نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
اسکوچیچ و استراتژی صعود/ تنها چیزی که ملی پوشان نباید به آن فکر کنند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی باید برای ادامه راهش همان استراتژی دور قبلی مقدماتی جام جهانی را در نظر بگیرد.

تیم ملی در شرایطی خود را برای ادامه بازی هایش در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل امارات و کره جنوبی آماده می کند که دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات ایران در مصاحبه‌ای مفصل با شبکه الجزیره اسپورت درباره شروع به کارش به عنوان جانشین مارک ویلموتس در مرحله قبلی جام جهانی چنین صحبت هایی مطرح کرده است: «ابتدایی‌ترین هدف ما این بود که نتایج قبل را جبران کنیم. تمام هدف ما این بود که از این گروه صعود کنیم چون فقط محکوم به برد بودیم. من به بازیکنانم گفته بودم حق ندارید در هیچ مسابقه‌ای مساوی کنید یا ببازید. هر وقت زمان سپری شد، ما بیشتر پی بردیم که می‌توانیم به هدف‌مان دست پیدا کنیم و با چهار پیروزی دور اول را با موفقیت به پایان رساندیم.»

این استراتژی بود که تیم ملی در مرحله قبلی داشت و چون می دانست محکوم به پیروزی در تمام بازی هایش است، بازیکنان با انگیزه و انرژی فراوان به میدان رفتند و به عنوان تیم اول گروه به دور بعد راه یافت.

حالا هم با اینکه تیم ملی در دو بازی اولش در این مرحله برابر سوریه و عراق به پیروزی رسیده و در صدر گروه قرار دارد ولی تازه در ابتدای راه است و مربیان و بازیکنان تیم ملی به خوبی می دانند که کسب سه امتیاز در هر مسابقه تا چه اندازه اهمیت دارد و آنها را به جام جهانی نزدیک می کند و چه بسا یک مساوی یا باخت آنها را از مسیرشان دور می کند.

پس به نظر می رسد اسکوچیچ باید این ذهنیت را در یوزها به وجود آورد که تنها برای برد به میدان بروند و از فکر مساوی یا باخت دور باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی