پیش‌بازی آرسنال - تاتنهام
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آرسنال و تاتنهام در حالی در دربی شمال لندن به مصاف هم خواهند رفت که هرکدام به دلیلی باید ۳ امتیاز این بازی حساس را بگیرند.

امشب از ساعت ۱۹ در ورزشگاه امارات، نبردی حساس بین آرسنال و تاتنهام برگزار خواهد شد. تیم‌هایی که هردو برای رسیدن به روزهای بهتر نیاز به برد در این بازی بزرگ دارند. دربی شمال‌لندن از هفته ششم لیگ برتر انگلیس را کریگ پاوسون قضاوت خواهد کرد.

آرسنال؛ نجات در دربی

دلخوشی موقت یا رفع ایرادها و بازگشت آرسنال؟ الان ۲ فصلی می‌شود که با هدایت میکل آرتتا، آرسنال بین ۶ تیم بالای جدول قرار نمی‌گیرد، اتفاقی که برای‌شان در ۲۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده. آرسنال به امید ترمیم تیم با آرسن ونگر قطع همکاری کرد و به اونای اِمری رسید. با این حال تیم جوان‌تر و جوان‌تر شد و این جوانی به نیمکت هم رسیده. تیم آرتتا در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ به بدترین شکل ممکن کارش را آغاز کرد، ولی ۲ برد خفیف یک بر صفر مقابل تیم‌های ته‌جدولی نوریچ و برنلی فعلاً او را نجات داده. هنوز هم موضع باشگاه در قبال مربی ۳۹ ساله اسپانیایی مشخص نیست، ولی به نظر می‌رسد از او برد بازی‌های بزرگ مثل همین دیدار مقابل تاتنهام را می‌خواهند. کمی شانس با آرسنال یار بوده که در زمان خوبی به تاتنهام خورده. شاید دربی شمال لندن نجات‌بخش آرتتا و تیمش باشد.

تاتنهام؛ اسپرز واقعی

نه به آن شروع عالی بدون گل خورده، نه به این باخت‌های ۳ گله پشت سر هم! تاتنهام به طرز عجیب در ۲ هفته اخیر رنگ عوض کرد و از تیمی مدعی قهرمانی تبدیل شد به تیمی در حد تیم‌های پایین جدول. حالا نونو اسپریتو سانتو برای سومین هفته متوالی باید در نبردی مهم تیمش را به مصاف یک تیم لندنی دیگر بفرستد. دوتای قبلی را به کریستال‌پالاس و چلسی باختند. آیا دیدار مقابل آرسنال نجات‌شان می‌دهد؟ تاتنهام در این فصل لیگ برتر از لحاظ تهاجمی وضعیت خوبی نداشته و شاید افت هری کین در این مسئله دخیل باشد. اسپرز فقط ۳۲ موقعیت خلق کرده و ضعیف‌ترین آمار در لیگ را داشته. برای پیروزی در نبرد مهمی مثل دیدار مقابل آرسنال به چیزی فراتر از یک بازی برای بردی اقتصادی مثل ۳ هفته اول نیاز دارند. آیا تاتنهام واقعی را دوباره از دربی شمال لندن خواهیم دید؟

آخرین جدال
در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر انگلیس، آرسنال موفق شد در خانه‌اش تاتنهام را ۲ بر یک شکست دهد. گل تماشایی لاملا در آن دیدار با گل‌های اودگارد و اوبامیانگ (پنالتی) پاسخ داده شد.

آمار بازی
۲۰۳) از دسامبر سال ۱۹۰۹ به بعد تیم‌های شمال‌لندنی آرسنال و تاتنهام ۲۰۳ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که توپچی‌ها ۸۳ بازی را برده‌اند و اسپرز در ۶۶ بازی پیروز شده. ۵۴ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۵۸) در لیگ برتر انگلیس، آرسنال و تاتنهام در ۵۸ بازی به مقابل هم قرار گرفته‌اند که آرسنال برنده ۲۱ بازی بوده و ۱۴ بازی را تاتنهام برده ۲۳ بازی هم برنده‌ای نداشته.
۲) آرسنال به‌دنبال دومین برد متوالی مقابل تاتنهام در لیگ برتر است، اتفاقی که برای‌شان از فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ به بعد رخ نداده.
۱۱) تاتنهام ۱۱ سال است که در ورزشگاه امارات مقابل آرسنال پیروز نشده. در ۱۰ بازی لیگ برتری اخیر در امارات، آرسنال ۶ برد و ۴ تساوی داشته.
۶) در ۶ دربی آخر در لیگ برتر آمارها مساوی بوده. هر تیم ۲ بازی را برده و ۲ بازی مساوی شده است.
۱۱) هری کین ستاره تاتنهام که فصل پیش در بازی رفت مقابل آرسنال گل یازدهمش را زد تا بهترین گلزن تاریخ دربی شمال‌لندن شود.
۱) از ۱۰ مربی اخیر تاتنهام، فقط یک مربی توانسته اولین دربی شمال‌لندن را ببرد و آن‌هم ژوزه مورینیو بوده. ۹ مربی دیگر به ۵ تساوی و ۴ شکست رسیده‌اند.
۰) آرون رمزدیل که جای برند لنو را درون دروازه آرسنال گرفته در ۲ بازی نخستش کلین‌شیت کرده. تابه‌حال فقط الکس مانینگر و داوید اوسپینا به رکورد ۳ کلین‌شیت در ۳ بازی نخست‌شان با پیراهن توپچی‌ها در لیگ برتر دست پیدا کرده‌اند.

مصدومان و محرومان
کیران تیرنی تنها مصدوم آرسنال است که البته به احتمال زیاد به دربی شمال لندن می‌رسد. لوکاس مورا، رایان سسنیون و استیون برخواین هم مصدومان تاتنهام هستند که احتمال رسیدن همه آن‌ها به دربی شمال لندن وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال:
رمزدیل، تومیاسو، وایت، گابریل، تیرنی، پارتی، ژاکا، ساکا، اودگارد، اسمیت‌راو و اوبامیانگ
تاتنهام: لوریس، امرسون، رومرو، دایر، رگیلون، هویبیرگ، اسکیپ، اَلی، لوسلسو، سون و کین
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی