مشاغل عجیب بازیکنان حریف ایران؛ نجار، پیک‌ رستوران و .../ حریف تیم ملی فوتسال ایران را بشناسید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتسال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی با حریفی آشنا با بازیکنانی گمنام روبه‌رو می‌شود.

تیم ملی فوتسال ایران در اولین بازی خود در جام جهانی فوتسال از سد صربستان گذشت. این تیم جمعه شب دومین بازی خود را مقابل آمریکا برگزار می‌کند. آمریکایی که در بازی اول خود سنگین‌ترین شکست دور اول را پذیرا شد و با ۱۱ گل از آرژانتین شکست خورد.

آمریکا به جز دو دوره ابتدایی جام جهانی، هیچگاه نتوانست به سطح اول فوتسال برگردد و در این دوره نیز در گروهی دشوار شانسی برای صعود ندارد. شاید از این تیم که اکثر بازیکنان آن غیر حرفه ای هستند نباید بیش از این هم انتظار داشت.

آمریکا در آخرین بازی هم با صربستان روبه‌رو می‌شود یعنی تیم کشور مربی‌اش. دوشان جاکیچا سرمربی تیم ملی فوتسال آمریکا، هفت سال پیش به همراه همسر، دو دخترش و چهار چمدان از صربستان به ایالات متحده مهاجرت کرد. او حالا به عنوان سرمربی تیم ملی آمریکا در جام جهانی فوتسال همگروه صربستان است.

سفر جاکیچا در فوتسال در زادگاهش صربستان آغاز شد. بسکتبالیست و استاد مهندسی مکانیک، تیم نووی ساد را در سال ۲۰۰۶ در رقابت با بیش از ۵۰۰ دبیرستان صربستانی به مسابقات قهرمانی کشوری هدایت کرد. موفقیت جاکیچا این فرصت را به او داد تا به مدت ۶ سال به عنوان دستیار مربی در تیم ملی صربستان کار کند.

هنگامی که قرعه‌کشی جام جهانی فوتسال در ماه ژوئن انجام شد، زمانی که نام ایالات متحده با صربستان در کنار آرژانتین و ایران در گروه F قرار گرفت، جاکیچا شوکه نشده بود.

او در مصاحبه با فیفا می‌گوید: من می‌دانستم که ما با صربستان همگروه می‌شویم. این احساس من بود. من رویایی داشتم که با صربستان بازی کنیم و حالا بازی می‌کنیم.

تمام خانواده جاکیچا هنوز در صربستان هستند و در ۲۰ سپتامبر به تلویزیون‌ها خیره می‌شوند تا دوسان را در حال مقابله با سرزمین مادری خود ببینند.

بنا به گفته جاکیچا اکثر بازیکنان این تیم بدون بدون باشگاه و بدون تیم هستند: آنها نجار، کارگر، پیک‌ غذا، معامله‌گر ملک و... هستند. حالا ما مقابل آن بازیکنان قدرتمند بازی می‌کنیم. اما سعی خواهیم کرد همه را شوکه کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی