نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
دستیار پنهان یحیی گل محمدی شناسایی شد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس در مصاحبه با خبرورزشی حرف‌هایی زد که هر جمله‌اش قابل تأمل و آموزنده است.

مهدی یکتا؛ خبرنگارانی که در سال‌های اخیر با سیدجلال حسینی مصاحبه یا مثل نگارنده خصوصی با او گفت‌وگو کرده‌اند تأیید می‌کنند، کاپیتان پرسپولیس یک فوتبالیست خاص و خوش اخلاق است.

شما به عنوان خبرنگار وقتی با سیدجلال تماس می‌گیرید معمولا نمی‌توانید تیترهای جنجالی و حاشیه ای از زبان او بیرون بکشید مگر آن که خودش بخواهد حرف بزند.

شاید سالی یا دو سالی یک بار کاپیتان پرسپولیس مصاحبه تند می‌کند و حرف‌های دلش را می‌زند که باز هم در راستای موفقیت تیمش است.

سیدجلال حسینی به نسلی تعلق دارد که خیلی اهل اینستاگرام و فضای مجازی نیستند و بیشتر سعی می‌کنند در فضای حقیقی زندگی کنند.

احتمالا کمتر کسی از بیرون پرسپولیس این موضوع را می‌داند اما کاپیتان این تیم به شدت روی فعالیت‌های همبازیانش به ویژه بازیکنان جوان تر در اینستاگرام حساس است و در مواقع ضروری تذکرات لازم را می‌دهد.

اگر سیدجلال ببیند یا احساس کند یک بازیکن جوان یا تازه اوج گرفته خیلی جوگیر شده یا بیش از اندازه در رسانه‌ها خودش را مطرح کرده بلافاصله از در دوستی وارد می‌شود و مواردی را گوشزد می‌کند.

کاپیتان پرسپولیس کاپیتان مودبی است و از دایره ادب هم معمولا خارج نمی‌شود. سال گذشته علی شجاعی بازیکن تازه وارد آن زمان پرسپولیس با تعجب از بزرگی سیدجلال می‌گفت که در اولین تمرین او را " آقای شجاعی" صدا زده است.

شاید جدی ترین بازیکن پرسپولیس در زمین مسابقه بسیار جدی باشد و گاهی با داد و فریاد همبازیانش را راهنمایی کند اما همه می‌دانند بیرون زمین یک دلسوز واقعی است.

فوتبالیست ۳۹ ساله ای که در مصاحبه با خبرورزشی می‌گوید: «۱۰ سالی می‌شود لب به نوشابه نزده‌ام» بی تردید الگویی مناسب برای همه بازیکنان است.

ناگفته پیداست وقتی کاپیتان یک تیم نوشابه نخورد سایر بازیکنان هم رژیم حرفه ای گرفته و در اردوها رعایت می‌کنند و...

روزی به صورت خصوصی از سیدجلال حسینی پرسیدم که وقتی در دقیقه ۹۳ بازی برگشت لیگ نوزدهم برابر پیکان به عنوان تعویضی وارد زمین شدی ناراحت نشدی و با تمام وجود دویدی تا توپ را از داخل دروازه بیرون بیاوری. چرا؟

جواب جالب و قابل تأملی داد: آن لحظه چند بازیکن جوان و نیمکت نشین در پرسپولیس مشغول تماشای من بودند. شاید چند میلیون نفر هم از پای گیرنده‌های تلویزیونی سیدجلال حسینی را می‌دیدند و مربیان پرسپولیس هم همین طور! من باید چه رفتاری می‌کردم که هم به اعتبار خودم لطمه نزنم و هم الگوی مناسبی برای جوان ترهای تیم باشم. اینکه یک لحظه عصبانیت یا رفتار غیرحرفه ای من می‌توانست چقدر به تیم و خودم لطمه بزند. ضمن آن که باید به سرمربی تیم احترام می‌گذاشتم چون از روز اول فوتبالم این وظیفه را یاد گرفتم و ... بنابراین کارخاصی نکردم و همان رفتاری را انجام دادم که باید انجام می‌دادم.

آری، این جملات بازیکنی با ۱۱۵ بازی ملی بود که در دقیقه ۹۳ برای تعویض و رفتن به زمین فرا خوانده می‌شود. او به قدری برای دفاع از دروازه پرسپولیس در یک موقعیت حساس ایستگاهی برای حریف انگیزه داشت که زودتر از خروج علی علیپور وارد میدان شده و با سرعت تمام به صف خط دفاعی تیمش اضافه شد؛ یک رفتار تمام حرفه ای!

سیدجلال حسینی نه در فوتبال حرفه ای آلمان تربیت شده و نه در کودکی و نوجوانی در لاماسیا بوده است. او ذاتا یک حرفه ای است که دستیار پنهان یحیی گل محمدی در داخل و بیرون زمین است و سرمربی پرسپولیس هم قدر او را خوب می‌داند.

به عنوان یک خبرنگارحرفه ای که بیش از دو دهه در این شغل فعالیت دارم باید درخاتمه اعتراف کنم مصاحبه و گپ زدن خصوصی با سیدجلال حسینی لذت بخش و آموزنده است. باورکنید!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • خ IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    وقتی شرا فتت را درمیدن گذاشتی زندگی به تو روی خوش نشان میدهد
  • فرناز مجیدی TR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    همچنین شخصیت ها و اسطوره هایی در پرسپولیس کبیر زاده میشوند نه در تیم مفلوک کیسه ...برای مثال اسطوره های کیسه پرویز کلا گیس و فرناز پودری می‌باشند...دیگه معلومه
    • میهن IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      سلام .اینجوری نگو. تیم استقلال هم انسان بزرگ کم نداشته. انسان بزرگ رو در هرجا دیدی باید احترام بزاری. کوچک شمردن اونا کوچیک شمردن خودته!!!
    • مزیدی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      دوست خوب و عزیز من، اگر هوادار واقعی پرسپولیس هستی حتما سعی کن مطابق مکتب پرسپولیس رفتار بفرمایید. بی احترامی به یک تیم هموطن و هوادارن آن کار خوبی نیست، البته شما احتمالا جوان هستید و شور جوانی گاها باعث رفتار هیجانی می شود، اما به عنوان یک هوادار قدیمی تیم محبوب پرسپولیس خدمت شما عرض کنم که در فوتبال خیلی چیزها وجود دارد. در ضمن شاید بفرمایید که هواداران استقلال به ما توهین می کنند و من هم مثل آنها هستم، خدمتتان عرض کنم که هر مکتبی دارای قوانین خاص خودش هست، شما برای آرامش تیم عزیز پرسپولیس باید خیلی چیزها را تحمل بفرمایید. موفق باشید و ببخشید چون قصد جسارت نداشتم
  • دیوانه IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    سلام هم دم نگاره گرم هم دم اقاسید باعشق
  • بهرام میری IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    کاپیتان جلال حسینی ،یک قهرمان است مثل پویول ،کریس رونالدو و مسی واقعا جوانهای ایران باید این بازیکن و مرد بزرگ را الگوی خود قرار دهیم درود بر کاپیتان با شرف و درود بر این خبرنگار صادق و محترم
  • داش رضا IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    سیدیدونه است ممنونیم ازت سیدجان که خودت به تنهایی یک تیم بحساب میایی
  • تیمسار خسروانی NZ ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    سید جلال حسینی در برابر شاح فرهاد همچون میوه کاج است در برابر هلو. فرهاد را باید چونان هلوی پوست کنده دید.
  • همیشه سرخ IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    سید جلال به معنای واقعی کلمه کاپیتان و بزرگ تیم است ،الگوی بسیار ارزنده ای که میتواند سرمشق همه بازیکنان باشد،وجودش مایه آرامش و افتخار پرسپولیس است،قدرش رابدانیم ومیدانیم به امید روزی که جام آسیایی را به کلکسیون افتخاراتش اضاف کنه
  • علی رضا از عنبراباد IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    مطمعنأ سید بعد از فوتبال حرفه ای به یک مربی حرفه ای تبدیل خواهد شد.
  • رضا عشقپولیسی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    من به عنوان یه هوادار پرسپولیس اینو در وصف اقا سید میگویم که سیدصخره تاج سر ما هواداران هستش سید نه تنها سید و اقاس بلکه بزرگ پرسپولیس هستش من هیچ وقت وهیچ جا اجازه نخواهم داد کسی به سید بی احترامی کند حتی اگر به قیمت جانم تمام شود چرا که سید هر وقت بازی کرد از جان مایع گذاشت رفتار سید به من اموخته که برای موفقیت باید جنگید سید بزرگ خانواده پرسپولیس هستش و هیچ وقت به بزرگ خانواده هیچ کس بی احترامی نخواهد کرد پس تاج سر مایی اقا سید
  • الدوچرخه چی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    یک تار موی سید جلال به تمامیه تاریخ اونهایی که مکتب مکتب میکنند وحرف از دوران فلان وبهمان میزنند ولی در مقابل استخوانی به هم پریده اند می ارزد!!! زنده و سلامت باشی مرد بزرگ که وجودت حسرته بزرگیست برای دشمنان وحاسدان بی جام و وجود!
    • مودب IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      مطمئنن نه تنها بنده وخیل عظیم هوداران پرسپولیس با ادبیات شما موافق نیستیم به جرات می توان گفت آقا سید جلال حسینی هم با این متن غیر مودبانه وهتاک موافق نیستند.
  • مصطفی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    امثال سیدجلال و کریم باقری رموز موفقیت تیم پرسپولیس هستند ، خدا حفظشون کنه ، تیمی که بزرگتر نداره به هیچ جا نمیرسه....
  • محیط IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    سلام واقعا افرادی مثل سید جلال باید در راس هرم ورزش کشور باشند یا لااقل سالهای بعاد به عنوان مشاور در کنار مسولین ورزشی فعالیت کنند
  • مم IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    من کاری ندارم. ولی این حرف ها همش جو سازی هست و میخوان یکی بزرگ کنن اینجوری مینویسن... این آقا از زمانی که اصفهان بوده میشناسم. آینده نشون میده. بازیکن مودب پیروزی، آقای امیری هست،آقای باقری هست،
    • احمدرضا IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      این جمله تو بایستی با طلا بنویسیم ، آینده همه چیز رو راجع به پیرمرد دوپینگی ایران ثابت میکنه همینطور صحبتت راجع به آقا کریم و آقای امیری واقعا درسته
    • میهن IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      انسان در طول زمان تغییر میکنه، اینکه سید پیشتر( بنا ب قول شما) چ خبطی کرده مهم نیست. چون همه دچار غرور و.... میشیم. مهم اینه که سید" از اون وضعیت به این وضعیت تبدیل شده". و همین بیشتر کارشو قابل ستایش میکنه
  • مهسا IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    هر تیمی آرزوست یه سید جلال و کریم باقریه فداتون
  • سعید IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    سیدعشق است
  • علی قرمز IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    عشق فقط یه کلام سید جلال والسلام
  • علی IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    سید یکی از بهترین مربیان میشود
  • پرسپولیسی هوشیار IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    دوست عزیزم ما امانت دار مکتبی هستیم که احترام به حریف از اصول اولیه مون هست. در ششرایطی که حریف مون اوضاع احوالی خوبی ندارند رسم جوانمردی نیست نمک به زخمشون بپاشیم. هر چقدر حریف قوی تر باشد رشد ما بیشتر است. ما پیرو مکتب برانکو هستیم. با احترام
  • Kamran IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    گرچه مقایسه سید جلال با بقیه خطاست ولی یه نگاهی هم به کاپیتان استقلال بندازید از روی تفاوت این ۲تا راحت میشه فهمید که بهترین تیم ایران و قهرمان واقعی فوتبال ایران چه تیمیه. درود به غیرتت سید جلال که ما پرسپولیسیا رو سربلند میکنی.
  • آتقی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    سید در سپاهان تربیت حرفه ای پیدا کرد و لذت قهرمانی حقیقی رو چشید، بی عنایت وزیرو داور، نوش جونش دوستش داریم.
    • بی نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      باشه فقط قهرمانی های شما پاکه:)
  • Nima IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    کاپیتان سید جلال مرد بزرگی که تقریبا از لحاظ شخصیت نزدیک به شخصیت کریم باقری است و پرسپولیس چند سال قهرمانی پشت سر همشو مدیون بزرگانی مثل کریم و سید و امثال اینهااست پرسپولیسیا ارادت خاصی به سید دارن
  • کارگربازنشسته‌ایرانی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    سلام آقای‌یکتا‌ی‌عزیز‌شما‌۲دهه‌است‌گزارش‌ورزشی‌بخصوص فوتبال‌تهیه‌میکنید حقیر‌۶دهه‌است‌فوتبال‌تماشا‌میکنم‌از‌گزارشِ‌مرحوم بهمنش‌بگیر‌بیا،تا‌آقای‌وارث،آقای‌کوثری‌‌مرحوم‌شفیع ووووووووووو قدیمی‌ها‌فرمایشِ‌زیبائی‌داشتتد فرمودند:رنگِ‌رخسار‌خبر‌میدهد‌از‌سِرّ ،درون آقاسید‌‌جلال‌غیر‌از‌اینکه‌ذریه‌خانم‌حضرت‌زهرا(س)است در‌حال‌حاضر‌مانندش‌در،درونِ‌مستطیل‌سبزِ‌ایران یا‌،نیست ویا‌کم‌است درکنار‌مسطیلِ‌سبز‌هم‌آقا‌کریم‌آقائی‌میکند در‌تیمِ‌استقلال‌مانند‌آقای‌خسرو‌حیدری‌در‌این‌۲‌دهه ندیدم طرفدارانِ‌استقلال‌از‌حقیر‌ناراحت‌نشوند‌ولی‌مجیدی بیشتر‌از‌اینکه‌مربی‌باشد،هوچیگری‌،میکند‌تا‌خودش رانشان‌بدهد در‌حالِ‌حاضر‌آقای‌قلعه‌نوعی‌میتواند‌استقلال‌راخوب مدیریت‌کرده‌ونجات‌دهد آقای‌یکتا‌فراموش‌کردم،حقیر‌وامثال‌من‌باتوپ‌پارچه‌ای فوتبال‌بازی‌کردیم‌آنهم‌در‌کوچه‌های‌خاکی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی