فرشاد پیوس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فرشاد پیوس مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی ایران گفت: صعود به جام جهانی ۱۹۹۰ کمترین حق آن نسل بود. ما بازیکنان بسیار خوبی داشتیم که تا الان هم اسم آنها مطرح است.

حساس‌ترین بازی هفته مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ روز سه شنبه در ایران برگزار خواهد شد. این دیدار مهم می‌تواند سرنوشت صعود ما به جام جهانی را تعیین کند.

در همین راستا بد ندیدیم با فرشاد پیوس مهاجم سال‌های نه چندان دور تیم ملی کشورمان گفت‌وگو کنیم:

سه شنبه ایران و کره جنوبی بازی دارند و ابتدا می‌خواهیم پیش بینی شما را بدانیم؟

واقعا بازی سخت و دشواری است. از گذشته‌های دور تا به امروز این دو تیم رقابت سختی داشته و دارند. هر تیمی‌که در این دیدار باهوش باشد و بتواند از موقعیت‌ها خوب استفاده کند می‌تواند برنده این دربی بزرگ آسیا باشد.

پس نقش مهاجمان دو تیم در این مسابقه بسیار کلیدی می‌دانید.

دقیقا همین طور است و در این بازی باید قدر تک موقعیت‌ها را دانست.

کره جنوبی سون هیونگ مین ستاره تاتنهام را در اختیار دارد که درآخرین بازی این تیم برابر سوریه در دقیقه ۸۹ گل پیروزی کشورش را زد. او را در قیاس با مهاجمان تیم ایران چطور می‌بینید؟

تا جایی که حافظه ام یاری می‌کند " سون" کره ای هیچ وقت نتوانسته در دیدار با ایران موفق ظاهر شود و انشالله این بار هم مدافعان تیم ملی او را مهار خواهند کرد. لازم به تکرار نیست که او یک بازیکن تکنیکی، سریع و با هوش است که تجربه زیادی در لیگ برتر انگلیس دارد اما بازیکنان ما هم شناخت کافی از " سون" دارند.

و مهاجمان تیم ملی ایران؟

چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. مهدی طارمی و سردار آزمون بهترین زوج خط حمله آسیا و واقعا خطرناک هستند. آنها قادرند دروازه هرتیمی‌را نه تنها در آسیا بلکه در دنیا باز کنند.

اما به تازگی کیم مین جائه مدافع تیم کره جنوبی درباره دیدار با ایران و تقابل با مهاجم خوبی مانند سردار آزمون گفته است: «ما مهاجمان خاصی را تحلیل نمی‌کنیم. همه مهاجمان یکسان هستند. فکر می‌کنم می‌توانیم برنده شویم. ما می‌توانیم هر مهاجمی‌را متوقف کنیم.»

شک نکنید همین حرف مدافع کره جنوبی نشان دهنده ترس او از مهاجمان تیم ملی است. سردار و مهدی طارمی مهاجمانی شناخته شده در سطح آسیا هستند و انشالله روز سه شنبه هم خیلی چیزها را ثابت خواهند کرد.

چرا دایی و خداداد را با سردار آزمون و طارمی مقایسه می کنید؟/ مصاحبه مدافع کره جنوبی فقط یک معنی دارد!

خیلی‌ها زوج مهدی طارمی و سردارآزمون را با زوج خداداد عزیزی و علی دایی مقایسه می‌کنند. نظر شما چیست؟

اصلا نمی‌توان این قیاس را انجام داد. شرایط و شکل فوتبال در هر دوره ای فرق می‌کند و بازیکنان هم متفاوت هستند. در هر دوره ای یکسری بازیکن یا مهاجم شاخص می‌شوند و حالا هم نوبت به مهدی طارمی و سردار آزمون رسیده است.

خداداد عزیزی هم در مصاحبه با خبرورزشی مشابه همین حرف را زد و گفت او و علی دایی را با مهاجمان فعلی تیم ملی مقایسه نکنند!

حق با خداداد عزیزی است. علی دایی و او توانستند خاطرات قشنگی برای فوتبال ما خلق کنند و فراموش نشدنی هستند.

درست مثل خود شما؟

شما لطف دارید اما این بچه‌ها از من هم بهتر هستند.

این که نشان دهنده تواضع شماست. شاید اگر تیم ایران به جام جهانی ۱۹۹۰ راه پیدا می‌کرد سرنوشت نسل شما که به نسل سوخته فوتبال شهرت دارد خیلی فرق می‌کرد. هنوز هم حسرت آن جام جهانی را می‌خورید؟

صعود به جام جهانی ۱۹۹۰ کمترین حق آن نسل بود. ما بازیکنان بسیار خوبی داشتیم که تا الان هم اسم آنها مطرح است. یکسری استعداد فوق العاده که سوختند و ... حیف شد! درجواب سئوال شما هم باید بگویم بله هنوز حسرت آن جام جهانی را می‌خورم. ما درآن مسابقات دچار یکسری حواشی خودساخته شدیم و خودزنی کردیم. در بازی‌های مهم مثل دیدار با چین چند بازیکن کلیدی را محروم کردیم و... خلاصه آن که حرف زیاد است اما هر چه بود تمام شد و رفت.

شک نکنید فوتبالدوستان ایرانی هرگز نسل شما با بازیکنانی مثل؛ زنده یاد سیروس قایقران، مجید نامجو مطلق، مرتضی کرمانی مقدم، مجتبی محرمی، رضا حسن زاده، مهدی فنونی زاده، شاهرخ و شاهین بیانی، جواد زرین چه، صمد مرفاوی، کریم باوی، سید مهدی ابطحی و... را فراموش نخواهند کرد.

شما لطف دارید.

در پایان می‌خواهیم بپرسیم فکر می‌کنید در پایان دیدار ایران و کره جنوبی چه نتیجه ای روی اسکوربورد ورزشگاه آزادی تهران به ثبت خواهد رسید؟

انشالله یک برصفر می‌بریم!

و زننده گل ایران؟

سردارآزمون یا مهدی طارمی، یکی گل برتری ایران را به امید خدا به کره جنوبی خواهد زد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی