صحبت‌های عجیب کومان بعد از شکست تحقیرآمیز بارسلونا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی هلندی اما بعد از بازی مدعی است آنچه در نتیجه بازی دیده می‌شود بازتاب درستی از اتفاقات درون زمین نیست.

بارسلونا یک شکست تحقیرآمیز دیگر را در لیگ قهرمانان اروپا متحمل شد، این بار مقابل بنفیکا پرتغال و با نتیجه ۳-۰. رونالد کومان سرمربی هلندی اما بعد از بازی مدعی بود که آنچه در نتیجه بازی دیده می‌شود بازتاب درستی از اتفاقات درون زمین نیست و تیم او مستحق چنین شکستی نبوده و حتی تیم برتر زمین بوده است.

این صحبتهای مربی ناموفق بارسلونا در کنفرانس خبری بعد از بازی است:

تحلیل شما از بازی چیست؟

پذیرفتن نتیجه نهایی سخت است. فکر می‌کنم آنچه درون زمین دیدیم را نمی‌شود با آنچه در نتیجه می‌بینیم مقایسه کرد چون با وجودی که ما شکست خوردیم اما تا زمانی که نتیجه ۲-۰ شد خوب بازی می‌کردیم! ما چهار موقعیت مسلم گلزنی داشتیم اما گل نزدیم. در عوض آنها سه گل زدند.

عملکرد خط دفاعی بد بود؟

نه، شاید در ۱۵ دقیقه پایانی اینطور بود. اما آنها کیفیت خوبی هم نشان دادند. ما باید همه با هم دفاع کنیم. ضمن اینکه تیم حریف از نظر قدرت بدنی از ما بهتر بود. این اصل ماجرا بود.

ماجرای بیرون کشیدن پیکه از بازی در نیمه اول؟

در مسابقه ای که ما باید ریسک می‌کردیم و حمله می‌کردیم، داشتن بازیکنی با یک کارت زرد در خط دفاع خطرناک بود. پیکه نزدیک بود اخراج شود و حضورش یک ریسک بود. با حضور فرنکی دی یونگ در خط دفاع ما بازیسازی بیشتری از خط دفاع داشتیم اما اگر شما گل نزنی و بازی را ببازی یعنی اینکه تصمیمت نادرست بوده است!

از این نگران نیستید که نتوانید از این مرحله صعود کنید؟

من نمی‌خواهم در مورد سطح این تیم بحث کنم. اگر سرژی روبرتو چنین حرفی زده (کومان دراین لحظه به جای سرخیو بوسکتس از سرژی روبرتو نام برد. بوسکتس در مورد موقعیت بحرانی تیم حرف زده بود) پس این حرفهای او با چیزی که هفته قبل گفت متفاوت است. من هم همین را هفته قبل گفتم، الان هم او حرف مرا تایید کرده. نمی‌شود در مورد تیمی‌حرف زد که مثل سالهای قبلش نیست. این برای من از روز روشن تر است.

فکر می‌کنید مورد حمایت قرار دارید و ادامه خواهید داد؟ الان در چه شرایطی هستید؟

فقط می‌خواهم در مورد تیم حرف بزنم و در مورد بازیکنانم. احساس می‌کنم از سوی بازیکنان مورد حمایت هستم. در مورد بقیه، نمی‌دانم!

فکر می‌کنید که لاپورتا شما را اخراج خواهد کرد؟

نمی‌توانم چیزی در مورد آینده ام بگویم چون نمی‌دانم باشگاه چه تفکری دارد. این در دست من نیست و باید ببینیم چه اتفاقی خواهد گفت.

مدتی پیش شما گفتید که در لیگ قهرمانان اروپا نباید از بارسا انتظار معجزه داشت چون این تیم در حال بازسازی است. اشتباهات خودتان را هم می‌پذیرید یا اینکه انتظارتان از تیم بیشتر است؟

مقصر شکست در نهایت مربی است. اما من فکر می‌کنم روش ما در این بازی خوب بود چون ما تیم برتر بودیم تا قبل از نتیجه ۲-۰ اما بعد از آن مشکلات بیشتری داشتیم. ما تیم ضعیف نبودیم بلکه در گلزنی ضعیف عمل کردیم. الان ما در شرایطی هستیم که در حال تغییر وضعیت هستیم و کمبود نیرو هم داریم. نیازی به تکرار این صحبت نیست.

احساس می‌کنید که در بدترین لحظات خود در باشگاه هستید؟

به نظرم این برای هر مربی‌ای سخت است که تیمش دو بازی متوالی در لیگ قهرمانان ببازد. باید واقعگرا باشیم و بدانیم که این یک موقعیت بسیار حساس است. من نهایت تلاشم را می‌کنم. شما باید به تیم زمان بدهید تا اوضاع تغییر کند. از نظر وضعیت بدنی و سرعت، ما ضعیف هستیم. سبک ما این است که با حفظ مالکیت توپ و خلق موقعیت به گل برسیم و برنده شویم. ما کارمان را انجام دادیم اما گر گل نزنید برنده نیستید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی