واکنش‌های عجیب سعودی‌ها درباره پرسپولیس/ لطف لیگ برتر ایران به الهلال!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و تقابل میان الهلال و پرسپولیس در رسانه های سعودی بازتاب فراوانی داشت.

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و طی آن، الهلال باید در استادیوم امیر فیصل بن فهد شهر ریاض به مصاف پرسپولیس برود و النصر نیز در ورزشگاه خانگی خود مرسول پارک، با الوحده امارات دیدار می‌کند.

تقریبا تمامی رسانه‌های سعودی از وضعیت قرعه کشی خرسند بودند چرا که دو تیم عربستانی این فرصت را دارند با استفاده از شرایط میزبانی، راهی دیدار نیمه نهایی شده و دو رقیب سنتی الهلال و النصر برای صعود به دیدار فینال با یکدیگر روبرو شوند. مسئله ای که رسانه‌های عربستانی به آن اشاره کرده‌اند.

وب سایت سعودی اسپورت در مطلبی با ابراز خرسندی نسبت به عدم حضور پرسپولیس در رقابت‌های لیگ ایران تا زمان دیدار با الهلال اشاره و با تیتر «ایران کارت صعود آسیایی مقابل پرسپولیس را به الهلال اعطا می‌کند» نوشت که نماینده ایران تا زمان برگزاری دیدار با الهلال در تاریخ ۲۴ مهر هیچ دیدار رسمی برگزار نمی‌کند چرا که لیگ برتر ایران اواخر مهر ماه آغاز می‌شود.

سعودی اسپورت این اتفاق را یک نوع لطف بزرگ از سوی لیگ ایران به الهلال نامیده و نوشته است که پرسپولیس به مدت یک ماه هیچ دیدار رسمی را برگزار نمی‌کند که این مسئله می‌تواند به افزایش هماهنگی میان بازیکنان الهلال کمک کند چرا که آنها درگیر رقابت‌های لیگ حرفه ای عربستان هستند.

روزنامه الریاضیة نیز با اشاره به برگزاری مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به عدم رویارویی دو تیم عربستانی الهلال و النصر در این مرحله اشاره کرده و نوشته است: الهلال پس از پیروزی ۲ بر صفر برابر استقلال و النصر با برتری یک بر صفر مقابل تراکتور راهی این مرحله شدند و طبق قرعه کشی این دو تیم به مصاف هم نمی‌روند. الهلال با همتای ایرانی خود یعنی پرسپولیس دیدار می‌کند و النصر به مصاف الوحده خواهد رفت.

وب سایت المواطن نیز در این زمینه نوشت: الهلال تلاش می‌کند موفقیت‌های خودش مقابل پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را تکرار کند. الهلال عملکرد موفقی در تقابل با پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا داشته است. در ۸ تقابل قبلی دو تیم در این رقابت‌ها الهلال سه بار به پیروزی رسیده، تنها یک بار شکست خورده و چهار بازی با تساوی به پایان رسیده است. الهلال در خط حمله و دفاع عملکرد موفقی مقابل پرسپولیس داشته، مقابل این تیم ۱۲ بار موفق به گلزنی شده و تنها ۵ گل دریافت کرده است. الهلالی‌ها در مرحله قبلی مسابقات استقلال را شکست دادند و به این مرحله صعود کردند و برای رسیدن به مرحله بعدی باید دیگر نماینده ایران را نیز مغلوب کنند.

وب سایت عاجل نیز با تیتر «امیدواری الهلال به تکرار تاریخ برابر پرسپولیس» به سابقه رویارویی‌های دو تیم اشاره کرده و نوشته است: الهلال میان تیم‌های ایرانی، بیش از همه با پرسپولیس دیدار کرده است. دو تیم ۱۲ مرتبه به مصاف هم رفته اند که سهم الهلال ۴ پیروزی بوده و ۵ مسابقه نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده ضمن اینکه پرسپولیس در ۳ دیدار برنده از زمین خارج شده است. الهلال امیدوار است که نخستین دیدار برابر پرسپولیس را تکرار کند جایی که آنها در سال ۱۹۹۱ با غلبه بر این تیم راهی دیدار فینال شده و با پیروزی مقابل استقلال، قهرمان آسیا شدند.

نتایج قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا، میان خبرنگاران سعودی نیز بازتاب زیادی داشت. فرحان الفرحان روزنامه نگار ورزشی آرزوی کرد که دو تیم عربستانی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با هم روبرو شوند. او نوشت: «آرزو می‌کنم دو تیم سعودی در نیمه نهایی با هم روبرو شوند... اینطور قشنگتر نیست؟»

از سوی دیگر محمد البکیری روزنامه نگار ورزشی، به نکته جالبی درخصوص قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی اشاره کرده و نوشته است: چهار تیم النصر، الوحده، الهلال و پرسپولیس در غرب آسیا... از میان آنها فقط الهلال سابقه قهرمانی آسیا را دارد. در شرق آسیا نیز تقابل شدیدی میان تیم‌های کره ای چونبوک و اولسان شکل گرفته است. پوهانگ نیز با ناگویا دیدار می‌کند. هر ۳ تیم کره ای سابقه قهرمانی آسیا را دارند. بنابراین آیا انتظار دارید که رقابت‌های امسال قهرمانی جدید را به ما معرفی کند؟

عیسی الروقی منتقد ورزشی و طرفدار الهلال نیز اظهارات جالب توجهی داشت که به نوعی برای رقیب دیرینه این تیم یعنی النصر کری خواند. او در توئیتر خود نوشت: آیا انتظار دارید الهلال مقابل پرسپولیس پیروز شود و انتقام خون النصری که در نسخه سال قبل به دست پرسپولیس حذف شد را بگیرد؟ همانطوری که الهلال در سال ۲۰۱۹ با پیروزی برابر السد، انتقام النصری که به دست تیم قطری حذف شده بود را گرفت. پرسپولیس فصل گذشته از غیبت الهلال به دلیل حذف بخاطر ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا استفاده کرد و النصر ضعیف را شکست داد.

در همین زمینه، معن القویعی روزنامه نگار ورزشی با اشاره به اینکه النصر کار راحت تری نسبت به الهلال دارد، در توییتر خود نوشت: النصر در مرحله یک هشتم نهایی قرعه راحتی برابر تراکتور داشت و حالا نیز آنها باید با الوحده امارات روبرو شوند. مسیر آنها در این رقابت‌ها آسان بوده است.

اما عبد الکریم الزامل روزنامه نگار ورزشی در مورد نتایج قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهارات عجیب و غریبی داشته و معتقد است الهلال کار راحتی دارد. او نوشت: النصر و الهلال کار دشواری دارند، با این وجود پرسپولیس خطر کمتری نسبت به الوحده دارد. چرا که این تیم فاقد بازیکن برجسته خارجی است.

عبدالکریم الجاسر روزنامه نگار سعودی نیز انتظار دارد الهلال به هشتمین فینال آسیایی خود نزدیم شود. او نوشت: تصمیم گرفته شد... مسیر قهرمانی باید شامل قوی ترین تیم‌های غرب باشد... الهلال برای هشتمین فینال باید ابتدا از پرسپولیس و سپس از النصر عبور کند (در صورت صعود به نیمه نهایی). و اگر این اتفاق بیفتد، هشتمین فینال الهلال است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سرور کیسه IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    شتر در خواب بیند
  • امیر IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    بازهم تبانی بازهم تیم حکومتی
  • کیسه کون پتی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    اتفاقا خوبه ک بازی نمی کنیم تو لیگ چون بازیکنا خسته میشن
    • مهراس IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      واقعا طرز فکرت خیلی عجیبه داداش بازیکن حرفه‌ای نیستی که اینو میگی
  • سیدرضا IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    سال نودو یک الهلال الشباب اماراتو برد و استقلال الریان قطر میزبانو با دو گل لحظات پایانی چنگیزوسرخاب رسیدن فینال . پرسپولیس اون سال جام در جام بود و فینال به نیسان ژاپن رفتو برگشت دو یک باخت و اصلا جام باشگاههای آسیا حضور نداشت پرسپولیس
  • رضا شرفبیانی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    باسلام انشا الله تیم پرسپولیس به اتکال خدا متعال وبحق پنج تن آل عبا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و امیرالمؤمنین علی علیه السلام وفاطمه زهرا سلام الله علیها وبحق امام حسن مجتبی علیه السلام وبه حق امام حسین علیه السلام به حق ابوالفضل العباس قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام به حق زینب کبری سلام الله علیها وبه حق صاحب تیم الهلال عربستان را تیم پرسپولیس با نتیجه 2برصفر شکست می دهد والسلام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی