نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
بارسلونا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

باشگاه بارسلونا وضعیت عجیبی دارد، چرا که خوان لاپورتا هنوز هم نمی‌داند به رونالد کومان فرصت بدهد و قید فسخ قراردادش را فعلاً بزند، یا این که به فکر استخدام سرمربی جدید باشد.

بارسلونا در سراشیبی! کاتالان‌ها که ۲۰ بازی متوالی در لالیگای اسپانیا به اتلتیکومادرید نباخته بودند، حالا ۲ فصل است که در خانه حریف شکست می‌خورند و عملاً می‌توان گفت از هر ۲ تیم شهر مادرید شرایط بدتری پیدا کرده‌اند.

حالا شرایط بارسا بیش از پیش بحرانی شده و هیچ‌کس نمی‌داند چه آینده‌ای در انتظار تیم با رونالد کومان خواهد بود. آیا خوان لاپورتا او را اخراج می‌کند یا باز هم صبر خواهد کرد؟ هواداران که دیگر صبر و تحمل‌شان تمام شده است.

ژانویه ۲۰۲۰

همه‌چیز از ژانویه ۲۰۲۰ شروع شد، وقتی که جوسپ ماریا بارتومئو و همکارانش در باشگاه بارسلونا تصمیم گرفتند با ارنستو والورده قطع همکاری کنند، در حالی که این تیم صدرنشین لالیگا بود! کیکه سِتین آمد که کسی نمی‌دانست اصلاً چگونه گزینه مربیگری کاتالان‌ها شد و افتضاحی مثل باخت ۸ گله مقابل بایرن‌مونیخ را رقم زد.

عملکرد خوب رونالد کومان در تیم ملی هلند و سابقه بارسایی بودنش نشان می‌داد گزینه خوبی است، به همین دلیل غرامت فسخ قراردادش با فدراسیون فوتبال هلند پرداخت شد تا به نوکمپ بیاید. اما هیچ‌کسی فکر نمی‌کرد کومان به وضعیتی دچار شود که تا این حد هواداران را ناامید کند. همه اتفاقات دست به دست هم داده تا بارسا حتی وقتی نمی‌بازد هم روی اعصاب هواداران است.

رونالد کومان و خوان لاپورتا

تیم کوچک برای بازی‌های بزرگ

اما مشکل بارسلونای فعلی که در هفتمین بازی اولین باختش را متحمل شده چیست؟ ترکیب کاتالان‌ها پر شده از بازیکنان کم‌تجربه‌ای که آینده‌دار هستند، ولی برای امروزِ تیم چاره‌ساز نیستند. مصدومان پرتعداد و ثابت شدن این بازیکنان کم‌تجربه باعث شده در بازی‌های بزرگ بارسا حرفی برای گفتن نداشته باشد. برای مثال در همین بازی آخر مقابل اتلتیکو، کومان اعتراف کرد روی گل اول حریف نیکو گونسالس ۱۹ ساله مقصر بوده است.

مقابل بایرن‌مونیخ، بنفیکا و اتلتیکومادرید حتی یک گل هم نزدند و ۸ گل دریافت کردند. حتی ذکر این نکته که در لالیگا یک بازی معوقه دارند و فرصت جبران روی کاغذ هست هم هواداران را امیدوار نخواهد کرد. این تیم، تیم بازی‌های بزرگ نیست.

اتلتیکومادرید - بارسلونا

چرا کومان اخراج نمی‌شود؟

به نظر می‌رسد تنها دلیلی که رونالد کومان دائماً می‌گوید از طرف باشگاه حمایت می‌شود، مسائل مالی است. کومان بعد از شکست مقابل اتلتیکو هم گفت که باشگاه او را حمایت می‌کند، ولی باز هم همه‌چیز به نتایج بستگی خواهد داشت.

سرمربی هلندی خوب می‌داند که ۱۳ میلیون یورو غرامتی که در صورت فسخ قرارداد باید به او پرداخت شود، دست و پای مدیران باشگاه را بسته است. هنوز خیلی از زمانی که به‌دلیل بحران مالی و عدم توازن مالی نتوانستند لیونل مسی را حفظ کنند نمی‌گذرد و اگر متحمل چنین ضربه‌ای شوند جبرانش سخت خواهد بود. در واقع همکاری برخی بازیکنان که با کاهش حقوق‌شان موافقت کرده‌اند هم با این ضرر مالی بی‌معنی خواهد شد.

اتلتیکومادرید - بارسلونا

فقط تن‌تن ایمان دارد

رونالد کومان هنوز هم می‌گوید به آینده تیم ایمان دارد، اما به مشکلات تیمش هم اعتراف می‌کند. او می‌گوید در خط تیمش برخی بازیکنان را کم دارد و همین باعث شده در گلزنی مشکل داشته باشند. او بیراه هم نمی‌گوید، آنسو فاتی تازه برگشته، لوک دی‌یونگ هنوز به آن‌صورت جا نیفتاده و سرخیو آگوئرو هنوز برای بارسلونا بازی نکرده. عثمان دمبله هم که مثل همیشه مصدوم است و مارتین بریت‌ویت هم وقتی تازه راه افتاده بود، مصدوم شد.

بارسای این روزها بازیکنان خوبی دارد، اما آنقدر بد بازی می‌کند که رئیس باشگاه را سردرگم کرده. خوان لاپورتا نمی‌داند به «تن‌تن» هلندی بعد از تعطیلات پیش‌رو برای دیدارهای ملی هم فرصت بدهد یا خیر، چرا که در لالیگا بازی‌های مهمی مثل ال‌کلاسیکو مقابل رئال‌مادرید و دیدار با سویا را پیش‌رو خواهند داشت. اگر در این بازی‌ها امتیاز از دست بدهند، بعید است دیگر بتوانند به کورس قهرمانی لالیگا برسند.

خوان لاپورتا

گزینه‌های مربیگری

اخیراً خبر رسیده که خوان لاپورتا بدجور دل در گروی توماس توخل سرمربی آلمانی چلسی دارد، اما آیا باشگاه انگلیسی سرمربی‌ای که نتایج خوبی می‌گیرد و در لیگ قهرمانان اروپا هم جام گرفته را از دست خواهد داد؟ شاید تمرکز کردن روی روبرتو مارتینس و ژاوی منطقی‌تر باشد، چرا که این دو مربی با پرداخت غرامت فسخ قراردادشان به فدراسیون فوتبال بلژیک یا باشگاه السد قطر به‌راحتی می‌توانند جانشین کومان شوند.

چیزی که مشخص است، تنها مشکل برکناری کومان و انتخاب سرمربی جدید نیست و مسائل مالی هم دخیل خواهد بود. در واقع لاپورتا در مخمصه‌ای قرار گرفته که بعد از ماجرای قرارداد لیونل مسی، بزرگ‌ترین چالش اوست. رسانه‌ها که خبر از شکرآب شدن رابطه لاپورتا با کومان می‌دهند و احتمالاً رئیس راهی برای کنار گذاشتن سرمربی پیدا خواهد کرد، مگر این که در دیدارهای آتی معجزه شود و تیم کاملاً نتایج متفاوتی بگیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی