نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
جردن باروز
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

شاید این روزها دیوید تیلور بیش از گذشته نام کشتی آمریکا را به ذهن ایرانی‌ها آورده است؛ ولی بدون تردید، جردن باروز، متفاوت‌ترین آمریکایی برای ایرانی‌ها است.

همین چند روز پیش بود که برای سیزدهمین بار ایرانی‌ها را شکست داد؛ شاید گفتنش هم به مذاق «عده‌ای» خوش نیاید و حتی خوش نداشته باشند که ببینند یک آمریکایی برابر رقبای ایرانی این‌قدر موفق و شکست‌ناپذیر بوده است.  با این حال تاریخ را نمی‌شود در عصر رسانه‌ها تحریف کرد؛ جردن باروز، متفاوت‌ترین آمریکایی است که ایرانی‌ها با او در دهه‌های اخیر روبه‌رو شده‌اند. به همان اندازه که ایرانی‌ها را شکست داده، همان‌قدر هم در ایران و به طور ویژه نزد هواداران کشتی در ایران محبوب است. اغراق نیست اگر عنوان شود بعد از قهرمان‌های ایرانی، او محبوب‌ترین کشتی‌گیر دنیا نزد ایرانیان است.

 جردن باروز در همین رقابت‌های قهرمانی جهان که در نروژ برگزار شد، موفق شد در فینال وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی را از پیش‌رو بردارد و با اقتدار عنوان قهرمانی را از آنِ خود کند. این قهرمانی برایش در حالی به دست آمد که می‌گفتند با مسن‌ترشدنش، عمر کشتی‌اش به سر رسیده و بالاخره وقت آن رسیده تا یک ایرانی، پشت این کشتی‌گیر آمریکایی را به خاک بمالد. سرنوشت محمد نخودی برابر جردن باروز، شبیه به همان کشتی‌گیران ایرانی قبلی شد که تلاش کرده بودند جردن باروز را شکست دهند: شکست. 

باروز پیش از نخودی ۱۲ بار رقبای ایرانی خود را شکست داده بود. او برابر صادق گودرزی، سه بار و برابر عزت‌الله اکبری هم سه بار برنده شده است، دو بار پیمان یاراحمدی را برده و کشتی‌گیران بزرگی مثل مرتضی رضایی‌قلعه، علیرضا قاسمی، سیدعلی موسوی و مصطفی حسین‌خانی را هم هرکدام یک بار برده بود. عجیب آنکه انگار با هر بار پیروزی برابر ایرانی‌ها، نزد هواداران ایرانی محبوب‌تر می‌شود. البته که باروز قاعدتا به خاطر کشتی‌ها و عناوین قهرمانی و المپیکش نیست که در دل ایرانی‌ها خانه کرده است؛ او به‌درستی و در زمانی که دونالد ترامپ سعی می‌کرد تصویر نادرستی از ایرانی‌ها در دنیا نشان دهد، نقش سفیر ایران را ایفا کرد و جایش را در دل مردم باز کرد. جردن حتی در عصری که همه نگاه‌ها متوجه رقابت حسن یزدانی با دیوید تیلور آمریکایی است، باز نقش اصلی را ایفا می‌کند و با چند جمله، خیلی سریع محبت ایرانی‌ها را به دست می‌آورد. 

همین روز گذشته بود که با انتشار ویدئویی از او، مشخص شد چرا ایرانی‌ها هنوز جردن باروز را دوست دارند و او را چهره‌ای متفاوت می‌پندارند. او ابتدا درباره رقابتش با محمد نخودی گفت: «فکر می‌کنم مبارزه خوبی در فینال داشتم. خیلی خوشحالم که بعد از مدت‌ها دوباره با کشتی‌گیری از ایران رقابت کردم. دلم برای روزهایی که با ایرانی‌ها کشتی می‌گرفتم، تنگ شده است. من عاشق طرفدارهای ایرانی هستم».

این ویدیو را در زیر ببینید:

باروز به‌عنوان یکی از کشتی‌گیران مطرح آمریکایی، فراموش نمی‌کند که از حسن یزدانی هم تعریف و تمجید کند. او که پیش‌تر، از رقابت دیوید تیلور با حسن یزدانی به‌عنوان جدال جادوگر با پادشاه نام برده بود، بعد از برتری یزدانی برابر تیلور، بدون درنظرگرفتن اینکه تیلور هم‌وطنش است، می‌گوید حسن یزدانی به جایگاهی که شایستگی‌اش را دارد، یعنی شماره یک دنیا بودن برگشته است. «برای حسن یزدانی خیلی خوشحالم که دوباره به جایگاهش برگشت. ایرانی‌ها معروف‌ترین کشتی‌گیرهای دنیا را دارند و حسن یزدانی درحال‌حاضر محبوب‌ترین کشتی‌گیر دنیا است».

ببینید| همه حرف‌های متفاوت‌ترین آمریکایی درباره ایران/ جردن باروز؛ از کنایه به تیلور تا توصیه به ترامپ/ وقتی به ایران می‌آیم حس گروه بیتلز را دارم

جردن باروز در عصری که ترامپ ایرانی‌ها را در فهرست ممنوعه سفر به آمریکا قرار داده بود، به همراه تیم ملی کشتی آمریکا به ایران سفر کرد و بعد علیه دونالد مصاحبه کرد. او یکی از تاریخی‌ترین گفت‌وگوهایش را با مجله مطرح GQ درباره ایران دارد و همان‌جا است که می‌گوید ترامپ درباره ایرانی‌ها اشتباه می‌کند. «خودم را یک ناسیونالیست نمی‌دانم؛ اما کشورم را دوست دارم. آنچه که دوست داشتم مردم ایران بدانند و گوش بدهند، این است که در آمریکا دموکراسی وجود دارد. ما به مسئولان دموکرات رأی می‌دهیم؛ اما گاهی اوقات آنها پیروز نمی‌شوند. هنوز هم می‌توانم کشورم را دوست داشته باشم. با وجود اینکه با برخی از سیاست‌های آن مخالفم. دونالد ترامپ و من، نظرات مختلفی نسبت به ایرانی‌ها داریم. مطمئنم اگر او به ایران سفر کرده بود و درباره ایرانی‌ها بیشتر می‌دانست، پس از بازگشت به آمریکا، ایرانی‌ها را می‌ستود. آنچه در رسانه‌ها و فیلم‌ها از ایران به نمایش گذاشته می‌شود، درست نیست. این فیلم‌ها به‌هیچ‌وجه ایران واقعی را نشان نمی‌دهد. فکر می‌کنم شناخت درست از ایران زمانی حاصل می‌شود که شما به آنجا سفر کنید و آنچه را من حس کردم تجربه کنید. اگر این کار را انجام بدهید، خواهید دید که ایرانی‌بودن چه معنایی دارد. قول می‌دهم ذهن شما تغییر می‌کند».

برای دلبری‌کردن از ایرانی‌ها چند جمله احساسی با چند زیرگیری و یکی، دو تا فن منحصربه‌فرد کافی است تا جردن باروز متمایز شود. هواداران کشتی در ایران برای دیدن باروز صف می‌کشند و هرکدام دوست دارند با او سلفی خاصی داشته باشند. خودش می‌گوید وقتی به ایران سفر می‌کند، حس گروه بیتلز را دارد. البته شاید به‌درستی به این مورد اشاره می‌کند که در ایران از آمریکا محبوب‌تر است.

«زمانی که من به فرودگاه رفتم، صفی از تماشاگران و هواداران به استقبال ما آمدند و بعد از مسابقات نیز ما را بدرقه کردند. در آمریکا نیز چنین استقبالی ندیده بودم. استقبال در ایران چیز دیگری بود. نام‌های ما فریاد زده می‌شد. این دیوانه‌کننده است، نه؟ ما در قلب ایران احساس می‌کردیم در خانه هستیم».

ایرانی‌ها مدت‌ها است که به باروز به چشم یک رقیب که ورزشکاران‌شان را شکست می‌دهد، نگاه نمی‌کنند. آنها شیفته این کشتی‌گیر منحصربه‌فرد هستند و این شیفتگی را با ارسال هدایای بعضا عجیب و غریب برای باروز نشان می‌دهند: از سوهان گرفته تا شلوار کردی. باروز هم اگرچه فرسنگ‌ها از ایران فاصله دارد؛ ولی دلش برای هواداران ایرانی و کشتی‌گرفتن در ایرانی می‌تپد.

هنوز ویدئوی او که در زمان قرنطینه در دوران کرونا در شبکه اجتماعی‌اش منتشر شد، فراموش نشده است. او «شیپور» به دست، در ینگه دنیا به سبک لیدر تماشاگران ایرانی «ایران، ایران» می‌گفت و بعد هم پرده از این مورد برداشت که دوست دارد خودش لیدر ایرانی‌ها روی سکو باشد.

«هیچ‌چیز مانند شنیدن سرود ایران ایران در جایگاه تماشاگران نیست. نمی‌توانم برای مبارزه دوباره در ایران بیشتر از این صبر داشته باشم. درحال‌حاضر آرزو دارم به میان تماشاگران ایران بر روی سکوها بروم و هدایت آنها را در هنگام تشویق ایران برعهده بگیرم».

باروز اگرچه آرزوی کشتی‌گرفتن با حسن یزدانی را دارد و شاید هرگز این آرزویش به دلیل اختلاف وزن بین دو کشتی‌گیر محقق نشود؛ ولی بیش از هر زمان دیگری توانسته جایش را در کشتی ایران پیدا کند؛ آن‌قدر که ایرانی‌ها برایش روی سکو سر و دست بشکنند و در مواجهه با رقبای غیر ایرانی، مانند یک کشتی‌گیر ایرانی تشویقش کنند و از او بخواهند برای رسیدن به فینال بجنگد.

شاید این روزها دیوید تیلور بیش از گذشته نام کشتی آمریکا را به ذهن ایرانی‌ها آورده است؛ ولی بدون تردید، جردن باروز، متفاوت‌ترین آمریکایی برای ایرانی‌ها است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amir perspolisi IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    بخدا من اندازه ی حسن یزدانی دوسش دارم این جردن باروز رو خیلی با معرفت و عالیه ❤ هیکلش که دیگه نگو چقد نشون دهنده ی یه کشتی گیر واقعی و انگاری خدا برا کشتی گیر شدن باروز رو آفریده، عینه یوزپلنگ ❤
  • MAMALI IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    جردن باروز یکدونس ، رقیبی کاملا محترم و البته انسانی شایسته نهایت احترام ، کاش امثال جردن در کشتی دنیا زیادتر بشن تا از این ورزش اصیل بیشتر لذت ببریم .
  • علی زارع IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    باروز کرمانشاهی جردن
  • حسین IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    باروز بهترین کشتی کشتی گیر خارجیه که من دیدم ارزوم اینه که باروز باحسن یزدانی یه کشتی بگیرند
  • سعید IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    حقیقتا ایران بهشت کشتی گیرهاست، وقتی میگه من در ایران محبوب تر از امریکا هستم راست میگه، چون در امریکا کشتی شاید بعد از بسکتبال، بوکس، فوتبال امریکایی وغیره ورزش درجه چندم باشه، برای همین میگه من در ایران معروف ترم
  • علی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    کشتی گیر با ادب ،صبور ،فنی و باتجربه است
  • احسان IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    کرمانشاهی ها سنگ تمام گذاشتن ومهمان نوازی را دوباره معنی کردن
  • نقش جهان IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    جردن یه رگ ایرانی داره نام کاملش جردن باروز جویباری
  • مرتضی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    جردن بارور مشخصه انسان با معرفتیه
  • سیاوش IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    دوتا کشتی گیر امریکای که تو دل مردم ایران جا دارن باروز و جیدکاکس دوتا با ادب با منش پهلونی که طرفدار زیادی دارن و ما هم دوستشون داریم .
  • متخصص روابط عمومی ورزش سیاسی NL ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    البته بسیار باهوش است و در عین حال تعلیم دیده فنون ارتباطات. اما رفتار ما هم در این عشق و عاشقی دخالت داشته. نتیجه اینکه باید دید برای شکست تبلیغات منفی دشمن ، چکار کنیم که تعداد بیشتری در باره ایران اسلامی مثبت صحبت کنند. دوره ممد بوقی رحمت الله گذشته باید نیروی متخصص و برنامه داشت تا کسانی که استعداد دارند را جلب مهمان نوازی خودمان کنیم.
  • پوریا IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    حیف که به خاطر ادغام شدن مسابقات زنان با مردان،دیگه نمیتونیم میزبانی بگیریم.این خیلی بده.
  • مهدی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    یک حریف قابل احترام و یک انسان کامل امیدوارم تا پنجاه سالگی کشتی بگیره و تمام دنیا از کشتیهاش لذت ببرن و بازهم امیدوارم تا پنجاه سالگی مدالهای طلای المپیک و جانی رو درو کنه،به امید اونروز.
  • علی بهجتی DE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    باسلام واقعا باید بگویم انسانم آرزوست.
  • جانم فدای ایران IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    ینی یه آمریکایی ایرانو بیشتر از یسری از مردممون دوست داره و بهش احترام میزاره.آهای کسایی که همیشه دارین ایران عزیزو تخریب میکنین و و همیشه میگین اگر یه فرصتی پیش بیاد از ایران میرم لطفا یکم خجالت بکشین.
  • Aligoli IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    با اخلاق که باشی بر دلها پادشاهی میکنی،مثل پهلوان خودمان حسن یزدانی.
  • حسین IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    کاش مسئولین هم همینقدر که باروز دوستدار ایرانیان هست قدر این مردم رو بدونند
  • مهدی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    ایران سرزمین دلیران .ایران الان شده خانه عنکبوت هروقت این تارها پاک شود بازهم ایران به اوج بر میگردد .قلب کره زمین هستیم یادت باشه این بدبختی عنکبوت ها درست کردن نه ایران
  • حسین IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    ما پهلوان جردن رو به ایران دعوت میکنیم خیلی جوانمرده
  • توحید IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    انشالاه همه دنیا مهربونی ایرانیها راببینن
  • کمیل IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    جردن باروز مقهور فرهنگ وادب ومنش پهلوانی مردان شجاع پارس.
  • ا IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    هیچ آمریکایی در دل هیچ ایرانی جایی ندارد و نخواهد داشت، اگر تمام خانه های امریکا حسینه شود باز هم امریکا شیطان بزرگ است،والسلام
    • جاویدی IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      از طرف خودت فقط حرف بزنی خیلی بهتره. انسان بودن ربطی نداره به اینکه اهل کجا باشی. آفریقا..آمریکا یا ایران وهر جا انسان بودن سرشت خوب میخواد وطینت درست که جنابعالی نشون دادی ازش بهره نداری
    • Ali IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      داداش ما که با همه دنیا دشمن نیستیم این دولت آمریکاست که ما دشمن میدونیم نه مردمش شاید کسایی باشند از منو تو با اخلاق تر باشند.
    • Maral IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      این تعصبات پوسیده رو بذار کنار خواهشاً ... یکم ((انسانیت)) رو در نظر بگیریم هم خوبه
    • امیر IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      بهتره از طرف خودت حرف بزنی چون جردن باروز تو باشگاه های کشتی ما ازش به عنوان یه الگوی اخلاقی و ورزشی یاد میشه. بعدشم ما با دولت آمریکا مشکل داریم با مردمش که مشکل نداریم. تازه بدبخت هموطنش به حسن یزداتی باخته و اومده این تعریفا رو از حسن یزدانی کرده در حالی که ما ایرانیا این کارو نمیکنیم. این یه نمونه اخلاقی کامله.
  • علی محمدی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    ایران عزیزمون خیلی عالیه حالا شاید یسری جوان فضایی مجاری ی چیزهایی میبینن ناراضی هستن ولی مطمیبن باشید وقتی پای عمل برسه همونها هم تمام قد میان تو صحنه
    • KIAN71 IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      "جوانان ما شاید! یچیزایی!رو در فضای مجازی! حس! می‌کنند" و ناراحتن!!!! والا فکربِکونَم شما ایران نیستی حَججَججقا! وگرنه تنها چیزیکه جوانان در #واقعیت نه در فجازی! با 'گوشت' و 'پوست' و 'استخون‌'شون حس! نه، بلکه #لمس میکنن، همان #یچیزهایی‌ست که برای شما کم‌چیزی هستند اما درواقع برای ما.." الهی‌شکر شما مسئولی چیزی نیستی عزیزِهموطن :)) زنده باشی و تنت سلامت. یاحق
  • ایرانی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    دوستت‌دارم‌جوردن
  • ایرانی IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    دوستت‌داریم‌جردن
  • منا IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    پوریای ولی ها نباید حتما ایرانی باشند بلکه هرکسی با هرملیتی وهر رنگ پوستی میتونه منشی چون پوریای ولی داشته باشه از باخت کشتی گیرمون ناراحت شدم اما خوشحالم که به یک حریف قدر باخت
  • آرتین IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    بچه هاش خیلی نازن، خودشم خیلی باحاله، مخصوصا وقتی شیپور میزد ایران ایران
  • امیر IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    من هم عاشق کشتی گیرای کشورم و هم تیلور و باروز هستم اما یه چیزی: کج بشینیم حرف راست بزنیم: اگه یه کشتی‌گیر ایرانی میومد و میگفت من عاشق امریکا هستم ، اون وقت واکنش ما چی بود؟ صددرصدددد میومدیم فحش بارونش میکردیم نمونش سعید معروف که بعد از اینکه رفت امریکا ، توی همین سایتا ، مردم همش میگفتن بی‌غیرته چون جوونای ایرانو ول کرده رفته سراغ امریکایی ها. تازه سعید معروف حرفی هم نزده بود که اون همه فحش خورد اما میبینیم جردت باروز میاد میگه حسن یزدانی به جایگاه واقعیش رسیده ( درحالی که حریف حسن ، هموطن باروز بوده) حالا اگه یه ایرانی همین حرفارو در مورد آمریکایی ها میزد و از هموطنش حمایت نمیکرد ، همه میگفتن وطن فروشه چشم ها را باید شست طرز فکر را باید عوض کرد تابو های مسخره را باید شکست
    • پارسا IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      این مهمه که کی از کی تعریف میکنه و اینکه شما میگی معروف اینجا رو ول کرده رفته آمریکا، باروز که اونجا رو ول نکرده بیاد، فقط ایرانیا رو قدر دونسته اگه سعید معروف هم رقیبای خوبشو تمجید میکرد کسی بهش کاری نداشت، نمیگم حقشه ناسزا بهش بگن ولی مهمه کجا رو ول کنی و به کجا بری
    • علی IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      منظورت چیه عموجان دنبال چی هستی. چرا اینهمه به خودت فشارمیاری واینهمه شخم میزنی.لوپ حرفتو بزن اینهمه چراغ قوه ننداز. حرف حسابتوبزن.نترس درجه تو کم نمیکنند.میخوای بگی توی کشورما هرکس اینقدر راحتتر نمیتونه حرف دلشو بزنه. آره. نه شما ازآن جهت نگران هیچی نباش هرچه دوست داری کوتاهی نکن. مردحسابی دنبال چه هستید. گفتن شما وامثال شما چه توصیری دارد. اصلاشما بیا هرچه دلت خواشت دربری بگو کجا میخوای فتح کنی یا کجا را میخوای نابودکنی. ازقدیم گفتند جوجه چیه کله پاچعش چی باشه.ازتو رنگیتراش اومده رفته جای نرسیدن. حالا تواگر کبریت باشی خودتو آتش میزنی به کسی آسیب نمیرسی. سعی کن به خیلی چیزها توجه نکن ازکنارش بگذر. زیاد حرس جوش نخور. یاخودشوناراحت نشو.
  • راز IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    ما ایرانی ها عاشق تعریف و تمجید شنیدن هستیم نه تعریف کردن
  • مجی IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    بعدازحسن یزدانی تودل ماجردن باروزواقعا مردبه تمام عیار.
  • KIAN71 IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    بابا ایوالله، از شما بعیده آقای با وز بعنوان یک آمریکایی! اصلا نمیدونستم چنین کشتی‌گیری در آمریکا با اون پروپاگاندای سنگین رسانه ای علیه ایران عزیز ما و ایران ستیزی که سردمداران آمریکا در جوامع آمریکایی رواج می‌دهند، چنین ‌شخص و شخصیتی بوجود بیاد دربین اونهمه آمریکایی بعضاً نژادپرست! آقای جردن باروز عزیز خیلی خوشحالم ازینکه ما ایرانی ها و کشور عزیزمان را دوست داری. بقول ما ایرانی‌ها الحق و الإنصاف مرام و منش پهلوانی داری، و لقب پهلوان و با بُردهای زیادی که دارید میشه گفت برای خودتان #جهان_پهلوانی هستید و ما از چنین شخص و شخصیتی غافل بودیم!! البته تقصیر شما نیست، بایستی گفت: آی آمان از کم کاری های همیشگی رسانه های ما. اگر این گزارش هم از #خبر_ورزشی نبود به شخصه از همچین جواهری غافل بودم. I LOVE YOU J. B دوستت داریم مَرت
    • ناشناس MD ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      داداش آمریکا از این آدمای با معرفت زیاد داره، این ایرانه که با تعصب پوست کنده ۴۰ ساله همش مرگ بر آمریکا میکنن.
  • علی IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    البته ایکاش وایکاش جناب آقا پژمان اندکی به این نقطه توجه میکرد.که جردن کاملا درمقابل نخودی جوان نیرومند خسته شده بود واز نظر نفس کم آورده بود. دوم اینکه جردن هرگز تابحال به کشنگیر نمیچسبه همش ازفاصله کشتی را اداره میکنه. اگر توجه کرده باشید. جردن نفس خودرا بخاطر فاصله گرفتن ذخیره میکنه وهرلحظه دنبال فرصت مناسب به حمله کردن میپردازه وسعی داره مقابل را ازفاصله خسته کنه. من این قول را میدهم ازخود جردن بپرسند وبه سئوال چرا بخ مقابل نمیچسبه خودش جواب سئوال بنده را همون را میگوید که بنده گفتم. بنابراین هرکشتی گیری ابتدا حمله افنجاری کنه وجردن از کارمی اندازه وخسته اش میکند. اونوقت بدون شک بازنده کسی نیست. جز جردن بارز. ایکاش آقای نخودی کمی بیشتر حمله میکرد.
    • قاضی خداست IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      آفرین باید به این چسبید تا بشه اینو برد...
  • حسین IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    او یک آمریکایی است هروقت به ایران اومد باید گروگان گرفته بشه و در ازای آزادی زندانی های ایرانی در آمریکا مبادله بشه
  • امین IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    خدا حفظت کنه انسان خیلی خوب و کاملی هستی ای کاش همه ادم ها کامل بودن دنیا بهشت میشد
    • یه مهمان پرست IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      امیدوارم یه روزی یه جایی که مهمان بودی با خودت این کار رو بکنن تا آبروی یه ملت رو نبری
  • امیر IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا درود بر جوردن
  • ایران IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    خیلی دوست داشتنیه این آدم و مردمم بهش لطف دارن کاش دولتمندان هم مثل مردم با عشق بودند با آمریکا اسرائیل عربستان انگلیس...خوب بودند و براشون آرزوهای خوب میکردند به جای آرزوی مرگ
    • سامان IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      قبول دارم یکم نمکشو زیاد کردن ولی واقعا اسرائیل و آمریکا و انگلیس از اول دنبال منابع ایران هستن
  • فهیم IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    جردن باروز انسان با انصاف و با صداقت ،وشجاعیه این خصلتها رو ما ایرانیها خیلی دوست داریم به امید موفقیت در تمام مراحل زندگی این پهلوان بزرگ
  • مصطفی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    هموطن کجایی؟!!!! یکی داره در مورد ایران خوب حرف میزنه سریع بپر وسط و یه چیزی واسه خود تحقیری در بیار. نبینم ساکت نشستی آ ماشاالله...
  • آرش IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    مقاله عالی، دست نویسنده درد نکنه، عالی قلم زدی
  • یعقوب IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    جردن باروز دقیقا با مرام کشتی انس گرفته و دلیل افسانه بودن و محبوبیتش تو ایران همین جزییات تشک هست که دنیایی از فن انسانیت رو تو خودش جای داده
  • ایران آباد IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    حالا اگه از حرفهای و کارهای باروز بگذریم شاید زیاد در کشتی سررشته نداشته باشم ولی باروز در برابر نخودی با زدن مداوم توی سر نخودی حتی زمانی که سرش مصدوم شده بود تمرکز کشتی گیر ما رو بهم میزد توی اینهمه کشتی که نگاه کردم هیچکدوم به این روش مبارزه نمیکردن
  • اا IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    این قدرت ایرانی واقعی هست ایرانی جماعت خوش زبان و مهمان نواز هست حتما یهود هم از ما طرفداری می کنه
  • بهنام زنجانی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    آفرین به جردن باروز بامعرفت،شما منش پهلوانی دارید خداوند به شما عزت بدهد
  • Ali IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    البته ترامپ برای تجارت به ایران آمده قبل از انقلاب
  • علی IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    البته فراموش نکنیم بیشتر کشتی گیر های قدر امریکایی سیاه پوستن یعنی همان کسایی که از نژاد افریقایی هستند و تابعیت امریکایی دارند. و این دسته از کشتیگیران از نظر قدرت بدنی فوق العادن. در صورتی که دیدیم تیلور که سفید پوست بود حتا نتونست با یه نتیجه ابرومندانه تو فینال ببازن. پ مخلص کلام اینکه اگه سیاه پوستا رو از کشتی امریکا حذف کنیم شاید امریکا هیچ حرفی تو کشتی واسه گفتن نداشته باشه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی