نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
کریستیانو رونالدو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هر بار فیفا دی باشد و بازی‌های ملی انجام شود به این معنی است که یک رکورد جدید برای کریستیانو رونالدو ثبت می‌شود.

هر بار فیفادی باشد و بازی‌های ملی انجام شود به این معنی است که یک رکورد جدید برای کریستیانو رونالدو ثبت می‌شود. فوق ستاره ۳۶ ساله فوتبال جهان این بار در دیدار دوستانه مقابل قطر یک رکورد ویژه دیگر را به نام خود ثبت کرد.

در یک دیدار دوستانه پرتغال به مصاف قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ رفت. رونالدو گل اول پرتغال را به ثمر رساند تا قطر تبدیل شود به چهل و ششمین کشوری که فوق ستاره این روزهای منچستریونایتد موفق به گلزنی مقابل آن شده است.

حدود یک ماه پیش بود که رونالدو با زدن دو گل مقابل ایرلند، رکورد علی دایی را شکست و تبدیل شد به گلزن ترین بازیکن جهان در بازی‌های ملی. او با گلزنی مقابل قطر این رکورد را هم افزایش داد و با زدن گل شماره ۱۱۲ خود استاندارد جدیدی را در این زمینه به نام خود ثبت کرد و به نظر می‌رسد این رکورد در آینده باز هم سطح بالاتری را به خود خواهد دید.

کریستیانو در ۳۶ سالگی هیچ نشانی از نزول و تحلیل قوا در فوتبالش دیده نمی‌شود، سن و سالی که بسیاری از بازیکنان حرفه ای فوتبال، با تیم ملی خداحافظی کرده‌اند، چه برسد به اینکه بخواهند در بالاترین سطح بازی و رکوردشکنی نیز انجام دهند.

برنده پنج توپ طلای فوتبال جهان، یک رکورد دیگر را نیز علاوه بر گلزنی به نام خود ثبت کرد. او صد و هشتاد و یکمین بازی خود را در تیم ملی پرتغال انجام داد تا از این نظر از رکورد سرخیو راموس با ۱۸۰ بازی ملی نیز رد شود و در بین بازیکنان اروپایی رکورددار باشد. پرتغال در این بازی با نتیجه ۳-۰ برنده شد.

رونالدو اولین بازی ملی خود را در سال ۲۰۰۳ و در سن ۱۸ سالگی مقابل قزاقستان انجام داد. اولین گل ملی او هم در سال ۲۰۰۴ و در جریان بازی اول پرتغال مقابل یونان به ثمر رسید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی