نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
کریستیانو رونالدو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کریستیانو رونالدو حالا یک رکورد دیگر هم در رده ملی زده و برترین بازیکن از لحاظ تعداد هت‌تریک به شمار می‌رود.

کریستیانو رونالدو همچنان رکوردها را جابه‌جا می‌کند. او این بار سه گل به لوکزامبورگ زد تا هم در برد ۵-۰ تیمش نقش مهمی داشته باشد و هم دهمین هت‌تریک خود در بازی‌های ملی را انجام دهد و از این نظر رکوردشکن شود.

ضمن اینکه او تعداد گل‌های ملی خود را به ۱۱۵ رساند تا همچنان از این نظر رکوددار باشد و آن را بهبود ببخشد. کریس به یک آمار خارق‌العاده دیگر نیز با این گلزنی دست یافت. او هشتصد و یک گل از زمان شروع فوتبال حرفه‌ای خود به ثمر رسانده است.

فوق ستاره پرتغالی فوتبال جهان فوتبال باشگاهی خود درسطح بزرگسالان را با اسپورتینگ لیسبون در کشور خودش شروع کرد و در فصل ۰۳-۲۰۰۲ توانست ۵ گل در ۳۱ بازی برای این تیم به ثمر برساند. اولین گل‌های او در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۰۲ و مقابل تیم موریرنزه به ثمر رسید. در آن بازی از هفته ششم لیگ پرتغال کریس دو گل زد و لیسبون با نتیجه ۳-۰ برنده شد. منچستریونایتد، رئال مادرید، یوونتوس و دوباره منچستریونایتد، تیم‌های بعدی کریستیانو بودند و البته در همه این سال‌ها او عضو ثابت تیم ملی پرتغال و گلزن‌ترین بازیکن این تیم نیز بود.

حالا رونالدو در ۳۶ سالگی دوباره به منچستریونایتد برگشته است و همچنان آماده و سرحال است و رکوردهای بیشتری را به نام خود ثبت می کند چه در سطح ملی و چه در فوتبال باشگاهی.

هت‌تریک‌های قبلی رونالدو در بازیهای ملی مقابل ایرلند شمالی (۲۰۱۳)، سوئد (۲۰۱۳)، ارمنستان (۲۰۱۵)، آندورا (۲۰۱۶)، جزایر فارو (۲۰۱۷)، اسپانیا (۲۰۱۸) سوئیس (۲۰۱۹) و لیتوانی دو بار (هر دو در سال ۲۰۱۹) ثبت شده است و لوکزامبورگ در سال ۲۰۲۱ هم دهمین قربانی سه گله‌های کریستیانو به حساب می‌آیند.

رونالدو تا کنون ۹ گل مقابل لوکزامبورگ به ثمر رسانده است، بیشتر از هر تیم ملی دیگری که او با آن‌ها روبه‌رو شده است. کریس بعد از بازی هم در اینستاگرام خود نوشت: «قول داده‌ام که همیشه به دنبال بیشتر و بیشتر و بیشتر باشم. این در ژن من و ما است، ما هرگز نخواهیم ایستاد، هرگز تسلیم نخواهیم شد و همیشه برای هر چیزی که می توانیم به دست بیاوریم می‌جنگیم. پرتغال به پیش!»

۸۰۱ گل به ثمر رسیده توسط رونالدو در کل دوران فوتبالش به شرح زیر است:

اسپورتینگ: ۵ گل

منچستریونایتد: ۱۲۳ گل

رئال مادرید: ۴۵۱ گل

یوونتوس: ۱۰۱ گل

تیم ملی پرتغال: ۱۱۵ گل

تیم زیر ۲۱ سال: ۳ گل

تیم زیر ۲۰ سال : یک گل

تیم المپیک: ۲ گل

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عطایی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    اوووف عجب تیم پرقدرتی لوووکزامبووورگ! تو رو خدا خیلی قویه چه جوری رونالدو نه یکی ، نه دو تا ، بلکه سه تا زده به لوکزامبورگ ! علی دایی که همه ۱۰۹ گلش رو به مالدیو زده
    • مهدی US ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      البته دایی غیر از مالدیو به نپال ماکائو هنگ کنگ بنگلادش سری لانکا و سنگاپور هم گل زده. کلا سطح فوتبال آسیا از همه دنیا بالاتره و سطح قاره اروپا از همه دنیا پایین تره
    • عطایی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      البته رونالدو به تیمهای پرقدرت دیگه ای مثل جزایر فارو؟! ، قبرس، آذربایجان ، آندورا و ... هم گلزنی کرده . مطمئنا سطح فوتبال جاهایی از آسیا از یه جاهایی از اروپا بالاتره مثلا همین مالدیو اگه با جزایر فارو بازی کنه حداقل بیست تا بهش میزنه خخخ
  • Mohammad IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    شمابیکارنشین گلای اربابتوبشمارسرت گیج بره بماندافتخاراتش که نگم برات جییییییییییگر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی