نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
عجیب اما واقعی؛ موقعیت کومان در بارسلونا همچنان در خطر نیست!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عملکرد بارسلونا در ال‌کلاسیکو باعث نشد موقعیت مربی هلندی بارسا بدتر از قبل شود و او همچنان هدایت این تیم را در اختیار داشته باشد.

بارسلونا در خانه خود مقابل رئال مادرید شکست خورد تا بازنده ال‌کلاسیکو باشد. این باخت در ادامه بحران‌های اخیر و نتایج ضعیف بارسا رقم خورد. با این وجود، شکست ۲-۱ مقابل رئال مادرید و ارائه بازی نسبتاً خوب از بارسلونا باعث شده که موقعیت رونالد کومان سرمربی هلندی بارسا با این شکست به خطر نیفتد.

شکست بارسا در شرایطی رقم خورد که هواداران این تیم شاید قبل از بازی پیش‌بینی نتیجه بدتری را می‌کردند و نگران این بودند که با توجه به بازی‌های اخیر بارسا این تیم یک شکست تاریخی را مقابل رئال‌مادرید متحمل شود. عملکرد بارسا با اینکه به‌هیچ‌وجه به سالهای اوج این تیم شبیه نبود اما نمی توان روی آن عنوان ضعیف را گذاشت.

البته با تمام این اوصاف، این عملکرد نمی‌تواند برای رونالد کومان تضمینی برای بقای طولانی مدت روی نیمکت بارسا باشد. فقط فعلاً او موقعیتش بدتر از گذشته نشده است. در واقع انتظار می‌رود که سه بازی آینده بارسلونا تاثیر زیادی روی سرنوشت کادر فنی فعلی این تیم داشته باشد.

شکست در ال‌کلاسیکو با اختلاف یک گل در هیچ مقطعی، حتی در بهترین سال‌های هر دو تیم رئال مادرید و بارسلونا، یک باخت غیرقابل توجیه به حساب نمی‌آید و این بار نیز این قضیه در مورد بارسلونا صدق می‌کند.

سه بازی سرنوشت‌ساز

اما مسلماً هیچیک از هواداران بارسلونا و البته مسئولان باشگاه نمی‌توانند بپذیرند که بارسلونا در سه بازی بعدی خود که مقابل حریفانی است که روی کاغذ از این تیم  ضعیف‌تر هستند امتیاز از دست بدهد. این سه بازی شامل نبرد با رایووایکانو، آلاوس و دیناموکیف است.

دو بازی اول در لالیگا به عنوان یک نردبان برای بالا آمدن بارسلونا در جدول لالیگا به حساب می‌آید که این تیم باید با بردن این بازی‌ها اوضاع خود در جدول را بهبود بخشد و دست کم جزو چهار تیم بالای جدول قرار گیرد. بازی مقابل دیناموکیف در زمین تیم اوکراینی هم نبردی است که بارسلونا حتماً باید برنده آن باشد تا هم بعد از دو شکست اول در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن‌مونیخ و بنفیکا اعاده حیثیت کند و هم اینکه شانس خود برای صعود از این گروه را زنده نگه دارد.

هیئت‌رئیسه باشگاه بارسلونا و رئیس این باشگاه، خوان لاپورتا، اعتماد خود را به رونالد کومان تا این مقطع به طور کامل نشان داده‌اند و  از او حمایت کرده‌اند اما آنها به این مربی هلندی تاکید کرده اند که آینده او به نتایجی که تیم از این به بعد کسب می‌کند بستگی زیادی خواهد داشت.

ناتوانی کومان مقابل تیم‌های بزرگ

بارسلونا زیر نظر رونالد کومان مقابل تیم‌های بزرگ به دردسر می‌افتد مثل تقابل این تیم با بایرن مونیخ، اتلتیکومادرید، رئال مادرید و پاری‌سن‌ژرمن در دو فصل اخیر. در ۱۰ بازی مقابل تیمهای بزرگ، کومان فقط یک برد ۲-۰ مقابل یوونتوس در فصل گذشته کسب کرده است و ۲ تساوی مقابل اتلتیکو و پاری‌سن‌ژرمن. بقیه بازی‌ها با ۷ شکست برای این مربی هلندی همراه بوده است.

بین حریفان اسپانیایی هم سویا تنها تیم قوی در لیگ این کشور است که بارسا مقابل آن توانست زیر نظر کومان به پیروزی برسد و فصل گذشته این تیم را هم در لالیگا و هم در جام حذفی شکست دهد. مقابل بقیه حریفان اما تیم کومان یک بازنده است و در بهترین حالت به تساوی رضایت می‌دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی