تأثیر رحمان عموزاد در شکست تلخ عرفان الهی!/ چرا مربیان درخواست چلنج نکردند؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در حالی که عرفان الهی از حریف خود پیش بود ناگهان فن کمری خورد که به نظر نمی‌رسید بیشتر از ۲ امتیاز داشته باشد اما داوران ۴ امتیاز به حریف او دادند!

در وزن ۷۰ کیلوگرم عرفان الهی در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر جینتارو موتویاما دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۲ از سد نیکولای گراحمز از مولداوی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. الهی در این مرحله مقابل ارنظر آکمات علی اف از قرقیزستان روبرو شد و همین فن کمر تمرکز کشتی گیر ایرانی را بر هم زده و سرنوشت مسابقه را تغییر داد.

پس از آن که داوران ۴ امتیاز به علی اف قرقیز دادند، عرفان الهی از مربیان تیم ملی و پژمان درستکار خواهش کرد درخواست چلنج بدهند اما توجهی به آن نشد. چرا؟

به نظر می رسید مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید ترسیده باشد! رحمان عموزاد پدیده ۱۹ ساله کشتی آزاد ایران در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۵ برابر هاسگاوا کشتی‌گیر قدرتمند ژاپنی و عنوان دار المپیک مغلوب شد در حالی که تا ۴۰ ثانیه مانده به پایان ۵ بر ۳ پیش بود. رحمان در کش و قوس های کشتی و در حملاتی که داشت، ناموفق بود و حتی نزدیک بود ضربه فنی شود، اما در نهایت با اختلاف ۴ امتیاز شکست خورد.

درخواست چلنج ناموفق مربیان تیم ملی در این کشتی که مورد موافقت داوران قرار نگرفت و یک امتیاز هم به ضرر کشتی گیر ما تمام شد نوک تیز انتقادات را سمت پژمان درستکار و مربیان تیم ملی گرفت!

سرمربی تیم ملی نقدهای فراوانی را شنید و تحمل کرد تا با طلایی شدن یزدانی و زارع و فینالیست شدن ۴ کشتی گیر ایرانی از دست آن هجمه ها خلاص شود.

برهمین اساس پژمان درستکار و مصطفی آقاجانی تصمیم گرفتند در کشتی عرفان الهی ریسک چلنج را به خاطر انتقادات احتمالی به جان نخرند!

شاید اگر تقاضای چلنج می کردیم عرفان الهی می توانست به نیمه نهایی وزن ۷۰ کیلوگرم مسابقات جهانی ۲۰۲۱ صعود کند اما... به هر حال کادرفنی کشتی آزاد به قدری خوب عمل کرده اند که جای خرده گیری یا انتقادی باقی نماند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی