سجادی: تغییرات در هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال با مطالعه انجام خواهد شد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد اگر قرار بر تغییر در هیئت مدیره یا مدیریت باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال باشد، این کار با مطالعه صورت می‌گیرد.

سیدحمید سجادی درباره محورهای مهمی که در دستور کار وزارتخانه ورزش و جوانان قرار دارد، گفت: حدود ۱۰ سال پیش (خرداد ۹۰) دو سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی ادغام شدند و شاهد یک وزارتخانه جدید به نام «ورزش و جوانان» بودیم.

وی اصلی‌ترین توجهات این وزارتخانه را ناظر بر مسائل جوانان دانست و تصریح کرد: از مهمترین این محورها، هویت‌بخشی فردی، دینی، اجتماعی و استعدادیابی برای جوانان است. خاصه مباحثی که به معیشت و مسکن این قشر ارتباط دارد. این ارتباطات دقیقاً با موضوع و سنِ تقریبی جوانی در کشور مرتبط است. این وزارتخانه به صورت کلی قشر جوان را در نظر دارد و الحمدلله در این راستا ۳۷۰۰ سمن تحت پوشش وزارتخانه قرار گرفته و مجوز رسمی فعالیت دریافت کرده‌اند.

به گفته سجادی، وزارت ورزش و جوانان در نظر دارد، ابتدا شورای‌عالی جوانان را شکل دهد، چنانچه رئیس جمهور چندی پیش حکم دبیری شورای‌ عالی جوانان را صادر کرد.  قرار است در مورد انتخاب اعضای حقیقی و حقوقی وزارتخانه‌هایی از جمله آموزش‌ و پرورش، وزارت علوم و وزارت کار و چهار نفر به‌صورت حقیقی - متشکل از جمعی از جوانان نام‌آشنا و کارشناس و دغدغه‌مند در حوزه بیانیه گام دوم و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی - گزینش شوند.

وی همچنین تأکید کرد: این افراد باید برای دولت انقلابی و مردمی دغدغه‌مند باشند و این تکلیفی است که از نظر ساختار باید در دستور کار وزارتخانه قرار گیرد. شخصاً درخواست کردم شورای مشورتی برای امور جوانان در نظر گرفته شود که در زمینه‌های مختلف مباحثی را مطرح کرده و مورد بحث و بررسی قرار دهد. ایده ما این است که متفاوت با گذشته، این وزارتخانه را در حوزه جوانان به‌عنوان یک قرارگاه مرکزی شکل دهیم تا مطالبات جوانان را بیش از گذشته، از دستگاه‌ها پیگیری کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: مشکل مسکن، شغل و ازدواج باید توسط سایر دستگاه‌ها پیگیری شود و ما دست به رصد و مطالبه‌گری بزنیم و تکالیف سایر دستگاه‌ها را پیگیری کنیم. اگر قرارگاه فوق با در نظرگیری اختیارات برای وزارت ورزش و جونان شکل گیرد، می توانیم، خواست و نیاز جوانان را مطالبه و پیگیری کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در این راستا به جریان استعدادپروری و میدان دهی و اعتماد به جوان در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم توسط قشر جوان کشورمان اشاره کرد و در این باره عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم حدود ۴۰ بار از واژه جوانان نام برده‌اند. هر جا اتفاق مهمی در کشور افتاده است، توسط قشرجوان صورت گرفته است. امروز بخش بزرگی از جمعیت کشورمان جوانانی هستند که بعد از پیروزی انقلاب متولد شده‌اند و این قشر به قدری خوب هستند که نادیده پای این انقلاب ایستاده‌اند.

سجادی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر رونق‌دهی بیشتر به بخش جوانان نسبت به حوزه ورزش گفت: شخصاً تیم مشاوره خوبی در حوزه جوانان تجمیع کرده‌ایم که معتقدم برنامه‌های خوبی طراحی و در دست اقدام دارند. با گذر از روزهای پیش رو و کادرسازی‌های معمول، قرار است توسط این تیم خوش‌فکر کارهای بزرگی را صورت دهیم؛ البته گاه مطرح شده بود که دو مقوله ورزش و جوانان از یکدیگر جا شوند و نماینده‌های مجلس نیز نقطه نظراتی داشتند تا جایگاه جوانان بهتر از گذشته دیده شود.

سجادی از پیشنهادات مطرح شده مبنی بر جداسازی این وزارتخانه سخن گفت و ادامه داد: این مسئله همچنان در حد پیش‌بینی و فرضیه مانده است؛ عده‌ای به جداسازی و تبدیل وزارتخانه به سازمان معتقدند و بخشی نیز بر دو وزارتخانه‌ای شدن تأکید دارند، اما هم اینک اقدام جدی در این راستا صورت نگرفته است.

«مشاوران نکاتی را گوشزد کرده و رئیس جمهور نیز پذیرفته‌اند که جایگاه جوانان باید از حد معاونت فراتر رفته و ارتقا یابد.»، وزیر ورزش و جوانان ضمن بیان این جمله در رابطه با واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و تعیین تکلیف این دو نهاد پرطرفدار در دولت جدید گفت: برنامه ما حرکت به سوی واگذاری دو باشگاه است. بخش حقوقی وزارت ورزش، خصوصی‌سازی و سایر بخش‌ها کنترل‌هایی را صورت داده و ما نیز هیچ دغدغه خاصی برای واگذاری نداریم.

وی افزود: شرایط فراهم است و مکاتباتی با رئیس جمهور صورت گرفته تا بررسی‌های نهایی در معاونت حقوقی صورت گیرد. قصد ما واگذاری است، ولی ما با دو کادر متفاوت از هیئت مدیره مواجه هستیم.

سجادی با اشاره به اتفاقات رخ داده و بحث تغییرات در این هیئت مدیره این دو تیم بیان کرد: عده‌ای مایل هستند ما با تغییراتی سریع رو به رو باشیم و ما نیز درخواست کردیم دوستان اعتماد کنند، چنانچه در زمان مناسب اقدامات صورت می‌گیرد. اگر قرار است تغییر در هیئت مدیره یا مدیریت باشگاه اتفاق افتد، با مطالعه پیش خواهیم رفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    شما خیلی بیخود کردی باید تو همین هفته تعیین تکلیف هر دو تا تیم رو انجام بدی وقتی رای میخوای باید مردم زود تند انقلابی بیان رای بدن الان هم شما زود تند انقلابی تعیین تکلیف کنی
  • استقلالی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    جناب وزیر. درمورد تغییرات استقلال، منتظر دستور بذرپاش هستید؟
  • عادل IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    جناب دکتر سجادی پس لطفا به هیات مدیره و مدیر عامل استقلال دستور بدهید تا تغییر اعضای هیآت مدیره دست به اقدامی نزنند درمورد عزل و نصب کادرفنی چون اینان با استقلال قرارداد دارند وچناچه کاری انجام دهندممکن است، برای هیات مدیره جدید قابل قبول نباشد وهزینه جدیدی رودست استقلال می‌گذارند لطفا تذکر بدهید به مددی وملکیان با تشکر
  • mohammad.4444 IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    خب به این وزارت ورزش هم امیدی نیست، ساده لوحانه است که فعلا مطالبه ای داشته باشیم و امیدوار به‌ حل مشکلات باشیم‌..با صحبت هایی که آقای سجادی انجام داد نشان‌ می‌دهد‌ که‌ در بر روی همان پاشنه قبلی در وزارت ورزش خواهد چرخید افرادی که با شیطنت های علنی خود عامل نتیجه نگرفتن استقلال با مجیدی شدند اینروزها همچنان سمت دارند و‌ قرار نیست اتفاقی رخ دهد تا کاملا تیم متلاشی شود..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی