پرسپولیس فوری به خاطر شعارهای نژاد پرستانه از الهلال شکایت کند/ AFC رسیدگی نکرد از طریق FIFA اقدام کنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی و کاپیتان پیشین پرسپولیس بیشتر از باخت مقابل الهلال عربستان از موضوع دیگری ناراحت و دلخور است.

ماجرا به ویدئوی کوتاهی برمی‌گردد که تماشاگران الهلال عربستان توهین‌های زشتی به ایرانی‌ها کردند و ... خودتان صحبت‌های درخشان با خبرورزشی را بخوانید و قضاوت کنید:

آقای درخشان، می‌خواستیم نقطه نظرات شما را درخصوص دیدار الهلال و پرسپولیس بدانیم؟

من بیشتر از شکست از یک موضوع دیگری ناراحت هستم و واقعا اعصابم خُرد شده است.

ماجرا چیست؟

متأسفانه فیلم کوتاهی از شعارهای طرفداران الهلال عربستان روی سکوها به دستم رسید که...

کدام فیلم؟

الفاظ زشت و نژادپرستانه ای به کار برده بودند. واقعا جای تأسف دارد که گروهی مثلا تماشاگر فوتبال شعار " ایرانی بشنو، تو هزار ساله برده ما هستی و..."

یک چیزهایی را ما هم دیدیم که خیلی زشت و ناپسند بود.

بله، من می‌گویم میزبانی را گرفتید نوش جانتان! نفوذ داشتید و به ایران نیامدید نوش جانتان! بازی را بردید نوش جانتان... اما این شعارهای زشت و توهمی‌جایی در فوتبال ندارد. همین امروز باید باشگاه پرسپولیس و آقای صدری به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کنند. فدراسیون فوتبال هم اینجا باید خود را نشان دهد و به باشگاه پرسپولیس کمک کند.

اتفاقا یکی از شعارهای فیفا مبارزه با نژادپرستی است؟

بله، اگر باشگاه پرسپولیس از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا به نتیجه نرسید باید به فیفا شکایت کند. تماشاگران الهلال حق نداشته و ندارند شعارهای نژادپرستانه در استادیوم سر بدهند و می‌توان آنها را محروم کرد.

به نکته جالبی اشاره کردید. الهلال تیم خوبی بود و بازی را برد اما این رفتارها توجیهی ندارد.

دقیقا همین طور است. میدان فوتبال را با جای دیگری اشتباه گرفته اند. خیلی مسائل وجود دارد و ما هم می‌توانیم همه چیز آنها را مسخره کنیم اما احترام اصل مهم در ورزش و فوتبال است. نباید اجازه داد این شعارو رفتارها ادامه پیدا کند.

بسیارخوب، بازی را چطور دیدید؟

درمورد بازی می‌توان یک روز حرف زد اما واقعیت این است که الهلال قوی تر از ما بود و زور بردن این تیم را نداشتیم.

چرا؟

در تمام نقاط از ما سرتر بودند. برخلاف ایران لیگ عربستان در جریان است و الهلال در کوران مسابقات بود. پرسپولیس اما فقط بازی دوستانه برگزار کرده که خیلی نمی‌تواند کمک کند. از طرفی یکسری مشکلات در پرواز، حضور در عربستان و... هم وجود داشت که شاید دیگر الان جایی برای صحبت در مورد آن نیست.

الهلال عربستان چند ستاره فوق العاده خارجی و 6 بازیکن ملی پوش داشت؟

هافبک چپ پل و برزیلی این تیم، پریرا هر کاری دلش خواست کرد و گومیس را هم در محوطه جریمه دیدیم چقدر مهاجم زهرداری است. ملی پوشان الهلال به ویژه سلمان فرج فوق العاده بودند.

سالم الدوساری هم خیلی خوب بازی کرد و گل اول مسابقه را زد؟

بله ولی سلمان فرج مثل یک ساعت دقیق وسط زمین کار کرد. خیلی خوب توپ می‌گرفت، پاس می‌داد و بازیسازی می‌کرد. باهوش و خونسرد بود و کاملا وسط زمین را از آن الهلال کرد.

ضعیف ترین بازیکن پرسپولیس چه کسی بود؟

نمی‌توان اسم یک نفر را آورد. همه بد بودند و شاید یکی از بدترین بازی‌های پرسپولیس بود که من فکر می‌کنم ممکن است برای هر تیم بزرگی این اتفاق بیفتد. یک روز ممکن است بدترین روز شما باشد و البته به بهترین روز الهلال خورد. من بعید می‌دانم الهلال همیشه بتواند در این سطح بازی کند چون در لیگ عربستان هم نتایج خوبی نگرفته است.

می‌دانیم شما علاقه زیادی به مهدی ترابی دارید. فکر می‌کنید دلیل نزول شدید ستاره پرسپولیس در دیدار با الهلال چه بود؟

به نظرم بازی نکردن در تیم ملی خیلی روی مهدی ترابی تأثیر گذاشته بود. او در این مدت فقط تمرین کرده و حتی یک دقیقه هم بازی نکرده است. به همین خاطر از لحاظ روحی و فنی پاشیده شده و انشالله با کمک کادرفنی او به اوج برمی‌گردد.

عملکرد یحیی گل محمدی را چطور دیدید؟

ما نمی‌توانیم و نباید با یک شکست یحیی گل محمدی را قضاوت کنیم. او نشان داده مربی باهوشی است و در دو سال اخیر هم کارنامه خیلی خوبی داشته است. شاید الان راحت ترین کار ممکن انتقاد کردن باشد اما باید به یحیی و کادرفنی پرسپولیس اعتماد و از آنها حمایت کرد. این تیم باید هرچه زودتر ریکاوری کرده و برگردد. همین جمعه پرسپولیس با فولاد بازی دارد و فراموش نکنید این مسابقه در اهواز برگزار می‌شود.

به بازی با فولاد خوزستان اشاره کردید. آیا شکست برابر الهلال عربستان روی نتیجه این بازی تأثیر می‌گذارد؟

امیدوارم نگذارد. این تیم باید باخت به الهلال را فراموش کند و من فکر می‌کنم پرسپولیس با اولین برد دوباره به شرایط نرمال و عادی باز خواهد گشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سعید IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    ما خوابیم وتاریخ رو یا نمیخونیم یا فراموش کردیم که اجداد وحوش این جماعت چه بر سر مردم وسرزمین مان اوردند. بازم سر ودست بشکنیم والتماس کنیم که این جماعت معلوم الحال ما رو توی کشورشون برای مراسمی مثل حج راه بدن.به خدا شرم اوره.شرم اور
    • میلاد IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      هفته پیش بعداز دیدن عکس میزبانی الهلالبها چند نفر مدام میگفتن‌ملتها باهم دوستن و مشکلی ندارن . امیدوارم جوابشونو گرفته باشن و دیگه گل واره نگن
    • زنده‌باد سیستان IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      سلام. بیشتر ایرانیان بیگانه پرست هستن نوکر افغان عراقی امریکایی اسراییل هستن. چیزی هست که خودشون خواستن بیشتر مردم ما روشنفکر هستن و تازه به دوران رسیده. ایرانی واقعی الان سوزنی هست در کاه دونی هرکی پیداش کنه خوش بحالش اگر من بودم سرو سامونش میدادم تا تعدادش بیشتر بشه تا ایرانیان بیگانه پرست. مردم ما از تاریخ درس نمیگیرن فک میکنن اون اجدادشون بوده حمله کرده به ایران ولی دیدید! کسی که در تاریخ به ایران حمله کرده قایل اعتماد نیست چه از همسایه چه از اروپایی.
    • ساوالان IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      فدراسیون ایران براحتی می تواند پی گیری کند. از طریق فیفا.شعار نژادپرستانه محکومیت سنگین دارد!!!!!!!! اگه شکایت کند!!!!! دیشب عزیزی خادم را دیدم در برنامه تلوزیونی حرفهایش را شنیدم . فاتحه. این بشر هیچ بار فنی ندارد!!!!!!!!!!!!!
    • پارسه IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      وقتی رییس جمهور و سرلشگر یک کشور کمتر از یک ماه دو بار به پیشینه تاریخی و نماد ملی یک ملت توهین کنند از خارجی ها چه انتظاری میشه داشت! از این حضرات به کجا شکایت کنیم؟ متاسفانه جفت پراکنی همسایه شمالی و وقاحت همسایه های غربی و جنوبی ریشه در داخل کشور خودمون داره. ریشه در بیسوادی و بی هویتی یه عده که تو حرج ومرج بدون هیچ تخصصی به پست و مقام رسیدن.
    • دانیال IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      دوست عزیز جناب پارسه هفته گذشته فرمانده نیروی هوایی و نیروی زمینی ارتش صحبت کردن . نکته جالب اینکه چیزی در مورد توان یا تجهیزات ارتش نبود بلکه ۸۰ درصد صحبتشون راجب حجاب بود . بنظرتون عجیب نیست
    • سینا IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      دوستان گرامی دقت بفرمایید که عیسی آل کثیر کاملا زبان عربی رو میفهمه و اگه شعار نژاد پرستانه یا توهینی بود قطعا متوجه میشد و تا الان پرسپولیس شکایت کرده بود
    • مهدی US ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      آقای درخشان خوابه اونا درست گفتن تازه 400 سال هم تخفیف دادن چون اصلش 1400 ساله
    • هموطن IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      دوستان عزیز! بیخود حرص نخورید و الکی رگ غیرتتون باد نکنه! این کلیپ اشتباه ترجمه شده، احتمالا عامدانه! برای فرافکنی و هوچیگری و کمرنگ کردن باخت. هرکسی یا گروهی این کار را کرده کار بسیار زشت و زننده ای کرده. هدف وسیله را توجیه نمیکند. نباید برای فرار از باخت فوتبالی از احساسات ملی مایه بگذارید. باختید تمام شد رفت. اخلاق را نبازید.
    • رحمان IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      این ترجمه کاملا اشتباهه و بدون آگاهی لطفا عجولانه تصمیم نگیرید. ۱۴۰۰ سال و ... را از کجا در آمده. کمی تعقل خوبه
  • سردار IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    اینها نوادگاه همان هایی بودن که دختران را زنده بگور کردن پیامبر هم نتونست اینها رو آدم کنه .اینها آدم بشو نیستن
    • H IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      پیامبر هیچ خدا هم بیاد ادم نمیشن . بزار تا جون دارن بگن بردشونیم
    • احمد IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      شماها ذاتتون خرابه اگه پیامبر ادمشون نکرده بود و اونها اسلام پاک رو به ایران عزیز نیاورده بودن الان تو نه خواهر رو میشناختی و نه مادرت رو. این آقای درخشان جوری حرف میزنم که انگار تو ورزشگاه های ما نبوده. رکیک ترین فحش ها رو تماشاگران ما همیشه سر میدن. باخت با ذلت رو باید تحمل کنین حقتونه
  • MAMALI IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشه حتما باید شکایت کنیم تا از حق ایران دفاع کنیم اینجا دیگه بحث فوتبال و پرسپولیس نیست بحث فرهنگ ، گذشته و آبروی ما ایرانی ها هست که فارغ از فوتبال و پرسپولیس و استقلال باید پیگیرش باشیم تا دیگه شاهد اینجور حرکات نباشیم .
    • اس اس IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      خخخخخخخخخخخخخخخ این مدیران یه میزبانی بازی فوتبال رو نمیتونن بگیرن اونوقت درمورد شعارهای نژادپرستانه اقدام کنن ؟ بچه شدین ؟!!
  • تاجی با اصالت IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    به عنوان یک استقلالی حرفهای آقای درخشان را تایید میکنم واقعا رشته یک مشت سوسمار خور به ما ایرانیها توهین کنند باید فدراسیون و وزارت ورزش شکایت کنند .اصلا تو مسابقات شرکت نکنند که اونجا هم توهین به ما بشه و هم هیچ حق میزبانی نداشته باشیم وهیچ پاداشی هم به تیمهای ما نمی‌دن بهتر که شرکت نکنیم.
  • **** IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    دقیقا استقلال هم در کوران مسابقات نبود هم وقت کافی برای هماهنگی با بازیکنای جدید رو نداشت ولی لنگ بیش از 1 ماه فرصت برای جذب و هماهنگی بازیکنانش داشت توجیح پشت توجیح ههههههه درمورد توهین نژادپرستانه نه زور لنگ میرسه نه فدراسیون چون افراد نالایق و ناکارمد در راس کار هستند کاری از پیش نمیتوند ببرند راستی کمک 28 میلیاردی فدارسیون به لنگ بابت چه خدمتی هست پرداخت میکند ؟
    • پرسپولیس IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      بحث تیم نیست دیگه الان شده بحث ایرانی و باید پرسپولیس شکایت کنه تو هم خودتو نکش نه پرسپولیس ۲۸ میلیارد میگیره نه کسه دیگه ای تا تیم ها خصوصی نشن همین آش و همین کاسه
    • سید IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      امسال هم هیچی نمیشود چون دوبرابر پرسپولیس بدهکارید بازیکن و مربی خارجی آوردید فدارسیون هم دلش برای تان سوخت ده سال بدون جام
  • ایران IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    بخدا راست میگن ما 1400 ساله برده شون شدیم خبر نداریم، شکایتم راه به جایی نداره فعلا دنیا دست این وحشی هست
  • پرویز IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    بنظرمن هم سریعا باید از راههای قانونی شکایت کرد همانطور که گفتند فیفا مخالف شدید شعارهای نژاد پرستانه است همانطور که از بازیکن پرسپولیس بخاطر بخاطر کشیدن گوشه چشم شکایت کردند و نتیجه آنرا دیدید هرچند شکایت ما متاسفانه بخاطر عدم نفوذ در آسیا ممکن است نتیجه زیادی ندهد در اینصورت به فدراسیون جهانی باید شکایت برد و دست روی دست نباید گذاشت هر چند که مسئولین ما شاید به این شعارها زیاد بدبین نباشند که بحث دیگری است ؟؟؟؟؟
  • سید IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    فنونی زاده عصطغلالی میگه : پرسپولیس بدون بابا مسعود هیچ هست مگر نمی بینی ..اصلا تو فوتبالی هستی ؟ پرسپولیس با ۱۳ بازیکن در بین ۳۲ تیم به فینال اومد نه چهارجانبه ۳۵ و ۴۰ سال پیش. پرسپولیس ۷ تا بازیکن رفتند با ۱۶ بازیکن بین ۳۲ تیم به فینال آسیا اومد نه چهار جانبه سی سال پیش که حق پیکان و پاس بود نه تاج این پنج سال قهرمانی و ده سال دست تون به جام نرسیده و متخصص آسیا بودن تان و دست سه رفتنمان و صد میلیارد بدهکاری تون و چهار بار کسر امتیاز اومد که همدلی شد و....و.... این چه سوختنی ست که داد همه را درد آورد امسال هم میگید وزیر پرسپولیسی .. شک نکنید با ۶ امتیاز ششمین قهرمانی مال پرسپولیسه
    • محمد IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      یه وقتایی موجبات خنده وشادی ملت رو فراهم میکنید تنها کشوری توی دنیا هستیم که از افتخار یه تیم کشورمون توی آسیا که هر ساله فیفا وای اف سی تبریک میگن به این تیم ناراحتیم وقبولش نداریم جای اینکه افتخار کنیم باهاش درسته تیم پرسپولیس شصت ساله نتونسته قهرمان آسیا بشه ولی با بی ارزش کردن قهرمانی یه تیم دیگه هیچوقت نمیشه شخصیت قهرمانی پیدا کرد توصیه میکنم جای اینکه بخواهید افتخار کنید به جام های داخل ایران که با هزار حرف وحدیث به دست میاد یه قهرمانی آسیا بگیرید با اینهمه حمایت که از تیم میشه اونوقت افتخار کنید وباید ما هم مثل پاس یه قهرمانی داریم وکری بخونید با این تیم و پرسپولیسی های واقعی اصلا قهرمانی های پرسپولیس بهشون لذت نداد چون قهرمانی وقتی لذت داره که با تضعیف باقی تیم ها همراه نباشه در مورد چهار جانبه ای هم که میگید دقیقا خود پرسپولیس هم توی همین چهارجانبه ها بود اگه عرضه داشت جام می‌گرفت مثل استقلال نه اینکه بیاد بی ارزش بخونه زحمت یه تیم مملکتش رو التماس
  • آذرخش IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    این خط واین نشون_! اگه دیدید رئیس و وزیر کاری کردند فقط چسبیدند به میز و صندلی و چیزی که براشون مهم نیست اذت این مردم، و فقط حرف و وعده های احمقانه!!
  • سید IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    جناب درخشان....اینو فدراسیون باید اقدام کند نه تیم پرسپولیس! تازه رکیک ترین حرف ها را به ایران و ایرانی بزنند : مگر کی رو داریم....فوقش یک جلسه محروم یا یه ۲۰۰ میلیارد میدن حل می کنند آی اف سی و فیفا مدیون الهلال و عربستان هستند خدا پدر مادرت بیامرزد یا نگهدارد
  • امیر IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    بنده استقلالی هستم واز باخت شما بسیار خوشحال. ولی کاش این باخت بایه تیم دیگه ای جز عرب اتفاق میفتاد.ازاین حرفا گذشته مشکل با شکایت حل نمیشه. یه زمانی آمریکا ژاپن رو با خاک یکسان کرد. چون زورشون نمیرسدچیزی نگفتن. سکوت کردن ولی تلاش وکوشش کردن تا بجایی رسیدن که الان به آمریکا بعضا دستورهم میدن. وقتی ما خودمون با خودمون نمیسازیم، وقتی علی دایی، مهدوی کیا، کریمی که هرسه توانایی رسیدن حتی به فیفا رو هم دارن ولی کسی از داخل پشتشون نیست، از یه مشت آدم سوسمارخور، بیابان گرد چه انتظاری داریم. ازماست که برماست
    • سیدرضا IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      استقلالی هستی؟ اونوقت روچه حساب و سوادی کریمی و کیارو لایق کنفدراسیون آسیا میدونی ولی تحصیلکرده هایی چون قربانی و هادی ماجدی یا صالح رو نام نمیبری . کریمی رو چه سوادی باید بره کنفدراسیون ؟ چرا امیر نباید با این دلایل بره ؟ حداقل امیر دیپلم داره کریمی که سیکل هم نداره و کیا دیپلم ردیه . خوب بیاو بعنوان پرسپولیسب حرف دلتو بزن . آوردن نام دایی کنار کریمی مضحکه
  • محسن IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    منکه بعید میدونم شکایت کنن، هرچند بیراه هم نمیکن ما مثل بردشون شدیم، البته فشار شکستاشون تو جاهای دیگه هم هست ک این شعارا رو میدن
  • طرفدار حقیقت IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    از ماست که بر ماست. تازیان سوسمار خوار وحشی به دلایلی این حرفو میزندد.دو قرن سکوت کذشت و ما اونها رو از ایران بیرون کردیم و بارها ازشون انتقام شکست قادسیه رو گرفتیم. قرنها بعد دلاور مردان ایران زمین هم خواب صدام تازی رو اشفته کردند و واجازه ندادند به قول خودش قادسیه دوم رو تکرار کنه و سرزمین ما رو تصاحب کنه.ولی ما برده فکری و فرهنگی اونا هستیم.وقتی اسم بچه هامونو عربی میذاریم!وقتی به سرزمین تازیان برای حج میریم و پول خودمونو به سادگی براشون خرج میکنیم و از هویت خودمون هیچی نمیدونیم.در عوض پاسارگاد ارامگاه کوروش رو به روی مردم میبندیم نتیجش این میشه که تازیان به ما میگن برده!خبرورزشی شرافت داشته باش و چاپ کن.با تشکر از شما
    • مسلمانم IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      برده فکری؟؟؟اگه اسلام در یک جای دیگر ظهور میکرد بازهم همین حرف بود. چطور طرفدار حقیقت هستید و اسلام آوردن را بردگی میدانید؟! ما پیرو پیامبر و اهل‌بیت‌شان هستیم که برگزیده خدا هستند و بهتر از این آدمها نمیتونی پیدا کنی نه پیرو عربها.
  • استقلال IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    خواهشا ذهن ها رو منحرف نکنید و با دلیل صحبت کنید این کلیپ کوتاهی که آقای درخشان میگه رو چرا نشون نمیدید آقای درخشان شما به زبان عربی اینقدر مسلط هستین ما نمیدونستیم؟
    • تاج کبير اسیا IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      اره والله، دقیقا. چرا شما بدبخت ها بجای پذیرش شکست دارید بهونه می‌آورید. ضمنا با این نفوذ عربها شکایت یه چیز تقریبا عیر ممکنه،جز اینکه بازم از پول بیت المال بخوان هزینه های دادرسی رو بدن
  • همیشه سرخ IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    این کلیپی که صحبتش هست مربوط به بازی ذوب آهن در ورزشگاه کربلا عراق در بازیهای دو سه سال قبل هست و مربوط به بازی پرسپولیس نیست،همان بازی که بخاطر صحبتهای مظاهری در برنامه نود سبب حذف فردوسی پور از تلویزیون شد
  • ناشناس IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    سلام توی دنیا آن هم توی آسیا یه قانون وجود داره قانون زور و پول و نفوذ که عربستان از اون استفاده می کنه از طرفی هم دولتمردان ایران طوری ضعیف عمل می کنند که طرف مقابل پررو شده و هر غلط و توهینی که بخواد ازش سر میزنه
  • احمد IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    من یه استقلالیم ولی تحلیل آقای درخشانو پسندیدم کاملا منطقی و علمی . قابل توجه قلیچ و شیث رضایی در مورد شعار نژاد پرستانه هم دلیلش اینه که در مواجه با فرهنگ ما احساس حقارت می کنن و این شعارها برای رهایی از این احساس حقارته .
  • وحید IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    این کلیپی که آقای درخشان میگن اصلا وجود نداره و تحریف شده . من این کلیپ رو دیدم اشتباهی ترجمه شده اصلا همچین چیزی نمیگن . واقعا متاسفم با دروغ و فرافکنی میخواهید غم شکست و فراموش کنید.
    • یک ذره غیرت IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      سرتان را بی زحمت از توی برف در بیارین، همین بی احترامی را میکنن وفیلم اون همه جا پخش شده و اصلا مگه این دفعه اول وآخرشون هست، از خود بازیکنها هم که بپرسید ببینید چه حال وچه قبلا چه حرفهایی میشنیدنداز این جماعت،
  • استقلال قهرمان IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    اگه عربها همچین حرکتی انجام دادن فدراسیون باید به جد پیگیری کنه ولی اگر نیست نباید بهشون تهمت بزنیم ،
  • حیدر کراری IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    شما برده عربها هستید ؟ نمیدونستم
  • شمسعلی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    شما عروس اعرابید
    • مهدی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      اینها همانهایی هستند که پیامیر خدا را هم دروغگو ‍، ساحر و دیوانه خطاب کردند.
  • شمسعلی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    این فیلم قدیمی و چرت و پرتههههههههه و به یک نوشته و متن زیر یک کلیپ نمیشه استناد کردددد.اعراب انسان های خیلییییییییییییییییییییی خوبی هستن از کشورتون بیرون نرفتید و با این جماعت حشر ونشر نداشتید حرف یا مفت نزنید مسلمان واقعی هستن...........این کینه و نفرتی ک بین اعراب و ایرانی توسط سیاست بوجود اومده باعث یک سری دشمنی ها شده
  • پسر پرسپولیسی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    شعار نژاد پرستانه چیه؟! منظورتون همون فیلمه که توش ترجمه شده شما برده مایید. بیخیال همتون حداقل یکم عربی دبیرستان خوندید. ایرانی اسمع: ایرانی گوش کن. عینک بدتمع: قراره اشکت در بیاد (دمع:اشک) این شعار از شعار معروف هوادارای الهلاله تو بازی های تیمای خودشونم میدن الان گفتن ایرانی اون موقع میگن الاهلی، نصراوی و …
  • توفان سرخ GB ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    امان از جهالت.زمانی که ابومسلم خراسانی با رشادت ایرانیان خلیفه اموی را شکست میدهد و با باوری احمقانه خلیفه عباسی میگذارد و حماقت ایرانیان دلاور را همچنان موالی اعراب معرفی میکند چرا شهروندان سعودی و هواداران الهلال چنین تحقیری نکنند؟! باید بیدار شویم و از تاریخ عبرت بگیریم.بیدار شوید بیدار شویم
  • حسییم IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    یکی‌به‌عربی‌برای‌این عربستانیها‌ترجمه‌کنه‌بگه‌که‌ایرانیها‌فرهنگ‌وسواد‌دارند‌دکتر‌مهندس‌سازنده‌جنگنده‌وموشک‌هستند‌وبرده هیچ کشوری نیستند ولی شما عربهای جاهل‌تربستان‌که دختران‌را‌زپده‌بگور میکنین‌وبرای پزشک وموشک‌وجنگنده‌وخیلی‌چیزهای‌دیگر‌وابسته‌وبرده‌اسرائلوامریکا‌هستین وواینقدر‌جاهل‌وعقب‌افتاده‌هستین‌که‌ادمهای‌نخبه‌خودتان‌را‌میکشین‌مثل‌خاشق‌چی‌‌حالا‌ما‌برده‌هستیو‌یا‌شما‌تروریستهای‌ادم‌کش
  • ناشناس IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    چه انتظاری میشه داشت وقتی مملکت به دست عرب داره اداره میشه درست میگه ما برده عربها هستیم اینهایی که اینهمه به سرمون میارن مگه عرب نیستن
  • ناشناس IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    همین پدرسوختها عیسی آل کثیررو هرجورشد6ماه محرومش کردن
  • احمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    ایران به بابک خرمدین نیاز داره
  • احمد IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    روی سخنم باشمسعلی وانسانهای امثال ایشان هست که عرب پرست هستند .پیشنهاد می کنم کتاب دوقرن سکوت استاد عبدالحسین زرین کوب را مطالعه کنید شاید فهم وادراک شما افزایش یابد انشاالله
  • مهدی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    پیگیری و شکایت به جای خود ، اما سوء استفاده اسلام ستیزها ممنوع
  • عادل دلپاک IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    سلام. جناب آقای درخشان متأسفانه شما ترجمه غلط روی کلیپ را فقط دیدید و در واقع شعار تماشاگران الهلال میگفتن. ایرانی بشنو چشمت گریان است. برای این شکست امشب را با درد خواهی گذراند... اصل گفتار کلیپ این بود و نه ترجمه غلط بروی کلیپ نوشته شده بود. موفق باشید
  • محمودی خوزستان RO ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    سلام دوستان عزیزم بنده خوزستانی و بختیاری هستم و در کنار برادران عرب زبان زندگی میکنیم. لطفا و لطفا اینقدر تخم نفرت و نفاق رو در دل مردم نکارید.برادران عرب بسیار مردم شریفی هستن و در این کلیپ هم بنده خداها طرفدارای الهلال یه شعار همیشگی رو سر میدن ، (ايراني اسمع عينك بتدمع والليله هذي لازم تعاني ) یعنی: ایرانی امشب اشکاتو میبینیم و زجر میکشی ، تو تمام بازی ها من جمله النصر و الاهلی هم همین شعارها رو میدن. حمید درخشان خوبه یکم مطالعه بکنی بعد اینجوری اظهارنظر بکنی. بس کنید این همه اختلاف رو ، بازیچه دست افرادی سوخته ای مثل درخشان نشید. ادمین ازت خواهش میکنم به حرمت خوزستان منتشر کن.
    • شهروز IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      درود همتبار عزیز، همانطور که به درستی توضیح دادی هیچ توهینی در کار نیست. کرکری فوتبالی می خوانند که همیشه در ورزشگاههای کشورهای عربی معمول است. متاسفانه ناآشنایی مردم به زبان عربی باعث این سوء تفاهم شده. ایرانی اسمع یعنی ایرانی گوش کن، عینک بتدمع یعنی اشکت درمیاد، اللیل هذه لازم تعانی یعنی امشب باید سختی بکشی. این اشعار را برای تیمهای عربی هم می خوانند. هیچ صحبتی از برده و موالی نیست. کلیپ به کلی تحریف شده.
  • ایرانی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    سلام اصلا اینجوری نیست برید ترجمه کنید اصلا موالی ما هستید ۱۴۰۰سال و ... نمیگن بهونه نیارید باختید بدم باختید
  • علی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    ارام اقای درخشان و عزیزانی که رگ گردنتون ورم کرده مگه خوده حضرات ارزشی از دیوار سفارت عربستان بالا نرفتن و اون جریانات رو راه ننداختن که الان نتیجش شده این تا قبل از این ماجرا چرا از این اتفاقات نمی افتاد نه تو عربستان و نه تو ایران پس زیاد حرص نخورید چون دنیا دار مکافات است و این نتیجه کارهای خودمان است که داریم میبینیم
  • سیدرضا IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    حمید درخشان امثال تو که بعنوان یک مرد در سالهای پایانی عمر عمل زیبایی صورت انجام میدین و بوتاکس تزریق میکنین تا گونه دار بشین بهتر نیست از شرافت و غیرت ایرانی چیزی نگین . درد شما اینه که میبینین تو هفته وحدت مناسبات دو کشور بزرگ و ام القرای اسلامی داره دوباره حسنه میشه . اعراب هموطن ایرانی که نور چشم هستن و اعراب همسایه ی ما هم دشمن نیستن . مثل این میمونه که شعار ما که میگیم تور دروازه تیم حریفو پاره کردیم به زبون دیگه ای ترجمه بشه و بیسوادهای بادمجون دور قابچین اونو به زبانهای دیگه ترجمه کنن .بس کن .همین حرفا باعث شد طارمی اون حرکتو بعداز گل زدن به باشگاه عربستانی نشون بده . اسلام و تشیع با پودو تار ایرانی در هم آمیخته و جدا شدنی نیست
  • کیان شفیعی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    از آن روز این خانه ویرانه شد.. که نان آورش مرد بیگانه شد.. شما به چی دلخوش کردین؟ که این آقایون پیگیر حق حقوق ما و توهینی که به ما شده بشن؟؟!!!! یادتون رفته اینهایی که دارین میگین از عربها شکایت کنن، اینها هم خودشون از همون نژاد هستن؟ اینها هم عرب هستن.. سید از نسل عرب هست دیگه.. بله درست گفت.. 1400سال پیش نماینده هاشونو فرستادن اینجا، که تاریخ و تمدن و حیثیت ایرانی رو به باد فنا بدن و ما رو پایین بکشن که این عربهای سوسمارخور بیابونگرد بتونن سری تو سرها نشون بدن، و هنوز این قصه ادامه داره.. دلتون خوشه فکر میکنید آقایون بالای سری، به فکر ما و آبروی ما هستن و شکایت میکنن؟ اینها خودشون عرب هستن، چه توقعی دارین؟ اگه اینها دلسوز ما بودن، این وضعیت کشور و جامعه و اقتصادمون نبود. 9درصد منابع طبیعی دنیا رو داریم و فقط یک درصد جمعیت دنیا... این حال و روز کشور و مردم و اقتصاد و جامعه مونه.. به یزدان که گر ما خرد داشتیم.. کجا این سرانجام بد داشتیم.. با تشکر از خبرورزشی حقیقت نویس
  • بشین سر جات عرب بی‌خاصیت IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    ما هزار سال برده شما بودیم، ولی حالا اکثر کشورهای عربی نقش غلام ما را بر علیه دشمنان مان بازی میکنند و سپر بلای ما هستند. مثل عراق، سوریه، لبنان و ...
  • اردشیر همایون فر IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    برای سعودی ها همین بس که گاوهای شیرده وتو سری خور اربابشان هستند
  • متخصص چهارجانبه IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    ببینید پرسپولیس تو چه شرایطی اونجا بازی کرده حالا حسابش کن یه جوی تا حدودی شبیه این جو کیسه با العین داشت ۶ تا تو ماه رمضون خورد که اونا هم روزه بودن حالا حسابش کنید اگه کیسه جلو الهلال تو عربستان بازی میکرد چی میشد هر حمله الهلال گل بود قطعا نتیجه ایران گوام اینجا تکرار میشد برای کیسه
  • متخصص چهارجانبه IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    البته این موضوع واقعا جای کری نداره چون به حیثیت ایرانی توهین شده بخدا اگه به استقلال یا هر تیم دیگه ای چنین توهینی میشد هر ایرانی ناراحت میشد قطری ها خیلی بافرهنگ ترن با این وجود که تیم های ایرانی چندین بار اونجا شکسشتون دادن ولی هیچوقت بی احترامی نکردن، واقعا این سعودی ها ابصار پاره کردن اون از توهین به کاپیتان ژاپنی ها اینم از توهین به پرسپولیسی ها و ایرانی ها اگه اروپا بود کل فدراسیون چنین کشوریرو محروم میکرد، الحق که لقب گاو شیرده هم کمشونه
  • هموطن IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    کار انها اشتباه و محکومه، ولی مگر خود شماها به مردم هند توهین نکردید؟ آن هم از تریبون رسمی باشگاه. این کار زشت شما نه به اسم پرسپولیس بلکه به اسم همه ایران تمام شد. اونموقع کجا بودید؟
  • علی رضا ، ر IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    جناب درخشان اگه شما اهل فضای مجازی باشید که احتمالا هستید این فیلم تماشاگران الهلال مربوط به این بازی نیست ودر شعارهایشان هم آنگونه که شما فکر می‌کنید وبر اساس صحبت های آنهایی که می‌خواهند جو ایران را متشنج کنند آظهار نظر نکنید .لطفا اصل کلیپ وترجمه صحیح عربی آنرا بشنوید بعدا نظر بدهید .عزیزم ماهم پرسپوليس وشما را بعنوان پیشکسوت پرسپوليس دوست داریم
  • مهران IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    کدوم نژاد پرستانه؟چرا خودتون کوچیک و سبک میکنید. این احمقانه هست که از عرب هم کم میارین و اینطور حساسیت نشون میدین. کل دنیا بر علیه اعراب نژاد پرستی میکنن. لطفا به اسم ایرانی نکنید. مردم خود ما از نژاد پرست ترینها هستن و همیشه به اعراب توهین میکنن؟ببینم مگه اصلا اعراب نژاد هم دارن که اینطور عکس العمل نشون میدین؟
  • مهران IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    شکایت بابت این یعنی تایید حرف اعراب و احتمالا فیفا هم عکس العملی نشون نخواهد داد در قبال تیم عربی. خودتون کوچیک نکنید اعراب خیلی کوچیکتر از این حرفا هستن که بخاطرش هزینه و شکایت کنید انقدر ضعف نشون ندید. چون این ما هستیم که نژاد برتر از اعرابیم
  • پرسپولیس هزاراتیشه IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    بس کنید تادنیابهمون نخنده پیامبراسلام فرمودمن عربم ولی عرب ازمانیست
  • Omid US ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    koudom federasion? yeksery bisavad neshasteand dar federasion, nemouneash ham raftane perspolis boud
  • آتیلا IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    جناب درخشان ناراحت شدید نه بابا بیخیال این حرفها ، پس هوادارانتان در آزادی پدر مقابل چشم ملت ایران ،انواع و اقسام شعار نژاد پرستی می دادن و توهین به دیگر ملتها میکردند کریم باقری یادش ، نه بابا نه اینکه پرسپولیس ها و پان ایرانیستهای نژاد پرست نیستند ، بخدا شما..... من خیلی عوض کریم باقری وعلی دایی خجالت کشیدم
  • بالدی IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    چرا وقتی تیمی میبازه زود دنبال بهانهای دروغی میگرده این کلیپ اصلا مال این بازی نیست وبعد هم دراین کلیپ هیچ شعار نژاد پرستانه نگفته شده چرا الکی تهمت دروغ فتنه را ه میندازید من خودم عرب زبانم هیچ شعار نژاد پرستانه ای گفته نشده امید وارم کسی که این کلیپ را ادعا کرده باید تنبیه بشه کاشکی شکایت میکردن اونوقت میفهمیدید چطور به دروغ ودور از حقیقت ترجمه شده
  • 6 قدیم IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    دوستان جوگیرنشیداین کلیپ مغرضانه وبه دروغ ترجمه شده،این شعارمخصوص طرفداران الهلال وبرای همه رقبای داخلی وخارجی ساخته شده شعارعربی:ایرانی اسمع-عینک بتدمع-اللیه هذه-لازم تعانی. ترجمه واقعی شعار:ایرانی گوش کن-چشمت اشک خواهدریخت-امشب بایدخیلی سختی بکشی. پس خواهشاالکی جَو ندین
  • امیر IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    اول ترجمه کردن یاد بگیرید بعد حرف بزنید .نژاد پرست تر از ما هم کسی غیر از خودمون نیست
  • عادل IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    ظاهرا این موضوع ساخته و پرداخته ذهن بیمار یک عده دوستان هوچیگر پرسپولیسی هست که یک کلیپ که معلوم نیست حتی مال این بازی باشه را با تحریف ترجمه کرده اند تا با فرافکنی باخت افتضاحشون را توجیه کنند. به چه قیمتی؟ به قیمت توهین و ایجاد سو تفاهم و اختلاف بین قومیتها. بابا شما باختید بد هم باختید تمام شد و رفت. دیگه اینکارا چیه میرید هی داستان درست میکنید. شما که ادعا میکردید تو زمین حرفتان را میزنید. نیم ساعت قبل از بازی هم برسید میبرید ..... خود این دوستان فراموش کرده اند که قبل از بازی گوام به بدترین شکل و از طریق سایت رسمی باشگاه به مردم هند توهین کردند و حتی بابت این موضوع جریمه هم شدند. حالا نژاد پرست کیه؟ شما یا آنها؟ منصف باشیم
  • رضاحسینی IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    تصورکنم این کلیپ بازی باعراقیها بود واگه دربازی باعربستان هم برخوردتوهین آمیزداشتن ازخوش غیرتی مسئولین فدراسیون ونحوه عملکردشان در تخت جمشیدوبی اطلاعی ازتاریخ سربلندانه ایران زمین است. .....
  • تهمورث IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    حالا یهو همه واسه ما مترجم و متخصص زبان عربی شده اند و به انواع بهانه ها میخوان این توهین و شعار رذیلانه رو ماستمالی کنن. یعنی ببین چقدر داخل کشور بین خودمون نوکر و مزدور سعودی داریم که خودمون خبر نداشتیم! خجالت بکشید مزدورهای وطن فروش نوکر عرب سعودی! دستکم از خون مردم مظلوم یمن و دلاوران انصارالله خجالت بکشید. هر چند مزدور جماعت چه میفهمه شرم و حیا چیه. تنها آرزوم اینه که پیش از مرگم پیروزی دلاوران سپاه و ارتش و برافراشته شدن پرچم ایران بر فراز عربستان رو به چشم ببینم. من هم نبینم، فرزندانم بزودی خواهند دید. یه کلمه هم خطاب به سعودی ها و نوکرانشون: این غلط های اضافه بهتون نیومده، فعلا اگه تونستید مانع پیشروی رزمندگان یمنی بشید باقیش پیشکش!!
  • علی ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    آقای درخشان شما سالها در کشورهای عربی زندگی کردید. چطور ترجمه این شعار را نمی فهمید؟ کاش در اون سال ها یک کمی هم زبان عربی یاد می گرفتید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی