مصاحبه اختصاصی علی دایی با خبرورزشی
زمان مطالعه: ۱۸ دقیقه

علی دایی. این نام آن‌قدر بزرگ هست که هزار خاطره در ذهن فوتبال‌دوستان ایرانی زنده شود. اسطوره فوتبال ایران که به دور از غوغا و هیاهوی فوتبال، به مشکلات معیشتی مردم توجهی ویژه دارد و فضای فوتبال را آن‌قدر اغواکننده و جذاب نمی‌بیند که بازگردد.

علی جوادی: اسطوره فوتبال ایران که این روزها وجوه دیگری از شخصیت اجتماعی‌اش را به نمایش می‌گذارد در دفترش میزبان همکاران ما در خبرورزشی بود و نتیجه دو ساعت گفت‌وگوی جذاب و چندبعدی، این مصاحبه و همین‌طور ویدئوهایی شد که به مرور در همه زیرمجموعه‌های گروه رسانه‌ای خبرورزشی منتشر می‌کنیم. هیچ یک از آنها را از دست ندهید.

 قبل از هر چیز بگویید حال عمومی‌تان چطور است؟

سلام به شما و همه مردم ایران که همیشه برای من دعا کرده و حامی من بوده‌اند. خدا را شکر. خیلی خوبم. جراحی حساسی نبود. بر عکس شایعاتی که مطرح شد این عمل برای فتق شکم بود. یک جراحی که به آسیب‌ها و مصدومیت‌های زمان فوتبالم برمی‌گشت. چون من دو بار شکمم را جراحی کرده و هر بار ۲۵ سانتیمتر از شکمم باز شده بود. این جراحی کاملاً طبیعی بود که بعد از بیست و چند سال باید انجام می‌دادم. آن‌قدر جراحی‌های سنگین انجام داده‌ام که این جراحی‌ زیاد جدی به نظر نمی‌رسد. همین جا فرصت را غنیمت می‌شمارم و از پرسنل بیمارستان نیکان و دکتر تابش، دکتر رزمجو و دکتر زمانی تشکر می‌کنم.

مگر چند جراحی سخت انجام دادید؟

در کل حدود ۱۰ بار به اتاق عمل رفته‌ام. چهار بار جراحی برای موارد غیرفوتبالی بود که یکی از آنها و حساس‌ترین آنها برای آن تصادف شدید در راه بازگشت از اصفهان بود. شش بار هم برای فوتبال. دو بار برای مصدمیت‌های ناشی از فعالیت باشگاهی در آلمان. یک بار برای زانوهایم که در پرسپولیس آسیب دید. سه بار هم برای تیم ملی.

فدراسیون در قبال جراحی شما هیچ واکنشی نداشت. به هر حال این مصدومیت‌ها به خاطر تیم ملی به دست آمد.

اگر آنها واکنشی نشان می‌دادند، حال مرا می‌پرسیدند و آرزوی سلامتی می‌کردند باید تعجب می‌کردم و تعجب می‌کردید. برای من مردم مهم هستند که آنها کار خودشان را انجام دادند. من به این بی‌مهری‌ها عادت کرده‌ام. بی‌تفاوتی فدراسیون اصلاً برایم مهم نبود. برای من این رفتارها کاملاً عادی است.

این روزها چگونه می‌گذرد؟ دوری از زمین فوتبال سخت نیست؟

اگر بگویم برایم سخت نیست شاید خیلی‌ها باور نکنند ولی واقعاً سخت نمی‌گذرد. مدت‌ها بود از نعمت کنار خانواده بودن محروم بودم. این روزها این نعمت را خدا به من داده و آرامشم را دوباره به دست ‌آورده‌ام و مشغول زندگی هستم. تغییر زیادی در زندگی من به وجود نیامده و اتفاقاً بهتر هم شده، استرس و اعصاب خردی ندارم و ضرورتی ندارد حرف این و آن را تحمل کنم. صحبت‌های ناحق در مورد من کم شده و همه اینها لطف خدا بود. با همه اینها اگر بگویم دلتنگ فوتبال نیستم دروغ گفته‌ام. من فوتبال را همیشه دوست داشته‌ام و الان هم از آن جدا نیستم. بازی‌های ملی را می‌بینم. پرسپولیس و استقلال را دنبال می‌کنم و فوتبال‌های جذاب خارجی را هم از دست نمی‌دهم.

واقعاً شما برای ماجراهای سایپا از فوتبال دور هستید یا می‌توانید برگردید و خودتان نمی‌آیید؟ اینکه می‌گویند دور بودن شما از فوتبال یک دستور امنیتی است، صحت دارد؟

نه. شاید روزهای اولش یک‌سری اتفاقاتی افتاد و مقاومت‌هایی بود اما الان دو سال است که پیشنهادها می‌رسد و من قبول نمی‌کنم. همین جا از همه مدیرانی که پیشنهاد دادند به تیم‌شان بروم تشکر و از همه آنها عذرخواهی می‌کنم‌ اما واقعاً قصدی برای بازگشت ندارم.

چرا؟

زمانی به فوتبال برمی‌گردم که خودم صلاح بدانم و فکر کنم شرایط بهتر شده، می‌توانم کاری کنم و در فوتبال نفس بکشم.

مگر الان نمی‌شود در این فوتبال نفس کشید؟

 من میانه‌ای با دلال و دلال‌بازی و فساد ندارم. وقتی می‌آیم که احساس کنم اطرافم پاک است و آزارم نمی‌دهد.

گفتید فوتبال را دنبال می‌کنید. شکست پرسپولیس و استقلال از الهلال چقدر ذهن‌تان را درگیر کرد؟ چقدر برای شما تلخ بود؟

خیلی تلخ بود. شکست پرسپولیس و استقلال مقابل الهلال به دلیل تعصب ملی همیشه برای مردم ما تلخ بود اما فوتبال، قوانین و عدالت خودش را دارد. همین جا باید از همه بازیکنان ایرانی به‌خصوص بازیکنان پرسپولیس که در این سال‌ها برای فوتبال ما آبروداری کردند تشکر کنم. آنها خیلی زحمت‌ کشیدند. هم بچه‌ها هم کادر فنی‌ اما به دلیل اینکه مدیران غیرفوتبالی را بالای سر فوتبال‌مان پذیرفتیم، سال‌ها از کشورهای آسیایی عقب افتادیم. چه در شرق چه در غرب. همه برنامه ‌دارند و اصولی و قاعده‌مند حرکت می‌کنند جز ما.

اگر پرسپولیس دو فینال آسیا را دید به دلیل تعصب بازیکنان‌شان بود نه برنامه‌ریزی مدیران فوتبال ایران. پرسپولیس بدون بازی و آمادگی به عربستان رفت و آن‌گونه مقابل الهلال بازی کرد چون لیگ ما شروع نشده بود. اگر پرسپولیس پنج بازی می‌کرد و به عربستان می‌رفت عملکردی به مراتب بهتر ارائه می‌کرد. این یکی از ظلم‌هایی بود که به پرسپولیس شد. الهلال با قدرت مدیرانش در خانه بازی کرد و پرسپولیس با اجبار AFC به عربستان رفت. این هم یکی دیگر از ظلم‌ها. به تیم‌های ما خیلی ظلم شد که قابل شمارش نیست. الهلال به فوتبال ما درس‌های خیلی زیادی داد. به ما گفت بدون برنامه‌ریزی وارد یک میدان بزرگ نشوید چون حتماً تنبیه خواهید شد.

یعنی معتقدید اگر لیگ زودتر آغاز می‌شد، بهتر بود؟

قطعاً. متأسفانه بدترین نمایش پرسپولیس را دیدیم. فکر می‌کنم این ضعیف‌ترین بازی پرسپولیس در ۳۰ سال اخیر بود و این شکست نباید فقط به دلیل ضعف بچه‌ها عنوان شود. افراد دیگری در این شکست دخیل بودند. قبول کنیم پرسپولیس آن تیمی نبود که همه ما انتظار داشتیم. دروازه‌بان حریف یک بار هم زمین نخورد و نمایش تیمی ما بسیار ضعیف بود اما مقصر این ماجراها فقط بازیکنان و کادر فنی نبودند. برنامه‌ریزی فدراسیون به کمک پرسپولیس نیامد.

ما هوای خوب را از دست دادیم و حالا که کشور به سمت سرما و باران و برف رفته تازه لیگ را شروع کردیم. پرسپولیس بدون آمادگی به عربستان رفت. مدیران در هر رده‌ای چه فدراسیون، چه باشگاه باید خیلی قوی عمل کنند تا تیمی موفق شود. هر فردی آمده روی صندلی مدیریت نشسته فقط دنبال تبلیغات برای خودش بود. من از شما می‌پرسم اگر در انتخاب مدیر دقت کنند، این هم بدهی بار می‌آید؟

در کنار فوتبال به رشته‌های دیگر توجه دارید؟ مثلاً کشتی‌های قهرمان جهان را هم می‌دیدید؟

همه کشتی‌ها را دیدم و از همه ورزشکاران‌مان در تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد تشکر می‌کنم. این بچه‌ها حس و حال جامعه را خوب کردند. من همیشه گفته‌ام در همه دنیا می‌شود حرف‌ها را از طریق ورزش زد چون ورزش خیلی قدرت دارد. اگر هزار میلیارد دلار هزینه می‌کردیم نمی‌توانستیم این‌طور در پایتخت نروژ برای ایران تبلیغ کنیم و پرچم کشورمان را بالا ببریم‌ اما کشتی این کار را کرد. این بچه‌ها به همه ما حس غرور دادند که از همه آنها تشکر می‌کنم.

و نظرتان در مورد مسئولان شهری که کارت هدیه یک میلیون تومانی مسدود به قهرمان جهان دادند؟ ‌

من درباره آنها حرف نمی‌زنم. من فقط متأسفم برای کسانی که فقط دوست دارند کنار ورزشکاران و قهرمانان ما عکس یادگاری بگیرند. جوایزی که به ورزشکاران و قهرمانان ما می‌دهند متناسب با تورم بالا رفته؟ حالا من این را بگویم دوباره مدیران سایپا علیه من حرف می‌زنند. پراید ۱۰ سال قبل چند بود؟ الان چند است؟ با این پول‌هایی که به قهرمانان می‌دهند چه می‌شود کرد؟ چه مشکلی به وجود می‌آید اگر به این ورزشکاران یک خانه لوکس بدهند؟ ‌ تمرین‌های کشتی بسیار طاقت‌فرساست. جایزه‌ای بدهند که پاسخ همه تمرینات و همه سختی‌ها باشد. همه قهرمانان ورزشی این‌گونه هستند. از خیلی از لذایذ زندگی می‌گذرند تا به رقابت‌های جهانی بروند. ا

ین همه امکانات وجود دارد چه مشکلی به وجود می‌آید اگر به همه ورزشکاران و قهرمانان و سرمربیان‌شان خانه بدهند تا آنها دغدغه اجاره خانه نداشته باشند. من چند وقت پیش مطلبی خواندم در مورد اینکه محمد بنا که خیلی دوستش دارم، مستأجر است. از خجالت آب شدم. مگر می‌شود کسی که قهرمان ماست و در مقام سرمربی همیشه با چند مدال دل مردم را شاد کرده، مستأجر باشد؟ به قرآن خجالت کشیدم. ما باید آن‌قدر به قهرمانان و سرمربیان‌مان در همه رشته‌ها توجه کنیم که با جان و دل کار کنند.

اجازه بدهید دوباره به فوتبال برگردیم. پرسپولیس در چه وضعیتی است؟ می‌تواند باز هم قهرمان شود؟

مطمئناً می‌تواند قهرمان شود اما قهرمانی ملزوماتی می‌خواهد. امیدوارم تیم قهرمان شود اما کار پرسپولیس در این فصل بسیار سخت است چون رقبا به‌خصوص سپاهان و گل‌گهر خیلی خوب خرج کرده‌اند. پرسپولیس چند بازیکن اصلی را از دست داده در حالی که رقبا خریدهای خوبی داشته‌اند. یحیی و همکارانش بسیار توانمند هستند و بچه‌ها هم با تمام وجود بازی می‌کنند و امیدوارم در کارشان موفق باشند و امسال هم هواداران پرسپولیس را شاد کنند اما باز هم تأکید می‌کنم کارشان بسیار سخت است. آقایحیی خودش تیم را بسته و مسئولیتش در این فصل بیشتر از قبل است‌ اما چند بازیکن اصلی را از دست داده است.

مدعیان این فصل لیگ برتر؟

همین ابتدای فصل که نمی‌شود درباره قهرمان آخر فصل حرف زد اما یک‌سری تیم‌ها مدعی سنتی لیگ هستند. به نظر می‌رسد پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل‌گهر مدعیان این فصل هستند که همه این تیم‌ها هفته اول را با برد شروع کردند. البته گل‌گهر، فصل قبل هم خوب شروع کرد اما در ادامه فصل کم آورد.

اگر قرار باشد برای مقایسه یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی یک جمله بگویید چه جمله‌ای را انتخاب می‌کنید؟ ‌

برای هر دو آرزوی موفقیت می‌کنم‌ چون موفقیت آنها جامعه ما را باطراوت و شاد می‌کند. تمام هواداران فوتبال ما حتی اگر طرفدار تیم شهرشان باشند، دل در گرو یکی از این دو تیم رنگی دارند. به این دلیل موفقیت سرخابی‌ها می‌تواند کل کشور را سرحال کند. اجازه بدهید یک حقیقتی را در مورد فوتبال بگویم. در جامعه چه فردی که دارد و چه فردی که ندارد. فوتبال می‌تواند غم دل هر دو گروه را برطرف کند. ما باید کمک کنیم فوتبال این نقش خودش را پررنگ بازی کند و حال جامعه خوب شود.

و مقایسه؟ ‌

هر دو از دوستانم هستند. ترجیح می‌دهم آنها را با هم مقایسه نکنم.

تیم ملی در صدر جدول گروه A مقدماتی جام جهانی‌ است. این تیم را چگونه می‌بینید؟ شما همیشه مدافع تیم ملی تحت رهبری کی‌روش بودید. تیم اسکوچیچ را چگونه می‌بینید؟

از نظر من تیم اسکوچیچ و تیم کی‌روش وجود ندارد. من همیشه طرفدار تیم ملی ایران بودم و الان هم هستم. وقتی قرعه‌کشی مرحله دوم انجام شد من خوشحال شدم چون کار ما برای صعود به جام جهانی‌ آسان شد اما من فکر می‌کنم کار اصلی تیم ملی صعود به جام جهانی‌ نیست. کار اصلی تیم ملی صعود از دور گروهی جام جهانی‌ است. تیم ما در قرعه‌کشی شانس بالایی داشت. تیم‌هایی در گروه ما قرار گرفتند که سابقه قهرمانی در آسیا را ندارند.

در گروه ما فقط کره‌جنوبی رقیب ما برای صعود است و در تهران هم نشان داد چه تیم باکیفیتی است و فوتبال را چقدر خوب بازی می‌کند. اگرچه امارات در سال ۹۰ و عراق در سال ۸۶ به جام جهانی‌ رسیده‌اند و عراق هم سابقه قهرمانی در جام ملت‌ها را دارد اما وضعیت فعلی‌شان خوب نیست. امارات، لبنان، سوریه و عراق تیم‌هایی نیستند که راه ما را برای صعود به جام جهانی‌ ببندند. ما به راحتی به جام جهانی‌ صعود می‌کنیم‌ اما مردم توقع دارند با این بازیکنان برای اولین بار از مرحله گروهی جام جهانی‌ به مراحل حذفی صعود کنیم. من لازم است از همه بازیکنان تیم ملی و افرادی که کنار تیم هستند، تشکر کنم‌ اما فکر می‌کنم بازیکنان بزرگ ما بسیاری از بازی‌ها را برای ما درآوردند. آن‌قدر بازیکن خوب داریم که یک تیم ملی باکیفیت بیرون زمین داریم و چند بازیکن باکیفیت هم به تیم ملی دعوت نمی‌شوند. بازیکنان بزرگ ما در اروپا شاغل هستند و این نعمت فعلی فوتبال ماست‌ اما نباید سقف آرزوها را تا حد صعود پایین بیاوریم. لیاقت این تیم بردن امارات و سوریه نیست. این تیم باید برای اولین بار در جام جهانی‌ از گروهش صعود کند و به مرحله حذفی جام جهانی‌ برود.

در بازی با کره‌جنوبی همه به یاد گل‌های شما در آن برد ۶-۲ افتادند. شما این بازی را دیدید؟ به یاد آن بازی افتادید؟

من بازی را به طور کامل دیدم‌ اما فقط محو آن بازی بودم و نگران نتیجه تیم ملی.

واقعاً؟

واقعاً. آن بازی رفت به دل تاریخ و خوشحالم که نقشی در تاریخ فوتبال ایران داشتم. چرا باید مدام به آن بازی فکر کنم؟

شده در یک بازی ملی حسرت بخورید که چرا الان بازیکن تیم ملی نیستید؟

نه. من هر کاری که از دستم برمی‌آمد برای تیم ملی ایران انجام دادم. الان باید مطابق با شرایط الان زندگی کنم. من در گذشته زندگی نمی‌کنم. حال و آینده برای من مهم است. از گذشته خیلی درس گرفته‌ام و تجربیاتم را برای آینده بهتر به کار می‌گیرم‌ اما در گذشته غرق نمی‌شوم.

بهترین گل زندگی‌تان را در کدام بازی زدید؟ شیرین‌ترین بازی زندگی؟

بازی با کره شیرین‌ترین بازی زندگی من بود و گل دومم در آن بازی را خیلی دوست داشتم. بازی با استرالیا هم که جایش خیلی خاص است.

و تلخ‌ترین بازی عمرتان؟

بازی تلخ زیاد داشتم. در باشگاهی فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچستریونایتد و در تیم ملی هم صعود نکردن به جام جهانی‌ ۲۰۰۲ خیلی برایم تلخ بود.

خیلی‌ها شما را شناسنامه فوتبال ایران می‌دانند. این عنوان برای شما هم خوشایند است هم مسئولیت‌آور. کدامش برای شما مهم‌تر است؟

لطف دارید اما واقعاً مسئولیت کمرم را خم می‌کند چون همیشه خودم را در برابر مردم کشورم مسئول دانسته‌ام. من مردم کشورم را دوست دارم و حاضر نیستم جای دیگری بروم چون از نظر من لیاقت می‌خواهد که کنار این مردم باشی‌ اما اجازه بدهید همین جا یک حقیقت تلخ را بگویم. در خیلی از کشورها عزت و احترامی که مدیرانش برای من قائل شدند را در ایران ندیدم‌ اما ماندم چون مردم ایران برای من مهم هستند.

الان وجهه اجتماعی شما بسیار پررنگ‌تر از وجهه فوتبالی شما شده است.

فوتبال وسیله‌ای شد برای اینکه مردم مرا بشناسند و از این بابت خوشحالم‌ اما همیشه از خدا خواسته‌ام راهی جلوی پایم بگذارد که مردم مرا نه به عنوان یک فوتبالیست که به دلیل کارهای اجتماعی‌ام دوست داشته باشند. به خاطر شخصیت اجتماعی، فعالیت‌هایم و تفکراتم به دل مردم بروم و فکر می‌کنم الان این‌طور شده. عشقی که بین من و مردم ایران ایجاد شده را دوست دارم و حاضر نیستم با هیچ چیز دیگری معاوضه‌اش کنم. دوران فوتبال تمام می‌شود. جام‌ها اشیایی است که تو را به دل تاریخ می‌برد اما کارهای اجتماعی، حال تو را برای چند هفته خوب می‌کند. من این حال خوب را می‌خواهم.

در ماجرای شکسته شدن رکوردتان توسط رونالدو فقط آرزوی موفقیت کردید برای رونالدو. یعنی ذره‌ای احساس ناخوشایند نداشتید؟

شاید باور نکنید اما خیلی هم خوشحال شدم. خیلی سبک و راحت شدم چون این اتفاق دیر یا زود می‌افتاد و چه بهتر که این رکورد توسط رونالدو شکسته شد که در ۱۵ سال اخیر همیشه در میان سه بازیکن برتر دنیا بود. من هرچه در صفحه‌ اجتماعی‌ام نوشتم و هرچه گفتم باور قلبی و حرف دلم بود.

الان چند درصد فوتبال ما در اختیار تیم طلایی ۹۸ است؟

خیلی کم. شاید کمتر از ۱۰ درصد. فقط چهار نفر (مهدوی‌کیا، علیرضا منصوریان و کریم باقری مربیگری و افشین پیروانی هم مدیریت می‌کند).

چرا؟

چون یک‌سری قوانین نانوشته مربی انتخاب می‌کند. یک‌سری آدم وارد ورزش و فوتبال شده‌اند که این‌ها دلشان نمی‌خواهد امثال ما در فوتبال باشیم وگرنه چرا نباید افرادی که سابقه حضور در جام جهانی‌ را دارند و خیلی از آنها مدرک حرفه‌ای مربیگری را دارند نباید در چرخه مربیگری باشند؟ در بازی بودن، شرایطی می‌خواهد که شاید بچه‌های ما ندارند. شاید کاراکتری می‌خواهد که شخصیت بچه‌های ما نمی‌خواند.

از آن تیم، مهدی مهدوی‌کیا اخیراً سرمربی تیم امید شده است. خداداد در گفت‌وگو با خبرورزشی گفت تیم امید حتی با مهدی هم المپیکی نمی‌شود چون یک‌سری پیش‌زمینه‌ها لازم است که ما نداریم. نظر شما درباره مهدی مهدوی‌کیا و تیم امید چیست؟

امیدوارم تیم با مهدی به المپیک برود. من آرزو می‌کنم تیم به المپیک برود اما کار مهدی خیلی سخت است. تیم امید از امروز با دیدار مقابل نپال، کارش را برای صعود به المپیک آغاز می‌کند و امیدوارم مهدی بتواند تیم را به المپیک ببرد اما واقعاً کارش سخت است. مهدی تنها نمی‌تواند تیم را به المپیک ببرد. تمام باشگاه‌های ما باید کمک کنند. در کدام یک از مسابقات رده‌های امید، مسابقات در زمین‌های خوب برگزار می‌شود؟ چقدر امکانات در اختیار تیم امید است؟ آیا همه زیرساخت‌ها برای تیم امید فراهم است؟ امیدوارم مهدی بتواند با تیم موفق باشد.

نظرتان درباره سقوط سایپا به لیگ یک چیست؟ شما با این تیم قهرمان لیگ برتر شدید و حالا در دسته اول حاضر است.

قبلاً هم گفتم با گذشته زندگی نمی‌کنم. از زمانی که از سایپا جدا شدم دیگر به هیچ چیز توجه نمی‌کنم. جدا از آن مقطع اول که با تیم قهرمان شدم، در دوره دوم دو فصل بودم. فصل اول چهارم شدیم که حتی می‌توانستیم نایب‌قهرمان شویم. در فصل دوم برای اخراج من سناریو نوشته بودند. من قبل از بازی با ذوب‌آهن می‌دانستم می‌خواهند اخراجم کنند. آنها می‌خواستند قبل از بازی اخراجم کنند اما به دلیل نتایج خوب ذوب‌آهن تقریباً همه آنها فکر می‌کردند ما به ذوب می‌بازیم و تصمیم گرفتند اخراج مرا به بعد از شکست مقابل ذوب موکول کنند تا اخراج جنبه فوتبالی پیدا کند. قبل از بازی در رختکن فولادشهر به بچه‌ها گفتم اگر به شما خدمت کردم و با شما رفیق بودم، فقط همین یک بازی را برای من انجام بدهید که بچه‌ها واقعاً عالی عمل کردند و ۲- صفر بردیم‌ اما باز هم مرا اخراج کردند چون از قبل تصمیمش را گرفته بودند و با فردی که بعد از من سرمربی شد جلسه گذاشته بودند. یادم نمی‌رود آن فصل بازیکنان جوان را به فوتبال ایران معرفی کردم. همان بازی آخر در زمین ذوب، من طاها شریعتی را با ۱۷، ۱۸ سال سن در دفاع آخر استفاده کردم.

فکر می‌کنید چرا شما را اخراج کردند؟

همه اینها نتیجه حضور افرادی است که از یک فضای بیگانه به فوتبال آمده‌اند.

در دنیا هم مدیران فوتبالی نیستند.

اما همه امور مربوط به تیم فوتبال در اختیار یک پیشکسوت بزرگ است که چند فوتبالی در کنارش دارد. پاول ندود در یوونتوس، پائولو مالدینی در میلان و در همه تیم‌ها هم همین‌طور. مدیر در امور فنی دخالت نمی‌کند. متأسفانه در فوتبال ما هر فردی می‌آید با دیدگاه خودش و با توجه به بده بستان‌هایی که خودشان دارند، می‌آید. من سالم کار می‌کنم و از چیزی نمی‌ترسم. مطمئن هستم خدا بالای سر آنهایی است که سالم کار می‌کنند. در مورد سایپا باید بگویم سایپا قبل از من و بعد از من دچار مشکل بود و سرانجام سقوط کرد. بروید ببینید در آن دو فصلی که من بودم چقدر هزینه شد و در همین فصلی که به لیگ یک سقوط کردند چقدر هزینه کردند. من همیشه تعجب می‌کردم از مصاحبه‌هایی که درباره جوانگرایی می‌کردند. ۹۵ درصد این بازیکنان، بچه‌های تیم من بودند. این همه هزینه کردند و تیم را به دسته اول فرستادند. حالا چقدر باید هزینه کرد چقدر انرژی گذاشت و چقدر برنامه ریخت تا این تیم دوباره به لیگ برتر برگردد.

بهترین مربی تاریخ ایران از نظر شما کیست؟

مربیان بسیار بزرگی در ایران کار کردند. برای همه مربیان ایرانی احترام قائلم‌ اما بلاژویچ کاملاً متفاوت بود. او مربی بزرگی بود و تفکراتی بسیار حرفه‌ای داشت‌ اما بدشانسی آورد که به جام جهانی‌ ۲۰۰۲ نرسیدیم.

و بهترین بازیکن تاریخ ایران؟

انتخاب یک بازیکن خیلی سخت است. خیلی از بازیکنان بزرگ در فوتبال ما درخشیدند. در کودکی عاشق ناصرخان حجازی بودم. آندرانیک اسکندریان، علی پروین، حسن روشن، پرویز قلیچ‌خانی، حسن نظری، در پست من حمید علیدوستی، کریم باوی و خیلی از بازیکنان دیگر همه بزرگ و تاریخساز بودند. من عذر می‌خواهم اگر نام بزرگی را از قلم انداخته‌ام. نمی‌شود در تاریخ فوتبال ایران بازیکنان را جدا کرد.

مهدی طارمی و سردار آزمون شما را خیلی دوست دارند. یک جمله درباره این دو بازیکن بزرگ

فکر می‌کنم الان ۹۰ درصد بار تیم ملی روی شانه‌های این دو بزرگوار است. در تیم ملی بهترین بازی‌ها را انجام می‌دهند و امیدوارم به بهترین باشگاه‌ها راه پیدا کنند.

زمانی که مهدی طارمی را به پرسپولیس آوردید فکر می‌کردید به این نقطه برسد و بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا را بزند؟

من به این مراحل فکر نکرده بودم‌ اما مطمئن بودم روزی بازیکن بسیار بزرگی خواهد شد چون بسیار باهوش است. سردار وقتی تمرینات تیمش در روسیه تعطیل بود چند وقتی با ما تمرین کرد. او هم هوش بسیار بالایی دارد. مهدی و سردار راه‌شان را درست انتخاب کرده‌اند و امیدوارم همین‌طور با شتاب به سمت موفقیت بروند.

ویدئویی از مادر عزیزتان پخش شد درباره کارهای خیریه شما. همان وجهی که شما این روزها پررنگش کرده‌اید. چه تبعاتی داشت؟

ما به این دنیا آمده‌ایم تا دست همدیگر را بگیریم. بهشت و جهنم‌مان را در همین دنیا می‌توانیم رقم بزنیم. مادر یک چیزی گفتند که بار مسئولیت من را خیلی سنگین کرد. من از همه مردم ایران عذرخواهی می‌کنم. من یک نفر آدم هستم با دارایی محدود. درخواست‌ها از من آن‌قدر زیاد است که اگر تمام زندگی‌ام را بفروشم بیش از دو روز نمی‌توانم به درخواست‌ها جواب بدهم و این درد بزرگی است که همیشه در سینه من است چون همیشه از خدا خواسته‌ام تمام مردم کشورم در رفاه باشند. اندازه خودم برای رفع گرفتاری مردم کار می‌کنم و توانم همین است. دلم می‌سوزد که این قضاوت‌ها در مورد من می‌شود. یکی نوشته بود علی دایی در پنت‌هاوس ۱۴۰۰ متری و ۲ هزار متری زندگی می‌کند. اول باید بگویم با این همه زحمتی که کشیدم، باید از یک زندگی مرفه برخوردار باشم چون فکر می‌کنم حق من است اما در پنت‌هاوس زندگی ‌نمی‌کنم. خانه من ۴۱۸ متر است. اگر می‌خواستم جور دیگری زندگی کنم شاید ۲۰ تا برج ۲۰ طبقه داشتم‌ اما همیشه دوست دارم سالم زندگی کنم. چون سالم زندگی کردن من، آینده بچه من را تضمین می‌کند. من به چیزهایی اعتقاد دارم که شاید بعضی‌ها به من بخندند. نانی که ما سر سفره خانواده می‌بریم مشخص می‌کند که راه بچه‌ها در چه مسیری است. خدا را شکر می‌کنم که تا الان یک ریال مال حرام سر سفره‌ام نیامده. دنبال سوءاستفاده نبوده‌ام و دوست ندارم در این سن اشتباه کنم.

احساس‌تان درباره پدر و مادر چیست؟

من همیشه گفته‌ام و همیشه هم می‌گویم. پدر و مادر موجودات و سرمایه‌ها و فرشته‌هایی هستند که فقط یک دانه هستند. شما هر چیز دوست‌داشتنی و عزیز دیگر را می‌توانید دو تا و چند تایش را داشته باشید اما پدر و مادر همین یکی هستند. پدر و مادر سرمایه‌های تکرارنشدنی هستند به‌خصوص پدران و مادرانی از جنس پدر و مادر من. من هرچه دارم از پدر و مادرم دارم. درسم را برای پدرم خواندم چون از کودکی به من می‌گفت تو باید مهندس شوی. مادرم بی‌سواد است اما فهم و شعورش از خیلی افراد که القاب و عناوینی مثل دکتر و مهندس به نام‌شان اضافه می‌شود بیشتر است. (با بغض) شاید باور نکنید اما هنوز هم در بسیاری از روزها فکر می‌کنم پدرم برایم دعا می‌کند.

و آخرین جمله؟

به همه مردم ایران درود می‌فرستم و امیدوارم هیچ وقت از یاد و دل‌شان نروم. آرزو می‌کنم مشکلات اقتصادی کشور حل شود تا مردم نفس بکشند و سفره‌های‌شان رونق بگیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    زندگی مرفه حق پرستاران زحمتکش است دنیا بدون فوتبال وفوتبالیست هیچ اتفاقی براش نمی افته ولی یک روز کادر درمان نباشه فاجعه اتفاق می افته
    • علی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      برادر برگوار همه کارشان مهمه چه پرستار وچه خدماتی شهرداری .
    • آریا IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      هر کس که زحمت بشه و از راه سالم پولدار بشه و زندگی مرفه داشته باشه هیچ ایرادی نداره حالا فرقی نداره که فوتبالیست باشه یا پرستار یا وکیل و ... نه اینکه دست بکنن توی جیب مردم و دزدی بکنن
    • علی تاجی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      برای اینکه تفاوت ها را متوجه بشی بهتره بگی کدوم پرستار را مردم دنیا به اندازه علی دایی می شناسند. همانطور که زحمت کارگرهای شریف قابل مقایسه با یک پزشک حاذق یا مهندس کاربلد نیست. ارزش افتخارات امثال علی دایی هم با هیچیک از مردم عادی ولو پزشک یا پرستار قابل قیاس نیست.
    • بنده خدا IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      پرستاری که قسم خورده خدمت کنه باید ۱۰ با سؤال کنی آنهم بااشوه جواب بدن یا اصلا جواب ندن
    • ف، ه IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      آفرررین با نظرت موافقم،، امیدوارم این زندگی مجلل کوفتشان بشه ما باید تو یک خونه فکسنی زندگیکنیمبا یک لقمه نون بخور ونمیر، اون اینا تو پنت هاوس زندگی میکنند با در آمدهاینجومی وخوردنی های فراوان
    • حامد IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      آخه عزیز من چرا گیر دادید به کسی که اسطوره و افتخار برای ایرانه اولا حقشه و خیلی پایینتر از حقش داره زندگی می کنه و همه جا برای کمک نام ایشون می درخشه ضمنا هر کسی جایگاهی داره و شما در جایگاه خودت اسطوره هم در جایگاه خودش خلایق در حد لیاقت خودشون زندگی می کنند شما اصلا اجازه نداری از هر لحاظ خودتو با ایشون قیاس کنی زحماتی که ایشون برای رسیدن به این جایگاه کشیده شما یک درصدش رو هم نکشیدی آقایان کاسه داغ تر از آش این همه مسئول مفت خور داریم که خودشون و آقازاده هاشون زندگی مجلل تر از آقای دایی دارن و هیچ کمکی هم به کسی نمی کنند در مورد اونا حرفی نمی زنید بعد به این افتخار ملی گیر دادید. درود بر بزرگمرد دلسوز ایران زمین علیمردان دایی
    • امیر IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      دنیا بدون لوله کش میشه ، بدون بنا ؟ بدون معلم ؟ بدون ... هر شغلی مهمه ، پرستاری هم یکی از اوناس، فوتبال هم چون شده یه بیزنس انقد درآمد داره
    • اس اسی ۴۴۴۴ IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      همه حرفها و حدیث ها به کنار در قضیه زلزله کرمانشاه مردم خودشون دیدند چه کردی براشون دمت گرم و سرت سلامت .
    • ناشناس IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      خوب حالا تو هم وقت گیراوردی طرف داره درد ودل میکنه تو دنبال اینی مسابقه بزاری با علی دایی حالت رومیفهمم همه مثل هم هستیم کسی دیگه باید جبران وقدرشناس پرستاران ودکتران فقید باشد
    • قادر IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      بعضی چبزها کاذب هستند فقط بدرد خود طرف می خوره ومنظور شخص نیست شغل ان شخصه ایشان بدرستی گفتند دنیا خیلی بی رحمه ورزشکاران هنرپیشگان واسه خودشان هستند حالا شاید یکی بیاد بذل وبخشش بکنه ولی اتش نشان پرستار دکترو... برای مردم هستند نجات جان یک نفر از صد گل در جام جهانی ارزشش بیشتره حیف که مردم زود فراموش می کنند
    • کاظم IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      والا ما هر وقت بیمارستان رفتیم کادر درمان به ما بی احترامی کردند
    • مهرداد IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      راست میگه،کادر درمان درسته زحمت میکشن،ولی بی احترامی هم کم نمیکنن،درکل برخورد خوبی ندارن علی دایی رو با هیچکس مقایسه نکنید توروخدا
    • اکبر IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      بله شهرت بعضی آدمها رو به پول ورفاه میرسونه فرق نمیکنه از چه راهی باشه ورزشکار هنرپیشه و... ولی چیزی که قلب همه رو به درد میاره اینه که یک رزمنده که ۸سال ازبهترین عمر خودشو در جبهه گذرونده الان یه آپارتمان ۸۰ متری قسطی هم نمیتونه بخره
    • علی IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      مگه کسی گفت حق پرستار نیست؟ چرا مقایسه میکنی؟ پرستار و ورزشکار هردو در مسیر سلامت گام برمیدارن و مکمل همدیگر هستند. مصداق ضرب‌المثل معروف ما که میگه عقل سالم در بدن سالم درضمن اگر فوتبال یا بهتر بگم ورزش و سلامت رو از جامعه بگیری اون جامعه نابود خواهد شد و کل مردم دچار آسیب های اجتماعی و جسمی و روحی روانی میشوند و دیگر پرستاری هم نخواهد داشت تا از مردم مراقبت کند.
    • حدیث IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      الان شما پرستاری؟ والله همه شغل‌ها با ارزش است کجای کاری؟
    • ه IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      سلام از پیش کسوتان بازنستگان و همه افراد مفید برای خود و جامعه که افتخار آفرینی یا مایع افتخارن در هر جا خوبه استفاده و ازشون تجلیل بشه و به‌وجود بی احترامی نشه که ایشان گنجینه‌های هستن که خوبه ازشون استفاده بشه که اکه بشه در همجا ما پیش رو و موفق خواهیم بود و اگر نه که نتیجه بالعکس خواهد بود بجای کیر دادن به این عزیزان به کسانی که مشگلات الان نتیجه کثافت کاری اونا سهوی عمدی یا سلیقه ای هست باید سوق داده بشه امسال این عزیزان که تاج سر مایع فخر و مباهات همه ما هستن
  • ساوالان IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    بزرگترین افتخار علی دایی یکی باخت مقابل عربستان در حضور 100 هزار نفر در استادیوم آزادی بود که خدا رو شکر دکتر احمدی نژاد برکنارش کرد. یکی اینکه هیچوقت نتونسته در جام جهانی گل بزنه. یکی هم هرگز با لباس پرسپولیس نتونسته به استقلال گل بزنه. سال ها تیم ملی دستش بوده و همه تیم وظییفه داشتن از چپ و راست توپ روی دورازه و برای آقا بریزن تا بتونه مدام گل بزنه. هیچ مربی هم حق تعویض رو نداشت و پنالتی ها رو هم خودش باید می زد. کلا تیم ملی رو ملک شخصی خودش کرده بود و این افتخارات همه حاصل کارهایی بود که در تیم ملی کرد. پول های میلیاردی که از تیم های مختلف داخلی گرفته حق مردم و از بیت المال بوده. روز قیامت قشنگ حسابرسی می کنن این پولا رو از کجا آورده و به چه حقی گرفته. اونجا حلال و حرومش مشخص می شه. ولی اینکه میگه زندگی مرفه حقشه بسیار حرف خطرناکیه.
    • تاج IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      حق مردم را علی دایی نخورده موریانه ها یازالوهای انسان نمایی خوردن که هرجایی فقط فکر پول هستند همه جا هم هستندحلال یا حرام هم براشون هیچ فرقی نداره ودر ضمن هیچ انسانی کامل نیست لیونل مسی بااین همه افتخاربراتیم ملی کشورش چکارکرده
    • وحید IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      برای شما با این همه کینه از بزرگ و آبروی فوتبال این مملکت واقعا متاسفم و برای شما دعا می کنم.
    • کاوه IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      ببین دوست گرامی. همه عالم و آدم سطح فنی علی دایی رو میدونن. شاید ایرادهایی داشته باشه و بازیکن کامل توی فوتبال تقریبا وجود نداره. پولی که علی دایی توی چند باشگاه آلمانی گرفت چندین برابر درآمدش توی ایرانه. هرچی پول داره حقشه و نوش جونش. داره به دیگران هم خدمت میکنه. علی دایی محبوب مردم ایرانه
    • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      علی دایی اگه به جایی رسیده مزد تلاش و زحمت خودش رو گرفته . چرا همه به اینجا نرسیدن . دلیل نمیشه هر کسی که جایگاهی داره و مال و مقامی به زور تصاحب کرده یا از راه نامعقول به دست اورده . دیدمون رو عوض کنیم . علی دایی یه پهلوانه و به اندازه ی خودش حامی حامی مردم کشورش بوده .
    • حمید از قم IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      امثال شما دوست عزیز بیمار هستند و این بیماری تأثیر روی زندگی و موفقیت شخص خودتون میزاره افرادی خودخواه با ذهنی مریض که هرچیزی که تو دایره علاقشون نیست رو نفی میکنن خدا به راه راست هدایتت کنه
    • صامت GB ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      دنیابدون داییوکریمی ومسی ورونالدوو......خیلی دنیای بی‌مزه ای میشه.زندگی خوب ومرفه حق علی داییه.نوش جانش دایی توپنت هاوس۱۵۰۰متری هم بشینه نوش جانش.علی دایی زندگی خوب نداشته باشه پس کی داشته باشه؟
    • ساوالان IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      حرف هایت همه دروغ هست از انجا که با اسم دیگران کامنت می گذاری!! ساوالان جعلی.. دایی افتخار ایران هست. شناسنامه فوتبال ایران. و یک استعداد یاب عالی . ولی کاش بعد بازنشستگی دنبال مربی گری نمی رفت!!!!!!! الا دایی باید وزیر ورزش و یا ریسس فدراسیون می شد.
    • معصومه IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      منم با شما هم عقیده ام حرفاتون کاملا درسته الان باز یه عده میان میشن کاسه داغتر از آش آخه بگو‌یه نفر دیگه داره خوشی میکنه شما چرا اعصابت رو خراب میکنی همین علی دایی ده تا رستوران بزرگ تو تهران و کرج داره مگه دارایی فقط خونه ست
  • Mohamad IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    دایی نمونه یک انسان واقعی هست.بدون ادعا و سهم خواهی ..
    • علی بهجتی DE ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      باسلام آقای عزیز همه حق اظهار نظر دارند اما آن عینک بدبینی را بردار .
  • غفار IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    اسطوره ایرانی دمت گرم همیشه صادق بودی وپرتلاش اگر 20نفر مثل تو این فوتبال بودن پرچم ایران تو جهان بالا می رفت
  • ایرانی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    همین که علی دایی کار های خیریه میکنه نشون میده لیاقتش یه همچین زندگی هست
  • محمدرضا IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    تکرار نشدنی؛ پهلوان علی دایی.
  • بهروز IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    نوش جونت مرد
  • شمسعلی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علییییییییی اقاااااا دایییییییییی تاجی اصیلللللللللللللللل شاگرد خلف ناصرخان و منصورخان.ادمی ک بزرگترین اسطوره لنگ یعنی علی پروین رو حسابم نمیکنه
    • شمسعلی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      خخخخ مگه مجبوری طرفدار کییییسه باشهی که بازیکن بزرگ نداااااره خب مثل شمسعلی اورجینال طرفدار پرسپولیس کبیر باش که کلی بازیکن بزرگ و بین المللی دااااااره و نخوای دااااااستان سر هم کنی
  • تاج IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    شهریارفوتبال ایران امیدوارم همیشه سلامت باشید وزندگی خوب و خوشی داشته باشی
  • مصطفی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    درود بر شما مرد با شرف
  • سلام IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    سلطان فر
  • عادل IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    يک انسان صادق و شريف که با سعی و تلاش خودش به هرچیزی که می خواست رسيد !
  • محبی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    خدا این مرد بزرگ رو برای کشور ما حفظ کنه هر کس بود با این اسم و رسم یه عالمه اختلاس می کرد ...علی دایی اقاست ما اهوازی ها عاشقشیم ..افتخار ماست
  • حسین IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    نسبت به خیلیها بهتری و سالمتری
  • م.د IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    ایشان زحمت کشیده وثروتی که بدست اورده اززحمات خودش بوده نه کسانی که اموال بیت المال را برای خودوفرزندانشان بدست گرفته وبردنندبهشت رابزای خودشان و جهنم رابرای ملت
  • رضا IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    کاشکی عوض بعضی از مسولین دزد. خودت یه کاره می‌شدی سلطان برازنده خودته
  • عجیبه IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    من نمیدونم مردم از چیه این مرد خوششون میاد که دوست دارن هموطنانشون تا کمر تو زباله خم بشن تا دایی علی بتونه تولد میلیاردی برا دخترش بگیره خب نگیره مگه به جایی برمیخوره اینهمه پول بهش دادن سیر مونی نداره
    • حسین خلیلی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      امثال تو که اگه حتی پولدار هم بودی به هیچکس جز خودت فکر و کمک نمی کردی نمی تونی درباره شخصی حرف بزنی که اولن ثروتش رو از رانت و زدو بند بدست نیاورده و دومن در حد توانش به خیلی ها کمک میکنه مثل زندانیان مالی و زلزله زدگان و .... در حدی نیستی که از سلطان ایراد بگیری بخیل نظرتنگ
    • ع.ش IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      تو هنوز نمیدونی مردم چراعلی دایی را دوست دارن. علی دایی مرد با خدایی هست زندگی دایی باید بیشتر ازاین هم مرفه باشه اگه دایی راشناحتی انموقع اظهار نظر کنید تولد بچه اش هم حقش علی دایی مسعول کسان خم شده داخل اشغال نیست وظیفه مسعولین مملکت است که.....
    • امیری IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      هر کی در توان خودش علی دایی که نمی تونه کم کاری چند هزار مسئول و چند دهه کم کاری همه رو جبران کنه .، مردی خودت یک کاری بکن اگه وجود داری حرف مفت زدن و توقع بی جا از دیگران داشتن ممنوع ،زحمت کشیده برای خودش نه کل مردم کشور
  • ایرانی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    نمیدانم چرا رسانه ها وابواب جمعی کشور بیخود وبیجهت به بعضى شخصیت های محبوب دل مردم وصل شده وبا مصاحبه ها ونقطه نظرات دلخواهشون موجب ازار واذیت وچه بسا باعث ناراحتی روحی روانی برا ان شخصیت بوجود می اورند . لطفا علی دایی عزیز رو اینقدر نپیچونید بزارید اروم ودراسایش باشه .ارادت خالصانه به علی دایی پهلوان عزیز کشورمون دارم
  • رضایی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی دایی نمونه یک انسان واقعی است
  • همدرد IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی دایی کسانی دیگه هم یادت رفت بگی مثل .........
  • ناشناس IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    بما چه چی داری یانداری چه سودی برامردم داره
  • فرزانه IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    آقای دایی شما همیشه و همه جا صدای مردم بوده اید و برای مردم ایران بهترین ها را طلب کرده اید، حتی در دورانی که صدا و سیما به اصطلاح روانشناس دعوت میکند که به مردم بگوید مرغ نخورید و..‌. من به شما افتخار میکنم
  • علی بهجتی DE ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    باسلام علی دایی اسطوره فوتبال ماست وبه کدام تیم در کدام دیدار گل نزده مهم نیست اما واقعا قهرمان ماست ایشان عقایدی دارد که واقعا الگوی بنده است مثلا تلاش، خستگی ناپذیر، پرهیز از غرور، احترام به بزرگتر مخصوصا پدر ومادر ودر آخر همدردی با مردم. علی آقا هر چه داری حق شماست ، بندگان خدا حق دارند حسرت داشته باشند شما به بزرگی خودت نادیده بگیر و ما تورا دوست داریم وشما همه را دوست داشته باش.
  • ندا IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    خوب داشته باشي حقه خودته ،نوش جونت هر كي چش نداره ببينه بره به درك ،مگه اختلاس كردي يا پوله مردمو خوردي ،به اندازه ي سنت ايرانيا رو خوشحال كردي اميدوارم هميشه سلامت باشي علي دايي نازنين ،چه اهميتي داره حسودا چي ميگن مهم اينه شما بينظيري و لياقتت بيشتر از ايناست
  • رحیمی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی دایی مرد بزرگیه، خدا حفظش کنه
  • سیدحسین IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    من اخلاق علی آقاروآقارودوست ندارم،ولی یک انسان شرافتمند،سلام وپاک،پولش ازشیرمادرش حلال تره وابدااهل زدوبندوسواستفاده نیست،وچون انسان درست ایست بهش پست و مقام نمیداند!؟ چون یکشبه پته آقایون رومیریزه رو آب!! هرچی داری حقته ونوس جونت آقای باشخصیت فوتبال.
  • شیافپولیس IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی آقا شما لیاقتت هست هر چی داری از زحمت و رنج و فکر خودتون بوده فکر نکنم تو ایران کسی باشه شمارو دوست نداشته باشه جنتلمن واقعی خودتی ایران بهتون میباله فقط حقت تو فوتبال ایران حداقل ریاست فدراسیون هست متاسفم که با شما بدرفتاری شده انشاالله همیشه موفق باشی
  • ناشناس IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    وایییییییی چقد حسادت؟ واقعاااچنتاازکامنتاحالم بهم زد دلم دردام آخه جقدشماهاحسودهستین؟ نوش جانش زحمت کشیده علی دایی نمونه یک مردکاملاانساندوست ووالاهسش کورشودچشم حسود؟ کورشودهرکه نتواان دید؟ گمشین آدمای حسود تنگ نظر؟ دایی حقشه وتاج سرتونه
  • داود میرزایی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    قربان مرام و معرفت تو . تو متعلق به همه مردم ایران هستی . خدا شما را برای ما حفظ کند .تاج سری .
  • حامد IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    آقای دایی زندگی مرفه حق همست منتها با ماهی 20 میلیون هم میشه زندگی مرفه داشت اصلا سالی یک میلیارد نه دیگه اینهمه پوووووووووووووووووووووووول . لطفا رفاه رو برای ما تعریف کن
  • Hosein IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    کاش ایران ما مردانی چون تو هزاران نفر میداشت ای کاش مردمانی با طبع بلند تو هزاراان هزار میداشت ایران سربلند بود و فقرو اعتیاد نداشت
  • مهری IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی دایی یک مرد به تمام معنا و واقعی هست. اگر منش مسئولین بی لیاقت ما هم مثل امثال علی دایی بود اینقدر کشورمون عقب افتاده نبود .
  • نادر آبادانی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    آقای دایی حقتان همین و بیشتر است نوش جانتان شما آبروی ورزش این مملکت هستید .عده ای دزد و اختلاسگر همه چیز دارند شما که باعث سربلندی مردم ما در جهان هستید چرا حداقلها را نداشته باشید
  • ابوالفضل ولایتی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی دایی افتخار آذربایجانی ها و از همه مهمتر ایرانیهاست، برند فوتبال ایران علی دایی هستش و اعضای فیفا که با تعداد انگشتهای دست هستش یکی علی آقای دایی هست و در قرعه کشی همه جام جهانی ها دعوت رسمی ازش میکنند که در جمع اونها حضور داشته باشه، انسانهای پست و حقیر همیشه فکر میکنند که اگر آدمهای بزرگ رو کوچک کنند و یا پست جلوه بدهند می‌توانند خودشان را بزرگ کنند اما اینجور نیست و آقای دایی همیشه افتخار ما بوده و هست و خواهد بود.
  • فریبا CA ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    آقای علی دایی همیشه باعث افتخارکشورایران هستن وهرثروتی هم که دارن حقشونه ونوش جانشون باشه برای ذره ذره اش استرس کشیدن توزمین فوتبال‌ .لطفا یه کم مهربونتر باشید وبد قضاوت نکنید.
  • آفتاب IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    حرفاشون عالیه..ان شاالله همونی که میگن باشن...و کاملادرست میگن زندگی مرفه حق همه است...فقط به شرطیکه حقی ناحق نشه
  • صادق IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    از اینکه اسطوره کشورمان، علی دایی همچین دیدی نسبت به پدر و مادر و تربیت فرزندانش دارد باعث افتخار هر ایرانی میهن پرستی هست
  • محمد IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    واقعا بی نظیره بسیار دوست داشتی علی دایی من افتخار می کنم که چنین شخصی در سرزمینم با این همه افتخار هست
  • محسن IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    سلطان علی دایی ....از نوجوانی که فوتبال رو دنبال میکردم بین اون همه ستاره ایرانی من طرفدار علی دایی بودم در فوتبال یک تمام کننده واقعی بود الان هم یک انسان واقعی در خدمت مردم کشورش...دوستت دارم شهریار ایران
  • عرفان IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    تو هرچی میگی حق میگی از حرفات صداقت گفتار و پندار و کردار مشخصه کاری به مذهبت ندارم کاری به شغلت ندارم.توشخصیت نگران و دلسوزی داری زلزله ی کرمانشاه و مردمش هیچوقت فراموشت نمیکنن
  • ناشناس IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    خدا حفظت کند مرد بزرگ
  • عباس میرپور عشق رنگ قرمز IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    وقتی صحبت میکنید فکر همه جارو بکنید حواستون به حرفهای که میزنید باشه چرا وقتی از ی چیزی معتمعأ نیستید میآید خیلی راحت تو دید عموم تایپ ش میکنید توی که داری از حلال و حروم بودن زندگی آقای دایی حرف میزنی آیا از حلال و حروم بودن زندگی خود و خانوادت معتمعأ هستی ....یا اصلا برات مهم هست چون اگه بود با این خیال راحت و آرام نمیومدی و زندگی ی نفر رو حرام کنی و تو اون دنیا باید جواب پس بدی ......
  • همه ما IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    لقمه حلال واقعا مهمه خدا حفظت کنه علی آقا
  • ناشناس۵ IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی دایی افتخاریه برای ما.ضمنا علی دایی درآمدش از فوتبال نیست.بلکه کلی هم برا فوتبال خرج کرده.حالا گرچه سیاست اینو که با بعضی کارها کنار بیاد یا چشم بپوشه رو نداره.اما یک ایرانی و ورزشکار بزرگ و پرافتخاره
  • پلام IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    تو همیشه یک اسطوره ای....ما مشکل داریم که فکر میکنیم چون نون نداریم تقصیر توئه که وضعت خوبه .....خوش باش پهلوان
  • سعید هدیه IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی دایی پهلوان واقعی و اسطوره ماست...تعداد گل مهم نیست ،شرف و مردانگی و نجابت اوست که سبب شده علی دایی در قلب هر ایرانی فهیم جای داشته باشد...علی دایی یک سلبریتی واقعی است کسی که درد مردم را می داند و با مردم همدل است. ما تا ابد مدیون محبت و شرافت تو هستیم.
  • پروین IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی دایی زحمت کشیده دزدی واختلاس که نکرده. قران هم میگه لیس الانسان الا ما سعی یعنی دسترنجت مال خودته.حقشه خوب زندگی کنه،بخشنده ومرد هم هست خیر زندگیشو ببینه به امید خدا
  • E30 FR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    زنده باد ایران وزنده باد علی دایی توخیلی بزرگواروباایمان هستی
  • احمد IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    زندگی دیگران به ما ربطی نداره
  • احمد IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    به غیر از درجه یک بودنش در فوتبال آدم خیلی خوبی هستش.خدا حفظش کنه
  • ناشناس IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    خوب خیلی رک بهشون بگو ندارم دیگه چرا رسانه ای میکنی.
  • Mahdiebadi IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    عزت و بزرگی را خدا میدهد و به علی آقا داده و کسی را که خدا عزیز کرده دیگران نمی توانند از او بگیرند( ذلیل بشمارند ) پس لطفا در اظهار نظر خود منصف باشیم
  • محمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    آقای دایی شما انقدر بزرگ هستی که آگه داخل پنت هوس هم زندگی بکنی حقته مال مردم خور که نبودی دزد که نبودی مثل بعضا
  • Mohamad IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    اقای ک از کادر درمان دفاع میکنی.الان این مصاحبه چ ربطی ب پرستار داره.همه انسانها در هر صنفی ک هستن وظیفشون انجام میدن.ی کم منطقی باشیم بجای برنمیخوره
  • ابوالفضل IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    وجودت سلامت و مستدام پهلوان.
  • مصطفی گلزرد IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    سلام علی اقا همه این حرفها از روی حسادت است وبس شما بدل نگیر.من طرفدار استقلال هستم اما برای شما احترام خاصی قایلم.شما شناسنامه فوتبای ایران هستید درحال حاضر.موفق باشین
  • ایرانی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    درود بر شرفت مرد. آقای دایی و قتی به مردم کشورهای عربی نگاه می‌کنی و میبینی چجوری دارن زندگی میکنن و برمی‌گردی به مردم کشورت نگاه می‌کنی که با این همه منابع با چه خفت و خواری دارن زندگی میکنن حق داری فقط آرزو کنی و حسرت بکشی . بعد اون مردم نادانی که میگن تو چرا نباید زباله گرد باشی و چرا باید توی یه خونه متوسط(نسبت به همین عربا) زندگی کنی . لعنت بر عقب ماندگی . لعنت بر ریا . لعنت بر مسئولان بی مسئولیت . لعنت بر همه....
  • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    کسانی که درمورد علی دایی که در زمان خودش اسطوره فوتبال بوده غیر منطقی برداشت کنند و حرفهای بیخودی به ایشان نسبت دهند به نظر، آدمهای تنگ نظر و حسودی می باشند.تا اینجا که بررسی و تحقیق کردم ایشان تا از دستش بر آمده به خیلی‌ها کمک مالی کرده وهمچنین کارهای غیره...... از خدا بترسید والکی قضاوت منفی نکنید.از طرف یه استقلالی دمت گرم علی آقا دایی مردی دوست داریم.
  • ناشناس IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    دمت گرم که سالها مردم ایران را خوشحال کردی مردی بتمام معنا فداکاری تورا مردم درهنگام زلزله از یاد نبردند نوش جانت همیشه سالم باشی
  • حسین محمدی IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    نوش جانت شهریارآذربایجان
  • یک استقلالی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    خدا حفظت کنه شهریار .
  • علی مرد اذری زبانهاست ارادت کامل داریم IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    انشالا همیشه سلامت پابدار باشه
  • علیرضا IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    با ساوالان موافقم . باخت به عربستان در آزادی خیلی تلخ بود دلیلش هم خط زدن کریمی توسط دایی بود . برداشت میلیاردی از بیت المال چه میخواد به اسم فوتبال باشه یا اختلاس هیچ فرقی نمیکنه
  • کریم IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    امیدوارم داریی های ایشون هر روز بیشتر بشه.16 سال پیش برای خرید کتونی به فروشگاهشون رفتم برادرشون اونجا بودن وقتی تقاضای تخفیف زیادی کردم برادرشون گفتن برو پیش خود علی آقا.منو راهنمایی کردن و رفتم پیش خودشون با اینکه از دیدنشون هیجان زده شدم ولی مثل کسی که نمیشناسم فقط سلام علیک مختصری کردم و درخواستمو گفتم. ایشون هم بدون معطلی گفتن به برادرم بگو علی میگه مشکلی نیست.این نشون میده که ایشون چه شخصیتی داره.قضاوت با خودتون
  • ره گزر IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    حمید میگن زحمت کشیدم هرکی ندونه مگه اجو انداخت تبقه سوم چارم ده نفر دویدن صدتا پاس خوب یگل زدی آقای زحمت
  • جعفر IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی دایی اسطوره فوتبال ما میباشد افتخار هم میکنیم فراز ونشیبهای فوتبال ما را به پیش برد ومایه خوشحالی ما بود وشنیده ها حاکی ازآن است هممتدین وهم خیر بود وهست هرچی داره مال حق خودشه واز شیر مادر حلالتر میخام بگم اسطوره فوتبال ما ای مهربان وای دستگیر نیازمندان دردل همه ما جا داری ودوست داریم19
  • محمدصالح احدی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    با انکه از احاظ ورزشی طرفدار دایی نبوده ام اما از لحاظ انسانی سرامد است ایشان در همه زمینه ها بیشتر از توانش کوشش کرده مثل زلزله سرپل کرمانشاه سیل سالهای اخیرو.....پایدار و جاودان باشی
  • ایلین IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    قدیمیها یه ضرب المثل خوب میزدن کسی نرفته به دنیا که ببین چه خبر. بهشت و جهنم همین دنیاس
  • محمدطاها IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    دارندگی و برازندگی/بی شک شما لایق بهترینها هستی آقای دایی..سالار و یه دونه ای.. مایه افتخار ایران و ایرانی هستی، زنده و پاینده باشی..به هر چی که رسیدی نوووش جووونت با زحمت و تلاش بدست آوردی نه با اختلاس و دزدی..
  • فایق IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی دایی وامثال علی دایی کمیتب هستن.اسطوره ای که دغدغه مردم را داذد.ایشون هیچ وقت به ملتش توهین نکرد.اما هستند بازیگران یا حتی بازبکنانی که خدا راهم بنده نیستن.خداداد عزیزی خیلی راحت به قشر نویسنده وفرهنگی توهین کر وغش غش می خندید !!!!علی دایی افتخار سرزمین ماهستن
  • شهناز IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    خدا حفطشون کنه اقای علی دایی راهمبن ک ب فکر مردم کشورش هست نشون دهنده ی بزرگواری ایشون هست زحمت کشیده زندگی لاکچری حقشونه ایشون همیشه کمک رسان ب مستضعفا ن بوده بعضیها بی چشم رو بازی در نیارن ادم باید نیمه ی پر لیوانو ببینه
  • ... IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    هرکی مزد دستش رو میخوره چیکار اینا دارید اخه مگ با پول دزدی باباش هست؟!؟!یا اختلاس کرده؟!؟!پول خودشه دستمزد خودشه ایشون خیلی هم ب زلزله زده ها کمک کردن کلی کار خیر کردن و... چیکار دارید ب اینا چرا الکی سوق میدین سمت اسطوره ها هرچی ک باشه هم حداقل تا همین چن وقت پیش بالاترین گل ملی رو زده بودند بنظرم ب کسایی بچسبید ک دارن دزدی ازتون میکنن و کلی رانت و رشوه و اختلاس میکنن ن ایشون ک دستمزد خودشونه.
  • مهدی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    شما حق داری بقیه مردم حق ندارن هر کسی که اتاق بازرگانی باشه حق داره زندگیش مرفه باشه شما اتاقی ها ایرانو بدبخت کردید
  • فاطمه IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    شما هایی که میگین کوفتت بشه اندازه علی دایی زحمت کشیدن که به پول برسین علی دایی نه پدر پولدار داشت نه پارتی همش زحمت و پشتکارشه که علی دایی به اینجا رسیده شماها بجای اینکه یه مشت حرفای چرا بزنین برین زحمتی که علی دایی کشیده را بکشین
  • علی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    تو دایی همه مردم دنیا هستی دوستی داریم
  • حسن IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی دایی راعشق است.امیدوارم همیشه موفق باشی.انسان حق وحقیقتی هستی
  • یه ایرانی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    زندگی مرفه حق همه ست
  • حمید کلباسی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    صد سال ره مسجد و بتخانه بگیری ؛ عمرت به هدر رفته اگر دست نگیری + بشنو سخنی نغز ، تو از پیر طریقت ؛ هر دست که دادی ، ز همان دست بگیری .
  • جواد . IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    نه که نداری . فقط دو تا مغازه در زیرزمین ایران زمین داری !!! بقیه را نمی دانم . کم از ۲۰ برج ۲۰ طبقه نیستند . کارگرها هم زحمت میکشند !! دیوار چینی و کاشی کاری و همه آنها نیاز به فکر و مغز دارد . ولی است اد و شانس چیزیست که در جوامع سرمایه داری برای ثروتمند شدن خیلی لازم است .
  • محبوب .اردبیل IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    باسلام،پول درآوردن مهارت است و بخشش هنر است.علی دایی هنرمندی واقعی میباشد.اعوذو برب الفلق من شرا حاسد اذا حسد.
  • مصطفی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    انشاللللله خداوند متعال طول عمر و خیر وبرکت زندگیه ادمای خیر خواه رو زیاد کنه امیدوارم روزی برسه که نیازمندی در جامعه وجود نداشته باشه الهی امین
  • کمائی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی دایی مردزحمتکشی که درخانواده درستی تربیت شده والگوی سختکوش برای تمام جوانان ایرانی ست علی دایی عزیزو مورداحترام تمام خوزستانیها ست
  • کمائی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    آقای علی دایی هرجایی هستیدالهی همیشه سلامت وخوشبخت باشید اگرروزایی توزندگیمون داشتیم که خوش وخندان بودیم همان ساعاتی بود که شاهد عرق ریختن شما وبازیکنان بزرگواردیگه بودکه به خاطر شادی دل مردم تعصب ایران روداشتید ماخوزستانیا خیلی ازت ممنونیم
  • مهدی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    عشق من دایی زنده باشی اسطوره
  • یوسف IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    . هرچی داره حقشه علی اقا انسان باشرف وباغیرته
  • نجف IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    ایشان مثل برخی از ورزشکاران از رانت شورای شهر وبرج سازان بزرگ تهران ودانشگاه آزاد اسلامی که استفاده نکردند !
  • سعید IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    بخدا قسم ک نداریم بزرگ تر از این مرد در ایران و دنیا ب بخشش بزرگی متانت کمک کردن ب دیگران.هر کس هر چیز دلش میخواد بگه.انسان باید پیش خدا سر افراز باشه ک علی عشق ما هست سر سلامت.
  • خلیل IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    یکی از ورزشکاران وعضو شورای شهر تهران که هیچی نداشت توی کلاس می گفت اینقدر پول دارم که نمی دانم دانشگاه چقدر حقوق به حسابم واریز می کنه !
  • محمدرضا رحمتی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    داداش به. چه کسی مربوط هست دایی افتخار ایران و آسیاست درس خونده زحمت کشیده. عرق ریخته باسر شکافته با طحال پاره بازی کرده نوش جونش
  • کیوان مومنی DE ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    برادر من نمیگم شماباید درآمدت اندازه یک فراش مدرسه ابتدایی باشد بایک رفته گرزحمت زحمت کشیده؟ بایددرآمد شمالااقل حقوق ومزایای یک استاد دانشگاه رابگیرید؟ منت هم سرمردم نزار؟ خداوندسبحان سبحان روزی رسان است؟ شما بعنوان یک انسان متمدن خمس وزکات مالت راپرداخت می کنید؟ که دربین تمام ادیان ابراهیمی واجب است
  • Amirali IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    اگه علی دایی برای همین کشور قطر بود الان رئیس کنفدراسیون اسیا بود اما داخل ایران بدون اینکه جایگاهشو مسئولین متوحه بشن زیر پاشو خالی میکنند علی دایی آدم حسابی فوتبال ایران و جهان هست
  • مصدق US ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    خداوند بهت لطف کرد توهم به نیازمندان لطف کن همیشه مسیرزندگیت همین باشه که دست یک مستمند را بگیر که روح پدرت خوشحال میشه توسرمایه این مملکتی مردم بهت افتخارمیکنن
  • فرشید IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    شیر مادر و نان پدر حلالت و دعای پدر و مادر پشت و پناهت
  • زبل خان IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    مهم انسان بودن ایشونه و داشتن قلب بزرگ که همواره یاور قشر ضعیف وستم دیده است دزد و اختلاس گر نیست حق مردم خور نیست نوش جونش زحمت کشیده نه مثل اقایون که با وعده های صد من یه غاز زمام امور به دست میگیرن بعد که خرشون از پل گذشت فقط فقط به خوردن حق مردم و پر کردن جیب خودشونن
  • Fariba IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    تلاش زحمات خودش بود
  • مهران IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    پولهای تیلیاردی به جیب میزنن از پول پرسپولیس استقلال که اونم از بیت المال پرداخت میشه بعد از پول مردم ناچیزی به خود مردم کمک میکنن و در آخر کلی هم منت میذارن سر مردم. ایکاش هیچ شخص مشهور و شناخته شده ای تو کشور نبود ولی هیچ فقیری هم نبود
  • محمد IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    آقای دایی عزیز دمت گرم خیلی دوستت دارم.یه کمکیخبه ما کن ببینم چیکار می‌کنی
  • علیرضا پایمرد IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    آقای. دایی اگه. گره. کوچکی از یک نفر باز کردی خداوند رحمت کند همه اجداد شما را. چون. از اموال شخصی. کمک میکنید آنهایی که مسول هستند. خوابند من هم غم شما را دارم
  • بهنام IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی دایی عزیز ، همه مردم ایران دوشتش دارند ، بزرگوار هم انقدر که ترکا و آذربایجان دوستت دارند شهرهای دیگه هم دوستت دارند
  • شهرام IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی دایی در هر حال و زمانی شهریار فوتبال ایران هست
  • ماهور IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    آقا من اصلا کاری با فوتبال و این جور چیزا ندارم. چرا هرکی مالی ب هم زده میگین حق مردمه. کور ک نیستیم. زحمتا اینارم دیدیم ما. چرا ماها چراتو علی دایی نشدی. چون اون انتخابش درست بوده. زحمتش ام کشیده. میتونه..
  • حق IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    بنظر من رفاه حق همه مردم است.... علی آقا هم به اندازه ای که زحمت کشیده حق داره اما اینکه خودش میگوید رفاه حق من است از فرد جنتلمن به دور است بلکه مردم باید بگویند. ضمنا علی آقا جهت یادآوری اینکه شما تلاش کردی اما از امکانات این ملت استفاده کردی و برای کمک کردن به دیگران منتی نداری حساب مردان با نامردان جداست به خود بیا
  • حقیقت IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    اسطوره‌ تکرارنشدنی فوتبال ایران،خودت رو بخاطر حرف حسودان ناراحت نکن.
  • حسین خرمشهری IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    علی آقا حق کسی رو نخورده . ماله خودشه وهرجور دوست داره استفاده میکنه ازدیوار کسی بالا نرفته. مرد بزرگوار با اون روحیه پاک درحد توانش کمک میکنه و حق داره زندگی خوبی برای خود وخانواده بسازه. علی آقا ای کاش همه روحیه شما رو داشتن. اونایی که با لابی و رانت و اختلاس باعث بدبختی مردم شدن و زالو صفتانه زندگی میکنن آرزوی یک لحظه آرامش درونی امثال آقا علی رو دارن. علی جان بدون که آنچه که از دل براید لاجرم بردل نشیند. دوستت داریم و به ایرانیانی مثل شما دلخوشیم و افتخار میکنیم. نه برای موفقیتهای فوتبالی بلکه بخاطر بزرگ منشی افراد در این سطح.
  • امید IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    سلام.شیرمادرت حلالت داداش حقته زحمت کشیدی بایدم خوب زندگی کنی
  • اسمعیل IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    چه ورزشکار چه دکتر چه وزیر چه و چه و چه فرق نداره اگر انسان است ونون زحمتشو هنر شو فکرشو بازوشو شو و شو و شو ولی مثل دایی یک انسان واقعی بودن در تمام جهات مهم است.
  • اسی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    ای وای از بی کسی فقیری ببدبختی
  • مژگان IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    هرچی داره نوش جانش دوستان میشه برا سلامتی خودتون وخانوادتون یکسری به پیچ ظریف پیدا سری بزنید ماهی حتی شده مبلغ ده هزارتومان کمک کنید من یکی از دنبال کنندگان هستم سلامت باشین الهی عوضش رو از خدای قشنگم بگیرید نام ایشون آقای نظافتی منت برو چشمام میزارید ممنون
  • لوک IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    یاشاسین علی آقا دایی و امثال دایی
  • علیرضا رسولی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    علی دایی نابغه فوتبال ماست هرکس تو ایران ده درصد هوش و توان ایشون رو داشته باشه مطمئن باشید گلیم خودش رو میتونه از آب بکشه بیرون ، زنده باشی قهرمان ، زنده باشی پهلوان
  • پوریا IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    شما علی جان چون ایرانی هستی؛دلت به حال هم میهنت میسوزه.مشکل اینجاست که غیر ایرانی ها بر ما حکومت می کنند و برای همین با این همه ثروث،وضعمون خرابه.خیلی دوستت دارم.
  • رستمی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    ارتشیها وسپاهیانیکه زمان جنگ نگذاشتندعربهای نادان عراق زنان ودختران ما را کامیون کامیون پر کنند وببرند الان چها رملیون حقوق میگیرند حق انها نیست زحمت نکشیدند فقط دایی زحمت کشیده۱۰
    • شهرام IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      دوست عزیز من، اونا در اشتباه ترین زمان ممکن قرار گرفتند و مطالبات اونا هیچ ربطی ب ورزش و علی دایی نداره ....مگر ن این است ک همین الان ایران را ب تاراج می‌برند و همین ارتش‌ها و سپاهیانی ک الان باید از آرمان‌های ن دفاع کنن سکوت کردند ،اگر اونا هم سکوتشان رو بشکنن و برای آرمان‌های ن تلاش کنن و سختی بکشن قطعا مرفه میشوند
  • سحر IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    زندگی در رفاه و آسایش حق همه مردم کشور ثروتمند ایران است اگر مسولینی دلسوز داشتیم و اینکه هر فرد هم باید به اندازه زحمتی که کشیده سهم بیشتری داشته باشد متاسفانه بعضی از افراد به این فکر نمی کنند که فردی که الان زندگی نسبتا خوبی دارد در این راه و رسیدن به این زندگی چه سختی های کشیده فقط امروزش را می بینند و قضاوت بی جا می کنند بارها و بارها در مطب دکتری بوده ام که بیماران حساب درآمد روزانه دکتر را می کنند این افراد فکرش را نمی کنند که همین دکتر امروز دانشجوی زجر کشیده ای بوده که برای پرداخت شهریه مجبور بوده کار کند در کنار سختی درس خواندن. متاسفانه فقر و کم دارمدی باعث سرخوردگی و حس حسادت در مردم شده است آقای دایی هم نوش جونشون باشه تنشون سلامت هر چی دارد از زحمت خودش هست انسانی به تمام معنا که در کار خیر هم دست دارد . مثل عده ای نبوده که با مدرک جعلی به جایی رسیده و با بیت المال و حق ملت فرزندانش در خارج زندگی کند و خودشون هم به جز ویرانی برای مملکت چیزی نداشته باشند. حقتان رو در جای دیگری مطالبه کنید همیشه برای بقیه خوب آرزو کنیم تا به خودمون هم خوبی برسد.
  • مندرخواست کمک کردم ولی جوابی نگرفتم IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    ایشالا مسولین به فکر باشن
  • غلامرضا IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    حسود نباشید.زحمت کشیده و هر درآمدی داره حبشه.تلاش کرده
  • م.ح IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    خوبه رکوردش توسط رونالدو شکسته شد وگرنه ولکنمون نبود می ایستاد روددروازه وشانسی گل میزد گلهای مالدیو.غیره خ خ خ
  • ناشناش IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    آقا نوش جونت،گوشت بشه بچسبه به تنت،حلاله بزن بالا.
  • احسان نعمت الهی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    بنده از اسطوره فوتبال کشورم ایران جناب آقای علی دایی بابت زحمات چندین ساله اش در فوتبال بی نهایت سپاسگزاری میکنم و آرزو میکنم همیشه سایه تان برسر خانواده محترم و ملت فوتبال و ورزش دوست ایران برقرار باشه. هیچوقت فراموش نمیکنم که در دوران کودکی و نوجوانی تنها سرگرمی و فکرم فوتبال و گلهای زیبا شما را که مثال یه غریق نجات فوتبال ایران را نجات میدادید. خیلی دوست دارم یک بارم که شده شما را از نزدیک میدیدم و باهاتون صحبت میکردم تا شاید کلامتون که سرشار از حسن نیت هست بخوبی در من تاثیر میگذاشت
  • ت GB ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    آهان حق چی توعه ..زندگی مرفه حق همه مردمه ..این همه پارتی بازی شده طرف بهترین فوتبال بازی می‌کنه حق شو همه مسولا خوردن ..وگرنه نمیزاشتن تو اسطوره ایران بشی
  • من IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    شما هزاران بار دل ما رو شاد کردی عزیزم مردم شما رو از ته دل دوست دارن
  • اف اف IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    دمت گرم علی دایی.خیلی اقایی خیلی.....همون کساییکه پشت سرت حرف میزنن اگه یه جو منطق داشتن میفهمیدن که رسیدگی به درد ورنج و مشکلات مردم کار مسئولین مملکته نه شما...تا شنیدیم،ازشما دست خیر شنیدیم خدا خونواده محترمت رو برات حفظ کنه شما افتخار اردبیلید....
  • حدیث IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    با سلام خدمت همه هموطنان عزیز من فقط یک چیز را از میان کامنت ها فهمیدم حسود هرگز نیاسود
  • علیرضا IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    سلام علی آقا خیلی مردی دوستت داریم
  • اسحق رستمی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    هرکسی علی دایی نمی شود.آدم دین دار وصادق ومردم دار.وباتلاش وگوشش به سطح اول فوتبال رسید.ایشان منش پهلوانی ومردم داری را درذات خویش پرورش داده.کسی که قدرپدرومادرش را باوجودتمام شهرت وثروت می شناسد واعتقاد به تاثیر نان حلال درآینده فرزندش دارد یک انسان بیخدایی هست.خدا وند حافظش باشد۱۷
  • دادا IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    علی دایی باز دمش کرم کمک مردم کرد چرا هی اسم پرستار پرستار می اورید این کرونا پرستارها رو پرو تر هم کرد دیکه جواب سلام نمیدن چه برسه کار برای مریض کنند میشینن طلب میخوان پرستارهای بی وجدان زیاد داریم
  • خودم IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    قاضی اصلی خداست بی عنایت و توجه به بدخواهان و حسودان شاد زندگی کن که شادی حق تویه کم دل مردم رو شاد نکردی
  • حبیب IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    سلام بزرگوار علی اقا شیر مادرت حلال نان پدرتان پشت پناهتان روح مادر و پدرتان شاد که همچین فرزند خلفی مثل شما برای جامعه تحویل داده اند همانطور که خود علی اقا گفتند بهشت جهنم همینجاست
  • فاطمه IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    سلام من خودم زندگی سطح پایینی دارم شایدم شب گرسنه بخوابیم اما هر کی زحمت کشیده هر چی داره نوش حونش حالشو ببره آقای دایی که جای خود دارد
  • رضا زیوری ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    اگه همه پولدارها سلامت نفس علی دایی رو داشتند ایران گلستان میشد.
  • حیدری ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    بخدا علی دایی رو تو هر کشور دیگه ای بود مجسمشو میساختن تو میدان‌های اصلی همشهری میزاشتن ولی امثال این مدیرهای نادون چیکار کردن با علی داییها
  • حسن رضاپور ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    تعجب میکنم چطور عده ای از روی حسادت و بخل اسطوره بودن یک ایرانی را دنیا در مقابلش سر تعظیم فرود می آورند ، نمی توانند تحمل کنند.
  • آرش ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    علی دایی سرور مایی علی داییی ترک با غیرت
  • حمید IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    نگاه از بالا..... به مردم .... زندگی مرفه حق همه مردم است... نه فقط تو...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی