نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
مهدی پاشازاده
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر کارلوس کی‌روش این همه بازی را برده بود، همه «به به» و «چه چه» می‌کردند، اما وقتی اسکوچیچ این همه بازی را برده و برخی‌ انتقاد منطقی می‌کنند.

مهدی پاشازاده درباره تساوی یک - یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره‌جنوبی در چهارمین بازی مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: ایران در نیمه نخست احترام زیادی برای کره قائل شده بود. در خط دفاع و به خصوص جاگیری مشکل داریم و همین مسئله باعث شد گل بخوریم. کره‌ای‌ها بازیکنان خوبی داشتند که در زمین تأثیرگذار بودند. در نیمه دوم، نشان دادیم چیزی کمتر از کره نداریم و می‌توانیم روند بازی را تغییر دهیم. دو بار توپ را به تیر دروازه زدیم و گل خورده را جبران کردیم. بازی با کره مثل بازی شطرنج بود و نباید اشتباه می‌کردیم، با این حال احترام زیادی برای کره در خانه خودمان قائل شدیم. 

وی در مورد برخی انتقادها از دراگان اسکوچیچ و تأثیر آن روی سرمربی کروات تیم ملی گفت: تعریف‌ و انتقاد باید منطقی باشد. تیم ملی با هدایت اسکوچیچ این همه بازی را برده و برای اولین بار تیمش گل خورد. اسکوچیچ مثل آشپزی است که غذا را خوب بارگذاری می‌کند، اما نمک ندارد! من جزو کسانی بودم که پس از اینکه ایران با اسکوچیچ ۴ بازی آخر مرحله اول انتخابی را برد، گفتم که نباید او را تغییر بدهند و اجازه دهند کارش را انجام دهد. اگر کارلوس کی‌روش این همه بازی را برده بود، همه «به به» و «چه چه» می‌کردند، اما وقتی اسکوچیچ این همه بازی را برده و برخی‌ انتقاد منطقی می‌کنند، باید بداند یک جای کار ایراد دارد. خودش هم می‌داند که یک جای کار می‌لنگد که با این همه برد، انتقاد می‌شود. 

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: تیم ملی برای رویارویی با بهترین تیم‌های جهان در جام جهانی با این خط دفاعی دچار مشکل می‌شود، نه اینکه بازیکنان فعلی بد باشند، اتفاقا زوج خط دفاعی ایران در اوج خود هستند، اما دفاع کلی ایران ایراد دارد. در خط دفاعی صلابت نداریم. دفاع چپ ما هر بازی عوض می‌شود. درست است که وحید امیری و امید نورافکن خوب هستند، اما یک جایی باید به بازی در کنار هم عادت کنند. یکسری قوانین در بحث دفاعی سیستم ۲-۴-۴ باید رعایت شود. این معضل فوتبال ایران است.

پاشازاده گفت: امیدوارم تیم ملی در دیدارهای بعدی بهتر بازی کند. به نظرم باید از بازیکنانی مثل مهدی قایدی بیشتر استفاده شود. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پارسه IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    اتفاقا اسکوچیچ خوب داره نمک میپاشه. منتها نمک رو زخم یه عده عقده ای که بازی به بازی منتظر باخت تیم ملی هستند. اما از اونجایی که تاحالا هیچی گیرشون نیومده یه مساوی رو کردن پیرهن عثمان و شروع کردن به عرعر.
    • دلسوز تیم ملی IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      عالی گفتی، عالی.
  • علی رضا sss IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    در نیمه دوم این اسکوچیچ نبود که به تیم تحرک داد این غیرت بچه ها بود که به خود آمدند گل زدند وفرمونو از اسوچیچ گرفتند،به نظر من اسکوچیچ مربی درجه ۳است و بدرد تیم ملی نمی خوره
    • غلام سلمانی پور IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      فعلاکه بدردخورده وصدرنشین است
  • تاج آسیا IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    اون چیزی از اسکوچیچ که نمک نداره ، دستشه. آره ما حقمون همون ویلموتس هس همون که شش میلیون دلار غرامت گرفت همون که یه تیم ضعیف، بی روحیه و در حال حذف رو تحویل اسکوچیچ داد و اسکو تیمی ساخت که در دو ماه دو بار عراق رو شکست خفت باری داد همون عراقی که هشت سال نبردیم. تیمی برامون ساخته که کره حالا حالا ها باید خوشحال باشه چهار تایی نشد ، امان از دست بی نمک
  • کوهمره_جروق IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    باز هم منطق داره.مثل بعضی از استقلالی ها از رو حسادت و بی منطقی حرف نمیزنند
  • ایرانی IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    آفرین بر اسکوچیچ
  • سام IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    واقعا افرین ک شعورمون رفته بالا و میفهمیمم مربی خوبیه اسکو.والا چیش کم بوده.همون کیروش ارزو داشت عراق ببریم و هی میباختیم بهش.همین کره شانس اورد ۵تا نخورد از ایران۱۶
    • حسین IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      اولا کی به عراق باختیم با کیروش، دوما کیروش همون کسی بود که پنج بار با کره بازی کرد ، کره فقط تونست یه تساوی بگیره از ایران، اونم ایران ده نفره بود .
  • قاسمی IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    واقعا بی انصافی نکنید آخه این کیرش چه گلی به سر تیم ملی زد که بعضی ها هی کی رش کی رش می کنند ، فقط بلد بود خرج بی جهت بتراشد و به زمین و زمان بد و بی راه بگه . هر وقت می خواست می رفت و هر وقت هم می خواست بر می گشت و برای هیچ کس هم احترام قائل نبود ، اگر چه برد فقط با کادر ایرانی ارزشمند تر است ولی این مربی اسکوئیچ کم هزینه و تا اینجا خیلی هم موفق بوده است .
  • مامر IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    سوریه باعراق توافقی برد
  • مجید IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    اگر کیروش بود به ضعیفترین ژاپن یاختیم ژاپنی که واقعا تیم نبودهیچ وقت به ژاپن اینجوری نباخته بودیم مقصر کیروش بود تمام اسیا مارو برتر میدونند امثال ما ژاپن رو وکره
  • کاظم IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    اسکوچیچ در این بازی باید با پیروزی خودش را به همه اثبات می کرد و نشان می داد از مربی بزرگ سابق تیم ملی یعنی کی روش چیزی کم ندارد و نیمکت مربیگری تیم ملی را برای جام ملتهای آسیا هم برای خودش حفظ می کرد اما افسوس.تدابیر اسکوچیچ برای فوتبال ضد حمله ای موثر واقع نگردید و ایران خودش در دامی که برای کره پهن کرده بود گرفتار شد شاید بهتر بود از همان دقایق اول حمله می کردیم.اسکوچیچ مربی مستعد و باهوش و بادانش و با انگیزه ای است اما تجارب ملی بین المللی اش کم است.بهترین روش مقابله با کره همان روش کی روش است.بستن محکم دفاع و حمله مداوم تا حصول گل اول با پنج یا شش بازیکن.مربی ما در این بازی انتظارات را برآورده نکرد.می توانست بهتر عمل کند.البته تیم در زمانهایی از بازی گوشه هایی ای از فوتبال اروپایی و تاثیر مستقیم اسکوچیچ را در این امر نشان داد.ایران از کره قوی تر بود.فقط ایکاش اسکوچیچ استراتژی دفاعی اتخاذ نمی کرد.یکی از دلایل ترس اسکوچیچ اینهمه حمله ای است که از داخل به او می شود و خیلی ها منتظر اولین شکست او هستند تا کلکش را بکنند.
  • محمدرضا مهدوی IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    آقای پاشازاده تو خودت غذا هم نمی تونی درست کنی برو کارکن یه نتیجه با یه تیم بگیر یه پنج تا بازی مربی باش دوام بیار نندازنت بیرون بعد بیا نمک بدم بریزی غذات
  • حسین FR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    اقا ترا خدا قسم به هرکی اعتقاد دارید دست از سر تیم ملی بردارید وبذارم این آقای اسکوچیچ کارش را بکند کسی باید ایراد بگیرد که خودش کارنامه قابل قبولی داشته باشد اگر آقای قلعه نوعی ویاگلمحمدی ایراد بگیرند با توجه به سابقه آنان در آسیا می توان قبول کرد خواهشا دوستان درحد کی‌روش وبرانکو واسکوچیچ نیستند ولی ادعا دارند.اما نباید رنگی به مربی تیم ملی نگاه کرد باید با نگاه بی‌طرف ومنطقی به نتایج نگاه کنیم این اقا ده برد ویک مساوی دارد وخیلی هم از خیلی‌ها بیشتر می فهمند اقا مربیان کروات یک سروگردن از مربیان دنیا بالاتر هستند ومعمولا به دلایل گوناگون کشورشان درایران خوب جواب داده‌اند با احترام برای همه مربیان وطنی لطفا بگذاریدکارش راانجام بدهد منتظر باخت نباشید این آقای اسکوچیچ باز نیست توی این گروه لطفا منافع شخصی خود را کنار بگذارید ویک بار هم شده منافع ملی را در نظر بگیرید لطفا ممنون که اجازه میدید پخش بشه
  • Hamidreza shamsaei IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    جناب قایدی در زمین جای کی بیید؟ تا انصاریان و ازمون هستند که در رده بالا اروپا بازی می کنند.کی روش ۷ سال ما را در رده اول اسیا قرار‌داد و این بدون سالار ،حاصل کار اوست.ودر زمان او استحکام تیمی بود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی