مسئول حفظ آبروی ایران فقط پرسپولیس نیست/ آنها که بلای دلار ۲۷ هزار تومانی را سر این مملکت آوردند پاسخگو باشند/ صدا و سیما جواب بدهد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تا وقتی فوتبال همچنان در سایه سیاست و در دست سیاستمداران قرار گرفته صرفا باید منتظر درخشش‌های مقطعی یکی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا باشیم و بیشتر هم شکست‌های اینچنینی را بپذیریم. 

می‌توان شکست پرسپولیس به الهلال را قاطی بازی‌های رنگی کرد و حتی از آن برای زیر سوال بردن تیم ملی هم بهره برد. می‌توان با حرف‌های حاشیه‌ای حواس‌ها را از اتفاقی که رخ داده پرت کرد و واقعیت‌ها را ندید. اما اینها هیچ تاثیری در آنچه جریان پیدا کرده، نمی‌گذارد.

واقعیت محتوم فعلا در صفحات تاریخ فوتبال به ثبت رسیده و راه گریزی از آن نیست. سال‌هاست کارشناسان فوتبال به حق می‌گویند فوتبال باشگاهی ما از کشورهای حوزه خلیج فارس عقب افتاده است. سال‌هاست می‌گویند اصلا منطقی نیست که یک تیم ایرانی بتواند در آسیا نتیجه بگیرد. تاکید کرده‌اند دو بار فینالیست شدن پرسپولیس و حضور همیشگی این تیم در جمع مدعیان حاصل یک کار سیستماتیک در عرصه باشگاهی نیست. گفتند این موفقیت را حتی نمی‌توان به پای مدیران این تیم نوشت و هرچه هست حاصل دسترنج کادر فنی و بازیکنان سرخپوش است. گفتند اگر پرسپولیس را از سال‌های اخیر لیگ قهرمانان آسیا فاکتور بگیریم، باشگاه‌های ایرانی هیچ موفقیتی به دست نیاورده‌اند. حالا بار دیگر تمامی این ادعاها ثابت شده و پیش چشمان فوتبال‌دوستان قرار گرفته است.

 در این فصل لیگ قهرمانان هر سه نماینده فوتبال ما که توانستند به دور حذفی برسند مقابل تیم‌های عربستانی شکست خوردند. تراکتور مقابل النصر و سرخابی‌های پایتخت مقابل الهلال. این واقعا باید برای فوتبال ما ثقیل و غیرقابل هضم باشد که دو قدرت اول فوتبال ایران مقابل یک تیم عربستانی شکست خوردند.

این نباید عادی‌انگاری شود که الهلال توانسته نمادهای فوتبال ایران را یک‌تنه کنار بزند. به همین دلیل هم باید در این زمینه بحث صورت بگیرد تا فکری به حال این مساله شود.  

باید آنهایی که باعث شدند میزبانی‌ها از فوتبال ایران گرفته شود پاسخگو باشند. چند سال می‌شود که نمایندگان ایران از میزبانی در آسیا بی‌بهره هستند یا باید در خانه رقبا یا در زمین‌های بی‌طرف بازی کنند. باورکردنی نیست که عربستان می‌تواند AFC را مجاب کند که تیم‌های سعودی به ایران نمی‌آیند اما تیم‌های ایرانی مجبورند به عربستان بروند.

آنهایی که نمی‌توانند یک پرواز ساده را برنامه‌ریزی کنند باید جواب بدهند. آنهایی که بلای دلار ۲۷ هزار تومانی را سر این مملکت آوردند باید پاسخگوی کوچ ستاره‌های فوتبال ایران به تیم‌های درجه دوی عربی حوزه خلیج‌فارس برای درآمد بیشتر باشند.

صداوسیمایی که حق باشگاه‌ها را نمی‌دهد تا آنها دایم کاسه چه کنم چه کنم دست‌شان بگیرند باید جواب بدهد.

 همه باید قدر و سهم خودشان را از این شکست بدانند و نسبت به آن مسئولیت‌پذیر باشند.

در عوض فعلا همه نگاه‌ها به کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس است. انگار مسئولیت حفظ اعتبار فوتبال ایران در آسیا فقط به عهده سرخ‌هاست و دیگر نهادها هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارند.

ادامه این روند بدون تردید نتایجی جز اینکه پیش روی فوتبال ما قرار گرفته، نمی‌گذارد. باید دانست فعلا در بیرون از ایران نه تنها چیزی تغییر نمی‌کند که ممکن است بدتر هم بشود. تقویم لیگ قهرمانان آسیا همین‌طور احمقانه باقی می‌ماند و تیم‌های عربستانی که در مراحل گروهی تا آستانه حذف پیش می‌روند می‌توانند در فصل نقل‌وانتقالات تیم‌شان را از نو بکوبند و با آرایشی کاملا متفاوت وارد مرحله حذفی شوند. تازه قرار است قانون جدیدی در مورد تعداد بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان به تصویب برسانند که دیگر مجبور نباشند محدودیت سه بازیکن غیر آسیایی و یک لژیونر آسیایی را متحمل شوند.

در اعطای میزبانی‌ها هم قرار نیست انعطافی به خرج داده شود. تا وقتی وضعیت ورزشگاه‌های ما به این شکل است و نه زنان می‌توانند وارد استادیوم شوند نه خبری از تجهیزات VAR است، کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی راحت و بحق میزبانی را به کشورهای دیگر می‌دهد. تا وقتی مشکل حق پخش و تحریم‌ها برطرف نشده تیم‌های ایرانی از مواهب حضور در بالاترین سطح فوتبال آسیا محروم می‌مانند.

در کل تا وقتی فوتبال همچنان در سایه سیاست و در دست سیاستمداران قرار گرفته صرفا باید منتظر درخشش‌های مقطعی یکی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا باشیم و بیشتر هم شکست‌های اینچنینی را بپذیریم. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رسوبات مسعود IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    اين نويسنده محترم تازه به ياد اين استدلالها افتاده‌اند؟! حتما" فقط بعد از باخت تيمتان فاجعه رخ مي‌دهد ولي با باخت تراكتور و فولاد و سپاهان ... اتفاق خاصي رخ نمي‌دهد!!!
    • علی کانابیس IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      عزیزم باخت این تیمای دیگه عادی شده.دیگه خودشونم قبول دارن که تو گروهی اوت میشن
    • تاسیون IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      آخه شما تو فوتبال عددی نیستید اگه طرفدار فولاد مبارکه هستی که مافیای اصفهانی روی معادن و صنایع فلزی مملکت خیمه زدن اگه کیسه کشی که وزیر 80% انرژیش رو صرف شما کرده اگرم ترتری هستی که حال و روزت مشخصه پس ببند....
    • ساوالان IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      مطلب قابل تعمل و خوبی نوشته شده... ولی کو گوش شنوا... دو راه داریم یا فوتبال را تعطیل کنید. یا سرمایه گذاری کنیم.تمام!!!!!!!!!!! در ضمن پرسپولیس توی این چند سال در اسیا خارج از توان خود اش زحمت کشیده. و در مراحل پایینی حضور یافته . سایر نوگلها همان پلی اف گلباران شدند
    • سهراب IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      حرف حق هر وقت زده بشه باید شنید. معلومه که پس از باخت این حرفا بیشتر زده شه چون وقتی میبریم مشکلات در باد اون بردها پنهون میشه.
    • سیدرضا IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      عزیزترین عزیزم مشکل از جایی شروع شد که نایب قهرمانی شد برای شما افتخار ، نیابتی که باعث شد ما تامدتها از فوتبال زده بشیم و حتی سرمربی خوش فکرمونو بابت همین نایب قهرمانی اخراج کنیم ، سرمربی که طی دوسال قهرمان و نایب قهرمان لیگ شده بود و با داشتن حریفانی چون الهلال العین دالیان جوبیلو و نیروی هوایی عراق نایب قهرمان آسیا شده بود اونم بازیی که حریف ژاپنی تو قوطی بود و سیزده موقعیت گل داشتیم
    • انتقام شوم IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      به این جمله دقت کنید : « انگار مسئولیت حفظ اعتبار فوتبال ایران در آسیا فقط به عهده سرخ‌هاست » فقط یه آدم متوهم میتونه چنین اظهار نظری داشته باشه البته بهشون حق میدم چون و قتی یه ساعته از اون بالا جوری بکشن پائین که تا الان هم سرگیجه گرفته باشین چنین ....... به خورد مردم و هواداران نوجوانتون میدین
    • ناشناس IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      تو چند سال گذشته همه تیم ها رو فدای تبم‌سوگلی کردند خیلی ها لال بودند حالا‌ باید نتیجه لال بودن و حق خوری این سوگلی راببینند هرچند این مثلا متن ها هم برای گرفتن پول بیشتر و حفظ اپارتاید رسانه ای است
  • 2060889367 IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    ای کاش بعد باخت استقلال هم اینجوری پیراهن خودتونو جررر میدادین ....عدالت.....
  • میهن IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    حقیقت اینه: بخش بخش کشور ما با دنیا ناهماهنگه:سیستم اقتصادی، سیاست های کلان ما، ورزش، مذهب و... ناهماهنگی ب خودی خود بد نیست. بد اونجاست ک ما میگم همینی ک ما بعنوان سیاست، دین، اقتصاد میگم درسته شماها اشتباه می کنین! دوره تحمیل گذشته.
  • زاینده رود IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    چرا این تحلیل و دفاعیه ها رو موقع باخت استقلال ک جلوی الهلال با نصف تیم فصل قبلش شرکت کرده و بهترین بازیکناش رو بخاطر مسایل مادی از دست داد ، نداشتید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • ... IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      الهلال اینطوری یرنامه ریزی کرده بود که با یک تیم به ناهماهنگ و بهم ریخته و ضعیف توی یک هشتم و پنج بازیش توی لیگ عربستان بازی کنه جون میدونست نیازی نیست و بهرحال برنده است تا نشه بازیش رو آنالیز کرد. خدا به فوتبال ایران رحم کرد الهلال یک هشتم ، الهلال یک جهارم نبود. وگرنه سرسوزنی آبرو واسه فوتبال ایران نمونده بود.
    • سیدرضا IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      همین توهمات هست که باعث میشه بعداز برد کاملا اتفاقی جلوی تاجیکستان که جایی در فوتبال نداره حماسه سرایی کنین . مرغ پخته به این حرفای شما خندش میگیره ، الهلال بازی قبل این الهلال نبود . وقتی از حرفای قلیچ رج میزنین نایب قهرمانی براتون افتخاره ، نایب قهرمانی که برای ما تلخترین روز فوتبالی بود
    • ... US ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      نه همین الهلال بود!! واقعا متوجه نیستید یا اینکه خودتون رو به نفهمیدن زدید تا توجیهی واسه احساس افتخار از باخت دو هیچ در بهترین شرایط ممکن میزبانی پیدا کنید. همون مرغ پخته ای که میگید تفاوت سطح دو الهلال رو می‌فهمد که از نظر شما تو یک هشتم تا دندان مسلح بود تو یک چارم یه تیم معمولی یود.
    • سیدرضا IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      مشخصا همون الهلال بود با این تفاوت که بعداز برد دوهیچ جلوی استقلال که به شهادت همه یک سروگردن تیم ما بهتر بود رفتن نقاط ضعفشونو برطرف کردن و الکی هوادارها و کارشناسا اونارو باد نکردن ، کاری که شما با تیمتون کردین بعداز اون برد خفت آمیز جلوی تاجیکستان . دست بردارین از این توهماتی که جوجه تو تخم هم بهش میخنده . روی چه حسابی میگین الهلال با بازی قبلش فرق داشت وقتی تمام ستاره هاش تو زمین بودن مقابل استقلال؟
  • محسن IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    کسی این مسئولیت رو بهشون نداده بود. خودشون برای کری خوندن گفتن ما آبروی ایرانیم. ما که می دونستیم آب زیر ایرانم نیستند.
  • مسعود IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    چه عجب یه تحلیل فنی و بدور از سیاه نمایی نوشته شد در خبر ورزشی!!
  • ۴۴۴۴ IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    بعد باخت استقلال هم چیزی گفتید تا پرسپولیس میبازه همه شروع میکنن به گفتن دلیل و صدهزار دلیل بس کنید باختید تموم شد رفت
    • محسن پرسپولیسی شش آتیشه US ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      برادر داری خودزنی میکنی این کسی که اینهارو نوشته بدون رنگی در نظر گرفتنه داستان اینها رو نوشته داره کل سیستم رو میگه اشتباهه،یک نفر هم که داره حرف حق رو میزنه شما نمیخواید ببینید،ولی میدونی چرا بعداز باخت استقلال ایران این حرفها رو نمیشد نوشت؟ چون مسئولان کشور میگفتن استقلال و فولاد و تبریز و اصفهان که هرسال دارن میبازن به اینها که هیچ تو ایران هم حرفی برا گفتن جلوی پرسپولیسی ندارن که وضع مالی و ثبات مدیریتیش از خودشون هم ضعیف تره پس چطور توی آسیا انتظار نتیجه گرفتن دارید ازشون،ولی وقتی بهترین تیم پنج سال اخیر ایران میره تو آسیا و هیچ حرفی جلوی دلار ها و میزبانیه عربستان نداره دیگه مسئولان کشوری هیچ حرفی واسه گفتن ندارن
    • محمدرضا IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      برادر من یه کم بهت بر بخوره که جرا انقدر عربستانی ها در آرامش ورزشگاه پر کردن یه کن بهت بر بخوره که چرا میتونن انقدر بازیکن هایه با کیفیت خارجی بگیرن یه کم بهت بر بخوزه که آسیا یه راحتی میزبانی میده بهشون و انقدر امکانات دارن اتقدر حرف هایی که از روی تعصب قرمز و آبی ول کن به اصل داستان یعنی عقب موندگی ماست نگاه کن
    • سیدرضا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      برادر من این برخوردنا چرا اونروزی نبود که استقلال بجای میزبانی رفت دبی؟مشکل هوادارهای استقلال همینه که چرا به شما برنخورد وقتی که نادری ایلیچ دیاباته قایدی اسماعیلی قبل از بازی با الهلال مدیر نالایق باعث جداییشون شد . مشکل اینجاست که به شما حتی در صورت باخت تیم ملی بهتون بر نمیخوره و باعث شدین خوش فکرترین سرمربی تاریخ فوتبال ملی ما از ایران بره
  • امید IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    این مطلب فراتر از تعصبات باشگاهی هست و لطفا کاری نداشته باشید که چرا بعد از باخت استقلال و .... این موضوع مطرح نشده !! به دلیل موفقیت‌های چند سال اخیر پرسپولیس و اینکه به عنوان تنها نماینده بازمانده ایران در آسیا به میدان رفت. نویسنده به خوبی اشاره کرده که دو بار فینالیست شدن پرسپولیس فقط و فقط به دلیل تلاشهای بازیکنان و کادرفنی متبحر بوده و باعث لاپوشانی معضلات بیشمار و سو مدیریتها شده بود! ۲ روز قبل از پرواز و ۵-۶ ساعت معطلی و بازگشت تیم به منزل !!!!! هرج و مرج و آشفتگی و بی برنامگی به بالاترین حد خود رسیده !! ۲۶ مهرماه هست و حداقل باید ۵ هفته از لیگ می‌گذشت ولی پرسپولیس بعد از ۴ ماه بدون مسابقه رسمی باید در برابر یک تیم متمول و پرستاره و حرفه ای قرار بگیرد آن هم با اتفاقات عجیب ۲ روز قبل از مسابقه !!! در پایان باید تاکید کرد دلار ۲۷ هزار تومانی امان مردم را بریده !!!!
    • حامد IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      دوست عزیز اگر لیگ هم شروع شده بود و تیم در کوران مسابقات بود اقا یحیی امر میکردند سازمان لیگ بازی های پرسپولیس رو عقب بندازه . مگه الان هفته اول رو براش تعطیل نکردن ؟ مشکل جای دیگه است عزیز برادر .
  • تاج IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    ابرو نمیبردی حفظ ابرو پیش کش//امیری 4 دست و پا شد جلوشون از 100 تا گل بدتر بود...
  • 4444 IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    به نظرشما کل کارشناسان و ورزشدوستان تفاوت داشتن رییس فدراسیون و نداشتن رییس فدراسیون فوتبال تاثیری در فوتبال ایران ایجاد میشه من میگم نمیشه چرا؟ چون اگر رییس نداشتیم وضع ما از این بدتر که نمیشد(میزبانی که به ما نمیدن،اعتنایی به اعتراضات ما نمیکنند،باقلدری میزبانی را برای خودشان میگرندواز ورود تماشاگران ما جلوگیری میکنند،میگویند به کشور شما نمیاییم ،تازه ازتقویت تیم برای اوردن بایکن خارجی جلوگیری میکنه و همیشه در جهت تضعیف نمایندهایش اقدام میکن و..........حالا اگر رییس نداشیم وضع بدتر از این داشتیم؟ننگ بر این فدراسیون بی عرضه و پر مدعا
  • فرشید DE ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    مطلب فوق بدور از یک کارشناسی ورزشی می باشد بنظر می رسد چنان عقده باخت داره در قلب نگارنده سنگینی می‌کنه که نگران سلامتی ایشان هستم جناب وقتی تو این چند سال تمام امکانات را برای یک تیم هندل شده چرا نباید تیم نتیجه بگیرد اتفاقا باید مادر فنی و بازیکنان این تیم را آنالیز و کارشناسی کرد کادر فنی که باید وقتش و سوادش را در زمین تمرین و مسابقه بگذارد قبل از مسابقه یا در فضای مجازی رجز خوانی میکردند و یا مصاحبه رادیو و تلویزیونی و ادعای تیم برتر و کهکشان ی ووووو خوب نتیجه چه شد هیچی موضوع اینه که بخش بزرگی از کارشناسان و نویسندگان ورزشی دلال این باشگاه هستند و امروز که منافعشان در خطر هست یا نشد که جوایز بگیرند اینهمه عقده گشایی میکنند چشماتونا باز کنید و امکاناتی که این چند ساله در اختیار این باشگاه خاص بوده را ببینید بعد حرف بزنید دوبار فینال رفتن با این امکانات کار خاصی نبود کما اینکه ما قهرمان آسیا داریم ووووو بهتر است حداقل این نظرات را برای خودتان تعریف کنید نه برای دیگران که به شما بخندند
    • کیسه کش متوهم بی منطق IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      متأسفانه چنان این دروغی که برای تسکین شکست های تیمتون و عقده موفقیت های پرسپولیس تو این شش سال به خودتون تلقین کردید که به هیچ وجه منطق رو متوجه نمیشید؟! حتی این تحلیل با وجدانی که نویسنده باشرف خبر ورزشی در دفاع از مظلومیت فوتبال ایران و تیم های کیسه و پرسپولیس نوشته شده؟! همه امکانات برای پرسپولیس هندل شده؟؟؟؟؟ خخ واقعاً حال به هم زن شده دیگه اینهمه بی منطقی و عقده فرو خورده کیسه کش ها؟! بزرگترین دلیل ضد پرسپولیس بودن وزیر نالایق ورزش فراری دادن بهترین مربی تاریخ پرسپولیس آقای برانکو ایوانکوویچ عزیز هستش یعنی میخواید اینم انکار کنید؟! شما بگید این چه جور هندل امکانات هستش که بهترین مربی تاریخ پرسپولیس رو فراری دادن اونم به بهانه نبودن پول؟! در حالیکه آقای برانکو ایوانکوویچ عزیز بیشتر از قراردادش برای آقایون درآمد زایی کرد؟! من با هزار دلیل و منطق قاطع ثابت میکنم که نه تنها از پرسپولیس حمایت نکردن بلکه برعکس تا آخرین لحظه عمر ننگین دولت چوپان دروغگو کلید ساز به پرسپولیس ضربه زدن فقط حیف که اینجا با این کامنت نمیتونم به توهم و عقده شما پایان بدم.واقعا که ترحم انگیز هستید شما موجودات بی
  • سیدرضا IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    این نوشته با سلیقه ای کاملا رنگی فقط و فقط داره از پرسپولیس حمایت میکنه . مضحکترین حرف اونجاست که میگن این الهلال با الهلال جلوی استقلال فرق میکرد ، انگار نه انگار که بازی قبل الهلال جلوی استقلال بود . مشکل اینجاست که بعد از برد کاملا اتفاقی جلوی تیم تاجیکستانی که هم رده با افغانستان و پاکستان هست اومدین این بردو حماسه تبدیل کردین بردی که جز خفت چیزی عاید فوتبال ما نکرده بود در عوض الهلال رفت نقاط ضعفی که استقلال براحتی و با آنالیز و بازی خونی سرمربیش دست روش گذاشته بودو برطرف کرد ، خیانت حضور خبرنگارهای رنگی از جنس شما تو فوتبال ایرانه
  • مهران IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    بازی چندچندشد؟؟؟
    • سیدرضا IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      شما دوغتو بنوش عزیز
    • مهران IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      راست میگند3تاخورد3تاهم نخورد؟؟؟میگندتوپ ازوسط زمین اونطرف ترنمیرفت راسته؟؟؟راست میگندلنگیاازخداشون بودزودبازی زود تموم بشه تازه وقت کشی هم میکردندبعد3تاگل خخخخخخخخخخخخ خدایا منو ببخش ولی مقصرخودشونند
  • میلاد IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    صدا و سیما میخوره حق پخش رو و این پول حرومه چون هوادار راضی نیست
  • 8آتقی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    متاسفانه بعضی از مدیران و مسئولین فاقد غیرت ملی هستند واز بی اعتباری و بی وجاهتی مردم شب خواب به چشمشون نمیرفت، فقط بفکر تبانی و زد و بند برای تصاحب میز ریاست هستند در حالیکه هنوز آداب نشستن پشت همان میز و صندلی غصبی رانیاموختند
  • 6 IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    بازي تموم شد و رفت و روسياهيش به كيسه ها موند! كيسه كيسه ايرين پلاست... رو عشق است خخخخ
  • .. IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    چرا ماستا رو میرینی تو قیمه ها
  • سعید IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    شمابگیدسرمربی کجادوره دیده چقده درس خونده ازعلم فوتبال چی میدونه،چن تاهوادارزیر۱۵سال دارن که به بقیه تیمها بی احترامی میکنن،۶ساله هرسال به یه بهانه استقلال رومتلاشی کردن بسه دیگه یه جا میترکه جلوعربها وگندش درمیاد،بس کنیدبادکردید تیم جعلی باجامهای اسنپی باباشون هم رفت ننشون هم همینطور تیم بدون ننه وباباهمینه همینه
  • سپاهان IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    ابروی ایران فقط سپاهانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی