نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
قرارداد تیم ایرانی با بازیکن میلیون دلاری دارای مشکل قلبی!/ متن کامل قرارداد عجیب
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فردی به عنوان مدیر باشگاه تراکتور با کنستانت قرارداد بسته که سمتی در این باشگاه نداشته است.

پنجره بسته نقل و انتقالاتی مشکل بزرگی است که باشگاه تراکتور هنوز موفق به حل آن نشده و در فاصله چند هفته به شروع فصل جدید بازیکنان جدید این باشگاه موفق به ثبت رسمی قراردادهای خود نشده اند. یکی از بازیکنانی که به خاطر شکایت او، پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور بسته شده، کوین کنستانت است.

کنستانت که دو فصل پیش به عنوان بمب نقل و انتقالاتی تراکتور به این تیم ملحق شد بدون انجام حتی یک بازی تبریز را ترک کرد؛ باشگاه تراکتور در حالی با این بازیکن قرارداد بست که او یک بیماری زمینه ای داشت؛ بیماری که به دلیل سهل انگاری باشگاه تبریزی و نگرفتن تست پزشکی سرپوشیده ماند. کنستانت اما با وجود اینکه این شرایط، سال گذشته تراکتور را به پرداخت ۸۲۰ هزار دلار محکوم کرد و حالا یک سال بعد، علاوه بر این رقم، سود سالیانه خود را هم از باشگاه تراکتور خواهد گرفت.

در چنین شرایطی بود که چندی پیش قرارداد این بازیکن با تراکتور در رسانه ها منتشر شد؛ قراردادی که بندهای عجیبی داشت. در برنامه شب گذشته فوتبال برتر نیز به به این قرارداد و بندهای عجیبش پرداخته شد که در همان شروع آن، نامی به چشم می خورد که خود را مدیر باشگاه قلمداد و به عنوان مذاکره کننده با کنستانت این قرارداد را به امضا رسانده بود؛ این فرد اما هیچ سمت رسمی در باشگاه تراکتور نداشت. به ادعای مجری برنامه فوتبال برتر با مدیر وقت باشگاه تراکتور در این خصوص صحبت شد که او حتی در جریان قرارداد با کنستانت نبوده است!

در این قرارداد، مبلغ توافق سال اول ۲۰۰ هزار یورو تعیین شده است. در صورت توافق برای تمدید در سال های دوم و سوم، این مبلغ به ترتیب به ۴۰۰ هزار یورو و ۵۰۰ هزار یورو افزایش می یافت. 

سوال مهم اینجاست که چگونه بدون انجام یک بازی و در حالی که مبلغ قرارداد سال اول کنستانت ۲۰۰ هزار یورو بود، این بازیکن تراکتور را به پرداخت ۸۲۰ هزار دلار با سود سالیانه محکوم کرده است. بهتر است نگاهی بیاندازیم به بندهای قرارداد او با فردی که مدیر تراکتور نبود اما به عنوان مدیر این قرارداد را با بازیکن سابق میلان امضا کرد:

ماده یک: موضوع قرارداد
در این بخش طبق عرف معمول به نحوه همکاری بازیکن حرفه ای با باشگاه و شرکت در تمرینات و مسابقات  اشاره شده است.

ماده دو: مدت قرارداد
این قرارداد به مدت سه فصل و نیم اعتبار دارد که از ۵ ژانویه ۲۰۱۸ شروع و تا سی ام ژوئن ۲۰۲۲ معتبر است.
تبصره یک: قرارداد برای باقیمانده فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ (۹۸-۹۷) قطعی است و باشگاه ملزم است تمامی تعهدات معین شده در قرارداد را اجرا نماید.
تبصره دو: قرارداد برای فصل های ۲۰۲۰-۲۰۱۹ ، ۲۰۲۱-۲۰۲۰ و ۲۰۲۲-۲۰۲۱ اختیاری است و در پایان هر فصل می تواند در صورت رضایت کمیته فنی از عملکرد بازیکن از طرف باشگاه فعال گردد. بنابراین باشگاه حق دارد برای فصل های ۲۰۲۰-۲۰۱۹ ، ۲۰۲۱-۲۰۲۰ و ۲۰۲۲-۲۰۲۱ قرارداد را به صورت یکطرفه و بدون پرداخت غرامت به بازیکن متوقف کرده و خاتمه دهد.
تبصره سه: اگر باشگاه بخواهد قرارداد را برای فصل های ۲۰۲۰-۲۰۱۹ ، ۲۰۲۱-۲۰۲۰ و ۲۰۲۲-۲۰۲۱ متوقف یا خاتمه دهد، باشگاه تراکتور ملزم است حداکثر ۱۴ روز پس از آخرین مسابقه فصل مراتب را به صورت رسمی به آقای کوین کنستانت اطلاع دهد در غیر این صورت قرارداد برای فصل بعد معتبر خواهد بود.

قرارداد همچنین می تواند تحت شرایط زیر خاتمه یابد:
-در صورت توافق هر دو طرف
-در صورت نقض قرارداد از سوی بازیکن و عدم ایفای تعهدات از سوی وی باشگاه می تواند در هر زمان از مدت قرارداد، به صورت یک طرفه این قرارداد را خاتمه دهد.
-در صورت محکومیت از سوی کمیته انضباطی باشگاه یا فدراسیون
-اگر باشگاه تراکتور به مدت دو ماه (۶۰ روز) پرداختی به  آقای کوین کنستانت نداشته باشد، بازیکن می تواند طبق مقررات فیفا اقدام کند.

بر اساس اسناد ارائه شده از سوی تسنیم نکته عجیب دیگر در قرارداد کنستانت، ضمیمه شدن یک تعهدنامه به قرارداد اول است که صراحتا در آن عنوان شده طبق آزمایشات باشگاه تراکتور در ایران این بازیکن، آریتمی (مشکل قلبی) خفیف دارد و در بندهای دیگر آن ذکر شده، کنستانت شخصا مسئولیت پزشکی و فیزیکی حضور در تراکتور با این شرایط را می‌پذیرد و عواقب آن به عهده خود بازیکن است. در بندهای دیگر این تعهدنامه اما باشگاه تراکتور شرایطی را برای غیبت احتمالی این بازیکن در تمرینات، کسر مبلغ و حتی فسخ قرارداد در نظر گرفته که با توجه به شکایت بازیکن و رای صادره در فیفا و تایید آن در دادگاه CAS، به نظر می‌رسد بندهای موجود در تعهدنامه وجاهت قانونی نداشته است. این تعهد نامه نیز از سوی شخصی به نام آرش شکری با عنوان مدیر باشگاه با کنستانت منعقد شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    پولی رو ک بابتش زحمتی نکشیده باشی انقد راحت خرج میکنیییییییییییییییییییییییییی.خودتون ته حرفم رو بخونید .فقط یک نگاهییی ب قراردادهای ترتر تو این چندسال بی اندازید متوجه حرفم میشید
  • شاه محمدی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    پول مفته دیگه بدید بره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی