نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
عرفان الهی شانس مدال برنز را از دست داد/ کار برای قهرمانی ایران سخت شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم تیم کشتی آزاد ایران با قبول شکست در گروه شانس مجدد از رسیدن به دیدار رده بندی رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ باز ماند.

در ادامه رقابت های ۲ وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، عرفان الهی دارنده مدال طلای جوانان جهان در گروه بازنده ها برابر آرمان آندرسیان از ارمنستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد و از رسیدن به دیدار رده بندی بازماند تا کار برای قهرمانی تیمی ایران سخت شود.

الهی در ثانیه های پایانی دست به حمله های مداوم زد اما دیر شروع کرد و با اختلاف یک امتیاز شکست خورد.

 الهی پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(دوشنبه) برگزار شد، در دور نخست مقابل جینتارو موتویاما نفر سوم زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن ۸ بر صفر به برتری رسید. وی سپس برابر نیکولای گراحمز از مولداوی با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید اما در این مرحله مقابل آکماتالیف از قرقیزستان در یک کشتی پر افت و خیز با حساب ۸ بر ۸ و به دلیل فن ۴ امتیازی حریف، شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریف قرقیزستانی، الهی راهی گروه بازنده ها شد.

مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران نیز که روز گذشته با شکست مقابل کایل اسنایدر راهی دیدار رده بندی شده است، امشب(سه شنبه) برای کسب مدال برنز جهان به مصاف باتزول اولزی سایخان از مغولستان به روی تشک می رود.

پیش از این حسن یزدانی در ۸۶، کامران قاسمپور در ۹۲ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، صاحب مدال طلا شدند و علیرضا سرلک در ۵۷، امیرمحمد یزدانی در ۶۵ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، نیز به مدال نقره رسیدند.

رحمان عموزاد در ۶۱ و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • خرد TR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    درود ودرود به خبر ورزشی ها متاسفانه بله قهر مانی به راحتی از دست رفت. و روسیه خیلی راحت حتی با تیم دوم قهر مان میشه. اینجاست که باید بیشتر حو اسمون رو جمع میکردیم وبا اختلاف چند امتیاز راحت قهرمان می‌شدیم. ونمی ذاشتیم اختلاف قهرمانی روسیه اینقدر زیاد بشه میگم اونم با تیم دوم وسومش هر چند ما هم جوانگرایی کردیم بر خلاف آمریکا ومانند روسیه اما حیف واقعا با برنامه ریزی ومدیریت میشه اختلاف قهرمانی جهان که دست روسیه هست رو کم کرد، هر چند شوروی سابق بهرحال جداست وبا اون روسیه دست نیافتنی هست اما حق ایران 5 بار قهرمانی جهان خیلی بیشتره که یکیش الان مفت از دست رفت. امیدوارم بتونیم در این سال‌ها که کشتی دست اهل کشتی هست تعداد رو دو رقمی ودر المپیک هم راحت قهرمان المپیک بشیم در تعداد مدال.... و سلطه روس ها رو برای چندین سال پشت سر هم قطع کنیم. نه مثل فرنگی فقط یک یا دو سال البته خوب فرنگی کار بزرگی انجام داد استاد بنا، اما باید پشتیبانی و برنامه ریزی بشه که ادامه دار باشه، الان دیگه کشتی دست خود کشتی بلداست با برنامه واستفاده از همه اهل کشتی حتی رسانه ای ها مانند آقایان عامل و اعتصامی
  • کیوان IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    تازه اینو درنظر بگیرید که بعد المپیک همه تیم‌ها ی قوی دنیا انگیزه ای در قهرمانی جهان ندارند مثل تایلور که دیروز نصف کشتی قبلیشو نگرفت درباره کارنامه دبیر در فدراسیون هم که همگان میدونید چه افتضاحاتی رخ داده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی