استوک‌های لیگ برتر انگلیس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ستاره‌های لیگ برتر انگلیس بیشتر از استوک‌های نایکی و آدیداس استفاده می‌کنند، اما حتی یک برند ژاپنی هم مورد استفاده برخی بازیکنان قرار گرفته است.

کفش یا به قول فوتبالی‌ها «استوک» برای عملکرد فوتبالیست‌های حرفه‌ای اهمیت بالایی دارد. فوق‌ستاره‌های دنیای فوتبال میلیون دلار دریافت می‌کنند تا اسپانسرهای‌شان نایکی و آدیداس برای آن‌ها بهترین استوک‌های‌شان را بفرستند و با این کفش‌ها در مستطیل‌سبز بدرخشند.

اما آیا تا به حال سؤال برای‌تان پیش آمده که محبوب‌ترین استوک بین فوتبالیست‌های لیگ برتر انگلیس کدام است؟ نشریه «سان» جواب شما را داده.

محبوب‌ترین

به طرزی باورنکردنی ۱۱۱ بازیکن در لیگ برتر انگلیس از استوک‌های نایکی مدل «مرکوریال» استفاده می‌کنند که خارج از این لیگ، کیلیان امباپه و ارلینگ هالند هم آن‌ها را به پا می‌کنند. برجسته‌ترین بازیکنی که این کفش را می‌پوشد کریستیانو رونالدو است که معمولاً از مدل «سوپرفلای الیت CR۱۱۰» استفاده می‌کند، مدلی که ۲۵۰ پوند قیمت دارد. برونو فرناندس، مارکوس رشفورد و جیدن سانچو هم دیگر مدل‌های مرکوریال را ترجیح می‌دهند. این در حالی است که پیرامریک اوبامیانگ از مجموعه «سوپرفلای» انتخاب کرده که استوک‌هایی تا ۳۷۵ پوند دارد.

استوک‌های لیگ برتر انگلیس

استوک‌های لیگ برتر انگلیس

رده دوم

در جایگاه دوم با کم‌ترین اختلاف استوک‌های مدل «X» از آدیداس قرار می‌گیرد. ۱۰۶ ستاره لیگ برتری مدل‌های مختلف زیرمجموعه این مدل را به پا می‌کنند. ظاهراً مهاجمان سرعتی از این استوک‌ها خیلی راضی هستند. محمد صلاح ستاره لیورپول مدل «X اسپیدفلو» را انتخاب کرده که حدود ۱۸۰ پوند قیمت دارد. هئونگ مین سون ستاره کره‌ای تاتنهام که فصل قبل یکی از برترین‌های لیگ برتر انگلیس، هم مدل «اسپیدفلو پلاس» را به پا می‌کند.

استوک‌های لیگ برتر انگلیس

محبوب بازی‌سازها

بازیکنانی که معمولاً در پست شماره ۱۰ در لیگ برتر می‌درخشند، به وفور پیدا می‌شوند. ۷۲ نفر از آن‌ها طرفدار استوک‌های نایکی مدل «فانتوم GT» هستند که از بین آن‌ها می‌توان به جک گریلیش، فیل فودن و کوین دبروینه ستاره‌های منچسترسیتی و میسون مانت ستاره چلسی اشاره کرد. اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم مدل «GT۲ الیت DF» مدلی است که بازی‌سازهای لیگ برتری به قدرت فوق‌العاده آن پی برده‌اند. این استوک هم ۱۸۵ پوند قیمت دارد. درباره کیفیت این استوک از دبروینه می‌توانید بپرسید.

استوک‌های لیگ برتر انگلیس

قدیمی

شگفت‌انگیز است که می‌بینیم کفش آدیداس مدل «پردیتور» که تولیدش از ۲۷ سال پیش یعنی سال ۱۹۹۴ شروع شده هنوز بین بسیاری از ستاره‌های لیگ برتر محبوب است. در انگلیس ۵۱ ستاره لیگ برتری این استوک‌ها را به پا می‌کنند. مطرح‌ترین بازیکنی که از این مدل استوک‌های آدیداس استفاده می‌کند پل پوگبا است که با مدل «پلاس CL» به میدان گام می‌گذارد. مدلی که با وجود قدیمی بودن ارزان هم نیست و ۳۰۰ پوند قیمت دارد. بسیاری از دروازه‌بان هم استوک‌های «فریک پلاس» را می‌پوشند که ۱۸۵ پوندی است.

استوک‌های لیگ برتر انگلیس

متفاوت

در سال‌های اخیر شرکت نیوبالانس بیش از پیش وارد لیگ برتر انگلیس شده و مدل‌های این برند هم محبوب بوده. مدل «فورون» از نیوبالانس هم به پای برخی ستاره‌ها دیده شده، از جمله سادیو مانه، رحیم استرلینگ و بوکایو ساکا. ظاهراً وینگرهای سرعتی دوست دارند این کفش را بپوشند. مدل «فورون پلاس ۶» که ۱۸۰ پوندی است را آن‌ها استفاده می‌کنند.

استوک‌های لیگ برتر انگلیس

آمار

اما در آماری که گرفته شده، طبق انتظار بیشترین سهم را بین استوک‌ها در لیگ برتر انگلیس نایکی و آدیداس دارند. نایکی در رده اول است که ۴۶٫۷ درصد بازیکنان لیگ برتر از آن استفاده می‌کنند. آدیداس سهم ۴۰٫۶ درصدی در این زمینه دارد. رده سوم به پوما رسیده که ۱۰٫۲ درصد بازیکنان در انگلیس این برند آلمانی را ترجیح داده‌اند. نیوبالانس تنها ۱٫۶ درصد از این آمار را به خودش اختصاص داده. آندر آرمور هم به پای ۰٫۶ درصد از بازیکنان دیده شده، در حالی که برند ژاپنی میزونو هم ۰٫۴ درصد استفاده دارد.

استوک‌های لیگ برتر انگلیس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی