نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
آماندا استیولی - مهرداد قدوسی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مهرداد قدوسی، همسر ایرانی آماندا استیولی نقش کلیدی در انتقال سهام باشگاه نیوکاسل به محمد بن‌سلمان داشته و خودش هم مدیر شرکتی است که ۱۰ درصد از سهام باشگاه را در اختیار گرفته است.

باشگاه نیوکاسل را سرانجام از چنگ مایک اشلی، مالک این باشگاه که هواداران از آن نفرت داشتند درآوردند و حالا سه گروه مجموعاً ۱۰۰ درصد سهام را در اختیار گرفته‌اند.

در رأس این انتقال سهام ۳۰۰ میلیون پوندی، محمد بن‌سلمان و «صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان (PIF)» قرار دارند که ۸۰ درصد سهام به آن‌ها تعلق گرفته و در واقع سهامدار اصلی هستند. یاسر الرمیان رئیس صندوق سرمایه‌گذاری هم به‌عنوان رئیس جدید باشگاه نیوکاسل‌یونایتد انتخاب شده. گروه «PCP کپیتال پارتنرز» با مدیریت زوج آماندا استیولی و مهرداد قدوسی تاجر ایرانی ۱۰ درصد دیگر سهام را به خودشان اختصاص داده‌اند. آماندا استیولی به‌عنوان نماینده بن‌سلمان تلاش زیادی کرد تا سهام باشگاه نیوکاسل به آن‌ها برسد و حالا بخشی از امور باشگاه را برعهده خواهد داشت. اما سومین گروه «RB اسپورتس اند مدیا» است که افراد کلیدی این شرکت هم دو برادر به نام‌های دیوید و سیمون رویبن هستند. آن‌ها هم سهامدار ۱۰ درصد باشگاه نیوکاسل خواهند بود.

آماندا استیولی هدایت روند انتقال سهام باشگاه نیوکاسل را بر عهده داشت و طرفداران این باشگاه علاقه دارند با مهرداد قدوسی همسر ایرانی او که در این ماجراجویی کنار آماندا بوده، بیشتر آشنا شوند.

تکمیل انتقال سهام

نام آماندا استیولی در بین اسامی اشخاصی که درگیر تصاحب باشگاه نیوکاسل یونایتد بودند به چشم می‌خورد و مالک نهایی باشگاه در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۱ مشخص شد. طبق گزارش «رویترز»، کمپانی آماندا با نام «PCP کیپتال پارتنرز» در کنار «RB اسپورتس اند مدیا» و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی متعلق به عربستان سعودی توانستند مالکیت باشگاه لیگ برتری را در ازای مبلغی در حدود ۳۰۵ میلیون پوند بدست آورند.

مهرداد قدوسی، همسر استیولی، در پی این انتقال سهام توئیتی نوشت و از حمایت هواداران نیوکاسل تشکر کرد: «فقط می‌خواهم از این شهر باورنکردنی نیوکاسل و تمام طرفداران خوب نیوکاسل‌یونایتد تشکر کنم. خوشحالیم که در این سفر با شما هستیم. ما مشتاقانه در انتظار ایجاد پیوند جدیدی با همه شما هستیم.»

کمتر از یک روز از تصاحب باشگاه نیوکاسل گذشت و در این مدت کوتاه به نظر می‌رسد که قدوسی جای خود را در دل هواداران این تیم باز کرده است. در ادامه هرچه که از ایشان می‌دانیم را می‌خوانید.

آماندا استیولی - مهرداد قدوسی

مهرداد قدوسی کیست؟

قدوسی یک تاجر ایرانی است که در سال ۲۰۱۱ با آماندا استیولی ازدواج کرد. مراسم عروسی این زوج در «پارک وست ویکومب» واقع در «باکینگامشایر» برگزار شد. قدوسی که متولد ۱۹۷۱ میلادی (۱۳۵۰ خورشیدی) است در مدیریت مجموعه PCP کپیتال پارتنرز شراکت می‌کند.

این زوج یک فرزند دارند که در سال ۲۰۱۴ به دنیا آمده و بین دبی و لندن در رفت و آمد هستند تا املاک‌شان را مدیریت کنند. به غیر از این‌ها اطلاعات دیگری از این سرمایه‌دار بزرگ در دسترس نیست.

او حساب‌های توئیتر و اینستاگرام دارد اما حساب اینستاگرامش خصوصی است و به توئیتر هم در سال ۲۰۲۰ پیوست و آنجا هم عمدتاً در مورد فوتبال توئیت می‌کند.

مهرداد قدوسی

ارزش دارایی خالص آماندا استیولی چقدر است؟

آماندای ۴۸ ساله ۱۰ درصد از سهام باشگاه نیوکاسل را در دست دارد و طبق گزارشها ارزش دارایی‌های خالصش ۱۱۰ میلیون پوند تخمین زده شده است. در سال ۲۰۰۸، استیولی و PCP با شیخ منصور بن زاید آل نهیان از ابوظبی کار می‌کردند و مبلغ ۳٫۵ میلیارد پوند در بانک «بارکلی» سرمایه‌گذاری کردند و نتیجه این همکاری سود ۱۱۰ میلیون پوندی برای کمپانی بود.

آن‌ها همچنین در همان سال در خرید منچسترسیتی با مبلغ ۲۱۰ میلیون پوند کار کردند و استیولی هم ۱۰ میلیون پوند بدست آورد.

هواداران نیوکاسل نسبت به آینده تیم‌شان در سایه مالکان جدید باشگاه خوشبین هستند. روزهای خوب برای آن‌ها در راه است.

آماندا استیولی - مهرداد قدوسی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جعفر IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    سرمایه این بنده خدا برابر سه هزار میلیاردی هستش که خاوری اختلاس کرده
  • پیمان IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    بیشتر شبیه گربه جهنمیه تا یه انسان
    • شهروند IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      البته ما از انگلیس وانگلیسیها دل خوشی نداریم ،بیشتر بیچارگی های ما مسلمانان در خاور میانه زیر سر همین روباه پیر هست ،ولی اگر به سرگذشت ابن خانم توجه کنید متوجه میشین انسان عاقلی هست .کسی که ازدواج با شاهزاده انگلستان را رد کند وبا یک تاجر ایرانی ازدواج کند ،دید متفاوتی نسبت به خیلی ها دارد .کسی که کارش را با یک رستوران کوچک شروع کرده والان اینهمه ثروت دارد ، باید به پشتکار وهمت واندیشه او افرین گفت .
  • علی کاتب IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    این استیولی فک کنم خونش آبی باشه
  • علیرضا IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    چقدر زشته مصب پول بسوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی