نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
رونالد کومان؛ بارسلونا - گرانادا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چند گزینه برای جانشینی رونالد کومان در بارسلونا مطرح شده‌اند، اما آیا برکناری سرمربی هلند و انتخاب از بین آن‌ها به سود کاتالان‌ها خواهد بود؟

از شکست سنگین مقابل بایرن‌مونیخ گذر کردیم و آن را به قدرت حریف ربط دادیم، اما نمایش بارسلونا مقابل گرانادا قابل دفاع نبود و پس از توقف کاتالان‌ها در این هفته، خبر اخراج رونالد کومان باز هم بر سر زبان‌ها افتاده است. بارسلونا در فصل جدید لالیگای اسپانیا شکست نخورده و یک بازی معوقه هم دارد، اما راه و روشی که سرمربی هلندی در پیش گرفته و استفاده بیش از حد از بازیکنان بی‌تجربه باعث شده هواداران کلافه شوند و باشگاه هم این سبک کاری را برای تیم نخست کاتالونیا نپسندد.

به همین دلیل هم خوان لاپورتا و همکارانش در کادر مدیریتی باشگاه بارسلونا در تلاش هستند تا بهترین تصمیم را برای تیم بگیرند. اخراج کومان غیرقابل تصور نیست، چرا که گفته شده بود او باید در ۳ بازی بعد از دیدار مقابل بایرن‌مونیخ که مقابل گرانادا، کادیس و لوانته است پیروز شود. فعلاً که در اولی متوقف شده و اگر در دوتای بعدی هم نتایج خوبی نگیرد، شاید در ماه اکتبر «تن‌تن» هلندی دیگر روی نیمکت بارسلونا نباشد.

اما گزینه‌هایی که در رسانه‌ها برای جانشینی رونالد کومان مطرح شده، چه کسانی هستند؟

ژاوی

یک نام بزرگ دیگر مطرح شده، اما آیا نامی مناسب هست؟ هیچ‌کس دوست ندارد وجهه اسطوره‌ای مثل ژاوی با ریسک کردن در مورد سرمربیگری در بارسلونا خراب شود. انتظار نمی‌رود او تیم را به دوران پپ گواردیولا بازگرداند، اما شاید توانایی رسیدن به نیمی از آنچه در دوران بازی به‌دست آورد را هم نداشته باشد. سرمربی فعلی السد همزمان با رونالد کومان هم به‌عنوان گزینه سرمربیگری بارسا مطرح شده بود، اما نه خودش زمان را برای بازگشت مناسب دید و نه باشگاه قطری به او اجازه جدایی داد. حالا وقت بازگشت رسیده؟ شاید!

ژاوی

روبرتو مارتینس

بیش از هر مربی دیگری این مرد اسپانیایی توصیه می‌شود. در اورتون عملکردی خوب داشت و در تیم ملی بلژیک کارش را بهتر پیش برد. شیاطین‌سرخ اروپا با او صدرنشین رنکینگ فیفا هستند. البته این را هم در نظر بگیرید رونالد کومان به‌دلیل عملکرد خوبش در تیم ملی هلند به نوکمپ آمد، ولی کارش در بارسا مثل زمان حضور روی نیمکت نارنجی‌ها نبود. با این حال مارتینس در حال حاضر بهترین گزینه خواهد بود. یک نکته منفی درباره او، این است که تابه‌حال در اسپانیا مربیگری نکرده.

روبرتو مارتینس

آنتونیو کونته

سرمربی موفق پیشین یوونتوس، اینتر و چلسی امتحانش را پس داده و گزینه خوبی به شمار می‌رود، اما آیا با کادر بازیکنان فعلی کنار می‌آید؟ سابقه آنتونیو کونته نشان داده می‌خواهد تیمش ستاره داشته باشد. چرا از اینتر جدا شد؟ چون باشگاه می‌خواست ستاره‌هایش را بفروشد. بارسای فعلی ستاره دارد، ولی نه آنطور که مرد ایتالیایی می‌خواهد. در هر صورت بعد از روبرتو مارتینس بهترین گزینه او می‌تواند. اما در صورتی که همه‌چیز را تحت کنترل بگیرد و به باشگاه اجازه ندهد در کارش دخالت کند، مثل چیزی که در چلسی و اینتر رخ داد.

آنتونیو کونته

یواخیم لو

بعد از ۱۷ سال دستیاری و سرمربیگری در تیم ملی آلمان جایش را به هانسی فلیک داد. یواخیم لو کارهای تحسین‌آمیزی در مانشافت انجام داد، اما ایده‌هایش دیگر کارساز نبودند و مجبور شد بعد از یورو ۲۰۲۰ تیم را ترک کند. در رده باشگاهی، لوی ۶۱ ساله در تیم‌های کوچکی مثل تیرول اینسبورک، آستریا وین، آدانااسپور و کارلسروهه کار کرده و بزرگ‌ترین تیم‌هایش اشتوتگارت و فنرباغچه بوده‌اند. با چنین رزومه باشگاهی‌ای و با توجه به این که ۱۷ سال است در باشگاه مربیگری نکرده، آیا گزینه خوبی به شمار می‌رود؟ ما که تردید داریم.

یواخیم لو

فیلیپ کوکو

از ستاره‌های بارسلونا که بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ در این تیم بازی کرد. فیلیپ کوکو در ۵۰ سالگی با سابقه کار در آیندهوون، فنرباغچه و دربی‌کانتی، گزینه چندان خوبی برای بارسا به شمار نمی‌رود. حداقل این که از رونالد کومان بهتر نیست. او آیندهوون را ۳ مرتبه به قهرمانی اردیویزی هلند رساند، اما در سال‌های اخیر با عملکرد ضعیف در فنرباغچه و دربی‌کانتی از کار برکنار شده. شاید کوکو تنها برای دستیاری در بارسلونا باشد و به‌عنوان یک سرمربی قدرتمند نمی‌توان روی او حساب کرد. مدیران باشگاه هم اگر کومان را اخراج کنند به فکر مربی قوی‌تری هستند.

فیلیپ کوکو

آندره‌آ پیرلو

سرمربی فصل قبل یوونتوس که بدون هیچ تجربه‌ای هدایت تیم محبوبش را برعهده گرفت و سرانجام آنقدر فشار روی او بود که قید کار کردن با بانوی‌پیر را زد. اگرچه یک جام قهرمانی در کوپا ایتالیا گرفت، ولی انتقادها از او خیلی زیاد بود و با دوجین ستاره بسیاری اوقات تیمش خوب بازی نمی‌کند. نکته جالب در مورد آندره‌آ پیرلو این است که به غیر از ۲ سال بازی کردن در نیویورک‌سیتی، دیگر به‌عنوان بازیکن و مربی از ایتالیا خارج نشده است. او هم بعید است تجربه لازم و کافی را برای مربیگری کاتالان‌ها داشته باشد.

آندره‌آ پیرلو


نتیجه: در مجموع می‌توان گفت آنقدر گزینه‌های جانشینی رونالد کومان مناسب نیستند که باشگاه به راحتی بتواند قید این مربی هلندی را بزند و به مربی دیگری اعتماد کند. شما فکر می‌کنید انتخاب مناسب چیست؛ ادامه دادن با کومان یا انتخاب کردن از بین این مربیان؟
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • as IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    رضا عنایتی رو از قلم انداختید
  • خلیل IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    علی منصور هم همیشه هست
  • محمد IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    یواخیم لو بهترین گزینه وبعد کونته کومان هر چه بمونه فقط گند بیشتر میزنه البته ژاوی هم خوبه ولی تجربه ای نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی