نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
آماندا استیولی و مهرداد قدوسی
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آماندا استیولی که همسر مهرداد قدوسی تاجر ایرانی است، نقش پررنگی در انتقال سهام نیوکاسل به بن‌سلمان و گروهش داشت.

انتظار طولانی و طاقت فرسایی بود، اما تصرف نیوکاسل یونایتد با حمایت عربستان سعودی سرانجام به پایان رسید. روز چهارشنبه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گفته می‌شود عربستان سعودی به طور رسمی ممنوعیت دخالت در این معامله به دلیل شکایت بین اسپورت را لغو کرده است، اقدامی که موجب شد تا مانع بزرگ برای این توافق برداشته شود.

با حضور آماندا استیولی، این خرید روز پنجشنبه به طور رسمی به پایان رسید. با این حساب، ما همه آنچه شما باید در مورد نقش‌های اصلی که در این معامله نقش داشته‌اند بدانید را جمع آوری کرده‌ایم…

چه کسانی در تصرف نیوکاسل یونایتد دخیل هستند؟

در حالی که آماندا استیولی چهره اصلی است، تعدادی از طرفین در این معامله دخیل هستند. این زن تاجر بریتانیایی و شرکت او، PCP Capital Partners، با سرمایه داران بزرگ برادران رویبن و به ویژه صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) برای تشکیل کنسرسیوم همکاری کرده اند.

این حرکت به این معنی است که PIF در حال حاضر ۸۰ درصد از باشگاه را در اختیار دارد، در حالی که PCP و برادران رویبن هر کدام ۱۰ درصد مالکیت باشگاه را در اختیار دارند. 

آماندا استیولی کیست؟

استیولی مدتی است که با خرید مالکیت باشگاه در سنت جیمز پارک ارتباط دارد. سرمایه گذار خصوصی ۴۸ ساله متولد یورکشایر، پیش از این پیشنهاد خرید سهام مایک اشلی را داشت که گفته می‌شد نزدیک به ۳۰۰ میلیون پوند بود اما در سال ۲۰۱۷ این پیشنهاد رد شده بود. از آن زمان، او از روابط نزدیک خود در خاورمیانه برای همکاری با PIF عربستان برای معامله فعلی استفاده کرده است.

استیولی در امور مالی فوتبال نیز غریبه نیست، به عنوان هماهنگ کننده در تصرف شیخ منصور بن‌زاید آل‌نهیان در سال ۲۰۰۸ برای خرید سهام باشگاه منچسترسیتی فعالیت داشت و همچنین به هدایت ناموفق دوبی برای خرید سهام لیورپول در سال ۲۰۱۶ کمک کرد.

مهرداد قدوسی کیست؟

این تاجر ایرانی الاصل از سال ۲۰۱۱ با استیولی ازدواج کرده و در طول حماسه طولانی مدت تصاحب حضور پررنگی در رسانه‌های اجتماعی داشته است. تصور می‌شود که این زوج از طریق شرکت خصوصی استیولی با PIF ملاقات کرده‌اند و تعهد قدوسی برای حفظ تلاش خرید فعلی در آگاهی عمومی نشان می‌دهد که او نقش فعالی در این روند داشته است.

آماندا استیولی - مهرداد قدوسی

برادران رویبن چه کسانی هستند؟

این برادران میلیاردرهای خود ساخته لندن هستند و امپراتوری عظیم املاک زیر چتر آنها قرار دارد. دیوید و سیمون، در هند از پدر و مادری یهودی-عراقی متولد شدند و در ۱۹۵۰ به لندن نقل مکان کردند. هر دو در سن ۱۷ سالگی تحصیل را رها کردند و با خرید قدیمی‌ترین شرکت فرش انگلستان شروع به تجارت کردند. از آنجا، آن‌ها وارد املاک و فلزات شدند و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نیمی از سهام آلومینیوم روسیه را خریداری کردند. 

در سالهای اخیر، آنها توجه خود را به املاک در لندن معطوف کرده و تعدادی از برجسته ترین ساختمان های پایتخت انگلیس را در اختیار دارند. برادران رویبن در حال حاضر سرمایه گذاری خود را در نیوکاسل آغاز کرده است و قبلاً به عنوان مالکان Monument Mall در مرکز شهر و همچنین هدایت بازسازی خیابان مجاور شرقی پیلگریم شناخته شده بودند.

جیمی رویبن کیست؟

جیمی رویبن پسر دیوید رویبن است و یک تاجر مقیم بریتانیا است که در امور مالی و املاک به تنهایی کار می‌کند. این شامل بازی در نقش مدیرعامل ساختمان ۲۰۰ ساله Burlington Arcade است که پدر و عمویش صاحب آن هستند. 

رویبن جوان قبلاً در باشگاه کویینزپارک‌رنجرز عضو هیئت مدیره بوده و مشهور است که با افراد سرشناسی مانند کیم کارداشیان و پاریس همیلتون ارتباط دارد. در سال ۲۰۱۹، این تاجر حدود ۱۴۷۰۰۰ پوند به حزب محافظه کار در جریان انتخابات عمومی اهدا کرد و در موارد متعددی با نخست وزیر بوریس جانسون عکس گرفته است. رویبن قرار است در آینده ثروت ۱۶ میلیارد پوندی خانواده خود را به ارث ببرد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    زنه چقدر ترسناکه. شباادم می ترسه باهش تنها باشه
  • ... IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    من نمیدونم چرا مردای ایرانی پولدار و ندار قشنگ و بیریخت دانشمند و بیسواد پاشون به هرجا که میرسه زرتی زن خارجی می‌گیرند ادعا وطن پرستی ام میکنن!
  • مهران IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    چرا زنش اینقد پیر وزشته چشاشم پیچ داره.فقط واسه اینکه خارجیه باهاش ازدواج کرده ؟!مطمینا اگر ایرانی بود نگاشم نمیکرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی