نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
۰ |
۵
روبرتو مانچینی
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا پس از کسب عنوان سومی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا عملکرد شاگردانش به خصوص هافبک‌های آتزوری تمجید کرد.

تیم ملی فوتبال ایتالیا در دیدار رده بندی لیگ ملت‌های اروپا، با نتیجه ۲ بر یک از سد تیم ملی بلژیک گذشت و مقام سومی رقابت را کسب کرد. ایتالیایی‌ها که در بازی قبلی‌شان در مرحله نیمه نهایی ۱۰ نفره با نتیجه ۲ بر یک مغلوب اسپانیا شده بودند، این بار با ترکیب اصلی متشکل از ذخیره‌های خود به مصاف شیاطین سرخ رفتند و این تیم را مانند مصاف قبلی‌شان در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ شکست دادند.

یکی از بازیکنانی که در ترکیب اصلی آتزوری حضور نداشت بهترین بازیکن اروپا در سال ۲۰۲۱ یعنی جورجینیو بود. به همین دلیل روبرتو مانچینی سرمربی تیم وظایف او را به مانوئل لوکاتلی هافبک یوونتوس محول کرد و او هم توانست رضایت سرمربی‌اش را جلب کند. مانچینی در نشست خبری پس از بازی گفت: «این دو بازی (مقابل اسپانیا و بلژیک) بازی‌های بسیار خوبی بودند. ما نسبت به بازی اول، چند بازیکن ترکیب اصلی‌مان را تغییر دادیم و با وجود آن، تیم باز هم نمایشی خوب را ارائه کرد.»

خط میانی تیم ملی ایتالیا مقابل بلژیک تغییر با آرایشی کاملاً متفاوت نسبت به بازی برابر اسپانیا چیده شد طوری که نیکولو بارلا تنها بازیکن باقی مانده از بازی قبل بود و در کنارش مانوئل لوکاتلی و لورنتسو پلگرینی قرار گرفتند. مانچو افزود: «زمانی که جورجینیو نباشد ما به گزینه‌های جایگزین نیاز داریم. استفانو سنسی غایب و برایان کریستیانو هم قبلاً در این پست بازی کرده بود اما لوکاتلی قابلیت‌هایی دارد که می‌تواند از پس بازی در این پست برآید و امروز هم کارش را بسیار خوب انجام داد. او می‌تواند به عنوان یک هافبک میانی یا بازیساز بازی کند. بنابراین او برای تیم ما یک گزینه مضاعف محسوب می‌شود.»

خط حمله آتزوری نیز دستخوش تغییراتی شده بود چرا که در آن زوج ساسولویی دومنیکو براردی و جاکومو راسپادوری در کنار فدریکو کیزا از یوونتوس قرار گرفتند. این در حالی بود که ایتالیایی‌ها در مصاف با اسپانیا از فدریکو برناردسکی به عنوان مهاجم نوک کاذب استفاده کردند. دلیل آن هم عدم حضور دو مهاجم نوک اصلی تیم چیرو ایموبلیه و آندره‌آ بلوتی به دلیل مصدومیت بود. مانچینی در این باره تأکید کرد: «ایموبیله و بلوتی بازیکنان باتجربه‌ای هستند. آنها همه را می‌شناسند و غیبت‌شان احساس شد. به همین دلیل ما مجبور شدیم از گزینه‌هایی جدید استفاده کنیم. راسپادوری آینده روشنی پیش رو دارد.»

بازی بعدی تیم ملی ایتالیا در ماه نوامبر در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل سوئیس است که اصلی‌ترین رقیبش برای کسب جواز صعود محسوب می‌شود. سوئیس به لطف پیروزی برابر ایرلندشمالی اکنون با یک بازی بیشتر نسبت به ایتالیا تنها ۳ امتیاز با قهرمان یورو ۲۰۲۰ فاصله دارد. مانچینی راجع به این بازی هم گفت: «بازی سختی خواهیم داشت درست مانند نبردمان با این تیم در (مرحله گروهی) یورو و مصاف بعدی‌مان در بازل. ما در زمین خودمان بازی می‌کنیم و به نظرم بعد از رقابت‌های یورو مهمترین بازی‌مان در سال جاری است. می‌دانیم که باید آن بازی را ببریم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی