نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۴
شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
۴ |
۱
دوست دارید طارمی چطور گل بزند؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این مهدی طارمی همان مهاجمی است که فوتبال ایران سال‌های زیادی به دنبال او بوده است.

مهاجم بوشهری فوتبال ایران حالا مدت زیادی است که شهرتی جهانی به هم زده و در فوتبال اروپا مانند یک نگین می‌درخشد. فوتبالیستی پر از تکنیک و انگیزه که در دوران اوج فوتبالش به سر می‌برد. 

هفته ای نیست که فوتبالدوستان ایرانی خبری خوش از مهدی طارمی به گوششان نرسد. بازیکنی که حالا گل سرسبد پورتو است و هواداران این تیم بندری پرتغال، مشتاقانه بازی‌های او را دنبال کنند و منتظرند شاگرد شماره ۹ سرجیو کنسسائو برایشان گلزنی کند. 

این مهاجم ۲۹ ساله که در بازی قبل پورتو در لیگ برتر پرتغال، دو بار دورازه موریرنزه را باز کرده بود، این بار هم توانست مقابل ژیل ویسنته گلزنی کند تا چهارمین گل فصلش را به ثمر برساند.

او در حالی موفق به گلزنی شد که از وسط زمین پا به توپ شد و با شوتی دیدنی دروازه حریفش را در حالی که گلر آن بیرون آمده بود، باز کرد تا یک گل زیبا و دیدنی زده باشد و باعث تحسین رسانه‌ اروپایی و آسیایی شود.

طارمی از این دست گل‌های خارق العاده و کم نظیر کم نزده است. همین فصل پیش بود که او با یک ضربه برگردان زیبا دروازه چلسی را در لیگ قهرمانان اروپا باز کرد و گلش زیباترین گل این رقابت‌ها لقب گرفت و حتی تا گرفتن جایزه گل پوشکاش نیز پیش رفت. 

اصلا چرا راه دور برویم؟ گل مهدی به عراق را یادتان هست؟ طارمی با پاس بلند سردار آزمون در محوطه جریمه صاحب توپ شد و در حالی که دو سه مدافع عراقی او را پوشش می‌دادند، توپ را کنترل و در شرایطی سخت آن را به گل تبدیل کرد. گلی که به اذعان بیشتر کارشناسان کمتر بازیکنی می‌تواند آن را گل کند اما طارمی این کار را انجام داد. 

شاید برخی تخصص او را گرفتن پنالتی بدانند اما او به غیر ۱۴ پنالتی که برای پورتو از زمان آمدنش به این تیم گرفته، در ۱۱ پنالتی هم خودش پشت ضربه ایستاده و همه آنها را تبدیل به گل کرده است. 

جالب اینکه طارمی در زدن پنالتی هم خود را بازیکنی متفاوت نشان داده است. مثل گلی که در زمان حضورش در پرسپولیس به سپاهان زد. رامین رضاییان که پشت ضربه پنالتی ایستاده بود، توپ را پاس داد و طارمی هم آن را گل کرد. 

مهاجم شماره ۹ تیم ملی حالا همان بازیکنی است که سالها فوتبال ایران بعد از خداحافظی علی دایی به دنبالش بوده است. بازیکنی با نبوغ و تکنیک بالا که هم در اروپا می‌درخشد و هم در تیم ملی. ستاره ای که تیم‌های بزرگ قاره سبز چشم به راه او هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پرسپولیس IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    عشق است مهدی و گلهایش .همیشه بدرخشی پسر خلف پرسپولیس
    • اورست IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      خیلی ببخشید طارمی چه ربطی به پرسپولیس داره؟؟ مث این می مونه بگیم ممفیس دپای به خاطر منچستر یونایتد الان تو بارسائه ولی خودم به عنوان یه یونایتدی میگم منچستر داشت فقط به دپای ضرر میزد و در نهایت دپای از لیون دیده شد و رفت بارسا مهدی هم همینطور چون پرسپولیس طرفداراش بیشترن دلیل نمیشه به خاطر اون بره تو اروپا همه می دونن مهدی از الغرافه و بعد از ریوآوه دیده شد نه پرسپولیس چون هنوز یادمون نرفته مهدی بعد اینکه از قطر اومد بیرون پرسپولیس پیشنهاد برگشت به لیگ ایرانو داد ولی خودش عقلش رسید پس همه چیو با سیاست به اسم خودتون تموم نکنید
    • اورست IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      من ن استقلالیم نه پرسپولیسی ولی نمیدونم چرا همه چیو به خودتون می چسبونید؟! طارمی کشف ایرانجوان بوده پرسپولیس هم مث شاهین و الغرافه مدت کوتاهی داشته اونو تو تیم خودش نگه می داشته وگرنه کیه که ندونه طارمی بعد اینکه از قطر اومد بیرون تیم شما پیشنهاد برگشت ب لیگ ایران (خراب شدن آیندش رو) داد ولی خدارو شکر طارمی عقلش رسید و رفت اروپا و از ریوآوه خودشو نشون داد و رفت تیم بزرگی مث پورتو پس نیاید بگید طارمی به خاطر پرسپولیس رفت پورتو چون ۹۰ درصد شما ها از خداتونه طارمی تو همچین تیمی نباشه و برای پرسپولیس بازی کنه ولی اگر هم به خاطر استعداد و عرضه خودش بره تیم خوبی یه عده متوهم فکر میکنن طارمی به خاطر یه تیم بی ریشه ولی پر طرفدار رفته اونجا در صورتی که خود طارمی هم اینو قبول داره که زمانی که ایران بود فقط آیندش داشت به خاطر تیم شما و حاشیه سازی بعضی ها به فنا میرفت بزا خلاصه بگم هیچ کجای استقلال و پرسپولیس و لیگ کم اعتبار و سطح پایین ایران رو نمیشناسن حقیقت تلخه ولی تک تک هوادارای پورتو تو پرتغال هم تا حالا اسم پرسپولیس به گوششون نخورده پس انقدر یه تیم رو بی خود گنده نکنید
    • اورست IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      یا مث این می مونه هوادارای فیورنتینا بیان بگن محمد صلاح به خاطر تیم ما الان اونجائه ولی همه می دونن صلاح از آ اس رم رفت لیورپول یا اینکه هوادارای لورکوزن بیان بگن چون تونی کروس یه فصل قرضی اومد تیم ما الان تو رئاله در صورتی بایرن مونیخ کروس رو مطرح کرد تیم شما هم هیچ کاری برا طارمی نکرد جز اینکه با حاشیه درست کردن مانع پیشرفتش بشه طارمی هم فوتبالشو از ایرانجوان شروع کرد و از ریوآوه ترانسفر شد پورتو این وسط پرسپولیس هیچ کاری نکرد تازه الغرافه اینجا نقش بیشتری تو ترانسفرش به اروپا داشت پس هوادارای الغرافه هم بیان بگن طارمی به خاطر الغرافه الان اونجائه حقیقت تلخه ولی هیچ کجای دنیا تیمای ایرانی مث استقلال و پرسپولیس رو نمی شناسن بی خودی توهم نزنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی