توپ طلای ۲۰۲۱
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بسیاری معتقدند سال گذشته حق روبرت لواندوفسکی در دریافت توپ طلا تضییع شد و این بار نوبت اوست که مرد سال فوتبال جهان شود.

مجله فرانس فوتبال اسامی‌کاندیداهای کسب توپ طلای بهترین بازیکن سال فوتبال جهان را اعلام کرد. در این فهرست مطابق انتظار لیونل مسی برای کسب هفتمین توپ طلا و بالاتر بردن رکورد خود با ستارگانی مثل کریستیانو رونالدو و روبرت لواندوفسکی رقابت می‌کند.

سال گذشته فرانس فوتبال به دلیل وقفه‌ای که در مسابقات فوتبال جهان با توجه به شیوع ویروس کرونا ایجاد شد، مراسم اهدای توپ طلا را برگزار نکرد. تصمیمی که خیلی‌ها آن را ظلم به لواندوفسکی ستاره بایرن‌مونیخ و تیم ملی لهستان می‌دانستند. اما ستاره ۳۳ ساله لهستانی بار دیگر درخشید و این بار هم نامش بین ۳۰ نامزد کسب توپ طلای ۲۰۲۱ قرار دارد و جزو مدعیان اصلی دریافت این جایزه باارزش نیز به حساب می‌آید.

لیونل مسی و رونالدو با شش و پنج توپ طلا بار دیگر شانس خود را برای به دست آوردن این عنوان امتحان کنند که در این بین لیونل مسی به دلیل قهرمانی با تیم ملی آرژانتین در رقابتهای کوپا آمریکا شانس بالاتری نسبت به کریستیانو دارد.

چلسی

چلسی که قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا فصل گذشته را به دست آورد پنج بازیکن خود را در فهرست بهترین‌های جهان می‌بیند که در این بین شانس انگولو کانته و جورجینیو، دو هافبک این تیم، نسبت به دیگران بالاتر است. جورجینیو هم با تیم ملی ایتالیا قهرمان جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ شد و هم با چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا.

ایتالیا

از تیم ملی ایتالیا، قهرمان اروپا، بازیکنانی مثل نیکولا بارلا، لئوناردو بونوچی، جورجو کیلینی و جانلوئیجی دوناروما هم نامشان در این فهرست دیده می‌شود.

انگلیس

انگلیس تیم نایب قهرمان یا بازنده فینال یورو ۲۰۲۰ هم چهار نامزد در فهرست بهترین‌های جهان دارد: فیل فودن، هری کین، میسون مونت و رحیم استرلینگ که البته بعید است هیچکدام از آنها بتوانند به توپ طلا برسند.

نام‌های بزرگ

ارلینگ‌هالند، ستاره نروژ و تیم دورتموند هم در این فهرست قرار دارد. از او به عنوان یکی از کسانی که می‌تواند در همه سال‌های آینده جزو گزینه‌های اصلی دریافت توپ طلا باشد، یاد می‌شود. کوین دبروینه و روملو لوکاکو از تیم ملی بلژیک نیز در این فهرست نامشان دیده می‌شود.

دیگر نام‌های بزرگ در این لیست شامل دو ستاره پاری سن ژرمن یعنی نیمار و کیلیان امباپه، ستاره مصری لیورپول محمد صلاح، مهاجم فرانسوی رئال مادرید کریم بنزما وهافبک بازیساز منچستریونایتد و تیم ملی پرتغال، برونو فرناندس است.

لوکا مودریچ هافبک بازیساز کرواسی و برنده توپ طلای ۲۰۱۸ هم در این فهرست قرار دارد و پدری ۱۸ ساله و سزار آسپلیکوئتا مدافع اسپانیایی چلسی نیز جزو اسپانیایی‌های این لیست هستند.

منچسترسیتی

روبن دیاس مدافع پرتغالی منچسترسیتی که از عوامل اصلی قهرمانی این تیم در لیگ برتر انگلیس بود، همراه با هم تیمی‌اش در سیتی، ریاض محرز در این لیست قرار دارند. این یعنی از تیم منچسترسیتی پنج بازیکن جزو کاندیداهای فرانس فوتبال هستند.

کیائر

لائوتارو مارتینس از اینتر و جرارد مورنو از ویارئال نیز دو مهاجمی‌بودند که با درخشش خود در این فهرست قرار گرفتند. سیمون کیائر کاپیتان تیم ملی دانمارک که در جریان جام ملتهای اروپا با حرکت قهرمانانه خود جان کریستین اریکسن را نجات داد، نیز جزو ۳۰ بازیکن برتر جهان نامش دیده می‌شود.

لئو یاشین

برای دریافت جایزه لئو یاشین که به بهترین دروازه بان اختصاص می‌یابد، ۱۰ دروازه بان در فهرست دیده می‌شوند که دوناروما یکی از آنهاست. ادرسون (منچسترسیتی) کسپر اشمایکل (لسترسیتی) ادوارد مندی (چلسی) و امیلیانو مارتینس (استون ویلا و تیم ملی آرژانتین) همراه با تیبو کورتوآ و یان اوبلاک از دو تیم مادریدی و کیلور ناواس دروازه بان دوم پاری سن ژرمن در کنار مانوئل نوئر ستاره بایرن و سمیر هندانوویچ از اینتر هم برای کسب این عنوان رقابت می‌کنند.

مراسم توپ طلای فرانس فوتبال روز دوشنبه ۸ آذر در سالن تئاتر و خانه اپرا دو شاتله در پاریس برگزار خواهد شد و در همین مراسم، جوایز فوتبال زنان نیز اهدا خواهد شد.

نامزدهای توپ طلای 2021

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • M IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    ب نظرم جورجینیو و لوا بیشترین شانس رو دارن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی