پرسپولیس نباید زیر بار میزبانی عربستانی‌ها برود/ تیم یحیی غول آسیاست؛ شرایط باید منصفانه باشد/ این بار قهرمانی آسیا را جشن می‌گیریم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مهدی خوردبین پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید: میزبانی حق مسلم ماست و وقتی تیم ملی ایران به بهترین شکل ممکن در تهران و استادیوم آزادی میزبانی می‌کند باید حق میزبانی به باشگاه‌های ما و تیم قدرتمند پرسپولیس اعطا شود. من نگران یک موضوع هستم.

پرسپولیس نماینده کشورمان در یک بازی سخت و دشوار با گل دقیقه ۸۹ مهدی ترابی موفق شد استقلال تاجیکستان را شکست داده و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. دیداری که برخلاف تصور همگان بازی سخت و دشواری شد ولی شاگردان یحیی گل محمدی توانستند باز هم موفق ظاهر شده و از گذرگاه سخت دوشنبه بگذرند.

در همین ارتباط با محمود خوردبین سرپرست قدیمی و پیشکسوت دوست داشتنی پرسپولیس گفت‌وگو کردیم. اظهارات محمود خوردبین در گفت‌وگو با خبرورزشی را در زیر بخوانید:

بازی با استقلال تاجیکستان را چطور دیدید؟

 واقعا باور نمی‌کردم آن همه تماشاگر برای تشویق تیم استقلال تاجیکستان به ورزشگاه بروند. خیلی با شور و حرارت هم تیم خود را تشویق می‌کردند و فضای سختی برای پرسپولیس به وجود آورده بودند اما خوشا به غریت بچه‌ها که گل کاشتند.

چمن مصنوعی هم مزید برعلت شده بود؟

تاجیکی‌ها مثل ما ایرانی‌ها به زبان فارسی صحبت می‌کنند و خیلی هم دوستشان داریم اما واقعا زمین مسابقه مناسب میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا نبود. من نمی‌دانم چرا پرسپولیس نایب قهرمان آسیا نمی‌تواند در استادیوم آزادی میزبان باشد.

همین طور سایر نمایندگان ایران؟

بله، به هر حال این یک مزیت است که از نمایندگان ما دریغ شده است. میزبانی حق مسلم ماست و وقتی تیم ملی ایران به بهترین شکل ممکن در تهران و استادیوم آزادی میزبانی می‌کند باید حق میزبانی به باشگاه‌های ما و تیم قدرتمند پرسپولیس اعطا شود. من نگران یک موضوع هستم.

چه موضوعی؟

اینکه در مرحله یک چهارم یا نیمه نهایی بخواهند میزبانی را به عربستان بدهند. پرسپولیس به هیچ عنوان نباید زیر بار این تصمیم برود و دوستان از همین حالا با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتبه و رایزنی کنند.

یکی از بازیکنان النصر بعد از شکست دادن تراکتور مدعی شده است بازی بعدی این تیم در عربستان برگزار خواهد شد؟!

حتما یک چیزی می‌داند دیگر! به هر جهت باشگاه پرسپولیس باید نامه رسمی‌بزند و درخواست میزبانی کند. بهترین دلیل برای گرفتن این حق هم میزبانی خوب تیم ملی ایران از تیم ملی سوریه بود. همین امروز باید اقدامات لازم انجام شود. میزبانی در استادیوم آزادی حق پرسپولیس است که الان تبدیل به یکی از غول‌های آسیا شده است.

شما فکر می‌کنید با مکاتبه و نامه نگاری اجازه میزبانی در استادیوم آزادی را به پرسپولیس بدهند؟

باید موافقت کنند. این حق باشگاه پرسپولیس است. اگر جلوی میزبانی پرسپولیس را بگیرند یعنی از این تیم می‌ترسند.

درباره بازی چیزی نگفتید؟

بازی بسیار سختی بود و حتی تصور می‌شد ممکن است به وقت اضافه کشیده شود. استقلال تاجیکستان عقب نشسته و سعی می‌کرد از ضد حملات استفاده کند. زمین چمن مصنوعی هم بازیکنان ما را کلافه کرده بود اما خوشا به غیرت بچه‌ها که بالاخره تیر خلاص را زدند.

بازی به وقت‌های اضافی کشیده می‌شد به ضرر پرسپولیس نبود؟

با توجه به اینکه بازی در چمن مصنوعی برگزار می‌شد احتمال مصدومیت هم وجود داشت. ۱۲۰ دقیقه بازی کردن روی چمن مصنوعی سخت است و باید توجه داشته باشید استقلال تاجیکستان هم میزبان بود. اگر کار به ضربات پنالتی می‌کشید ممکن بود جو ورزشگاه علیه بچه‌های ما شده و تأثیر منفی بگذارد. البته خدا را شکر کار به آنجا نکشید.

شما فکر می‌کنید پرسپولیس دو بازی بعدی خود در یک چهارم و نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را می‌برد و باز هم به فینال صعود کند؟

پرسپولیس در زمین چمن از همه تیم‌های غرب آسیا سرتر است. یحیی گل محمدی و شاگردانش ثابت کرده اند تیمی با برنامه و جنگنده هستند که به خوبی از اعتبار فوتبال ایران دفاع می‌کنند اما باید شرایط منصفانه و برابر باشد. باید پرسپولیس هم بتواند از حق میزبانی خود استفاده کند و من امیدوارم نه تنها به فینال صعود کند بلکه این بار قهرمانی آسیا را هم جشن بگیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حامد IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    حاج محمودبایدپامونواندازه گلیممون درازکنیم.باکدوم varمیزبان بشیم.واقعابرای ایران که تیم اول رنکینگ آسیاهستش زشته که سیستمvar نداشته باشه.
  • لنگی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    باتیمای زپرتی هندی تاجیکستانی پاکستان افغانی میخوایدقهرمانی نیارید
  • مجهول IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    پرسپولیس سرورکیسه
  • mohsen IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    وقتی تیم های عربستانی حاضر نمی شوند در ایران بازی کنند چرا ما باید ابن کار رو بکنیم بازی باید در زمین بی طرف باشه تمام
  • فوتبال شناس IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    آقای خوردبین پرسپولیس اگرمربیانش وکادرش مانندشماوپروین نجابت واخلاق درست حسابی داشته باشند همه آرزودارن قهرمان شوندولی من بعنوان هوادارفوتبال باورکنین دوست ندارم باپیروانی وگل محمدی این تیم قهرمان بشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی