرا در آن گم شد و حواشی‌ها باعث شد که او در این مسابقات شرکت نکند با وجود اینکه مصدومیتی هم در ناحیه دستش داشت. این موضوع قدیمی‌شده است اما باز هم می‌گویم او قبل از بازیگر شدنش مربی تنیس هومن سیدی بود و بواسطه تنیس خوبش به تیم ملی دعوت شده بود نه به خاطر چهره بودنش. اگر اینجوری بود که باید هر بازیگری به زمین تنیس می‌رفت را ملی پوش می‌کردیم.اینکه می‌گویم او تنیسور خوبی است به خاطر رابطه نزدیکم با او نیست من بازی او را دیدم، تمام بچه‌های تنیس نیز این موضوع را می‌دانند.

اینطور که معلوم است، رابطه خوبی با امیر جدیدی دارید.
بله، من و امیر گاهی باهم تنیس بازی می‌کنیم، او رابطه بسیار خوبی با تنیسورها دارد و مسابقات داخلی را دنبال می‌کند. من قبلا نیز گفته بودم او اگر در انتخابی شرکت می‌کرد، خیلی‌ها را می‌برد.

نظر شما در مورد لیگ امسال چه بود؟ 
لیگ امسال تفاوتی با لیگ‌های سال‌های گذشته نداشت چرا که بازیکنان خارجی نتوانستند در این تورنمنت شرکت کنند اما در کل لیگ خوبی بود.تمام بچه‌های تیم ملی به جز شاهین خالدان و حمید نداف در لیگ حضور داشتند که این برای بالا بردن آمادگی اشان تاثیر بسزایی داشت.تنها مشکل لیگ امسال طولانی بودن آن بود.

از فینال با تیم مهرام بگویید.
سینا مقیمی‌و علی یزدانی از تیم مهرام رقیب من و امیر حسین بادی در فینال بودند. فینال خوبی بود، خدارا شکر ما توانستیم برنده فینال شویم و تیم پوشاک وانسی قهرمان لیگ تنیس کنیم.

پیش بینی شما درباره مسابقات دیویس کاپ چیست؟
۲۶ مهر ماه مسابقات دیویس کاپ به میزبانی بحرین برگزار می‌شود، من به نتیجه گرفتن تنیسورهایمان در مسابقات دیویس کاپ امیدوارم. ما هیچ وقت سید چهارم نبودیم و دو سال پیش هم به خاطر یک اشتباه به سید چهارم رفتیم. باید قبول کنیم تنیس ما کمی‌افت کرده و تمام تلاشمان را برای صعود به سید سه کنیم.من به صعودمان خوش بینم.

برنامه فدراسیون برای پیشرفت تنیس چیست؟
واقعا نمی‌دانم. راه پیشرفت ما رقابت با تنیسورهای خارجی است، بچه‌های ما هیچ رقیبی غیر از خودشان ندارند و اگر فکری به حال این موضوع نکنیم، تنیس ما هیچ پیشرفتی نمی‌کند.ما باید یک بودجه ای برای اعزام تنیسورها در نظر بگیریم یا اگر نمی‌توانیم از پس هزینه‌ها بربیایم باید در ایران مسابقات بین المللی برگزار کنیم.نباید تنیس را به حال خودش رها کرد.

مبلغ جوایزی که برای مسابقات در نظر گرفته می‌شود، کم نیست؟
متاسفانه بسیار کم است، گاهی خجالت میکشم مبلغ جوایز را به دوستانم بگویم و زمانی که می‌گویم باورشان نمی‌شود.خیلی از تنیسورهای خوب کشورمان از ۱۸-۱۹ سالگی مربی می‌شوند که این برای آینده حرفه اشان خوب نیست.متاسفانه درآمد بازیکنان از راه بازی کردن به دست نمی‌آید، این رشته نیز بسیار پر هزینه است، به همین دلیل به مربیگری روی می‌آورند.

با وجود پیشرفت نکردن تنیس ایران، قصد مهاجرت از ایران را دارید؟
خیر، من اقامت کانادا داشتم اما به قدری ایران را دوست دارم که هیچ کجای دنیا جز ایران نمی‌توانم زندگی کنم و هرکاری از دستم بربیاید برای تنیس ایران می‌کنم.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی