امیر حاج‌رضایی
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارشناس فوتبال ایران گفت: متاسفانه برخی توجیه‌ها از سوی فدراسیون فوتبال توهین‌آمیز است. آیا مردم برای گرفتن مجوز استفاده از VAR باید با کنفدراسیون آسیا مذاکره کنند؟

امیر حاج‌رضایی کارشناس فوتبال درباره مسائل مختلف فوتبال کشور سخن گفت. او در مصاحبه‌ای به نکته‌های مهمی اشاره کرد که در زیر می‌خوانید:

* باید ریشه‌یابی کرد که چه اتفاقاتی رخ داده که تیمی که سال گذشته فینالیست آسیا بوده امسال اینگونه شکست می‌خورد.  یک سری مسائل بیرونی و درونی در این باره دخیل هستند. الهلال هفته ششم لیگش را پشت سر می‌گذاشت اما هنوز پرسپولیس فصل را آغاز نکرده بود. در آستانه این جدال حساس به دلیل اینکه شنیده شد به خاطر سهل‌انگاری مدارک و اطلاعات پرواز دیر و خارج از ساعات اداری ارسال شده، پرسپولیس چند ساعت در فرودگاه ماند و یک روز مهم و تاثیرگذار را از دست داد.

* کاملا واضح بود که پرسپولیس کیفیتش پایین آمده اما دلیل این چیست. آیا از دانش یحیی گل‌محمدی کاسته شده؟ خیر بلکه ابزار را از او گرفتند. پرسپولیس چند بازیکن تاثیرگذارش مانند احمد نوراللهی، حسین کنعانی‌زادگان، شهریار مغانلو را از دست داد و قبل از آن نیز نفراتی مانند شجاع خلیل‌زاده و بشار رسن از تیم رفته بودند. دست مربی را بستند. سرمربی پرسپولیس بازیکن ملی پوشش را از دست داده اما چه بازیکنی را جایگزین بهترین نفراتش کردند؟ این مسائل دیگر از دست سرمربی خارج است.

* مشکلات فوتبال ما متاسفانه زیاد است. من نه پرسپولیسی هستم و نه استقلالی، اما باید واقع بین باشیم. چرا همکاری با نماینده ایران در زمینه‌های مختلف صورت نگرفت؟ متاسفانه باشگاه‌های ما بی پناه هستند.

* فوتبال ملی ما هم با وجود اینکه هنوز در گروهش صدرنشین است اما هفته خوبی را مقابل امارات  و کره جنوبی پشت سر نگذاشت. ما مقابل امارات با وجود پیروزی خوب نبودیم و مقابل کره هم یک تساوی گرفتیم. 

* در آستانه این دیدار مدام بحث از بازگشت هواداران به ورزشگاه و استفاده از سیستم VAR بود اما در دقیقه ۹۰ اعلام کردند که این سیستم قابل استفاده نیست. چرا؟ توجیه‌های آنها از دید من توهین‌آمیز است. آنها می‌گویند برای استفاده از VAR کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز نداده است. آیا مردم باید بروند و با کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC مذاکره کنند؟ این وظیفه چه کسی است. آخرش هم دیدید که پنالتی روی طارمی گرفته نشد و دود نبود چنین سیستمی به چشم خودمان رفت. هم وجود هواداران و هم VAR تاثیر زیادی در تساوی مقابل کره جنوبی داشت. درست است که کره تیم قوی است اما آنها همان‌هایی هستند که چند سال مقابل تیم ملی ایران شکست خورده بودند و حرفی برای گفتن نداشتند.

* البته فدراسیون کارهای خوبی را مانند استفاده از کریم باقری و وحید هاشمیان در تیم ملی و سپردن تیم امید به مهدی مهدوی‌کیا کرده است که اینها را هم می‌بینیم اما اگر بخواهیم نمره بدهیم نمره منفی است. الان تمام لیگ‌ها در کشورها شروع شده اما لیگ ما از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد. این موضوع در تیم ملی ما هم تاثیرگذار بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جک تری دی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    اقای حاج رضایی تمام دنیا بیاد بگه پرسپولیس رو ضعیف کردن پرسپولیس رو اذیت کردن بجای همکاری سنگ جلو پاش گذاشتن وووو کیه اینو قبول کنه فدراسیون و وزارت ورزش کیسه کش که خودشون باعث این اتفاق هستند قبول میکنن به نظر شما
  • عبدالرحمن IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    جالبه ما اگه ببازیم انتقاد نمیکنیم فحش میدیم اگر مساوی کنیم با هر تیمی برای ما به منزله باخته حالا آرژانتین باشه یا آلمان و اگر ببربم تازه انتقاد میکنیم زیبا بازی نکردیم و گل کم زدیم یا مثلا گل زیاد بزنیم میگیم تیم مقابل بسیار ضعیف بود و میگیم درسته ما بردیم اما آنها یک حمله داشتن البته اینها زمانی است که مربی خارجی باشه اما اگه مربی ایرانی باشه اگه ببازیم میگیم باید به مربی فرصت داد مثلا با یک باخت کیفیت مربی معلوم نمیشه یا مثلا تیم مقابل بسیار قوی بود هر مربی میبود میباختیم و ما باید واقع بین باشیم ولی اگر ببریم شروع میکنیم به تعریف که گفتیم مربیان ما از همه مربیان دنیا چیزی کم ندارن بلکه بیشتر هم دارن و هزاران تعریف در آخر با این وضعیت ورزش ما در حد متوسط میمونه چون از حسادت میمیریم
  • ساوالان IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    خدا وکیلی تیمی که پول نهار زمین تمرین با پنجره بسته به اسیا می رود باید با السد الهلال مقایسه کنیم..جرقه ها را ول کنید ما در اسیا باید هم نتیجه نگیریم.با این روند!!!!!!!!! سازماندهی عربستان را همه دیدند. هیچ تیمی از ان ورزشگاه با برد بیرون نمی امد . عربستانی ها واسه شکست پارسال شان هنوز ول کن نیستند!!!!!!!!! اصلا با کدام امکانات پرسپولیس را با الهلال مقایسه می کنید . بهترین بازیکنان خارجی را گرفته.و سایر موارد دیگر. انوقت انتظار معجزه هست . فوتبال ما حق پخش اسپانسر دور زمین بلیت .مدیرووووو باد هوا..انوقت چرا النگو اقای گل نشود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • عروس پر افتخار آسیا IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    آقای حاج رضایی ریشه یابی نمی خواهد سالی که لنگ رفت فینال تاج کبیر دور مقدماتی الهلال حذف کرد و فصل قبل هم به خاطر کوید 19باشگاههای عربستانی با تیمهای امید شرکت کرده بودن حتی همین الهلال تعداد بازیکنانش به حد نصاب نرسید مجبور شدن دروازه بان دوم را به عنوان بازیکن وارد زمین کنند آقای حاج رضایی،،،آخه فینال آسیا با لنگ چه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی