نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پیش‌بازی ایتالیا - اسپانیا (نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۱)
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بعد از دقیقاً ۳ ماه ایتالیا و اسپانیا در نیمه‌نهایی اروپایی دیگری این مرتبه در لیگ ملت‌های اروپا به مصاف هم خواهند رفت.

از ساعت ۲۲:۱۵ امشب در ورزشگاه سن‌سیروی شهر میلان مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ آغاز خواهد شد تا در نبرد ایتالیا و اسپانیا اولین فینالیست دومین دوره مسابقات مشخص شود.

ایتالیا؛ دبل اروپایی

رؤیایی خواهد بود تا در یکی از بهترین مقطع‌های تاریخ فوتبال ایتالیا، تیمی که روبرتو مانچینی ساخته به قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا هم برسد. دوره قبلی این اتفاق برای پرتغال رسید و پس از قهرمانی در یورو به قهرمانی لیگ ملت‌ها هم رسیدند. نکته خوب این که آتزوری هم میزبان دور نهایی مسابقات است. فعلاً در ۳۷ بازی متوالی آتزوری نباخته و مقابل اسپانیا هم در بازی قبلی هرطور که بود سربلند شدند. اگر ایتالیا همان ایتالیای یورو ۲۰۲۰ باشد، شانس اول قهرمانی در لیگ ملت‌های اروپا هم خواهد بود.

اسپانیا؛ فینال بعد از ۹ سال

بعد از روزهای بی‌نظیری که اسپانیا بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ تجربه کرد و یک قهرمانی جام‌جهانی و ۲ قهرمانی یورو را به‌دست آورد، دیگر به هیچ فینالی نرسیده و این فرصت خوبی است که طلسم را بعد از ۹ سال بشکنند. تیم لوئیس انریکه که خیلی جوان شده در یورو ۲۰۲۰ نمایش‌های خوبی داشت و به تدریج پیشرفت کرد. پای فینال هم بدشانس بودند که مقابل همین ایتالیا در پنالتی‌ها ناکام شدند. با این حال در سن‌سیرو کم‌شانس نیستند و می‌توانند بعد از دقیقاً ۳ ماه باخت قبلی را جبران کنند.

آخرین جدال
در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۰ در دیداری جذاب پس از تساوی ۱-۱ در ۱۲۰ دقیقه، ایتالیا در ضربات‌پنالتی ۴-۲ برنده شد و به فینال رفت تا سرانجام قهرمان شود.

آمار بازی
۳۸) نبرد سنتی و قدیمی فوتبال اروپا بین ایتالیا و اسپانیا ۳۸ مرتبه برگزار شده که هرکدام از دو تیم ۱۱ برد داشته و ۱۶ بازی مساوی شده است. اولین دیدار دو تیم در سال ۱۹۲۰ برگزار شد، یعنی قدمت این مسابقه ۱۰۱ سال است.
۷) در مسابقات اروپایی ایتالیا و اسپانیا ۷ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۲ بازی را آتزوری برده و یک بازی را لاروخا. ۴ بازی هم مساوی شده است.
۳۷) ماه گذشته ایتالیا رکورد شکست‌ناپذیری تاریخ فوتبال ملی را شکست و پس از برتری مقابل لیتوانی این رکورد را به ۳۷ بازی رساند.
۱) اسپانیا در ۱۷ بازی آخرش تنها یک باخت داشته که در یورو ۲۰۲۰ مقابل سوئد بود. شکست مقابل ایتالیا هم در ضربات‌پنالتی رقم خورد.
۱۹) در ۱۲ بازی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ایتالیا موفق شده در ۱۹ بازی دروازه رقبا را باز کند.
۱) هم ایتالیا و هم اسپانیا برای نخستین مرتبه به جمع ۴ تیم برتر لیگ ملت‌های اروپا می‌رسند. در کل هر ۴ تیم مرحله نیمه‌نهایی در دوره قبلی به این مرحله نرسیده بودند.
۴) در ۴ بازی آخر بین ایتالیا و اسپانیا، هر تیم یک بازی را برده و ۲ بازی در وقت‌های معمول مساوی شده که البته یکی را ایتالیا در پنالتی‌ها با پیروزی پشت سر گذاشته.

مصدومان و محرومان
مارکوس یورنته، پدری و برایس مندس بازیکنانی هستند که به دلیل مصدومیت از لیست اسپانیا خط خوردند. این اتفاق هم در ایتالیا برای متئو پسینا و چیرو ایموبیله رخ داد.

ترکیب احتمالی دو تیم
ایتالیا:
دوناروما، دی‌لورنتسو، بونوچی، کیلینی، امرسون، بارلا، جورجینیو، وراتی، کیزا، اینسینیه و براردی
اسپانیا: سیمون، آسپیلیکوئتا، لاپورت، پائو تورس، رگیلون، کوکه، بوسکتس، گاوی، سارابیا، اویارسابال و فران تورس
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • میهن IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    بشر ایقدر ای دوتا تیم خوبن( چه مردمشون، چ خود تیم ملی، چه کشورشون) آدم دلش نمیاد بگه کدومش ببره. مردمشون بسیار شبیه مردم ایرانند، خونگرم و دوست داشتنی...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی