نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
کارلوس کی‌روش
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیدار ایران و کره جنوبی پرتکرارترین مصاف تاریخ فوتبال این دو کشور محسوب می‌شود.

تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی تاکنون ۳۶ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن ۱۵ پیروزی به نفع ایران، ۱۲ پیروزی به نفع کره و ۹ تساوی است.

البته تا چند سال قبل آمار برعکس بود و کره جنوبی دست بالا را در مصاف‌های دو کشور داشت ولی از زمان حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت ایران، ورق برگشت که حاصل آن ۴ پیروزی تیم ملی در دیدارهای رسمی و دوستانه اخیر بوده است.

با این همه مشخص نیست چرا این نتیجه تساوی خانگی باعث حمله‌های تکراری عده‌ای به سرمربی سابق تیم ملی شده است؟ آیا کی‌روش دیروز سرمربی تیم ملی ایران بود یا در فوتبال کشورمان مسئولیتی داشت؟ آیا کی‌روش ترکیب تیم ملی را مشخص کرد و در تعویض‌هایش نقشی داشت؟

کارلوس کی‌روش که همواره مقابل کره جنوبی بهترین نتایج را گرفته، در حالی با اسکوچیچ مقایسه می‌شود که هنوز این مربی، به اندازه یک کوچه از قدم‌های طولانی کی‌روش در جاده فوتبال ایران پرسه نزده است.

تاختن و اتهام زدن به کی‌روش و زیر سوال بردن دستاوردهای او، گره‌ای از کلاف سردرگم فوتبال ایران باز نمی‌کند. باید بیشتر از اینکه به کی‌روش پرداخته می‌شود، چند بازی ضعیف اخیر تیم ملی را بررسی و به اسکوچیچ کمک کرد تیم ملی را از نظر فنی تقویت کند.

اشتباهاتی که در بازی با کره جنوبی بیش از همیشه به چشم خورد و خوشبختانه فرصت هم برای جبران وجود دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اشکان IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    وا اسفا! باید منتقدین نتایج کی‌روش رو دار زد!چرا میگن هشت سال عراق رو نبردیم!بردیم،بردیم خیلی هم بردیم.اصلا چرا میگن از ژاپن باختیم؟بوسنی و ترکمنستان! و مابقی سرجایش.کسی که به کی‌روش کاری نداشته! منتها یه عده کی‌روش پرست با هر نتیجه ای که چه عرض کنم با حرف موضوعی یادی از کی‌روش هم می‌کنن.کی‌روش امروز چی خورد کی‌روش چی پوشیدکی‌روش تولدشه کی‌روش جون سلام کی‌روش اونور کی‌روش اینور.کی‌روش رفته سرمربی مصر شده قبلترش کلمبیا.ول کنید این شارلاتان رو که خوب دندونهامون رو شمرده بود و از اختلاف بین دو تیم آبی و قرمز نهایت استفاده رو برد.تیم ملی که در جام ۹۸ به مراتب خیلی بهتر بود و بزور ضربه آزاد زن قهار یوگسلاوی میهایلویچ باخت و به آلمان که خیلی پرسابقه تر از اسپانیا هس،باخت و اتفاقا آلمان اون موقع از اسپانیای الان خیلی بهتر بود ولی در جام ۲۰۱۸ انگار که ایران قهرمان جام جهانی شده!تیمی که با گل بخودی حریف بردو از شانسش خورد به ضعیف ترین اسپانیا و پرتغال تاریخ که نتایجشون هم در جام ۲۰۱۸ معلومه.فعلا مربی بیسواد اسکو،مربی خونه به خونه در چند ماه کاری کرد که این به اصطلاح مربی منچستر چند سال نتونست
    • کیوان IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      همینقدر احمقانه تحلیل کنی خودتو مضحکه خاص و عام کردی! شما ببین کیروش چندسال مربی تیم بوده / کدوم تیم رو تحویل گرفت / چه بازیکنایی تحویل ایران و باشگاهها داد / چه کسایی رو دعوت کرد/ چه خدماتی به لحاظ ساختاری به فوتبال ایران کرد/چه اعتباری به ایران در عرصه جهانی داد / چه نتایجی به طور کلی گرفت/ و..... / شما فقط داری پرسپولیسی بازی درمیاری و عقده های شخصی خودت رو خالی میکنی. به یه روانشناس خوب مراجعه کن و احساسی و کتاب نخونده سخنرانی نکن . بیشتر دوستان از نحوه بازی دیروز گله داشتن و همچنین بی تعویضی و خاموش بودن مربی در جاهایی که باید کاری میکرد. کیروش یکی از بهترین ها بوده و هست. چه بخوای و چه نخوای.
    • علی GB ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      دلیلشو واقعاً نفهمیدی؟ کی روش یک فرمانده بود. در مقابل زیاده خواهی های عده ای کوتاه نیومد و همیشه منافع تیم ملی رو بر همه چیز ترجیح داد و لحظه ای هم کوتاه نیومد. اون بود که برای امکانات بیشتر دعوا راه مینداخت و حرف های نامربوط رو علیه جایگاه سرمربی تیم ملی بی پاسخ نمی گذاشت البته فدراسیون باید مدیریت میکرد که وظیفه خودشو درست انجام نمیداد و اون محبور بود جواب بده برنامه میداد دربان باشگاه هم بهش اعتراض میکرد. میتونست سرجاش بشینه و پولشم بگیره و بره ولی این کار رو نکرد. تیمی هم که ساخت تیم بسیار خوبی بود. چند تا باخت هم داشت که طبیعت فوتبال هست. اما روند بازی تیم ملی طوری بوده که کسی نمیتونه منکر متحول شدن تیم ملی باشه. تیم کی روش برای دقیقه به دقیقه بازی ها برنامه داشت و یک کادر تحلیل گر داشت که در روزهای خاص حتی 24 ساعته فعال بود. ممکن نبود همین نفرات در برابر کره اینقدر ضعیف عمل کنیم. مطمئنم برنده این بازی در صورت حضور کی روش ما بودیم. دوست داریم تیم ملی به دوران کی روش برگرده. ما به کی روش معتقدیم و به این اعتقاد افتخار میکنیم و عبارات محقرانه شما هم تأثیری در اعتقاد ما نخواهد داشت.
    • اشکان IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      آقا کیوان باهوش محله! کجای دنیا مربی تیم ملی برای باشگاه بازیکن ساخته ، آخه شما چی از فوتبال میدونین که میاین اینجا به خیال خودتون نظر کارشناسی میدین؟والا حرف ما که مضحکه خاص و عام کردی بخیال خودت! هر چند جواب اصولی و منطقی نداشتی و عین سبک همون کی‌روش جونتون، صحبتت رو شروع کردی! اما...اما بچه ای که دو تا تابستون مدرسه فوتبال رفته بهتر از شما می‌دونه که بازیکن در تیمهای پایه و باشگاه ساخته میشه نه تیم ملی.مربی تیم ملی اصلا وقت بازیکن سازی نداره ، خخخ چی میگین واسه خودتون؟ بازیکن ساختن مربی تیم ملی هم از اون حرفای تاریخی بود! اتفاقاً بحث همینه که ول کنید این چسبوندن تیم ملی به رقابت بین پرسپولیس و استقلال رو !همین اختلاف بین این دو تیم بود که این شیطون بلای پرتغالی فهمید و نهایت استفاده رو کرد.تیم مقابل مراکش قوطی قوطی بود که گل بخودی حریف باعث شد سه امتیاز مفت بگیره، مقابل بوسنی دور قبل لوله شد، مقابل ژاپن از اون بدتر سه تا خورد کی‌روش کنار زمین اشاره میکرد دفاع کنید!! جمع کنید بساط کارشناس بازیتون رو !طرف با تیپا از کلمبیا بیرونش کردن وشانس آورد تیربارون نشد اینجا عبادتش می‌کنن خخخخخ
    • بچه که بودم سُرخک گرفتم هنو خوب نشدم.. خخخ IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      اشکان تو خیلی آدم ساده لوحی هستی. همینقدر بدون که تیم محبوبت بازیکناشو از تیم ملی گرفت.. آره هیچ جای دنیا تیم ملی برا باشگاه بازیکن نمیسازه بجز ایران که حاصل دسترنج کی روش رو برانکو برد تیم خودش.. بیرانوند.. امیری.. اینا حاصل دعوت کی روش بودن که برانکو جونت ازشون استفاده کرد.. یه کم چشاتو بازکن تا بقول دوستمون مضحکه خاص و عام نشی..
  • متین IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    احسنت.بسیار منطقی ودرست ویک تحلیل کاملا بجا
  • آرش DE ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    جالبه شما از نتایج کیروش جلو کره جنوبی حمایت میکنین ولی هیچی از شکست‌های مفتضحانه اش جلو ژاپن و عراق و لبنان چیزی نمیگین که فوتبال ایران رو تحقیر کرد ... اگه ما نتایج کیروش رو به یاد طرفداراش میاریم به خاطر حمله های ناجوانمردانه به اسکوچیچ هستش . میخوایم یادشون بیاریم که زمان استاد کی‌روش هم بازیهای بد زیاد داشتیم...در هیچ جای دنیا وقتی یه تیمی ده تا بازی رو پشت سر هم میبره هیچکس انتقاد نمیکنه همه حمایت میکنن ولی کشور ما تنها جایی در دنیاس که به مربی که ده تا بازی رو برده حمله میکنن و ازش ایراد میگیرن ‌! زمان کیروش وقتی با عراق بازی داشتیم تنمون میلرزید ولی الان با اسکوچیچ دوبار بردیمشون . کی تا حالا عراق رو اینقدر راحت می‌بردیم و سه تا بهش میزدیم ؟ در مقابل حمله های ناجوانمردانه به اسکوچیچ که بدون سر و صدا و هوچی‌گری داره تیم ملی رو میبره جام جهانی حتما لازمه نتایج افتضاح کیروش رو به یاد طرفداراش آورد که دست از انتقادهای مسخره بردارن ...
    • علی IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      به هر حال هر مربی روزهای بد هم داره اینو قبول دارم. اما اینو قبول ندارم که چون ده بازی رو برده دیگه ساکت بشینیم. درسته تا حالا خوب امتیاز جمع کردیم اما به نظر من تیم ملی داره خوب عمل نمیکنه. مگه ما بد تیم ملی رو میخوایم؟ کی روش هم باخت هایی به لبنان و ژاپن و ازبکستان و بوسنی داد که قلب ما رو شکست اما کاری که کی روش در تیم ملی کرد این بود که سبک بازیش به طور کلی متحول شد و همین تیم هم بیشترش دسترنج کی روشه. مطمئن هستم در صورت حضور کی روش روی نیمکت تیم ملی برنده بازی دیروز ما بودیم و طبق معمول میگفتین کره ضعیفه که تونستیم به این راحتی ببریمش. اسکوچیچ مرد روزهای بزرگ نیست. اینو در بازی برابر کره ثابت کرد. تیم ملی تقریباً هیچ برنامه ای نداشت و نیمه اول رو که انگار اومده بودن با هم آشنا بشن و در نیمه دوم هم بعد از گل به خودشون اومدن. به نظر شما یک تیم با عیار جهانی اینطوری عمل میکنه؟ ناسلامتی ما میزبان بودیم. کره قشنگ معلوم بود ترسش از ما ریخته. دلیلش مطمئناً اسکوچیچ بوده.
    • حسین IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      درپاسخ به آرش عامل باخت ایران به ژاپن مسخره بازی امثال کنعانی زادگان بود بجای اینکه دنبال توپ برود بازی را ول کرد و به داورحمله ورشود بازیکن ژاپن هم نامردی نکرده وازغفلت کنعانی استفاده وتوپ راوارد دروازه ایران کرد دوم اینکه وزارت ورزش بجای اینکه تیم ملی را حمایت کند پرسپولیس وبرانکو راحمایت میکرد جالب کوچکترین تنبیهی برای برانکو درنظر نمی گرفتند اما بعد از ۲سال جریمه ۵۰میلیونی برای فرهادخان درنظر گرفتند فقط به خاطر یک کلمه انتقاد
    • پاسخ به حسین IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      اعتراض به داور و جنگ روانی با بازیکنان تیم حریف تاکتیکی بود که کیروش دستور اجراشو به بازیکنان داده بود و بد موقعی و در بازی با ژاپن چوبشو خورد. تا بفهمه با ضد فوتبال به جایی نمیشه رسید
    • پاسخ به "پاسخ به حسین" خخخ IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      البته شما ممکنه سنت قد نده ولی حمله به داور معضلیه که فوتبال ایران از قدیم و ندیم داشته... اون زمانی که علی کریمی بخاطر حمله به داور 6 ماه محروم شد کی روش کجا بود پسرجان؟ زمانی که بازیکنای استقلال و سرخک وسط زمین بجون هم میفتادن محرمی لگد پرونی میکرد فنونی زاده بجای فوتبال تکواندو کار میکرد توی زمین مطمئنم هنوز نه تو دنیا اومده بودی نه کی روش به خوابش میدید که یه روزی بیاد ایران.. پس حرفتو یه کم مزمزه کن.. بعد توی گوش سالمم زمزمه کن.
  • سعید IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    منتقدین کیروش غیرازیه عده لنگی چه کسانی هستند؟ کیروش حق داشت که به بازیکنان بیکیفیتی مثل شجاع وکنعانی توی خط دفاعی اطمینان نمیکرد.آقاشجاع هم توبازی قبل هم توی این بازی توکورس بامهاجمی که عقبترازخودش استارت زده جامیمونه .همینطوری کنعانی.ایشون یکی ازبازیکنانی بودکه توی بازی مقابل ژاپن بجای اینکه دنبال توپ بره به داورحمله ورشدوبازیکن ژاپن راحت توپ روگرفت وسانتر وگل اول ژاپن رقم خورد.مثل معروف دست پیش گرفتنه برای اینا
  • محمدطاها IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    *کیروش معمار فوتبال ایران*..بی شک بهترین سرمربی تاریخ فوتبال ایران کیروش کبیر است و این نسل تیم ملی حاصل زحمات چند ساله اوست..اسکوچیچ بهترین نفرات را در اختیار دارد ولی بیش از اینکه با کارهای تاکتیکی به گل برسد به واسطه نبوغ و مهارت بازیکنان تأثیرگذارش به گل میرسد نه هنر مربیگریش..با داشتن دو‌جین ستاره تو تیم ملی نتیجه نگرفتن سخت تر از نتیجه گرفتن است، اسکوچیچ نهایت میتواند تا همین مسابقات مقدماتی جام جهانی به تیم‌ملی کمک کند اما برای جام‌جهانی با آن سطح بالا حضور اسکوچیچ میتواند فاجعه بار باشد، بهتر است با مسجل شدن‌صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی یک‌ سرمربی نامدار اروپایی به نیمکت تیم‌ملی اضافه شود..
  • محمدطاها IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    واقعا بازیکن با کیفیتی مثل سامان قدوس چرا نباید حتی یک دقیقه تو دو بازی اخیر بازی کند آیا این از بی درایتی سرمربی نیست؟! نوراللهی بازیکن‌ لیگ امارات فیکس تیم ملی است سامان قدوس بازیکن لیگ انگلیس ذخیره اوست..خیلی جالب است..دوجین ستاره رو نیمکت تیم ملی هست قرار نیست نود دقیقه با یازده بازیکن بازی به پایان برسد..
    • علی IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      این همیشه برای من جای سئوال بوده. جداً چرا این کارو میکنه. قدوس میتونست میانه میدان رو مال ما بکنه. اونم نه بعنوان یار تعویضی بلکه باید فیکس باشه. از داشته های روی نیمکت به درستی استفاده نمیکنه. انگار مربیان کروات همینطوری هستن. دوست دارن به یک ترکیب ثابت برسن و تا قیام قیامت با همون ترکیب کار کنن. حالا اگر بازیکنان باکیفیتی هم داشته باشن باز هم روی نیمکت مینشونن. باید بپذیرن که این بازیکن ها دکوری نیستن.
  • مرتضی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    آقای نویسنده عزیز ، شما هم جو خیابانی گرفته‌ت مثل اینکه این عبارت واقعا یعنی چه! «پرتکرارترین مصاف تاریخ فوتبال دو کشور» !!!! در تاریخ فوتبال این دو کشور آیا اصلا امکان داره مصاف دیگه‌ای رخ بده که این پرتکرارش باشه؟!!!! این جملتون کاملا اشتباهه جملات زیرو میتونستی بکار ببری «پرتکرارترین مصاف ورزشی تاریخ دو کشور» یا «پرتکرارترین مصاف تاریخ فوتبال آسیا» و یا مثلا اگه مصاف مابین دو باشگاه خاص از این دو کشور بود و زیاد تکرار شده بود میتونستی این جمله رو بیان کنی ولی نه دیگه بین دو تیم ملی هزارسال دیگه هم بگذره در تاریخ فوتبال دو کشور آیا مصافی غیر از مصاف ایران-کره خواهیم داشت؟!!!!!
  • ممم IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    تیمی ک 10 بازیکن خارج از کشور در ترکیبش حضور داره همه لزیونر هستن دیگ احتیاج به اسکوییچ ک هیچ کارنامه مشخصی نداره احتیاج نداره این تیم ملی رو کاکل طارمی و ازمون و جهانبخش میچرخه و الا همین 10 امتیازم نصفش زباد بود.پس اصلا کیروش رو با امثال اسکو مقایسه نکنید لطفا.کیروشی ک همین ازمون و طارمی و جهانبخش و بیرانوندو تحویل فوتبال ایران داد...
  • حسین IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    بی لیاقتی خود را به کی‌روش نسبت ندهید.
  • سعید GE ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    من نمیدونم کی روش کدوم بازیکن رو خودش ساخت،آنقدر به دفاع فکر می کرد که با کوچکترین فشار تیم عقب میره،با این بازیکنها چه کی روش چه اسکوچیچ مربیان محافظه کار و حتی ترسو نشون دادند.
  • مهران IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    استقلالیا اینجا نیستن بگن دستپخت کیروش!
  • مهران IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    بردهامون به کیروش ربط داره باختهامون به اسکوچیچ
  • طرفدار IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    بابا دست بردارید کیروش کجا این کروات کجا دنیا کیروش را می شناسد اسکوچیچ را در افغانستان هم نمی شناسند کیروش این لژیونرها را اورد وقتی رفت رفت کلمبیا و مصر دنبال او رفتند وقتی برانکو رفت غیر عمان ضعیف کسی دنبالش نرفت و این هم برود افغانستان هم او را نخواهند خواست در ضمن تیمهای زمان کیروش قوی تر از الان هستند این عراق و امارات و حتی کره ان تیم های سابق نیستند خودتان را گول نزنید
  • ناشناس IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    آقا چرا از کی‌روش دفاع می کنید کی‌روش اسکوچیچ رو چیزخور کرده تا ضعف عمق دفاع ایران را که مهاجم امارات نشان داده بود اسکوچیچ نبیند تا اسکوچیچ آن اتوبان پهن و گشاد را نبیند تا سون با خیال راحت گل بزند کی‌روش اسوچیچ را چیزخور کرده بود تا اسکوچیچ صادق محرمی رو که روی نیمکت باشگاهش پیچ و مهره شده بعنوان یار دوازدهم کره وارد فیکس بازی بدهد و تعویض هم نشود لطفا بازی چهارسال پیش ایران و کره با هنرنمایی رامین رضاییان و پاس گل او به سردار آزمون با بازی صادق محرمی و پاس های دقیق او به بازیکنان کره را با هم مقایسه کنید و سپس از خودتان سوال کنید کدام مربی صادق محرمی را بر رامین رضاییان و وریا غفوری ترجیح می‌دهد سامان قدوس ، مهدی قائدی و مهدی ترابی برای ساکت کردن کارشناسان و مردم برای پیچ و مهره شدن به نیمکت ذخیره دعوت شدند صادق محرمی شاگرد اسکوچیچ در ملوان بوده
  • امید IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    درود... واقعا نمیدونم دلیل این دو دستگی ها چیست؟ چرا اسکوچیچ تبدیل به یه تضاد شده و یه عده موافقند و یه عده مخالف؟ به نظرم تیم همدل و خوبی داریم و احتمال زیاد راحت به جام جهانی می‌رویم؟ اسکوچیچ انتقاد پذیر، زیرک، اهل مطالعه، بااخلاق، هست.. مطمئنا بعد از شروع لیگ و بازی کردن بچه ها در لیگ تیم ملی هم بهتر جا میفته و تو آبان بازی های بهتری از تیم ملی می‌بینیم... تو رو خدا این حس خوب و راحت به جام جهانی رفتن رو خراب نکنیم، یادمون نره یه نسل طلایی فوتبال ایران با علی کریمی و مهدوی کیا و دایی و خداداد و هاشمیان در 2002 با بهترین مربی خارجی و نکونام و سید جلال و علی کریمی و رحمتی در 2010 با مربی ایرانی به جام جهانی نرفتند، پس فقط شاد باشید و لذت ببرید از صعود راحت به جام جهانی 2022قطر و این شادی را الکی خراب نکنید... حالا اگه خوش شانسی هم آوردیم که چه بهتر شانس یر ما بوده.. فوتبال همینه ده زیادپیچیده اش نکنید.
  • داوود IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    واقعیت این هستش که مربی خوب توی فوتبال ما دوام نیاورده ورفته مثل ایویچ مابایدازفوتبال پایه شروع کنیم استعدادها را کشف کنیم امکانات روز دنیا رو براشون فراهم کنیم ودریک برنامه بلندمدت باآوردن مربیان خوب و کاربلد هم به فوتبال پایه کمک کنیم هم مربیان داخلی آموزش ببینند ونه تنها در آسیا بلکه درسطح ببن المللی موفق باشبم کشورماکلی استعداد ناب داره که باید شکوفا بشوند ولازمه آن مدیریت صحیح وفراهم کردن امکانات واستفاده ازتجارب همه پیشکسوتان فوتبال فارغ از رنگها وسلیقه ها به همراه علم روز دنیا درجهت سربلندی ورزش کشور می باشد تازمانی که مدیران درفکر اهداف کوتاه مدت باشند موفقیتی حاصل نخواهد شد یامقطعی خواهد بود
  • مهمان همیشگی BE ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    این حرفها را فراموش کنید. تیم ملی تو خط دفاعی مشکل داره و توپ های ارسالی به پشت خط دفاع وقتی تیم جلو میکشه خوب پوشش داده نمیشه. رو صحنه گل مسلما محرمی اشتباه جایگیری کرد و جا موند در صحنه خطرناک دقیقه آخر بازی شجاع نتونست خوب توپ رو دفع کنه و به سون فرصت داد که پاس بده. قبلش به راحتی می تونست توپ رو با ضربه سر دفع کنه ولی با یه ضربه سر ناقص و بعدش هم کوتاهی در دفع توپی که به سون رسیده بود نزدیک بود کار دست تیم ملی بده. خدا رو شکر که بیرانوند واکنش خیلی خوبی نشون داد. خط هافبک هم بازی سازی و تغذیه مهاجم ها رو خوب انجام نمیده. احتیاج به یه هافبک بازی ساز هست که بتونه با ضریب اشتباه پایین پاس های دقیق بده، توپ رو خوب پخش کنه، پاسهای تودر بده، و در صورت لزوم قدرت بالای دریبلینگ داشته باشه که بعضی موقع ها بتونه از حریف مستقیم عبور کنه. شاید قدوس بتونه این نقش رو بازی کنه. تیم ملی هر وقت بازی ترکیبی داشته تونسته که روی دروازه حریف خطر ایجاد کنه و این کار رو فقط با تمرین و بازی تدارکاتی میشه انجام داد.
  • مهدی IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    مشکل تیم ملی دفاع راست فاجعه و ضعف وسط میدان بود باید قبول کرد که ۱ مربی مثل کی‌روش با اسکوچیچ فرق داره مخصوصا در بازی های بزرگ از هر نظری و اینکه فاصله خط حمله و هافبک در تیم ملی خیلی زیاد به نظر من تنها ستاره ایران عزت الهی بود و طارمی باید توجیح بشه روی کار گروهی وبه جای سردار باید طارمی تعویض میشد و جای رامین رضاییان به شدت در تیم ملی خالیه که محرمی در حد تیم ملی نیست
  • کی‌روش احمق IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    اونایی ک میگن کی‌روش خوب بود و ال بود وبل بود یا خودتونو زدید ب خواب یا واقعا از فوتبال سردر نمیارید ...کی‌روش جز بی آبرویی ایران تو این هشت سال چ دستاوردی داشت .تو جام جهانی ک س تا نود دقیقه دفاع کرد و تیم نمیتونست حتی 20ثانیه توبو حفظ کنه البته 2014هم همینطور ...بریم واسه آسیا... شما بگید تو تاریخ تیم ملی کدوم تیم ایران ب اندازه تیم کی‌روش جونتون آنقدر بد نتیجه گرفت .عراق و که تو 120دقیقه هم نتونست ببره اوت شدیم .دور بعد با ی بی آبرویی مقابل ژابن برگشتیم ایران ...اون همه دلار ک گرفت کوفتش بشه تازه ناراضی هم بود بیشرف .تو کلمبیا نتونستن چند ماه هم تحملش کنن با اوردنگی انداختنش بیرون کاری ک باید بعد از بازی با عراق ایران باهاش میکرد ...ب هر حال کی‌روش خر است و تماااام
  • میثم IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    دوستانی که طرفدار گی روش هستن به نظر من چیزی از فوتبال سر در نمیارن ، کیروش بجز دفاع کردن تاکتیک دیگه ایی نداشت و ترکیب تیمو ده صفر میچید ، حتی جلو ضعیف ترین تیم های آسیا هم دفاعی بازی می‌کرد،جام جهانی هم که اوج بی آبرویی واسه تیم ملی بود.
  • Threem IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    کاری به این ندارم اسکوچیچ اصلا چجوری مربیگری میکنه اما با اون اوضاعی که تیم رو تحویل گرفت خیلیا میگفتن همون مقدماتی حذف میشیم تو تاریخ چند بار عراق رو با اختلاف دو گل شکست دادیم تا برسه به سه گل من تو این سال که یادم نیست جلوی عراق و ازبکستان هم دفاعی بازی میکردیم چه برسه به کره و ژاپن حداقل تیم داره هجومی تر کار میکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی