چرا طارمی پنالتی زن اول تیم ملی نمی‌شود؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پس از پنالتی سردار آزمون در بازی با امارات این سوال به وجود آمده که چرا مهدی طارمی پنالتی زن اول تیم ملی نیست؟

بازی امارات و ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در شرایطی در دقایق پایانی با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی کشورمان در جریان بود که طارمی در دقیقه ۸۸ با خطا درون محوطه جریمه امارات متوقف شد و داور یک ضربه پنالتی برای ایران اعلام کرد ولی آزمون که پشت ضربه قرار گرفته بود، ضربه زمینی‌اش را به‌سمت راست دروازه امارات زد که علی خصیف به خوبی جهت این ضربه را تشخیص داد و آن را دفع کرد.

نکته ای که در خصوص پنالتی رخ داده در این بازی وجود دارد این است که قبل از بازی تیم ملی اعلام شد که علیرضا جهانبخش به‌عنوان پنالتی‌زن اول و آزمون به‌عنوان پنالتی‌زن دوم تیم انتخاب شده‌اند و از آنجایی که جهانبخش در آن وقت تعویض شده و در زمین نبود، آزمون پشت ضربه قرار گرفت که آن را از دست داد.

در این شرایط، برای خیلی از هواداران این سوال به وجود آمده که چرا طارمی به عنوان پنالتی زن اول انتخاب نشده است؟ طارمی با کسب ۶ پنالتی، در صدر بازیکنانی قرار گرفت که در ۱۰ سال اخیر بیشترین پنالتی را برای تیم ملی گرفته‌اند. او از زمان حضورش در پورتو ۱۴ پنالتی برای این تیم گرفته که ۱۱ تای آن را خودش تبدیل به گل کرده است. ضمن اینکه تیم ملی در اولین بازی اش تحت هدایت دراگان اسکوچیچ مقابل ازبکستان، صاحب یک پنالتی شد که خود طارمی آن را تبدیل به گل کرد. در بازی برگشت ایران و کامبوج در مرحله اول مقدماتی جام جهانی هم که با نتیجه ۱۰ بر صفر به سود ایران به پایان رسید، تیم ملی صاحب سه ضربه پنالتی شد که اولی را جهانبخش گل کرد، دومی را سعید عزت اللهی در لحظات پایانی نیمه اول از دست داد و سومی را هم کریم انصاری فر وارد دروازه کامبوج کرد.

انصاری فرد در جام جهانی ۲۰۱۸ هم پنالتی حساس بازی با پرتغال را تبدیل به گل کرد ولی این بازیکن بیشتر به عنوان بازیکن جانشین به میدان می‌آید و طبیعی است که پنالتی زن اول نباشد.

وقتی بازیکن پنالتی گیر و پنالتی زنی مثل طارمی در ترکیب هست، اینکه او به عنوان نفر اول برای زدن این ضربات انتخاب نشده، در نوع خود عجیب است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی