گاوی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گاوی بعد از درخشش در دیدار اسپانیا مقابل ایتالیا نشان داد علاوه بر بارسلونا، در تیم ملی کشورش هم می‌تواند تبدیل به یک ستاره شود.

نام پابلو مارتین پائِس گاویرا ملقب به «گاوی» در کتاب رکوردها ثبت شد. وقتی لوئیس انریکه نام این بازیکن ۱۷ ساله (متولد ۵ آگوست ۲۰۰۴) را در بین ۱۱ بازیکن تیم در نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها مقابل ایتالیا نوشت گاوی جوان‌ترین بازیکن تمام ادوار تیم ملی اسپانیا لقب گرفت.

لوئیس انریکه بعد از بازی گفت: «این بازی اولین بازی ملی گاوی بود ولی ما به نوع بازی او کاملاً آگاهی داشتیم. او بازیکن باشخصیتی است و به سبک و سیاق ما فوتبال بازی می‌کند. نحوه بازی کردنش به گونه‌ای‌ست که انگار در مدرسه یا در پشت خانه خودش است. داشتن بازیکنی با کیفیت و شخصیت گاوی باعث خوشحالی ماست. می‌توان گفت که او نه تنها آینده فوتبال ما بلکه فوتبال کنونی ما را شکل می‌دهد.»

گاوی

گاوی نشان داده پس از حضور در نیوکمپ شایسته حضور در تیم ملی است. ممکن است که بارسلونا با شکست مقابل بایرن‌مونیخ در خانه و شکست مقابل بنفیکا روبرو شده باشد اماً قطعاً گاوی در حین بازی برای این تیم درس‌های ارزشمندی آموخته است.

گاوی را شبیه به ژاوی می‌دانند و او جوان آینده‌دار بارسا و تیم ملی اسپانیا در جایگاه هافبک خواهد بود.

از بتیس آمد

انگار سبک بازی بارسایی در DNA او حک شده است و در ۱۱ سالگی به لاماسیا پیوست. اصالتاً اهل «لوس پالاسیوس ویافرانکا» اسپانیا است و تکنیک بالایش باعث شده که بازیکنی برجسته باشد.

گاوی که در تیم جوانان رئال بتیس بازی می‌کرد، ۹۶ گل به ثمر رساند و باشگاه‌های ویارئال، رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید او را زیر نظر گرفته بودند. اما در سال ۲۰۱۵ این بارسلونا بود که توانست نوجوان بااستعداد را متقاعد کند تا در نیوکمپ آینده‌اش را رقم بزند. سرمربی سابقش در لاماسیا، فرانک آرتیگا گفت: «او از لحاظ فنی بسیار بااستعداد است. می‌تواند در صدم ثانیه همه چیز را تغییر بدهد و بلافاصله خودش را با شرایط بازی وفق بدهد. واقعاً پیدا کردن بازیکنی در این سطح و سرعت بسیار سخت است.»

گاوی به سرعت پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد و فوتبال زیر ۱۸ ساله‌ها را کنار گذاشت و به تیم زیر ۱۹ ساله‌ها پیوست. آرتیگا می‌گوید: «امسال از نظر فیزیکی خیلی پیشرفت کرده و بازیکن خیلی قدرتمندی شده است. هیکل قدرتمندش با تکنیک بالایش ترکیب شده و از او بازیکن فوق‌العاده‌ای ساخته است.»

گاوی

روحیه به شدت رقابتی

همانطور که در بازی مقابل بایرن مونیخ دیده شد، اشتیاق زیاد گاوی و روحیه رقابتی‌اش باعث شده تا عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. آرتیگا معتقد است که: «او بیش از حد رقابتی است. یکی از رقابتی‌ترین بازیکنانی است که من می‌شناسم. در کنترل احساساتش خیلی پیشرفت کرده و ذهنیت برنده شدن را تا آخر بازی نگه می‌دارد. هنوز هم در این مورد جا برای پیشرفت دارد.»

فصل گذشته گاوی دو بار برای تیم دوم بارسلونا بازی کرد و بعد برای بازی‌های دوستانه پیش‌فصل به تیم اول راه پیدا کرد. در بازی دوستانه مقابل اشتوتگارت بود که با ستاره سابق بارسلونا، ژاوی، مقایسه شد. گاوی تاکنون هفت مرتبه برای کاتالان‌ها در لالیگا بازی کرده است. معتقدند که گاوی در سال‌های پیش رو یکی از ستاره‌های درخشان آسمان نوکمپ می‌شود.

آرتیگا در ادامه می‌گوید: «گاوی غریزی بازی می‌کند. تجربه بیشتر به او کمک می‌کند تا بازی را بخواند و با تفکر بازی کند نه تا این حد بر اساس غریزه. ما باید صبور باشیم و بگذاریم تا کم‌کم به این نقاط برسد. اگر ما خوب عمل کنیم و شرایط خوبی را برای گاوی فراهم کنیم میتوانیم تا سال‌های طولانی از وجودش بهره ببریم.»

گاوی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پیام US ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    متولد ۲۰۰۴ هستش بعد چطوری بارسلونا در ۲۰۰۵ راضیش کرده بیاد لاماسیا؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی