نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
دیوید بکام
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دیوید بکام که با قطری‌ها قراردادی بزرگ برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ بسته تا سفیر فوتبال این کشور شود، در سال‌های گذشته هم قراردادهای بزرگ و مهمی با شرکت‌های مطرحی بسته و همچنان پیشنهادهای بزرگی برای اسپانسرینگ دریافت می‌کند.

قراردها برای دیوید بکام از زمین و آسمان می‌بارد. اسطوره ۴۶ ساله فوتبال انگلیس به عنوان سفیر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر معرفی شده و ۱۵۰ میلیون پوند دریافت خواهد کرد تا برای ده سال آینده سفیر فوتبال این کشور در خاورمیانه باشد.

گفته می‌شود اسطوره منچستریونایتد حدود ۳۳۰ میلیون پوند سرمایه دارد و حتی پس از بازنشستگی هم چهره‌ تبلیغاتی بزرگی است.

در این گزارش که نشریه «سان» منتشر کرده، می‌خوانید که چه کسانی پول‌ها را در جیب بکام گذاشتند تا محصولات‌شان به فروش برسند.

آدیداس

بکام در سال ۲۰۰۳ قراردادی مادام‌العمر با آدیداس بست. بعداً مشخص شد که غول ورزشی آلمانی به او مبلغ ۱۱۵ میلیون پوند دستمزد دادند. آن زمان چنین قراردادی بزرگ‌ترین قرارداد اسپانسرینگ ورزشی بوده است. بعدها که آدیداس به «بیانسه» برای «آیوی پارک» هزینه پرداخت کرد این رقم بالاتر رفت.

اسپانسرهای دیوید بکام - آدیداس

اسپانسرهای دیوید بکام - آدیداس

اسپانسرهای دیوید بکام - آدیداس

تودور

بکام رابطه دیرینه‌ای با ساعت‌سازان «بریتلینگ» داشت و وقتی که آن‌ها توسط تودور خریداری شدند بکام هم از سال ۲۰۰۷ با یکی از ساعت‌های آن‌ها بر مچ دستش همه‌جا ظاهر می‌شد. هرگز مشخص نشد که دیوید از این معامله چقدر درآمد دارد. شایان ذکر است که او ساعت‌های رولکس را هم جمع‌آوری می‌کند.

همه اسپانسرهای دیوید بکام/ از قرارداد مادام‌العمر با آدیداس تا قرارداد بزرگ با قطری‌ها/ تصاویر تبلیغ‌های جذاب بکام را ببینید

اسپانسرهای دیوید بکام - تودور

اسپانسرهای دیوید بکام - تودور

امپوریو آرمانی

در آن زمان که زوج ویکتوریا و دیوید بکام در اوج شهرت بودند دیوید برای طراح ایتالیایی «آرمانی» مدل شد. گزارش‌ها می‌گویند که بکام از این کار ۲۰ میلیون پوند درآمد داشته است.

اسپانسرهای دیوید بکام - امپوریو آرمانی

ژیلت

بکام در سال ۲۰۰۴ قراردادی با کمپانی آمریکایی «ژیلت» امضا کرد که ارزشش ۳ میلیون پوند در سال بود و سه سال بعد، بخاطر اینکه می‌خواست قرارداد تقسیم سود امضا کند از این قرارداد بیرون رفت. تایگر وودز، راجر فدرر و تیری آنری هم از او پیروی کردند. 

اسپانسرهای دیوید بکام - ژیلت

کُنامی

سازنده بازی‌های ویدئویی ژاپنی در سال ۲۰۱۷ دیوید بکام را با قراردادی بلندمدت سفیر PES کرد. به این معنی که بکام به عنوان بازیکنی افسانه‌ای در بخش «مای‌کلاب» در سری بازی‌های Pro Evolution Soccer ظاهر می‌شود. ارزش این معامله هرگز فاش نشد.

اسپانسرهای دیوید بکام - کُنامی

پپسی

پپسی همیشه دنبال فوتبالیست‌هاست، به هر حال اسپانسر لیگ قهرمانان است. ارتباط بکام با این کمپانی آمریکایی تولید نوشابه از سال ۱۹۹۸ شروع شد. در این آگهی بکام بعد از تعویض به داخل تونل می‌رود، بچه‌ای را با قوطی پپسی می‌بیند و از او می‌خواهد کمی از نوشیدنی‌اش به او بدهد. بعد از ۱۰ سال این ارتباط قطع شد اما ارزش این معامله قرار بود که ۲ میلیون پوند در سال باشد.

اسپانسرهای دیوید بکام - پپسی

اسپانسرهای دیوید بکام - پپسی

کنت و کورون

در سال ۲۰۱۵ خانه مد «کنت و کوروِن» دوباره راه‌اندازی شد و بکام مدل لباس‌های گران‌قیمت آنها بود. اما ۴ سال بعد، پس از اینکه کمپانی ضرر ۱۸ میلیون پوندی خود را گزارش کرد بکام از معامله خارج شد. او تا زمان خروجش در این برند سهام داشت.

اسپانسرهای دیوید بکام - کنت و کورون

سینزبریز

هنگامی که این سوپرمارکت جیمی اولیور را در سال ۲۰۱۱ کنار گذاشت، چشمشان فقط روی یک مرد بود. آنها قرارداد ۳٫۵ میلیون پوندی با بکام بستند. اعتقاد بر این است که ستاره پیشین سه‌شیر هنوز هم با «سینزبریز» در تعامل است و دئودورانت‌هایش را از طریق آن‌ها می‌فروشد.

اسپانسرهای دیوید بکام - سینزبریز

جگوار

دریافت اسپانسرشیپ از سوی کمپانی خودروسازی باعث می‌شود که یک خودروی دوست داشتنی از این شرکت داشته باشید. از این رو بکام نسخه محدود «F-TYPE Project ۷» صد و چهل هزار پوندی را به مجموعه گسترده خودروهای خود اضافه کرد. رابطه بکام با این خودروسازان لوکس بریتانیایی از سال ۲۰۱۴ شروع شد و از عرضه چند محصول در چین حمایت کرد. مشخص نیست که ارزش این معامله چقدر است و تا چه زمانی سفیر برند جگوار خواهد بود.

اسپانسرهای دیوید بکام - جگوار

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ارتش سرخ IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    خدا بده برکت
  • محسن IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    بنظرم که واقعاً چهره جذاب و کاریزماتیکی دارد و چه کسی بهتر از بکام برای تبلیغات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی