نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ژاوی
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ژاوی سرمربی تیم فوتبال السد که بارها در ایران به میدان رفته، می‌گوید در دوران فوتبالش جوی مانند ورزشگاه آزادی ندیده است.

ژاوی سرمربی السد در گفت‌وگو با رسانه فوتبال در قطر در توصیف فوتبال ایران و بازی در ورزشگاه آزادی تهران گفت: «اگر بخواهم فوتبال در ایران را با یک عبارت توصیف کنم باید بگویم «شور و اشتیاق». هرگز تا به حال چنین شور و اشتیاق در فوتبال را در هیچ جای دنیا ندیده‌ام. بازی در استادیوم آزادی فوق‌العاده است، به نظرم بهترین جو استادیومی است که تا به حال در دوران فوتبالم تجربه کرده‌ام. آنجا اگر با کسی در فاصله یک متری‌تان صحبت کنید، صدای‌تان را نمی‌شوند. هواداران ایرانی فوق‌العاده‌اند، فوتبال همه چیز آنهاست و حضور در چنین جوی در استادیوم آزادی یک تجربه استثنایی برای هر بازیکن و مربی است.»

وی ادامه داد: «من خوش‌شانس بوده‌ام که مقابل استقلال، سپاهان و پرسپولیس بازی کرده‌ام. آنها تیم‌هایی باکیفیت بالا هستند و توانایی فیزیکی بالایی دارند و می‌توانند از حضور تماشاگران و شور و هیجان آنها به خوبی به نفع خود استفاده کنند.»

سرمربی تیم فوتبال السد قطر درباره توانایی بازیکنان ایرانی گفت: «بازیکنان ایرانی بازیکنان قدرتمند و باکیفیتی هستند و همانطور که در جام جهانی ۲۰۱۸ در بازی مقابل اسپانیا دیدیم، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند. اسپانیا برای پیروزی در آن بازی حسابی به زحمت افتاد و همانطور که دیدید روی یک تصادف هم به گل رسید. به نظرم تیم ملی ایران تیم بسیار آماده‌ای است و یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر آسیاست.»

ژاوی که آخرین بازی دوران بازیگری‌اش را در تهران و ورزشگاه آزادی انجام داده است درباره این دیدار و گرفتن عکس تیمی با پرسپولیس گفت: «آخرین بازی دوران فوتبال من در استادیوم آزادی مقابل پرسپولیس بود و هواداران این تیم برایم سنگ تمام گذاشتند. هر زمان که به ایران رفتم رفتار بسیار خوبی با من شد و ایرانی‌ها استقبال فوق‌العاده‌ای از من کردند. در آن بازی پایانی که با پیراهن السد مقابل پرسپولیس قرار گرفتم، ایرانی‌ها احترام و استقبال بی‌نظیری از من داشتند و به همین دلیل همیشه در یادم باقی خواهند ماند و از آنها متشکرم.»

تقدیر ژاوی از هواداران پرسپولیس/ در دوران فوتبالم جوی مانند استادیوم آزادی ندیده‌ام

وی درباره این شوخی که در ایران می‌گفتند او پس از سفر به تهران راننده را برای عبور از خیابان‌ها راهنمایی می‌کرد، گفت: «بگذارید یک خاطره برای‌تان تعریف کنم. وقتی با تیم السد به فرودگاه تهران رسیدیم، هیچ ایده‌ای در مورد شور و اشتیاق هوادارن ایرانی در مورد خودم نداشتم. یادم می‌آید، مجبور شدیم با مرتضی پورعلی گنجی از در پشتی خارج شویم و داخل یک ماشین پلیس مستقیم به هتل برویم، چرا که گفتند نمی‌توانم با اتوبوس تیم بروم، این شور اشتیاق هواداران ایرانی را تصور کنید. آنها با شال و پیراهن بارسلونا که نام من رو آن حک شده بود، بیرون فرودگاه منتظر من بودند. حس عجیبی بود، تا به حال در تمام طول دوران فوتبالم چنین شور و اشتیاقی را ندیده بودم. از همه آنها به خاطر عشقی که به من دادند سپاسگزارم.»

بازیکن سابق السد درباره ناکامی‌اش مقابل پرسپولیس برای صعود به فینال لیگ قهرمانان و سیو لحظه آخری علیرضا بیرانوند، اظهار داشت: «این یک خاطره بد برای من است، چون اگر آن توپ وارد دروازه می‌شد ما به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کردیم. در آن صحنه بازی مقابل پرسپولیس در دقیقه ۸۸ بازی، ضربه سر من را بیرانوند بی‌نظیر مهار کرد. اگر آن توپ گل می‌شد، ما به فینال می‌رسیدیم، اما در نهایت پرسپولیس به فینال رسید و آنجا شکست خورد. این صحنه دیدنی است، اما برای من و السد، یک خاطره منفی به حساب می‌آید. این اتفاق خوب نبود، چون اگر آن توپ گل می‌شد، ما به فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رسیدیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پرسپولیس همیشه قهرمان ❤ DE ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    پرسپولیس پرطرفدارترین تیم ایران و آسیا ؛ بهترین طرفدارای دنیارو داره که اسطوره ای مثل ژاوی اینطوری از هوادارای پرسپولیس تمجید میکنه...ببین پرسپولیس چقدر خوبه که ژاوی هم پرسپولیسی شده ...
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      اولین بازی که ژاوی به ایران اومد مقابل 100 هزار هوادار استقلال بود که منصوریان سرمربی استقلال در پلی آف بود. اونجا بود که ژآوی انگشت به دهان موند از این جمعیت. بعدا پرسپولیسی ها به تقلید از استقلال پرداختن و یک تمجیدی هم از ژاوی کردن و هدیه هایی بهش دادن و یک پیراهن پرسپولیس بهش دادن. خود ژاوی می دونه در سال 2017 و 2018 و 2019 با استناد AFC پرهوادارترین باشگاه در آسیا، استقلال ایران شناخته شد. سال 2020 هم تراکتور در نظرسنجی AFC پرسپولیس رو شکست داد.
  • تاج IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    البته برایه پر۳پولیسیا اینا افتخار محسوب میشه خخخخ از طرفداراتون تعریف کرده نه خودتون.
    • آبکش ۶ سوراخه آبی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      خدایی آدم هر جوری میخواد باشه ولی، مثل ما استقلالیها دیگه انقدر عقده ای نباشه!!!
  • Omid US ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    negah konid ke cheghadr mohem hast ke havadaran khoub va raftareh khoub dashteh bashand, onvaghat dar hameja az onha taerif va tamjid mikonand, lotfan in karhayeh zesht mesleh taragee va narenjack va Sange andakhtar ra kenar begozarid, mesleh keshvarhayeh pishrafteh raftar konid na aghab oftadeh
  • از خریبین به گومیس ..... IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    به نظر شما بعد از این حرفهای ژاوی (البته پیازداغش رو اینا زیاد کردن !!) لنگیا میتونن یه ستاره دیگه بزنن یا هنوز یه مصاحبه دیگه باید انجام بشه ؟!
  • لنگی IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    البته این صحبتها قبل اینه که لنگیا 3تااز الهلال بخورند الان قطعانظرش درموردلنگیا عوض شده
  • atilla IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    بیچاره ژاوی مگه ورزشگاه یادگار امام(سهند) رو ندیدی..کجا بودی ببینی تماشاگران تیم پیروزی توی استایدوم آزادی جا پیدا نکرده بودن همه ورزشگاه دست ما بود..یکی از طرفدارهای پیروزی نیست اون صحنه هارو به ژاوی نشون بده...پر طرفدارتیم توی دنیا ماییم...
  • کیسه همیشه کیسه حقیر IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    کیسه ها جمعشون جمه اینجا .سوزش تا چه حد
  • حمید رضا قوی بنیه IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    نظر ژاوی مهمه، اگر نه به حرف عوام باشه هر حرف ناشایستی رو ممکنه آدم بشنوه، آفرین ژاوی، آفرین هوادارن باکلاس پرسپولیسی که جلوی ژاپنی‌ها هم تو فینال آزادی ایرانی ها رو با برخورد مناسبشون سربلند کردند و برای تیم قهرمان دست زدند و همه رو انگشت به دهان کردند
  • سهیل IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    شاید روزی پولشو داشتیم ژاوی رو سرمربی تیم ملی کنیم میتونه خیلی تاثیر بزاره روی تیم ملی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی