نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سرنوشت همه شماره‌های تاریخی استقلال/ پیراهن ژنرال و سلطان آبی‌ها به چه کسی رسید؟
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مرور لیست شماره پیراهن‌های بازیکنان استقلال در فصل بیست و یکم مشخص می‌کند با گذر زمان پیراهن‌های بازیکنان صاحب نام و عنوان این تیم حالا بر تن چه افرادی رفته است.

محمدرضا مدنی؛ نگاهی به شماره پیراهن‌های جدید بازیکنان تیم استقلال در فصل بیست و یکم لیگ برتر خاطرات شیرینی را برای هواداران قدیمی‌تر استقلال به ویژه آنهایی که فوتبال این تیم را در سه دهه اخیر دنبال می‌کردند زنده کرد.

با این توضیح که پیراهن‌های برخی از بازیکنان صاحب نام و بزرگ استقلال که با این شماره‌ها افتخارات بزرگ و زیادی برای استقلال کسب کردند حالا بر تن نفراتی است که کارشناسان این رشته و پیشکسوتان استقلال آنها را بازیکنان معمولی می‌دانند.

شماره ۶؛ روزبه چشمی

چشمی از جمله بازیکنان بزرگ و صاحب عنوان سال‌های اخیر باشگاه استقلال به حساب می‌آید که از این تیم به جام جهانی رسید و ۹۰ دقیقه روبروی مراکش بازی کرد. او پیش از جدایی از استقلال برای حضور در فوتبال قطر پیراهن شماره ۴ را به تن می‌کرد اما چشمی در بازگشت مجدد به استقلال حالا شماره ۶ را برای خودش انتخاب کرده است. پیراهنی که در سال‌های دور بر تن یکی از جنگنده ترین هافبک دفاعی‌های استقلال به نام مهدی فنونی‌زاده بود و سپس این شماره به محمود فکری رسید که او نیز ۱۴ سال با این شماره در استقلال توپ زد.

شماره ۷؛ آرش رضاوند

آرش رضاوند این فصل تصمیم گرفت با رخصت گرفتن از فرهاد مجیدی، شماره ۷ معروف این بازیکن محبوب و سرمربی فعلی تیم استقلال را برتن کند. شماره‌ای که بازیکنان بزرگی همچون مجید نامجو مطلق و یا شاهرخ بیانی (تا پیش از پیوستن به پرسپولیس) می‌پوشیدند. از شماره ۷های معروف دیگر استقلال در سالهای گذشته می‌توان به علیرضا منصوریان (در سال‌های اول حضورش در استقلال) و محمد نوازی (در سال‌های اول حضورش در استقلال) یاد کرد. البته قطعاً معروف ترین آنها کسی نیست جز فرهاد مجیدی.

سرنوشت همه شماره‌های تاریخی استقلال/ پیراهن ژنرال و سلطان آبی‌ها به چه کسی رسید؟

شماره ۸؛ سعید مهری

یکی از بازیکنان استقلال که فصل قبل فرصت زیادی برای حضور در میدان پیدا نکرد سعید مهری بود که تا آستانه جدایی از این تیم هم پیش رفت ولی حالا با جدایی فرشید اسماعیلی تصمیم گرفته شماره ۸ فصل بیست و یکم استقلال باشد. بزرگترین و سرشناس‌ترین بازیکن شماره ۸ در استقلال کسی نبود غیر از علی جباری کاپیتان و گلزن این تیم ملقب به سلطان. پس از او می‌توان به نام امیر قلعه نویی اشاره کرد که بعنوان یکی از معروف ترین شماره ۸های استقلال این شماره را می‌پوشید و لقب ژنرال را از هواداران گرفت. شماره ۸ مدتی هم در اختیار محمد نوازی بود اما با حضور مجتبی جباری این بازیکن با شماره ۸ معروفترین بازیکن دهه ۸۰ و ۹۰ تیم استقلال شد و لقب زیدان آسیا را گرفت و در نهایت این شماره در سالهای اخیر به فرشید اسماعیلی رسید.

شماره ۹؛ مهدی مهدی پور

مهدی مهدی پور فصل گذشته به استقلال آمد و شماره ۹ را برای خودش انتخاب کرد. شماره ای که در سال قهرمانی استقلال در جام باشگاههای آسیا بر تن عباس سرخاب بود و پس از او علی موسوی آن را بر تن کرد که با همین شماره دل مسئولان باشگاه بایرلورکوزن آلمان را برد و لژیونر بوندس‌لیگا شد. علی سامره هم یکی از شماره ۹های معروف استقلال است ولی شاید آرش برهانی مشهورترین شماره ۹ استقلال در همه این سال‌ها باشد که عنوان آقای گلی را هم برای استقلال کسب کرد.

سرنوشت همه شماره‌های تاریخی استقلال/ پیراهن ژنرال و سلطان آبی‌ها به چه کسی رسید؟

شماره ۱۰؛ امین قاسمی‌نژاد

هافبک تهاجمی فصل گذشته پدیده که این فصل به استقلال آمد با نظر فرهاد مجیدی تصمیم گرفت شماره ۱۰ معروف استقلال را در لیگ بیست و یکم بر تن کند. شماره‌ای که شاهرخ بیانی پس از بازگشت از پرسپولیس آن را بر تن کرد ولی قبل از او حسن روشن بزرگترین شماره ۱۰ استقلال بود که در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین هم به عنوان بازیکن تیم تاج موفق به گلزنی شد. علیرضا منصوریان نیز در سال‌های پایانی فوتبالش در استقلال با این شماره بازی می‌کرد. مهدی پاشازاده نیز پس از بازگشت از اروپا به مدت سه فصل با شماره ۱۰ بازوبند کاپیتانی استقلال را به دست می‌بست. پس از پاشازاده،  سیاوش اکبرپور از جمله شماره ۱۰های معروف استقلال بود. ولی این شماره در ابتدای فصل نوزدهم توسط استراماچونی به مهدی‌قایدی سپرده شد که توانست یکی از ستاره‌های کم نظیر سال‌های اخیر استقلال باشد.

شماره ۱۱؛ کوین یامگا

بازیکن فرانسوی تازه وارد استقلال نیز با هماهنگی کادر فنی شماره ۱۱ را برای خودش انتخاب کرد. رضا احدی یکی از معروف ترین شماره ۱۱های استقلال بود. جعفر مختاری فر و رضا نعلچگر نیز از شماره ۱۱های بزرگ استقلال به شمار می‌روند اما رضا عنایتی که دو فصل با پیراهن استقلال و شماره ۱۱ آقای گل لیگ برتر شد از جمله سرشناس ترین شماره ۱۱های استقلال به شمار می‌رود.

شماره ۱۴؛ زبیر نیک نفس

بازیکن فصل پیش فولاد که در تابستان امسال به استقلال آمد شماره ۱۴ را برای خودش انتخاب کرده است شماره ای که مجید نامجو مطلق در بدو حضور در استقلال آن را بر تن می‌کرد. سعید مراغه چیان نیز یکی از شماره ۱۴های معروف تیم استقلال بشمار می رود.‌

شماره ۱۶؛ محمدرضا آزادی

یکی دیگر از بازیکنان تازه وارد استقلال محمدرضا آزادی است که او هم شماره ۱۶ را در فصل جدید برتن خواهد کرد. شماره کارو حق وردیان که سال‌ها با این پیراهن برای استقلال بازی می‌کرد و پس از او به صادق ورمزیار، کاپیتان و بازیکن با تعصب دهه شصت استقلال رسید. علیرضا اکبرپور هم از شماره ۱۶های معروف و محبوب استقلال به شمار می‌رفت اما در سال‌های اخیر هاشم بیک زاده نیز این شماره را بر تن می‌کرد که جزو بازیکنان محبوب کارلوس کی روش در تیم ملی نیز به شمار می‌رفت. مهدی قائدی هم در سال اول حضورش در استقلال شماره ۱۶ می‌پوشید.

سرنوشت همه شماره‌های تاریخی استقلال/ پیراهن ژنرال و سلطان آبی‌ها به چه کسی رسید؟

شماره ۱۷؛ جعفر سلمانی

بازیکن جنوبی تیم استقلال که از پرتغال به این تیم پیوسته با شماره ۱۷ برای استقلال بازی می‌کند. شماره ای که عبدالعلی چنگیز بارها و بارها با آن شماره دروازه حریفان استقلال را باز کرد. پیراهن شماره ۱۷ مدتی هم در اختیار پرویز مظلومی بود. نکته جالب اینکه علیرضا منصوریان در اولین فصل حضورش در استقلال در سال ۱۳۷۴ با همین شماره، بهترین بازیکن آن فصل لقب گرفت.

شماره ۲۲؛ بابک مرادی

گرچه بابک مرادی فصل قبل هم با شماره ۲۲ برای استقلال به میدان رفت اما خالی از لطف نیست یادی کنیم از معروف‌ترین ۲۲ استقلال یعنی علیرضا واحدی نیکبخت که با این شماره در استقلال درخشید و به تیم ملی تحت هدایت میروسلاو بلاژویچ دعوت شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • هوادار تاج IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    14 آندو تیموریان یادتون رفت
    • قشم آبی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      یکی از بهترین های استقلال سامورایی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی