پرسپولیس
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهدی عبدی مهاجم تیم پرسپولیس می‌گوید: نمی‌خواهیم در این مرحله لیگ قهرمانان آسیا را ترک کنیم و با همه وجود مقابل الهلال بازی خواهیم کرد.

مهدی یکتا؛ پرسپولیس تنها نماینده باقی مانده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا باید برای رسیدن به نیمه نهایی این رقابت ها روز شنبه آینده از سد الهلال عربستان بگذرد. آخرین گل پرسپولیس به تیم‌های باشگاهی عربستانی  که النصر بود را مهدی عبدی به ثمر رسانده است. پیش از پرواز کاروان پرسپولیس به عربستان دقایقی با این مهاجم پرامید و گلزن هم کلام شدیم و ... این مصاحبه را با این توضیح بخوانید که اواسط مکالمه ما به کاروان پرسپولیس اطلاع دادند مجوز پرواز به عربستان صادر نشده و باید به منزل برگردند!

در حالی که قرار بود ساعت ۱۱ به عربستان پرواز کنید اما این اتفاق رخ نداد؟

متأسفانه همین طور است و واقعا خودمان هم نمی‌دانیم ماجرا چیست؟ چرا باید یک سفر ورزشی برای مسابقه مهم مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با چنین مشکلاتی روبرو شود؟

فکر می‌کنی کار عربستانی‌ها باشد؟

واقعا نمی‌دانیم ماجرا چیست اما این کارشکنی‌ها انگیزه ما را ۱۰ برابر کرد. می‌خواهیم نشان دهیم که با این اقدامات نمی‌شود جلوی پیروزی و صعود پرسپولیس را گرفت.

آخرین گل پرسپولیس درجریان بازی به عربستانی‌ها را تو به النصر زدی. گلی که خیلی هم خاطره انگیز شد. اگر اشتباه نکنیم قرار نبود درآن بازی فیکس باشی درست است؟

بله، درست است. ۳ یا ۴ ساعت قبل از شروع بازی بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا رأی به محرومیت عیسی آل کثیر داد. قرار بود عیسی فیکس باشد و برنامه‌های کادرفنی پیش از آن مسابقه هم روی بازی کردن عیسی بود.

داخل رختکن متوجه شدی که باید جلوی النصر فیکس بازی کنی؟

نه، من در اتاق خودم در هتل بودم که آقا حمید (مطهری) آمد و من را در جریان گذاشت.

آن لحظه می‌دانستی عیسی محروم شده؟

اتفاقا آقا حمید مطهری هم همین را پرسید و وقتی جواب دادم که بله می‌دانم گفت مطمئن است من گل می‌زنم.

جدا؟!

بله، آقا حمید حتی پیش بینی کرد و گفت که من با ضربه سر گل خواهم زد!

پس این بار هم از حمید مطهری بپرس که گل می‌زنی یا نه؟ ظاهرا مربی پرسپولیس خیلی خوب پیش بینی می‌کند؟

به هرحال ایشان و آقا یحیی مربیان فنی و با تجربه ای هستند. براساس نقاط قوت و ضعف مدافعان حریف شاید این حرف را زد یا اینکه می‌خواست به من روحیه بدهد و خدا را شکر همین طور هم شد.

در بازی با الهلال هم منتظر پیش بینی مطهری هستی؟

انشالله منتظر می‌مانم که آقا حمید بگوید یا پیش بینی کند گل می‌زنم چون پیش بینی‌هایش رد خور ندارد. البته این را هم بنویسید که هرکسی گل بزند فرقی نمی‌کند چون آنچه اهمیت دارد پیروزی تیم پرسپولیس است. ما بازی بسیار سختی در عربستان داریم.

گلی که به النصر زدی بهترین گل فصل گذشته لیگ قهرمانان انتخاب شد. اگر اشتباه نکنم ۳۰ درصد از کاربران درسایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به گل تو رأی دادند؟

لطف همبازیانم و هواداران پرسپولیس بود. طرفداران پرسپولیس همیشه حامی‌و باعث دلگرمی‌ما بازیکنان هستند و واقعا دست تک تک آنها را از راه دور می‌فشارم.

جلوگیری از پرواز پرسپولیس انگیزه ما را ۱۰ برابر کرد!/ از نظر من پرسپولیس بهترین تیم دنیا است

تیم الهلال بهتر است یا آن تیم النصر که پارسال با آنها بازی کردید؟

هر کدام ویژگی‌های خودسان را دارند. تیم‌های عربستانی اصولا تیم‌ها قدرتمندی هستند و حالا هم قرار است میزبان باشند. سال گذشته ما در قطر با النصر بازی کردیم و الان باید در عربستان برابر الهلال به میدان برویم. با این وجود مملو از انگیزه و امید هستیم. نمی‌خواهیم در این مرحله لیگ قهرمانان آسیا را ترک کنیم و با همه وجود بازی خواهیم کرد.

مهدی عبدی به لژیونر شدن فکر می‌کند؟

از نظر من پرسپولیس بهترین تیم دنیاست. درحال حاضر فقط و فقط به موفقیت در پرسپولیس فکر می‌کنم و زمانش که فرا برسد اگر خدا بخواهد لژیونر هم شاید بشوم ولی هم اکنون فقط و فقط پرسپولیس!

به هر حال موفقیت مهدی طارمی‌در تیم پورتو بسیاری از فوتبالیست‌های ایرانی را برای لژیونر شدن وسوسه می‌کند. این طور نیست؟

مهدی طارمی‌به هرجایی رسیده حقش است. من خودم بچه شهرستان و روستای قراخیل هستم. برای آن که شما بتوانید از شهرستان به تهران و اروپا برسید واقعا باید زحمت بکشید و مهدی طارمی‌این مراحل را پشت سرگذاشته و برای فوتبال ایران در اروپا پرچمداری می‌کند. از این بابت به عنوان یک فوتبالیست ایرانی به او تبریک می‌گویم.

اگر در بازی با کره جنوبی ضربه اش به جای تیر به تور می‌رسید ...

فوتبال همین است اما طارمی‌برای تیم ملی گل‌های حساسی زده و می‌زند.

خودت هم به بازی در تیم ملی و جام جهانی فکر می‌کنی؟ راستش را بگو چقدر فکر می‌کنی؟

فکر کردن به تیم ملی یا بازی در جام جهانی کاری است که هر فوتبالیستی انجام می‌دهد. مگر می‌شود شما یک ورزشی را هر روز انجام دهید و به قله و بالاترین سطح آن فکر نکنید؟ من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

آخرین بازی پرسپولیس با یک تیم عربستانی که همان النصر بود به ضربات پنالتی کشیده شد. فکر می‌کنی بازی با الهلال هم به ضربات پنالتی کشیده شود؟

بازی سنگین و دشواری است که پیش بینی آن سخت است اما فکر می‌کنم درنهایت تیم ما برنده شود. ما بازیکنان پرسپولیس برای پیروزی در عربستان هم قسم شدیم چون نمی‌خواهم در این مرحله لیگ قهرمانان آسیا را ترک کنیم و حالا هم این اتفاقات انگیزه ما را ۱۰ برابر کرده و... ببخشید ما را صدا زدند و باید برویم ... (به مهدی عبدی و سایر اعضای کاروان پرسپولیس اطلاع می‌دهند که پرواز لغو شده و باید به خانه برگردند!)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پرسپولیس IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    مهدی عبدی عشقه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی